Skocz do zawartości
Gość robcio

Woda na dywaniku - z przodu lub z tyłu

Rekomendowane odpowiedzi

To dziwne jak nie jeździłeś. Jeśli nie ubywa z układu chłodzenia (wtedy może byłaby nagrzewnica) to już naprawdę zagadka. Ja do tej pory nie wiem czy leci, czy podsiąka. Filc jest gruby dlatego za krótkie suszenie może nie dać odparowania całej wody pod filcem i może podciągać znowu do góry. Ale żeby pływało ? Szok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, wiadra wody pod dywanikiem za fotelem kierowcy.

Winnym okazała sie uszczelka przepustu linki od otwierania pokrywy silnika.

Znajduje się na podszybiu, tuż przy lewym błotniku. Dostał się syf i był uniesiona odrobinę, ale to wystarczyło. Po wyczyszczeniu i uszczelnieniu silikonem jak ręką odjął.

Syf był prawie niewidoczny i z góry uszczelnienie wyglądało idealnie a jednak tony wody leciały.

W efekcie zgnił też moduł komfortu pod siedzieniem kierowcy.

Przeniosłem go pod deskę i mam spoko.

Goraco zalecam to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Poczynilem dzis pierwsze kroki do przodu. Z racji tego, ze u mnie cieknie po stronie pasazera a jest tam tylko filtr przeciwpylkowy zabralem sie za demontaz tegoz. Dostep (a raczej jego brak) jest po prostu "cudowny". Nobel dla projektantów. Najwiekszy problem jest z nakretka pod podszybiem. Poluzowalem ja troche kluczem plaskim (dobrze, ze bolce gwintowane sa plastikowe) a potem dokonalem czynnosci graniczacej z cudem: udalo mi sie nalozyc nasadke 10 i odkrecic palcami. Potem jeszcze dwie nakretki i podstawa filtra zostala odkrecona. Szkoda, ze nikt wczesniej nie poinformowal, ze na obudowie filtra jest zamocowana smieszna rynienka. Niestety odlamalem ja niechcacy. Po wyjeciu podstawy, zauwazylem wokolo otworu w blasze karoserii sporo mokrego syfu. Umylem i osuszylem starannie to miejsce. W plastikowej obudowie filtra jest (nazwijmy ja tak) uszczelka, ktora u mnie byla przesiaknieta i rozsypala sie w rekach po wyjeciu. Jest zrobiona z gumowanej gabki zamiast z pelnej gumy (kolejny Nobel dla projektantow).

Po umyciu i wysuszeniu obudowy stwierdzilem, ze nie mam dostepu do gumy o odpowiedniej grubosci, w zwiazku z tym szczeline na owa "uszczelke" wypelnilem na równo silikonem do uszczelniania rynien i tak zamontowalem obudowe z powrotem na miejsce. Moim zdaniem kolnierz w otworze blachy karoserii powinien miec wyprofilowany brzeg (obecnie ok 2-3 mm) wywiniety nawet do 1 centymetra w góre, a obudowa filtra powinna miec w swoim otworze uszczelké z pelnej gumy na calym obwodzie, tak, zeby zakladac obudowe z gory na ow profil lekko na wcisk klinujac ja uszczelka na owym profilu i dokrecajac srubami. W takiej sytuacji jak ma miejsce, gabczasta "uszczelka" nie tylko nie uszczelnia polaczenia ale jest higroskopijna i nasiakajac woda, z latwoscia zaciaga ja do otworu wlotu powietrza. Wentylator dopelnia sprawy.

Po zalozeniu obudowy i skreceniu wlozylem peknieta rynienke. Trzyma sie na tzw. "slowo honoru" ale jej zdaniem jest pewnie oslona filtra przed woda kapiaca z blachy odprowadzajácej wode z podszybia (nastepne "genialne" rozwiazanie). Pomysle o jakiejs "pokrywce" filtra pylkowego z otworem wlotu powietrza skierowanym do dolu, aby calkowicie zaslonic filtr przed woda kapiaca bezposrednio z gory. Moze ktos z Was opatentowal cos takiego ? Na razie samochod sie suszy na 2 farelki. 3 dni maja byc bezdeszczowe. W tym czasie wysusze samochod i zobaczymy (mam nadzieje ze nie wode) jak sprawa bedzie dalej wygladac. Sytuacje opisze. Nawet jesli samochod nie cieknie warto z tym filtrem zrobic porzadek, bo rozwiazanie jest do bani. Zdjecie ponizsze przedstawia obudowe z rynienka dla zobrazowania sprawy i nie jest mego autorstwa. zaczerpnalem je z "Allegro" i mam nadzieje, ze autor nie pozwie mnie o "copyright". Pozdrawiam.

1.jpg

Edytowane przez TommyHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po zalozeniu obudowy i skreceniu wlozylem peknieta rynienke. Trzyma sie na tzw. "slowo honoru" ale jej zdaniem jest pewnie oslona filtra przed woda kapiaca z blachy odprowadzajácej wode z podszybia (nastepne "genialne" rozwiazanie).

A dodatkowa przykrywka miedzy podszybiem a komora silnika nie ogranicza w pelni dostawania sie wody na gore filtra??

Przeciez ten plastik wsadza sie w wyzlobienie w podszybiu i woda nie ma mozliwosci dostania sie pod ten plastik. Wyjatkiem sa szpary przy dzwigniach klapy silnika z obydwu stron gdzie tam gromadz sie najwiecej syfu. Przy Ecu mialem basen, a przy obudowie filtra pow. od cholery syfu, ktory po czesci tez blokowal wode, ale filtr od gory jak i zreszta caly filtr byl suchy, tylko u mnie tak samo jak u ciebie wlasnie przez ta "uszczelniajaca" gabke woda przedostawala sie do kabiny i splywala po przedniej sciance pod dywanik pasazera :). Przedmuchalem kompresorem i wsio.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dodatkowa przykrywka miedzy podszybiem a komora silnika nie ogranicza w pelni dostawania sie wody na gore filtra??

Przeciez ten plastik wsadza sie w wyzlobienie w podszybiu i woda nie ma mozliwosci dostania sie po ten plastik.

 

Mam nadzieję. Ale istnieje możliwość spływania wody między szybę a podszybie i dalej tyłem. W takim razie po co ta rynienka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kristo

Witam serdecznie wszystich użytkowników.Przeczytalem większość waszych postów,ponieważ mam też problem zwodą ,z tym że w moim wariancie pojawia się od strony pasażera z przodu i z tyłu.Sprawdzilem wszystkie możliwe odpływy,są czyste nie mam pojęcia gdzie dalej szukać!!!Chyba będę musiał zwalić tapicerkę a niestety nie mam do tego warunków.Może ktoś coś doradzi,być może nie doczytałem się jakiegoś posta,za celne uwagi z góry dzięki!pozro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobasek73

Witam

 

do tej pory miałem spokój z woda w samochodzie. Miesiąc temu byłem w ASO - jakaś akcja przeczyszczania rynienek przed woda?!?!?!?!

Przy okazji wymieniłem podszybie - nieumiejętna wymiana aku przed zima...

No i zaczeło sie - od tamtej pory woda stoi mi u kierowcy (reszta samochodu jeszcze sucha). Wilgotny jest dywanik pod gumowym chodniczkiem, wiec chyba dopiero sie zaczyna przeciek.

Po przeczytaniu postów sprawdziłem dzisiaj stan kanalików i co widac:.....

Pod aku suchutko - zero wody, pod serwo czyściutko - brak wody.

Natomiast pomiedzy sterownikiem (czarna puszka) a linka stoi jakis 2 cm wody i gniazdo linki jest do połowy zalane. Podejrzewam chyba , ze tym otworem linki lub otworami pod sterownikiem musi ta woda delikatnie przeciekac. Z drugiej strony sterownika , od strony serwa jest suchutko.

Jak pojechałem do ASO to powiedzieli, że akcja była tylko na przeczyszczenie a nie na uszczelnienie.....szkoda gadac, możliwe ,że jak matoły czyścili to poruszali uszczelkami i cos zaczeło przeciekac.....

I pytanie - czy trzeba kupować jakies specjalne uszczelki i wymieniac, czy można zasilikonować.

Z tego co widziałem gniazdo linki można zasilikonować, ale chyba z sterownikiem gorzej - no może , ze odkręcić - silikon i przykręcic...

 

pozdrowienia dla wszystkich podmokniętych - niedługo wiosna - będziemy wietrzyli i suszyli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekło dokładnie w tym miejscu, pod uszczelka linki.

Przeczyściłem, zasilikonowałem i od 2 lat mam spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ArekVW

Witam. Od kiedy kupilem passata zauwazylem, ze kapie plyn chlodzacy ale nie mialem czasu tam zajrzeć wiec dolewalem co jakis czas jakies 200-300ml. Dzis tez dolalem (tak na maksimum), przejechalem kilka kilometrow i kiedy chcialem umyc auto zauwazylem, ze jest mokro pod wycieraczka pasażera, był to plyn chlodzacy (tak sądze po kolorze). Po sprawdzeniu stanu w zbiorniczku okazalo sie, ze go znacznie ubylo(ok1 cm). Czy wiecie z czego to może wynikac??? Mial może ktoś taki problem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica jest nieszczelna .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ArekVW

Tez tak własnie myslalem ale co ciekawe mokre bylo pod wycieaczka a z wierzchu nie była mokra. Zdarzyło mi sie to pierwszy raz ale plynu mi ubywa od dluzszego czasu i widze niekiedy, ze jest plama (pod chlodnica) dzis nalalem plynu na maksimum ale mysle, ze to nie powinno miec znaczenia

 

---------- Post added at 17:56 ---------- Previous post was at 17:45 ----------

 

A jak można sprawdzic czy to własnie z nagrzewnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica jest dość głęboko zamontowana, płyn z niej będzie zaciekał właśnie pod wykładzinę na podłodze.Plama pod chłodnicą więc też ma gdzieś przeciek lub na połączeniu, czujnikach lub wężach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ArekVW

A spotkal sie Pan z takim przypadkiem? Czy konieczne jest rozbieranie calej deski rozdzielczej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A spotkal sie Pan z takim przypadkiem? Czy konieczne jest rozbieranie calej deski rozdzielczej?

 

Tak , ale ja wymieniałem w Passku B3, a poniżej link do wymiany w B5

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=31787

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ArekVW

A ona jest po stronie kierowcy? Wlasnie ogladalem to. Kurcze przeraza mnie to, pol samochodu trzeba rozebrac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica jest poniżej deski rozdzielczej na wysokości panela Climatronica ,przy przegrodzie czołowej.

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ArekVW

aha. ok dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja też mam problem z woda w pasku pod siedzeniem kierowcy podejrzewam że woda po podszybiu leje sie na komputer i cześć odplywem w ścianie grodziowej ucieka a cześć pod obudowa kompa po przewodach wlewa się do środka jak to uszczelnić próbował ktoś pomocy !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyczyść odpływy pod komputerem, możesz sprawdzić uszczelkę pod kompem, woda możne się lać po lince od otwierania maski, pierwsze co zrób to poczyść odpływy pod kompem pod serwem i pod aku.

ja tydzień temu wybrałem ze swojego passka 20L wody lalo się po lince od otwierania maski

9c096248b9564ab2med.jpg

Edytowane przez tomek1811

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrym sposobem na sprawdzenie szczelnści uszczelek wewnątrz drzwi oraz kanałów odpływowych drzwi jest:

1) otwieramy drzwi

2) jedna osoba polewa wodę od strony zewnętrznej na szybę (najlepiej małym struminiem wody z węża)

3) druga osoba patrzy którędy wylewa się woda

Jeżeli kanałami drożnymi to wszystko powinno być ok i nie powinno to być przyczyną zalewania, ale jeżeli wylewa się inną drogą, to jest potencjalna przyczyna zalewania paska.

Ja tak znalazłem przyczynę u siebie i póki co jest sucho :hurra:

suchości życzę :vw:

Edytowane przez wojtkos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności