Gość rudolph69 Zgłoś #1 Napisano 28 Maja 2009 Witam, mam pewien problem z samochodem passatem B4 rok 1994. Stałem w korku około 10min, zjeżdżając na stacje CPN samochód zaczął gasnąć i zwalniać, trzymając go na biegu, nacisnąłem sprzęgło i zacząłem troszke dodawać gazu, myślałem że jest coś z LPG ale to nie to, ponieważ godzine wcześniej auto zostało natankowane do pełna. I samochód "zdechł". POgoda była ponura i padał deszcz. Stawiam na coś z układu zapłonowego: przewody, kopułka....? Bardzo proszę o pomoc... Nieprzyjemy przypadek zdażył się w Gdańsku gdzie auto stoi na parkingu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 28 Maja 2009 Po pierwsze - czy jest iskra na świecach ? po drugie - czy pompka paliwa działa? po trzecie - czy prawidłowo działa przełącznik od gazu? Tyle na szybko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rudolph69 Zgłoś #3 Napisano 28 Maja 2009 Właśnie wróciłem z wymiany przewodów, kopólki i palca i bez zmian. I zobaczyłem że nie ma iskry na świecach. Pompa i przełącznik wporządku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #4 Napisano 28 Maja 2009 (edytowane) Chyba siadła cewka/moduł (czy jak to się tam zwie) zapłonowa. To z numerem 5A na fotce. Edytowane 28 Maja 2009 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rudolph69 Zgłoś #5 Napisano 28 Maja 2009 Ciekawe jak to cenowo wygląda. Po wymianie trzeba ustawiać zapłon rozumiem tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 28 Maja 2009 Nowa w serwisie 736 PLN, używka pewnie ze 150 PLN. Wystarczy ta cewkę wymienić, nic nie trzeba ustawiać, tylko palisz i jazda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rudolph69 Zgłoś #7 Napisano 28 Maja 2009 O fuck jaka cena. Przed kupnem chciał bym jednak żeby ktoś się jeszcze wypowiedział na ten temat i podsunął moze jakieś inne sugestie. Chyba ze jesteś pewny, że to to, ale chyba nie mozesz nie widząc nawet auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 28 Maja 2009 Wiesz, pewności nie ma, miałem kiedyś paska z tym silnikiem i w bardzo podobny sposób padła mi w nim właśnie cewka (tez na CPN-ie ) tylko ze zgasiłem i już nie odpaliłem auta. I jeszcze link do allegro z taka cewka jak twoja http://www.allegro.pl/item623558779_vw_polo_audi_cewka_zaplonowa_6n0905104.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakczy Zgłoś #9 Napisano 28 Maja 2009 Cewka jest mało prawdopodobna.Jeśli pada silnik gaśnie natychmiast bez marudzenia. Bez pewnej diagnozy będą niepotrzebne koszty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rudolph69 Zgłoś #10 Napisano 28 Maja 2009 Czyli znowu jestem w kropce, to co Twoim zdaniem jakczy mogło by być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
claxon Zgłoś #11 Napisano 28 Maja 2009 Poruszaj przewodmi przy cewce z modulem zobacz czy masa silnika nie jest zasniedziala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #12 Napisano 28 Maja 2009 Wojtek, może znasz kogoś kto ma taki silnik jak Twój, podmień od niego cewkę i będziesz wiedział czy działa czy nie. A masę silnika i zasilanie cewki tez warto sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #13 Napisano 28 Maja 2009 Jeśli autu nie zdarzały się wcześniej takie wybryki to będzie cewka, a jeśli lubił czasem zgasnąć bez powodu by po chwili odpalić to bedzie impulsator halla w aparacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #14 Napisano 28 Maja 2009 (edytowane) Witam, kolego, jeśli nie masz iskry to baaardzo prawdopodobnie będzie to cewka. Piszę, bo dokładnie dziś miałem podobne zdarzenie (w Gdyni a jestem ze Słupska, więc te 3miasto jakieś pechowe dziś ). Jeździł normalnie, zgasiłem, poszedłem do sklepu, wracam, zapalam a on pochodził ze 3 sekundy i zgasł. Już go nie zapaliłem, sprawdziłem że na żadnej świecy nie ma iskry. Dotychczas auto jeździło ok a tu nagle bez żadnego ostrzeżenia zgasł. Znalazł się dobry człowiek, który zaholował mnie do elektryka, ten stwierdził że to cewka. Kupiłem nową w sklepie i auto śmiga. Do swojego za cewkę Hans Pries dałem 170 w intercarsie (po zniżkach, normalnie kosztuje 240). Widzę na zrzutach które dał kolega GURAL że to ta sama w moim i Twoim, więc cena tak jak u mnie. Ale używane bym odradzał, nie wiadomo na co trafisz, tym bardziej że te cewki w naszych paskach lubią padać "słynne cewki" jak to mówią. Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu. Edytowane 28 Maja 2009 przez przemo81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #15 Napisano 29 Maja 2009 A może zacząć od sprawdzenia bezpieczników!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rudolph69 Zgłoś #16 Napisano 29 Maja 2009 Po dzisiejszych ponownych oględzinach powiem tak: bezpieczniki są wszystkie ok. Do cewki zapłonowej idzie prąd, z cewki zapłonowej przez kabel też idzie prąd. Wkładając drut do przewodu z cewki zapłonowej przykładając do bloku silnika, nie było widać iskry, również po włożeniu świecy i przyłożeniu do bloku też nie było iskry. Wydaje mi się, że cewka nie produkuje zbyt wysokiego napięcia, tylko 12V, co nie wystarcza na wytworzenie iskry. Jeszcze nie wiem co może być z układem zapłonowym, ale po dzisiejszych obserwacjach wydaje mi się że układ zapłonowy jest dobry. Wykręciłem cewkę ale nie mam miernika, żeby zobaczyć czy cewka jest dobra. Co możecie powiedzieć na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #17 Napisano 29 Maja 2009 (edytowane) Wydaje mi się, że cewka nie produkuje zbyt wysokiego napięcia, tylko 12V, co nie wystarcza na wytworzenie iskry. Cewka powinna wytworzyć kilkanaście tysięcy Volt, także 12 V to jest nic, nie bez powodu kable maja nazwę wysokiego napięcia. I co za tym idzie jak cewka nie przetwarza odpowiednio napięcia to jest uszkodzona A próbowałeś przyłożyć świece gdzieś do karoserii żeby wyeliminować ewentualny brak masy na silniku? Edytowane 29 Maja 2009 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rudolph69 Zgłoś #18 Napisano 29 Maja 2009 Nie do karoserji nie przykładałem, wydawalo mi się, że do silnika bedzie to samo jak do karoseri. No właśnie cewka powinna wytwarzać więcej niż wytwarza. Wkładałem kontrolke do końcówki przewodu idącej do cewki i kontrolka wykazała że jest prąd, ale nie daje iskry, wiec wydaje mi się tylko, że nie wytwarza wystarczającej ilości prądu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #19 Napisano 29 Maja 2009 Nie do karoserji nie przykładałem, wydawalo mi się, że do silnika bedzie to samo jak do karoseri. Praktycznie to samo, ale miał byś pewność czy silnik ma masę. A odnośnie tego braku iskry jak dzisiaj sprawdzałeś. Czy w tym momencie próbowałeś kręcić rozrusznikiem, czy włożyłeś świecę do kabla i przykładałeś tylko do silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rudolph69 Zgłoś #20 Napisano 29 Maja 2009 Kolega kręcił rozrusznikiem a ja przykładałem świece do bloku silnika i patrzyłem czy wytwarza iskre, której nie widzialem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach