Skocz do zawartości

Zenek

  • Liczba zawartości

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Zenek

  • Urodziny 09.06.1978

Informacje osobiste

  • Imię
    Sebastian
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Dęblin

Samochód

  • Silnik
    B6 1.9TDI-PD 105KM
  • Rok produkcji
    2006
  1. Jestem po wymianie wałka, panewek wałka. popychacza. Wygląda na to że coś musiało zapchać kanalik olejowy przy pierwszej podporze, bo: krzywka 1 cylindra wydech starta 4mm, panewka dolna wałka przytarta, wytarty popychacz (duże wgłebienie + pęknięcie powierzchni ok 1mm). Inne elementy pod pokrywą bez uwag. Po wymianie auto jak nowe, żadnego szarpania przy uruchamianiu, stabilna równa praca silnika. Jak to zdiagnozować: u mnie się udało dzięku zapisaniu parametrów silnika podczas rozruchu zimnego silnika - okazało się wtedy że jakiś element (nie pamiętam czy pompo wtryskiwacz czy coś innego) pracuje na zakresie korekcji. W serwisie męczyli się 5 godzin ale znależli. Co do awarii mojej turbiny - przy 180km/h poczułem to jak ostre przyhamowanie, nagle auto zwalnia, zmienia się odgłos silnika. Od tego momentu przy obrotach powyżej 2000 czarny dym z rury. Ukręcił się wałek turbiny. nie da się tego przeoczyć, po prostu totalny brak mocy!!! Dodam tylko że przy zdrowej turbinie na A4 osiągnąłem 200km/h.
  2. powód tej usterki - przebieg auta udokumentowany w histori serwisów, więc silnik w sile wieku. Aczkolwiek mógł być katowany lub odwrotnie mulony na "5" bo turbina padła przy 130 tys. Serwis zwrócił mi uwagę, że może olej nie taki lub zbyt długa jazda bez wymiany oleju. Sam nie wiem co o tym myśleć. A może wałek trafił mi się z wadą materiałową?
  3. wyjaśniło się niestety:wsciekly starta krzywka wałka rozrządu 1 cylinder wydech auto ma 150tys km 2006rok... jak auto odpalało ciepłe bądź było po krótkim postoju to było ok, ale na zimno to był traktorek. wałek+popychacz+robocizna=1300zł poleci lekko (poza ASO)
  4. szarpnięcie - to po prostu głośny "strzał" i czuć delikatnie (bądź jest to złudzenie spowodowane hukiem) że karoseria została wprawiona w ruch. nie, silnik nie wyskakuje spod maski po prostu jest jeb.... głośne bum i szarpie jakby pracował na 3 garach. słychać delikatne "cykanie" (pewnie hydraulika) co zanika po 10 sek a wrażenie pracy na 3 garach trwa nawet do 20 sekund. ciekawi mnie co to za czort, jaka część zbliża się do końca swojego żywota:wsciekly
  5. Witam Czy ktoś z Was zetknął się z takim objawem (silnik 1.9 105km): czasem ( 3-4 razy na 10 uruchomień) silnik "startuje" z szaprnięciem potem do ok 20sek chodzi jak traktorek po czym objawy ustają i jest ok Żadnych błędów, lampek service itp. Po pierwszych konsultacjach podejrzenie pada na nierówną pracę pompowtrysków, ale ich awarie są sygnalizowane błędami, czy nie? Jakie są Wasze propozycje dalszej diagnostyki, jakieś podpowiedzi?
  6. Juz jest ok, dzieki za podpowiedzi. Co sie stało - niewiadomo. Filtr paliwa ok, ale malo paliwa przy filtrze. Po zalaniu filtra, dolaniu do pelna zbiornika, silnik uruchomil sie i juz jest OK. Co to było???? Syf z paliwa? Czort wie
  7. oki sprawdze, ale czemu wywala komunikat o oleju?????!!!!!!!! bez błędu w vagcom-ie!!!
  8. no filtra paliwa to nie rozkręcałem i nie zajrzałem do środka...nie wiem. jak paliwka braknie tzn pompo wtryski poszly???
  9. Witam Dzis pasek mnie zaskoczyl - po nocy w garazu, przjechaniu ok 3 km, zatrzymaniu auta, potem jedynka gaz i .... auto zgaslo. Proba odpalenia, auto zaskoczylo, ruszylo i zgaslo. Potem juz nie chce zapalic, bledow nie wyswietla, ale miedzy licznikami pojawia sie komunikat cos w tym stylu - oil pressure, owners manual, stop engine. Poziom oleju w granicach normy, filtry zmieniane jakies 4 tys km temu. O co chodzi? Proszę o podpowiedź - czujnik oleju , pompa olejowa... jak się upewnić???
  10. Mam b6 comfortline - fotel gleba, kolumna kierownicy nisko, oparcie fotela odchylone i jest git trzeba pokombinować. A do dachu to mi dużo brakuje. pozdr 188cm wzrostu z długimi nogami
  11. Zenek

    Awaria świateł

    powinni wiedzieć ale nie wiedza kosztuje nas nie ich...
  12. oj ciężko coś sprecyzować....jak pisze poprzednik, należy zacząć od czujnika temp wewnątrz auta, znajdź dane czujnika, sprawdź go, potem to...czujnik tem zewnętrznej, układ porównywania temp (elektronika klimy), elementy wykonawcze klimy ... niestety musisz od czegoś zacząć bo teoretycznie to możemy gdybać i gdybać...napisz konkrety co sprawdziłeś. jeszcze jedna sprawa - temp silnika nie wybiega poza 90 ?
  13. Witam Proszę o podpowiedź czy z błędów zgranych z kompa można wywnioskować co się dzieje z hamulcem ręcznym? Co pewien czas (ale coraz częściej) zapalją się kontrolki, nie można włączyć/wyłączyć hamulca. pozdr DTC-53.txt
  14. założyłem felge 17'x7 ET 42 z oponą 215/50/17 Wyglada ok, komfort jazdy bez zmian (wczesniej bylo 205/55/16)
  15. Zenek

    Zmiana ustawień tempomatu

    o qrcze - nie wiedziałem dzięki, to działa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności