Skocz do zawartości
MuZZle

Szarpnięcie przy odplaniu 1.9TDI

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie było podobny problem. Wymiana aku załatwiła sprawę
pisałem o tym trochę wyżej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo- szarpie jak wściekły. Nowe sprzęgło z dwumasą , nowy aku, oleje i filtry wymieniane na czas i dalej to samo. Gdzieś na forum Golfa czytałem , że może to być rozrusznik ale już nie wiem czy pakować się w wymianę kolejnej rzeczy :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie to samo- szarpie jak wściekły. Nowe sprzęgło z dwumasą , nowy aku, oleje i filtry wymieniane na czas i dalej to samo. Gdzieś na forum Golfa czytałem , że może to być rozrusznik ale już nie wiem czy pakować się w wymianę kolejnej rzeczy :(
czy aku ma odpowiednią "moc"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy aku ma odpowiednią "moc"?

 

U mnie w BKC również zrobi "łubudu"silnikiem tylko na gorąco i to nie zawsze,z tego co wiem problem tkwi w mapie startowej sterownika silnika,zmiana dawki rozruchowej załatwia sprawę,lecz priorytetem jest sprawny akumulator co najmniej 72Ah i przekonserwowany rozrusznik."Suchy"rozrusznik czyli taki który śmiga od nowości przez 8 lat bez przeglądu i konserwacji zabiera 2-3 razy więcej energii niż normalnie i daje to efekt wolnego kręcenia nawet przy zdrowej baterii a diesel potrzebuje uderzenia do sprawnego rozruchu.Czyli najpierw akuma,rozrusznik a na końcu kombinacje z mapą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy aku ma odpowiednią "moc"?
Aku założyłem taki jak był fabryczny , więc tu bym nie szukał problemu. Najdziwniejsze w tym szarpnięciu jest to , że nie ma żadnej reguły kiedy walnie a kiedy nie. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami to każdy na początku stawia na świece żarowe(do momentu kiedy wyjaśniam , że dzieje się to też na rozgrzanym silniku), potem dwumasa a na końcu zawieszenie silnika. Nie wiadomo kogo słuchać. Wydaje mi się , że żaden z nich nigdy nie rozwiązał świadomie tego problemu tylko przez przypadek go przytłumił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aku założyłem taki jak był fabryczny , więc tu bym nie szukał problemu. Najdziwniejsze w tym szarpnięciu jest to , że nie ma żadnej reguły kiedy walnie a kiedy nie. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami to każdy na początku stawia na świece żarowe(do momentu kiedy wyjaśniam , że dzieje się to też na rozgrzanym silniku), potem dwumasa a na końcu zawieszenie silnika. Nie wiadomo kogo słuchać. Wydaje mi się , że żaden z nich nigdy nie rozwiązał świadomie tego problemu tylko przez przypadek go przytłumił.

 

Czesc , rozwiazales ten problem u siebie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czesc , rozwiazales ten problem u siebie ?

 

Cześć. Niestety nie wiem dalej o co w tym chodzi, raz walnie raz nie i tak już 2 lata od kiedy go mam :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć. Niestety nie wiem dalej o co w tym chodzi, raz walnie raz nie i tak już 2 lata od kiedy go mam :dolamam

Dzisiaj pierwszy raz nie ''walnal'' ale nie moglem uruchomic silnika , zapalil za 3 razem .Zgasilem go I zapalil bez problem. W poniedzialek zakladam nowy filtr paliwa bo przy ostatnim servisie go pominalem (nie wiem dlaczego) a kiedy byl wymieniany to cholera wie. Jeszcze podlacze kompa moze ''szklana kula prawde mi powie'' , nie odpuszcze I napisze co I jak az do skutku

ps. jestes w Dub czy Wrocku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W DUB, a podłączanie do kompa u mnie nic nie pokazało , niestety. Mam VCDS 11.11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam - włożyć kluczyk i poczekać aż wszystko zgaśnie.Druga sprawa - akumulator.Odpalał zawsze na dotyk ale często z szarpnięciem aż pewnego mroźnego dnia umarł i kupiłem nowy Boscha.Od tego czasu nic nie szarpie.

 

ps.Mam B6 od 3 lat i mogę wam podpowiedzieć że jeżeli coś się dzieje nie dobrego zaczynajcie od najbardziej prostych spraw :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już wcześniej , że wymieniałem aku i dalej to samo :rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potwierdzam - włożyć kluczyk i poczekać aż wszystko zgaśnie.Druga sprawa - akumulator.Odpalał zawsze na dotyk ale często z szarpnięciem aż pewnego mroźnego dnia umarł i kupiłem nowy Boscha.Od tego czasu nic nie szarpie.

 

ps.Mam B6 od 3 lat i mogę wam podpowiedzieć że jeżeli coś się dzieje nie dobrego zaczynajcie od najbardziej prostych spraw :)

 

Podlaczylem prostownik I po 5 min sie wyl bo aku pelny , zapala od dotkniecia a czasami uderza . Jutro komp I nowy filtr paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymienialem na dniach kompletny rozrzad, wszystkie filtry, oleje, plyny i nic lepiej nie jest moj passat ma podobna przypadlosc czasami odpali rowno pieknie a czasami jest odczuwalne szarpanie, nie mam pojecia czemu fakt jak sie poczeka az lampki zgasna i chwile dluzej jest lepiej ale mimo wszystko czasami sie tak dzieje O.o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy etap , błąd 01314 ale wyszedł dopiero jak 2 razy auto nie chciało odpalić ( Engine Control Module) , jutro następne konkluzje . Na razie odpala ale tak było już wcześniej , myślę że jest to następstwo tych uderzeń przy odpalaniu . Szukam dalej .

 

Filtr paliwa wymieniony , sprawdzony cały układ zasilania (paliwo) , będę pisał więcej po wtorku .

 

We wtorek zostawiam auto u tiunera co mi robił nową mapę , autko ma teraz około 148 koników , sprawdzi dawkę startową i będzie kopał aż znajdzie problem ,mi się skończyły możliwości.

 

Blad 01314 na razie sie nie pojawia (zostal skasowany wczesniej) auto odpalalo ok ale ostatnio znow byl problem i na zimnym i na cieplym silniku. Poiawil sie blad 005522 chodzi o czujnik g31 , znalazlem info o wtyczce T14A ma ona 14 pinow ,przeczyscilem ja zwlasza pin 14-ty i narazie jak reka odjal . Aku sprawdzony - wczesniej.

 

Niestety szarpnięcie przy odpalaniu wróciło ( tylko ciepły silnik) sprawdzone wiązki , ecu , żadnych błędów ... ku...a mać sprawdzę jeszcze rozrusznik i to chyba wszystko ... albo będę tak jeździł albo do sprzedania , pozdrawiam .

Edytowane przez kristofero1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta , po sprawdzeniu WSZYSTKIEGO łącznie z wymianą aku , wymieniłem rozrusznik na regenerowany z gwarancją i .... jak ręką odjął !!! Autko odpala jak nówka wszystko się ustabilizowało (wtryski) żadnych błędów . Konkluzja ? stary kręcił raz lepiej raz gorzej i z tąd wszystkie problemy . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności