Gość adamo99 Zgłoś #1 Napisano 12 Czerwca 2009 (edytowane) Witam, moje autko od jakiegoś czasu zachowuje się dość dziwnie, otóż gdy go odpalam zaczyna chodzić bardzo ale to bardzo głośno. Dzieje się tak , gdy auto postoi np. przez noc w garażu i na drugi dzień chcę go odpalić, chociaż nie jest tak dźwięk ten nie pojawia się za każdym razem. Zjawisko trwa około minuty, obroty są podniesione do około 1100 obr/min, słychać charakterystyczny świst z okolic sprężarki (odgłos podobny do odkurzacza), i duże rzężenie w rurze z wydechu, potem wszystko się uspokaja i silnik pracuje normalnie. Gdy słyszę że auto będzie palić jak traktor szybko go zgaszę i odpalę znów to wszystko jest ok. W serwisie już byłem i nic nie stwierdzili. Silnik 1.4 TSI 122. Jako załącznik zamieszczam filmik z nagranymi odgłosami: film.avi Pozdrawiam! Edytowane 13 Czerwca 2009 przez adamo99 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 13 Czerwca 2009 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jos Zgłoś #3 Napisano 28 Lipca 2009 Obawiam się że postępujesz niewłaściwe. Silnik wyposażony w turbosprężarkę wymaga aby po rozruchu chwile popracowal bez obciążenia. To samo po zatrzymaniu należy chwile poczekać z wyłączeniem silnika. Gdzieś czytalem, że to dobrze robi na uklad smarowania turbosprężarki i wydłuża żywotność tego elementu. Mój Passat (też 1.4 TSI ) zachowuje się dokładnie tak samo więc chyba nie ma się co obawiac. Ja staram się wykorzystac ten czas na rozejrzenie się dookola przed ruszeniem z miejsca. Aha, ten silnik jest już produkowany w ilosci ponad 500 000 szt rocznie wiec nie ma się co denerwowac. Może lepiej zamknąc okna w samochodzie. W środku garażu może być po prostu głosniej niż na świeżym powietrzu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryci Zgłoś #4 Napisano 7 Września 2009 Witam, moje autko od jakiegoś czasu zachowuje się dość dziwnie, otóż gdy go odpalam zaczyna chodzić bardzo ale to bardzo głośno. Dzieje się tak , gdy auto postoi np. przez noc w garażu i na drugi dzień chcę go odpalić, chociaż nie jest tak dźwięk ten nie pojawia się za każdym razem. Zjawisko trwa około minuty, obroty są podniesione do około 1100 obr/min, słychać charakterystyczny świst z okolic sprężarki (odgłos podobny do odkurzacza), i duże rzężenie w rurze z wydechu, potem wszystko się uspokaja i silnik pracuje normalnie. Gdy słyszę że auto będzie palić jak traktor szybko go zgaszę i odpalę znów to wszystko jest ok. W serwisie już byłem i nic nie stwierdzili. Silnik 1.4 TSI 122. Jako załącznik zamieszczam filmik z nagranymi odgłosami: film.avi Pozdrawiam! mam to samo i kto twierdzi ze tak ma byc tz ze nie wie o czym tu sie pisze, to warkot jak w skocie wojskowym i tylko na zimno, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryci Zgłoś #5 Napisano 11 Września 2009 wg mnie silniki tsi122 sa wadliwe i udowodnie to jesli ktos chce , adamo99 masz racje i nie daj sobie weprzec glupot ze tak ma byc, przypomnij sobie jak odpalal jak byl nowy.... mam to samo i wlasnie zbieram dokumentacje zeby serwis ktory mi wpieral ze jest ok odczul i wziol sie za szkolenie pracownikow a nie splawial klientow z braku wiedzy.. mam dosyc wstydzenia sie przy odpalaniu nowego niemal samochodu, opciach i antyreklama co zreszta nie dbam juz o to zeby chwalic serwis i samochod ktory ma tyle wad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HubertRADOM Zgłoś #6 Napisano 19 Października 2009 U mnie z kolei głośna praca silnika pojawia się najczęściej przy rozgrzanym silniku. Po jego wyłączeniu i pozostawieniu na ok 15 min po ponownym rozruchu da się słyszeć bardzo głośny klekot jak w starym dieslu. Trwa to około 5sek. Oczywiście serwis nie ma pojęcia co to i pierwsza odpowiedź ich była taka, ze tak musi być. Na moje pytanie dlaczego nie musiało tak być przez pierwszych 8 miesięcy nie potrafili odpowiedzieć. Sam już ku... nie wiem co robić bo serwis umywa ręce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dovercourt Zgłoś #7 Napisano 15 Maja 2010 mam proste pytanie co ztymi klekotami jest dzisiaj? dzieki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #8 Napisano 15 Maja 2010 Spotkałem się z podobnym zjawiskiem w swoim poprzednim aucie Nissanie Primerze P12, w którym do napędu rozrządu zastosowano łańcuch. Taki hałas przez kilka sekund zaraz po odpaleniu auta powodował napinacz łańcucha zanim dotarł do niego olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryci Zgłoś #9 Napisano 18 Czerwca 2010 warkot jaki wystepuje w tsi jest wada i juz naprawiana przez serwisy bo sam mialem i w koncu naprawili, macie problem napiszcie na gg to pomoge, znam ten bol gdy serwis nic nie moze bo mi rok sie migali az jest ok. Piszcie , moje gg 2775276 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passiak69 Zgłoś #10 Napisano 28 Czerwca 2010 Hej!!! Kolego napisz w czym był problem. Nie chowaj tylko dla siebie. Jak nie chcesz to napisz na pw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dovercourt Zgłoś #11 Napisano 3 Lipca 2010 [/quoteproblem polega na wadliwej pompie wody. silniki z tego roku maja juz inna pompe wody i podobno problem wyeliminowano Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passiak69 Zgłoś #12 Napisano 3 Lipca 2010 Oby tak było. Tylko która - bo są dwie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lindros23 Zgłoś #13 Napisano 7 Lipca 2010 Czy z tą pompą to jest pewna sprawa, serwisy już mają takie informacje? Byłem ze swoim TSI w czerwcu i nadal nic z tym nie zrobili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dovercourt Zgłoś #14 Napisano 13 Lipca 2010 czytalem o tym wczesniej na internecie,wiem ze chodzi o pompe wody i slyszalem,ze nowe nie maja tej wady. niestety nie potrafie odpowiedziec,ktora z dwoch montowanych w tych silnikach byla wadliwa,ale uczciwy servis powinien pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek1978 Zgłoś #15 Napisano 31 Lipca 2010 Hej. Problem pompy wody występuje tylko w 1.4 160 km a jeżeli chodzi o 122 km problem jest po stronie przestawiacza wałka rozrządu. W Auto Vivie Warzawa znają temat i wymieniają według wytycznych producenta Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
setnik Zgłoś #16 Napisano 3 Sierpnia 2010 W Auto Vivie Warzawa znają temat Dzwoniłem, pytałem i twierdzą (doradca serwisowy), że nie znają problemu. Czy mógłbyś przybliżyć o co chodzi ztym przestawiaczem? Czy naprawa jest skomplikowana? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitrass Zgłoś #17 Napisano 9 Sierpnia 2010 Ja mam ten sam problem w swoim golfie silnik 1.4 TSI 122kM. W serwisie w Gdańsku wymienili mi nastawiacz ale niestety nic nie pomogło, dzisiaj znów odstawiłem do serwisu auto, jak to Panowie z serwisu mówią "poobserwują" i będą szukać przyczyny. Jesli ktoś miał podobny przypadek to prosze opisać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
setnik Zgłoś #18 Napisano 10 Sierpnia 2010 dzisiaj znów odstawiłem do serwisu auto, jak to Panowie z serwisu mówią "poobserwują" i będą szukać przyczyny Witam. Czy panowie z serwisu coś znaleźli? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitrass Zgłoś #19 Napisano 10 Sierpnia 2010 Najpierw jak już pisałem wcześniej wymienili nastawiacz (przestawinik) wałka rozrządu, teraz dodatkowo wymienili napinacz łańcucha i wydaje się, że wszystko jest OK. Serwis AUTO VIVA w Warszawie wiedzą o co chodzi, bo dzwoniłem, facet z serwisu podał mi nawet nr katalogowy tego napinacza (03C109088E). ---------- Post added at 20:41 ---------- Previous post was at 20:31 ---------- ten nr katalogowy dotyczy nastawnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość benek1503 Zgłoś #20 Napisano 25 Listopada 2010 to co piszecie o tsi doszedllem awarie z kierownikiem vw rzeszow i wymienili mi nastawnik walka rozrządu i pomoglo niemcy sie dokladaja do naprawy 50% zmienili konstrukcje ,kod 03c109088e powiem wam co,,,,, nastawink tez jest napelniany olejem i jak jest pusty wpada w drganie a oni zastosowali bolec ktory sie zamyka jaak ma cisnienie ,wewnatrz tego nastawnika a jak niema cisnienia to bolec powoduje ze niema luzu w srodku to samo bylo w audi i tez zastosowali zmiany, napewno to niejest lancuch ani napinacz,jesli ktos chce to mu wysle rysunk ze serwisu koszt caly 1416 zl ---------- Post added at 10:20 ---------- Previous post was at 10:18 ---------- to co piszecie o tsi doszedllem awarie z kierownikiem vw rzeszow i wymienili mi nastawnik walka rozrządu i pomoglo niemcy sie dokladaja do naprawy 50% zmienili konstrukcje ,kod 03c109088e powiem wam co,,,,, nastawink tez jest napelniany olejem i jak jest pusty wpada w drganie a oni zastosowali bolec ktory sie zamyka jaak ma cisnienie ,wewnatrz tego nastawnika a jak niema cisnienia to bolec powoduje ze niema luzu w srodku to samo bylo w audi i tez zastosowali zmiany, napewno to niejest lancuch ani napinacz,jesli ktos chce to mu wysle rysunk ze serwisu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach