Wesołek Zgłoś #1 Napisano 30 Maja 2009 (edytowane) Witam. 2 tygodnie temu kupiłem Passata 1.9 TDI 115Km pompowtryski. Mam problem z odpalaniem. Nie zapala źle, ale na mój gust powinien lepiej. Chodzi o to, że czy ciepły, czy zimny musi ok. 5x obrócić zanim zaskoczy. Błędów żadnych nie ma (tester nic nie pokazał). Czytałem na forum, że może to być brudny EGR. A może to coś innego???:638: Przyznam się , że sam prowadzę warsztat samochodowy, ale specjalizuję się w skrzyniach biegów automatycznych, i manualnych. Jest to mój pierwszy Diesel, dotychczas jeżdziłem tylko denzyniakami+ LPG. Proszę o poradę. Pozdrawiam wszystkich. Edytowane 31 Maja 2009 przez Wesołek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 30 Maja 2009 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #3 Napisano 30 Maja 2009 Miałem to samo ale u mnie był rozrusznik do naprawy ciężko krecił , sprwadź swiece żarowe też i wymień filtry paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #4 Napisano 30 Maja 2009 sprwadź swiece żarowe Jakby mu poszly swiece zarowe to jedynie zle by odpalal na zimnym silniku a na cieplym byloby ok a koledze zle pali czy tak czy tak. Moim zdaniem jest cos nie tak z dawkowaniem paliwa tzw. mapy rozruchowe. A co do tego brudnego EGR to sprobuj go moze odlaczyc i zobacz czy bedzie jakis efekt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qmek Zgłoś #5 Napisano 31 Maja 2009 moj znajomy tez mial problem z odpalaniem i okazalo sie, ze mial zuzyte szczotki w rozruszniku. Mnie AFN ciezko zapala na zimnym silniku, na cieplym pieknie. W czwartek mechanior wymieni mi swiece i zobacze czy sie poprawi, bo mnie wkurza, jak z rana musze go krecic z 5s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #6 Napisano 31 Maja 2009 Witam , u mnie pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy ( czujnik na głowicy ) , objawy były takie, że na zimnym silniku musialem parę razy kręcić aby odpalil . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewcia Zgłoś #7 Napisano 31 Maja 2009 Może wam pomogę. Moja dziewczyna ma golfa V w tdi. miała podobnie, tzn na zimnym pali ale jak prejedzie z 20 km trzeba już go kręcić z 5s. byliśmy u mojego mechanika i powiedział że to czujnik który podaje temp silnika. przez to że podaje złe dane silnik dostaje mniejszą dawkę paliwa i trzeba dłużej go kręcić. ogólnie naprawa jest kosztowna ale zaproponował że jak będzie to bardzo dręczyła to może takie urządzonko zamontować które będzie oszukiwało ten czujnik i zawszę będzie podawało dane że silnik jest zimny i będzie dostawał większą ilość paliwa na rozruch. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #8 Napisano 31 Maja 2009 Może wam pomogę.Moja dziewczyna ma golfa V w tdi. miała podobnie, tzn na zimnym pali ale jak prejedzie z 20 km trzeba już go kręcić z 5s. byliśmy u mojego mechanika i powiedział że to czujnik który podaje temp silnika. przez to że podaje złe dane silnik dostaje mniejszą dawkę paliwa i trzeba dłużej go kręcić. ogólnie naprawa jest kosztowna ale zaproponował że jak będzie to bardzo dręczyła to może takie urządzonko zamontować które będzie oszukiwało ten czujnik i zawszę będzie podawało dane że silnik jest zimny i będzie dostawał większą ilość paliwa na rozruch. Ha ha ha , dobre " urządzenie które będzie oszukiwało czujnik " , czujnik kosztuje 70 zł. , wymiana trzy minuty - ten mechanik to niech sobie w łeb szczeli , jakiś oszust i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #9 Napisano 31 Maja 2009 Z tego co wiem i pisał ewcia to nie chodzi o to ze czujnik jest zepsuty tylko o to zeby podawał inną temperaturę niz jest faktycznie mi mechanik tłumaczył to na przykładzie turana 2004r 2.0 140ps więc jak jest silnik zimny to dawka paliwa jest wtłaczana natychmiast po kręceniu rozrusznika a jak jest ciepły silnik to dawka paliwa jest dopiero wtłaczana po osiągnięci 200 obrotów rozrusznika dlatego nie które silniki które mają pompowtryski palą dobrze na zimnym a na rozgrzanym silniku palą źle i to urządzenie oszukuje czujnik ze silnik jest zimny a on faktycznie jest ciepły i wtedy pali dobrze na zimnym jak i na ciepłym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewcia Zgłoś #10 Napisano 31 Maja 2009 nie pamiętam czy chodzi o czujnik czy jakiś przekaźnik, czy jakiś inny pierdolnik, ale kolego jednego jstem pewien ten koleś wie co mówi i nie naciąga. u tego kolesia robiłem sporo rzeczy i w swoim pasacie i w golfie dziewczyny, i ogólnie w koszalinie ludzie go znają i złego słowa nie powiem o nim. widocznie skoro coś takiego zaproponował to miał rację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #11 Napisano 31 Maja 2009 A ja bym sprawdził przewody paliwowe.. może paliwo się cofa do baku. Po wymianie filtra paliwa zdarzają się takie sytuacje... No i można trochę poszukać, bo na forum były podobne historie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej70GK Zgłoś #12 Napisano 31 Maja 2009 Witam,czy masz pewny i odpowiedni aku? W "dyzelach",a jeszcze napakowanych elektroniką potrzeba na starcie sporo prądu i przy słabszym lub osłabionym aku mogą być problemy z odpaleniem takie jak podałeś.Mam 4-letni aku i pali od strzału,ale też zaczął jakiś czas temu"ociągać" się ze startem,więc podłączyłem na nocne doładowanie prostownik i problemu nie ma,pali na dotyk.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rumi Zgłoś #13 Napisano 31 Maja 2009 Pozwólcie że się podłącze do tego tematu ,mój kumpel ma seata toledo 1,9 TDI 110 KM strasznie ciężko pali z rana tylko to nie jest długie kręcenie , problem polega na tym że przy rozruchu rozrusznik jak by stawał a pózniej jest takie przełamanie rzuci całym samochodem no i jest wszystko ok, pali z tzw ząbka,przy następnych odpalaniach jest dobrze .Rozrząd był sprawdzany ,kąt wtrysków także ,akumulator naładowany ,świece żarowe sprawne ,paliwo do baku się nie cofa i nikt nie wie co go boli . Proszę o jakieś sugestie na ten temat ,z góry wielkie dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 31 Maja 2009 RUMI moze to sam rozrusznik ma wine?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rumi Zgłoś #15 Napisano 1 Czerwca 2009 No nie bardzo na niego wskazuję bo przy następnych rozruchach jest wszystko jak książka pisze, tylko ten pierwszy poranny rozruch jet taki ciężki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach