Skocz do zawartości
MuZZle

Szarpnięcie przy odplaniu 1.9TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Odkąd mam autko dziwnie szarpie i jakby stuknie przy odpalaniu.

Na początku ignorowałem to myśląc ze ten typ tak ma, ale w pracy mamy nowego VW Caddy i tam nic się takiego nie dzieje.

Czy ktoś doświadczył czegoś podobnego? :)

Autko 1.9 TDI, 56 000km.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja rowniez mam takie szarpniecie, uderzenie od silnika podczas odpalania, jednak jest to niregularne, bo potrafi tez odpalic miekko bez zadnego szarpniecia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o stukanie, to sprawdźcie podporę (poduchę) pod skrzynią biegów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też waść zrobię:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Polson, sprawdzales poduche....? Bo u mnie to nie to..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mialem okazji tego sprawdzic, na razie zabioram sie za inne dziwne rzeczy wystepujace w moim cudownym egzemplarzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do szarpnięcia przy uruchamianiu silnika, to zauważyłem taką zależność:

-szybkie włożenie kluczyka, nie poczekanie na pogaśnięcie kontrolek owocuje właśnie szarpnięciem przy odpaleniu;

-od kiedy czekam aż zgasną kontrolki (nawet air bag) i powoli wciskam kluczyk , to autko odpala bez zbednych wrażeń dla kierowcy :)

 

Nie wiem jak to sie ma do teorii motoryzacji ale u mnie działa :confused:

 

jeszcze jedno - odpalam na "luzie" , w razie czego uruchamiam wcześniej "ręczny" bądź pedał hamulca w podłoge i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem to samo co napisał kolega Zenek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście jak wszystkie zgasną to problem znika... trzeba po prostu być cierpliwym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy !

To samo jest we wszystkich innych autach VW 3c. To po prostu IMMO musi sobie przemyslec wszystko:o, a na to trzeba czasu.

Ja zawsze czekam, az zgasnie poduszka wtedy odpalam, nie ma znaczenia czy reczny jest wlaczony czy nie.

Jak zdjagnozujecie auto VAGiem napewno ujrzycie komunikat bledu " start opozniony przez immobilajzer"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I nic się nie wyjaśniło w tej kwestii...??? Problem jest taki, że 1 na 10 uruchomień przy temp. 90 C jest z dużym szarpnięciem motoru i dosyć mocno słychać to i na zewnątrz i w środku.Na zimno wszystko jest ok. Aku jest wymienione i to nie dało kompletnie żadnego rezultatu. Ma ktoś jakieś pomysły jeszcze?? Poduszka? wtrysk(i)? Dwumas??

 

Rzeczywiście jak wszystkie zgasną to problem znika... trzeba po prostu być cierpliwym :)

Nie u mnie:P

Edytowane przez pawel23sp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój sprzęt też tak miał...Długo z tym walczyłem.Wszystkie poduszki były dobre,po wymianie dwumasy problem dalej się pojawiał.Pomogła wymiana akumulatora na nowy,o większej ilości amperogodzin i większym prądzie rozruchowym.

Trzeba też oczywiście poczekać aż maszyna nastroi się do pracy,tzn poczekać aż zgasną kontrolki o czym była mowa wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A napiszcie mi ile palą na postoju L/h wasze auta jak są zupełnie zimne i jak maja 90C?? Wszystkie odbiorniki energii oczywiście wyłączone. Mi na zimnym 1,1 L/h po chwili 0,9 L/h temp na zewnątrz 10C a jak jest ciepły pokazuje 0,9L/h a z tego co się orientuję to powinno być mniej:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A napiszcie mi ile palą na postoju L/h wasze auta jak są zupełnie zimne i jak maja 90C?? Wszystkie odbiorniki energii oczywiście wyłączone. Mi na zimnym 1,1 L/h po chwili 0,9 L/h temp na zewnątrz 10C a jak jest ciepły pokazuje 0,9L/h a z tego co się orientuję to powinno być mniej:)

 

zdecydowanie! na komputerze u mnie wskazuje 0.5 l/h bez klimy, a latem z klimą 0.6 -0.7 l/h

 

tylko, że wszystkie oleje, filtry i inne eksploatacyjne wymieniane częściej niż zaleca producent.

paliwo też lepsiejsze z shella, żeby wtryski czyste były.

Edytowane przez skindred

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdecydowanie! na komputerze u mnie wskazuje 0.5 l/h bez klimy, a latem z klimą 0.6 -0.7 l/h

 

tylko, że wszystkie oleje, filtry i inne eksploatacyjne wymieniane częściej niż zaleca producent.

paliwo też lepsiejsze z shella, żeby wtryski czyste były.

Ja też tak robię :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też zauważyłem taką zależność, po zgaśnięciu wszystkich kontrolek czy to 0C czy 90C pali bez szarpnięcia.

U mnie 0,5-0,6l/h bez klimy, 0,7l/h z klimą.

Leję tylko ON vervę, olej i filtry co 15k jak na razie nic się nie dzieje, nalatane 225k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem identycznie w Golfie V z silnikiem BKC 1.9TDI. Aha, największe problemy były na ciepłym silniku. Rozwiązaniem tego problemu była w moim przypadku modyfikacja programu. W początkowej fragmencie mapy tuner cyt. "podlał trochę paliwa" i to pomogło.

Popytajcie doświadczonych tunerów... to jest znany problem silników BKC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafi1008

Miałem taki problem rozwiązałem go nie chcący sam

Szarpał prawie za każdym razem czy zimny czy gorący i to dosyć mocno.

Po jakimś czasie padł mi akumulator i po wymianie aku wszystko odeszło

Diagnoza jest ciężka , albo się zresetował po odpięciu klem od aku, albo dostawał za mało prądu bo na nowym jest super

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności