sznikers23 Zgłoś #1 Napisano 15 Czerwca 2009 Witam serdecznie. Zauważyłem, że na górnej pokrywie akumulatora w pobliżu korków do wlewu elektrolitu znajduje się mokre miejsce (na całej szerokości aku). Widocznie to elektrolit wywala, tylko co może być tego przyczyną? Akumulator kupowałem w ubr, ładowanie jest ok 12,9 - dotyczy zamontowanego aku w silniku. Proszę o rady, z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 16 Czerwca 2009 To jeszcze sprawdź ile jest na pracującym silniku, może przeładowuje. W starszego typu akumulatorach było odpowietrzenie, jak by się zapchało, to pewnie by się jakoś tak aku pocił. W tych nowszych nie bardzo widziałem - może jest? No chyba, że przyjąłeś tarnogrodzko-zamojski sposób pokonywania rond itp. przeszkód na drodze jako podstawowy styl jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #3 Napisano 16 Czerwca 2009 _zlydzial1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #4 Napisano 16 Czerwca 2009 (edytowane) Tomcio ładowanie właśnie było sprawdzane na pracującym silniku, podczas tzw. gazowania. Edytowane 16 Czerwca 2009 przez sznikers23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #5 Napisano 16 Czerwca 2009 No coś cieniutko. Powinno być w okolicach 14V - no chyba, że miałeś włączone wszystkie odbiorniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #6 Napisano 16 Czerwca 2009 Odbiorniki były wszystkie wyłączone, takie ładowanie miałem już od dawna. W ubr miałem remont alternatora i ładowanie jest cały czas podobne... Jednak nurtuje mnie ten nalot elektrolitu na aku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 16 Czerwca 2009 Daj fotkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #8 Napisano 16 Czerwca 2009 Fotki zostały dodane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 16 Czerwca 2009 To już jest po wytarciu? Sprawdź poziom elektrolitu, jeśli jest ok to się nie przejmuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #10 Napisano 17 Czerwca 2009 Tutaj nic nie ruszałem - przed wytarciem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 17 Czerwca 2009 Tutaj ejst tyle co nic. Ja bym się nie przejmował, pilnuj tylko poziomu i ładowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #12 Napisano 17 Czerwca 2009 A napisz co jest tego przyczyną, że ten elektrolit w ogóle wywala? Nie pokonuję rond, ani zakrętów ze zbytnią prędkością... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 17 Czerwca 2009 Tam się czasem może zbierać jak mocno obciążysz akumulator, np. długo kręcisz rozrusznikiem lub zostawisz włączone światła etc, masz zbyt wysokie napięcie ładowania albo zatkany odpowietrznik o którym pisał Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #14 Napisano 17 Czerwca 2009 Napięcia ładowania zbyt wysokiego nie mam, ponieważ jak pisałem wcześniej wynosi 12,9V na uruchomionym aucie, bez odbiorników. Czyli przyczyna pozostaje w tych odpowietrznikach, ale gdzie ich można szukać przy aku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #15 Napisano 17 Czerwca 2009 odpowietrznik zwykle znajduje się na wysokości zgrzewu przy górnej części aku, plastikowy króciec lub dziurka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach