Skocz do zawartości
turbojajko

Start fault Workshop!

Rekomendowane odpowiedzi

jamal_2005 ma rację. U mnie było tak samo. Zapalał i po 1 sek. gaśnie i pokazuje się błąd oraz miga kontrolka świec żarowych. Napraw kolumnę i problem zniknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja taki problem tez miałem kilka razy, ale po prostu zacząłem przywiązywać większą wagę do sposobu odpalania samochodu. Problem na pewno nie był związany z wilgocią, bo nawet w pełnym słońcu się to zdarzało. Ktoś powyżej podał link do działu z podobnymi problemami i tam radzę zajrzeć.

Z mojej strony: "engine fault - workshop" przy odpalaniu może być skutkiem niewłaściwego odpalania samochodu (stwierdziłem to gdy zacząłem zwracać uwagę na to jak ja to robię).

Przerabiałem ten temat i o to co proponuję zanim zaciągniecie auto do ASO na wymianę kolumny:

- Przy odpalaniu w żadnym wypadku nie ciągniemy za kierownicę, żeby kontrolki zobaczyć - wciskamy sprzęgiełko, hamulec i wciskamy kluczyk na pierwszy "stopień". Powinna się zapalić na żółto tylko kontrolka blokady kierownicy - tu usłyszymy kliknięcie odblokowującej się kierownicy (w którymś temacie było to poruszane - to nie fiat 126p żeby za kierownicę ciągnąć w celu odblokowania).

- Gdy kontrolka zgaśnie wciskamy kluczyk dalej - zapalają się pozostałe kontrolki w tym kontrolka świec żarowych - jak tylko "spiralka" zgaśnie startujemy silnik.

- Przy wyłączaniu silnika włącza się blokada kierownicy - wtedy też nie dotykamy i nie ciągniemy za kółko - pozwalamy się jej zablokować w takiej pozycji w jakiej się znajduje. Najlepiej na wyprostowanych kołach (też to ktoś już opisywał w podobnym temacie)

 

Mi taki problem wyskakiwał kilka razy i często ponowne odpalenie samochodu skutkowało tym samym (engine fault na wyświetlaczu). Jeżeli już wam się to pojawiło to proponuję wyciągnąć kluczyk ze stacyjki, wysiąść z samochodu zamknąć drzwi i po chwili wsiąść i spróbować ponownie. Ktoś gdzieś pisał jeżeli dobrze pamiętam, że czujnik siedzenia trzeba zwolnić.

Od czasu jak stosuję powyższą procedurę spokojnego odpalania samochodu (oraz gaszenia silnika) nie muszę z niego wysiadać i nie wyskakują mi takie komunikaty. W moim przypadku to był chyba efekt niezastosowania się do procedury stratowania silnika i mam nadzieję, że w waszym przypadku jest tak samo.

Edytowane przez MrSheep

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od czasu jak stosuję powyższą procedurę spokojnego odpalania samochodu (oraz gaszenia silnika) nie muszę z niego wysiadać i nie wyskakują mi takie komunikaty. W moim przypadku to był chyba efekt niezastosowania się do procedury stratowania silnika i mam nadzieję, że w waszym przypadku jest tak samo.

Silnik powinien startowac od razu. Lepiej zmnien pompe jak jeszcze auto jezdzi, bo moze ci po prostu pasc podczas jazdy lub na swiatlach - jak w moim przypadku - wtedy juz tylko laweta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafcom

Witam.

Pewnie problem rozwiązany ale może się przyda innym.

Miałem podobnie

komunikat: engine fault workschop

pojawiał się po przekroczeniu ok 2200 obr

jak się zatrzymałem i wyłączyłem auto wyjmując kluczyk a następnie włączyłem było oki

Potem znowu do osiągnięcia wysokich obrotów.

Nie było z rury czarnego ani białego dymu.

W momencie pojawienia się komunikatu spadała drastycznie moc i prędkość do max 100 km/h.

Po zgaszeniu auta i odpaleniu ponownie komunikat znikał a samochód odzyskiwał moc.

Badałem auto komputerem w serwisie i innym warsztacie w sumie 3 badania.

W serwisie od razu stawiali na turbinę inni ewentualnie na czujnik cienienia oleju w turbinie lub nieszczelne przewody.

Pojechałem do poleconego mechanika. Podłączył jakiś ręczny mały komputer. Kazał otworzyć maskę.

Otworzył pokrywę filtra i na włączonym silniki coś w sprayu psikał kilka razy po kilka sek następnie zatykał na moment rurę.

Okazało się że coś się zanieczyściło i dlatego pokazywał się ten komunikat. cna po znajomości 40 zł. Normalnie ponoć 200zł.

Tak czy siak w serwisie naprawę wycenili ma na 4800 zł. !!!

Więc może może komuś pomogę w opisany sposób i dzięki temu zaoszczędzi parę złotych.

 

Pozdrawiam forumowiczów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,może i ja się wypowiem w tym temacie gdyż miałem podobny problem.Migająca kontrolka świec żarowych i komunikat który wyskakuje : "engine fault - workshop" w moim przypadku był związany z EGR-em -układ recyrkulacji spalin,można z tym jeździć wykasować błąd i zmienić stację benzynową.EGR jest wrażliwy na zmiany jakości paliwa,przynajmniej u mnie,pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie główną przyczyną tego komunikatu jest błąd czujnika kolektora ssącego (czujnik ciśnienia doładowania).

Czasami pomaga jego przeczyszczenie ale jeśli komunikat się często pojawia i auto zdycha to trzeba go wymienić.

czujnik ciśnienia.jpg

Edytowane przez wozny83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

u mnie dzis po zrobieniu 15 kilometrow i zagrzaniu silnika do 90c nagle wyswietliło sie na komputerze ENGINE FAULT WORKSHOP dosłownie na 0,5 sek i zgasło i tak pojawiało sie co 30 sek moze czesciej ale zadna kontrolka jak u was świec zarowych czy inna sie nie zapalała tylko napis EFW pojawial sie i znikał ale auto jechało, przyspieszalo normalnie i nawet ten napis zniknal, auto postało kilka godzin a pozniej pojezdzilem po miescie i nic na razie sie nie zapaliło. Wiem trzeba jechac i zdiagnozowac na kompa ale niestety w moim miescie tylko kilka warsztatow ma kompa i wszystko zajete wiec poki co zapytuje kolegow co to moze byc

 

z gory dzieki za sugestie

dawi1973

 

 

Edytowane przez dawi1973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności