Skocz do zawartości
suchy

Wymiana klocków hamulcowych

Rekomendowane odpowiedzi

 

Wymieniałem sam tylne i nie miałem żadnych problemów póżniej z ręcznym - jedynie musiałem trochę skorygować poziom płynu hamulcowego bo zrobiło się za dużo. Linkę skontrolowałeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie, ale nie mogę pojąć czegoś- nawet jeśli muszę ją naciągnąć to dlaczego? przecież nie ingerowałem w ręczny...

a płyny są uzupełnione...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy to wkrecanie tłoczka w prawą stronę tyczy się tylko cylinderków tylnych czy przodnich tez jutro mnie czeka wymiana kloczkow przod i chcial bym wiedziec jak je "wcisnąć"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to wkrecanie tłoczka w prawą stronę tyczy się tylko cylinderków tylnych czy przodnich tez jutro mnie czeka wymiana kloczkow przod i chcial bym wiedziec jak je "wcisnąć"
to tylko na tyle jest wkręcane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha czyli przod moge normalnie "wepchnąć" tak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aha czyli przod moge normalnie "wepchnąć" tak??

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z przodu z tego co pamietam nie trzeba ich wkrecac, wystarczy wcisnac, mozesz odkrecic zbiorniczek z plynem hamulcowym, powinno sie latwiej wcisnac. Najlepsze do tego bylo by takie cos: http://allegro.pl/zestaw-do-wciskania-tloczkow-hamulcowych-i1496121331.html

ale zakladam, ze tego nie masz.. wiec zostaje ci jakas breszka, trzonek od mlotka itp..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj 5 godzin wymieniałem tył. Potwierdzam, nie wciskają się, ale trzeba je wkręcać i jednocześnie wciskać. Ale nim do tego doszedłem to ze 3 godziny kombinowałem, próbując niczego nie zepsuć i dzwoniłem do kolegów :). Niestety wykręciłem też przypadkowo cylinderek do końca. Potem troszkę gimnastyki by to naprawić. Używałem klucza podobnego do żabki i klucza do szlifierki kontowej. Ale nie od każdej szlifierki klucz ma właściwy rozstaw bolcy. Żabką nie da się do końca wkręcić cylinderka bo przy końcu praktycznie chowa się w osłonę z gumy, chyba, że jakoś bardzo delikatnie lub zdejmując tą osłonę gumową Odkręcałem też odpowietrznik. Po zmontowaniu kół okazało się, że hamulec wciska się do końca a nie hamuję mocno, więc poszedłem po kolegę i odpowietrzyłem hamulce. Teraz też mogę go wcisnąć prawie do końca kiedy auto stoi, tzn nie jest jakiś twardy pedał, ale w czasie jazdy delikatnie naciskam i już mocno hamuję wiec albo ok, albo jeszcze muszę odpowietrzyć, ale na pewno hamulce działają brzytwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wczoraj 5 godzin wymieniałem tył. Potwierdzam, nie wciskają się, ale trzeba je wkręcać i jednocześnie wciskać. Ale nim do tego doszedłem to ze 3 godziny kombinowałem, próbując niczego nie zepsuć i dzwoniłem do kolegów :). Niestety wykręciłem też przypadkowo cylinderek do końca. Potem troszkę gimnastyki by to naprawić. Używałem klucza podobnego do żabki i klucza do szlifierki kontowej. Ale nie od każdej szlifierki klucz ma właściwy rozstaw bolcy. Żabką nie da się do końca wkręcić cylinderka bo przy końcu praktycznie chowa się w osłonę z gumy, chyba, że jakoś bardzo delikatnie lub zdejmując tą osłonę gumową Odkręcałem też odpowietrznik. Po zmontowaniu kół okazało się, że hamulec wciska się do końca a nie hamuję mocno, więc poszedłem po kolegę i odpowietrzyłem hamulce. Teraz też mogę go wcisnąć prawie do końca kiedy auto stoi, tzn nie jest jakiś twardy pedał, ale w czasie jazdy delikatnie naciskam i już mocno hamuję wiec albo ok, albo jeszcze muszę odpowietrzyć, ale na pewno hamulce działają brzytwa.
jeśli masz hamulce ok i szybko łapie pedał to jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie w czasie jazdy jest jak najbardziej ok. Dziś próbowałem troszkę turbinę przedmuchać i przejechałem sobie 15km utrzymując około 3.5 - 4 tys obrotów i efekt mizerny. Na wszystkich biegach się jakby wiesza. Za to miałem okazję parę razy hamować tak ze 150-160km/h i hamulce brzytwa hehe. Zaznaczam przy tym, że robiłem to na dk1, przy niewielkim ruchu. Tłumaczę się, ale sam nie przepadam za gościami, którzy łamią przepisy. Więc hamulce zrobiłem i mogę pomóc chętnie komuś w tej sprawie, ale turbinka mnie zmartwiła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no właśnie w czasie jazdy jest jak najbardziej ok. Dziś próbowałem troszkę turbinę przedmuchać i przejechałem sobie 15km utrzymując około 3.5 - 4 tys obrotów i efekt mizerny. Na wszystkich biegach się jakby wiesza. Za to miałem okazję parę razy hamować tak ze 150-160km/h i hamulce brzytwa hehe. Zaznaczam przy tym, że robiłem to na dk1, przy niewielkim ruchu. Tłumaczę się, ale sam nie przepadam za gościami, którzy łamią przepisy. Więc hamulce zrobiłem i mogę pomóc chętnie komuś w tej sprawie, ale turbinka mnie zmartwiła.
co do turbo to logi zrób i wrzuć na forum a się coś poradzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bardzo ciężko wchodzą to warto prysnąć WD40 zawsze pomaga :)

też ostatnio wymieniałem i się trochę namęczyłem- najgorzej przy odrkęcaniu koła ( tak zakręcone że w 5 osób z buta ledwo daliśmy rade :mlask )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wczoraj wymieniłem przednie tarcze i klocki, tłoczki psiknąłem WD40- ładnie dały się wisnąć, prowadnice przesmarowałem, skręciłem wszystko do "kupy", zrobiłem jazde testową i... Okazało się, że jest kiepsko, wciskając mocno pedał auto dość powoli hamuje, na pewno nie tak jak powinno, lepiej hamowało na starym komplecie , gdzie tarcze, nie były już "brane" na całej powierzchni. Co to może być??? Zapowietrzony układ??? Poza tym przy gwałtowny hamowaniu czuję, że auto lekko ściąga i nurkuje w prawą stronę, przed wymianą tego nie było... Co sugerujecie koledzy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Wczoraj wymieniłem przednie tarcze i klocki, tłoczki psiknąłem WD40- ładnie dały się wisnąć, prowadnice przesmarowałem, skręciłem wszystko do "kupy", zrobiłem jazde testową i... Okazało się, że jest kiepsko, wciskając mocno pedał auto dość powoli hamuje, na pewno nie tak jak powinno, lepiej hamowało na starym komplecie , gdzie tarcze, nie były już "brane" na całej powierzchni. Co to może być??? Zapowietrzony układ??? Poza tym przy gwałtowny hamowaniu czuję, że auto lekko ściąga i nurkuje w prawą stronę, przed wymianą tego nie było... Co sugerujecie koledzy?

rozebrać i przeczyścić zaciski oraz prowadzenie klocków układ jeśli nie był rozkręcany (nie ruszałeś przewodów) nie powinien się zapowietrzyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź jeszcze jak masz założony ten drut co jest na zacisku.Jest on odpowiedzialny za dociskanie klocka w prowadnicach zacisku,jak masz źle założony to efekt będzie odwrotny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posmarowałem w miejscach, w których klocki opierają się na zaciskach, tak samo te śruby na imbusa 7 i gumki, o to chodziło, czy gdzieś jeszcze trzeba? Może same tłoczki trzeba by porządnie wyczyścić i przesmarować??? Poza tym wydaje mi się, że poziom płynu w zborniczku jest troszkę wyższy niż przedtem, sam nie wiem może mi się wydaje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypomnijcie ... od którego koła zacząć odpowietrzanie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przypomnijcie ... od którego koła zacząć odpowietrzanie ??

 

 

Kolejność odpowietrzania jest następująca:

1 - tylny zacisk z prawej strony,

2 - tylny zacisk z lewej strony,

3 - przedni zacisk z prawej strony,

4 - przedni zacisk z lewej strony.

Edytowane przez david1881

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie już wszystko gra, po wymianie płynu hamulcowego i odpowietrzeniu, problem jak ręką odjął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja 20tys temu wymienilem klocki

na trw i juridy

niestety nie pamietam które były na przód a które na tył

wnioski

dobrze się spisują

są czułe jeśli można tak mówić

wg mnie lepsze niż te z 4 kołeczkami ale może być to spowodowane że zbliżal się kres ich

<kupione auto od niemca z domu 1,5roku temu>

i zrobilem na klockach 5tys i padły

ale brałem to na siebie i się z tym liczyłem bo niemiec nie pamietał kiedy były wymieniane

ja jestem 2 właścicielem auta a 1szym w PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności