mikus00025 Zgłoś #1 Napisano 31 Maja 2009 szumi mi łożysko jaki koszt naprawy?? moj passat 1.6 benzyna AHL 96 rok jaka jest cena wymiany rozrzadu czy ktos wymieniał w tym modelu i orjetuje sie jak droie sa czesci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #2 Napisano 31 Maja 2009 Koszt lozyska ok 60 - 70, wymiana w okolicach 50 pesos Co do czesci rozrzadu to nie wiem jaka cena ale wymiana ok 150 zeciszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #3 Napisano 31 Maja 2009 (edytowane) mikus00025 AHL 4B0 498625 - łożysko przód 75mm ,cena w ASO ok.320zł. SKF VKBA 1355 - łożysko j.w. cena w InterCars ok 172zł. Ruville 5723 - łożysko j.w. cena w InterCars ok.167zł. 06A 198119 - zestaw naprawczy (pasek i rolka napinająca) cena w ASO ok.310zł. Contitech CT 908K1 - j.w. cena w InterCars ok. 279zł Dayco KTB 253 - j.w. cena w InterCars ok. 379zł SKF VKMA 01113 - j.w. cena w InterCars ok. 265zł Co do kosztów wymiany, to raczej trudno będzie znaleźć mechanika, który w cenach podanych przez Kolegę wela156 to wykona. Wymiana łożyska ok. 80 zł , wymiana rozrządu ok. 300-350zł. Edytowane 31 Maja 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #4 Napisano 31 Maja 2009 Az tak drogo?? Pracowalem w warsztacie samochodowym i np. do audi A4 kupowalem lozysko na przod (zawieszenie wielowachaczowe) za 60 zl. Za wymiane rozrzadu bralismy srednio 150 - 250 zl w zaleznosci od silnika. Takze ja nie wiem skad takie ceny. Widocznie zalezy od wojewodztwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #5 Napisano 31 Maja 2009 Paweł, być może zależy od regionu cena usługi ; w cenie którą podałeś za łożysko to nawet badziewnego, nie wartego nic "Optimala" nie kupisz ( w InterCars cena 122zł.). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #6 Napisano 31 Maja 2009 Paweł, być może zależy od regionu cena usługi ; w cenie którą podałeś za łożysko to nawet badziewnego, nie wartego nic "Optimala" nie kupisz No na to wyglada Ja np wymienialem gosciowi w BMW 520i sprzeglo i kolo dwumasowe - koszt wymiany 250 zl. I tak jest w wiekszosci warsztatow w naszym regionie (ale to tak dla porownania). Ale naprawde nie kryje zdziwienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jack0211 Zgłoś #7 Napisano 31 Maja 2009 Łożysko - 80 pln. wymiana 65 pln. zestaw naprawczy rozrządu (pasek i rolka napinająca) 162 pln.+ pompa wody 150pln. i jeszcze doszło podczas wymiany napinacz paska klimy 55 pln. wymiana po znajomości 120 pln. ( woj. podkarpackie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #8 Napisano 31 Maja 2009 Łożysko - 80 pln. Jacek,tak z ciekawości podasz nazwę producenta tego łożyska? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 31 Maja 2009 Ludzie - takie łożyska za 80 zeta to nie do B5 ale do ciagnika sobie załóżcie Jak kupować to łożysko firmy SKF (cena okolo 130-160 zeta w zależności od sklepu), koszt wymiany 50 zeta. Jak kupiłem OPTIMAL-a to mnie mój mechanik pogonił z takim łożyskiem, bo powiedział ze i tak za parę miesięcy wrócę z tym samym objawem - COMPRENDE? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #10 Napisano 1 Czerwca 2009 Kurde też zauważyłem że mi wyje prawe koło, objaw buczenie, myślę że prawe koło bo buczenie nasila się jak jadę np 100 i jest łuk w prawo (odciąża się prawe koło) to mniej buczy, nie słychać, a łuk w lewo to głośniej. Co się może stać jak szybko tego nie wymienie?? Brak czasu chwilowo, załóżmy 2 tygodnie jeżdżenia = 1500 km?? Sam dam rade wymienić, czy trzeba rozłączać jakieś czujniki ABS itp, przeguby?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #11 Napisano 1 Czerwca 2009 Sam dam rade wymienić, czy trzeba rozłączać jakieś czujniki ABS itp, przeguby?? Musisz odkrecic cala zwrotnice i wyciagnac ja z auta a co z tym idzie: -wyciegnac przegub z piasty -odlaczyc wszelkie czujniki (abs) -wykrecic i podwiesic zacisk hamulcowy Najlepiej kolego jakbys to zrobil na prasie ale mlotkiem tez sie da Z tym ze jak nie wiesz za bardzo jak w to bic to sie nie bierz za to bo uszkodzisz tylko nowe lozysko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jack0211 Zgłoś #12 Napisano 1 Czerwca 2009 Jacek,tak z ciekawości podasz nazwę producenta tego łożyska? Nie jestem w stanie ci teraz powiedzieć jakiej firmy było to łożysko, ale napewno nic złego to nie było, ponieważ w tym sklepie badziewia nie sprzedają! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikus00025 Zgłoś #13 Napisano 1 Czerwca 2009 lepiej wymien to jak najszybciej bo puzniej to juz same wydatki zaczyna sie od łozyska pozniej piasta itd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 1 Czerwca 2009 Musisz odkrecic cala zwrotnice i wyciagnac ja z auta a co z tym idzie:-wyciegnac przegub z piasty -odlaczyc wszelkie czujniki (abs) -wykrecic i podwiesic zacisk hamulcowy Są prostsze sposoby. Bez demontażu zwrotnicy. Potrzebna do tego jest śruba rzymska (chyba dobrze to nazwałem ) i wtedy za pomocą tej śruby wyciskasz łożysko i potem wciskasz nowe. Oczywiscie trzeba odkręcić półoś. A co może być jak jeszcze będziesz jeździł na huczącym? Po prostu może się zatrzeć łożysko i zblokować koło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
armus Zgłoś #15 Napisano 2 Czerwca 2009 Są prostsze sposoby. Bez demontażu zwrotnicy. Potrzebna do tego jest śruba rzymska (chyba dobrze to nazwałem ) i wtedy za pomocą tej śruby wyciskasz łożysko i potem wciskasz nowe. Oczywiscie trzeba odkręcić półoś. Podasz więcej szczegółów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 2 Czerwca 2009 tak na szybko to tego nie zrobisz. A najprościej tłumacząc to potrzebna jest dłuuuuuuga śruba - tak ze 30 cm, do tego kołnierz o srednicy trochę większej niż srednica łożyska - po prostu kołnierz musi się opierać na wsporniku. No i na końcu śruby odpowiednio gruby kawałek płaskownika - żeby się nie wyginał przy wtłaczaniu i wytłaczaniu łożyska. Gdy chcesz wyciagnać łożysko to płaskownik zakładasz po przełożeniu śruby przez łożysko a następnie wykręcasz całą śrubę i łożysko ładnie się wyciska. Analogicznie wciskanie. No prościej ci tego nie opiszę a jak czegoś takiego na oczy nie widziałeś to musisz popatrzec na auto i pokombinować - w jaki sposób można zrobić sobie takie cudenko - czyli co i o co ma się zaprzeć, jak kręcić i jak mocować na końcu ten płaskownik. Od razu mówię że ja nie mam czegoś takiego wiec nie zrobię fotki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #17 Napisano 2 Czerwca 2009 Chcialem tylko przypomniec ze przy demontarzu i montarzu zalecane jest wyjac czujnik ABS bo moze ulec uszkodzeniu, a po co sie narazac na wieksze koszty Kumpel nie wyjol przy montarzu tego czunika czego efektem bylo jest zgniecenie Ale to w przypadku demontazu calej zwrotnicy Ale mimo to radzilbym uwazac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
armus Zgłoś #18 Napisano 3 Czerwca 2009 tak na szybko to tego nie zrobisz. A najprościej tłumacząc to potrzebna jest dłuuuuuuga śruba - tak ze 30 cm, do tego kołnierz o srednicy trochę większej niż srednica łożyska - po prostu kołnierz musi się opierać na wsporniku. No i na końcu śruby odpowiednio gruby kawałek płaskownika - żeby się nie wyginał przy wtłaczaniu i wytłaczaniu łożyska. Gdy chcesz wyciagnać łożysko to płaskownik zakładasz po przełożeniu śruby przez łożysko a następnie wykręcasz całą śrubę i łożysko ładnie się wyciska. Analogicznie wciskanie. No prościej ci tego nie opiszę a jak czegoś takiego na oczy nie widziałeś to musisz popatrzec na auto i pokombinować - w jaki sposób można zrobić sobie takie cudenko - czyli co i o co ma się zaprzeć, jak kręcić i jak mocować na końcu ten płaskownik. Od razu mówię że ja nie mam czegoś takiego wiec nie zrobię fotki. Dzięki. Naświetliłeś fajnie patent Na razie mnie to nie dotyczy, ale jak zajdzie potrzeba to się wypraktykuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikus00025 Zgłoś #19 Napisano 4 Czerwca 2009 juz jestem po zabiegu wymiana rozrzadu i lozyska wyniosla mnie 750 zl częsci +robota Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
armus Zgłoś #20 Napisano 4 Czerwca 2009 juz jestem po zabiegu wymiana rozrzadu i lozyska wyniosla mnie 750 zl częsci +robota I jaki efekt. Pochwal się... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach