Skocz do zawartości
Gość rudolph69

Zgasło Auto, co robić?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rudolph69

Witam, mam pewien problem z samochodem passatem B4 rok 1994. Stałem w korku około 10min, zjeżdżając na stacje CPN samochód zaczął gasnąć i zwalniać, trzymając go na biegu, nacisnąłem sprzęgło i zacząłem troszke dodawać gazu, myślałem że jest coś z LPG ale to nie to, ponieważ godzine wcześniej auto zostało natankowane do pełna. I samochód "zdechł". POgoda była ponura i padał deszcz. Stawiam na coś z układu zapłonowego: przewody, kopułka....?

 

Bardzo proszę o pomoc... Nieprzyjemy przypadek zdażył się w Gdańsku gdzie auto stoi na parkingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - czy jest iskra na świecach ?

po drugie - czy pompka paliwa działa?

po trzecie - czy prawidłowo działa przełącznik od gazu?

Tyle na szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rudolph69

Właśnie wróciłem z wymiany przewodów, kopólki i palca i bez zmian. I zobaczyłem że nie ma iskry na świecach. Pompa i przełącznik wporządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba siadła cewka/moduł (czy jak to się tam zwie) zapłonowa.

To z numerem 5A na fotce.

49ae397f6e7b9d92m.png

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rudolph69

Ciekawe jak to cenowo wygląda. Po wymianie trzeba ustawiać zapłon rozumiem tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowa w serwisie 736 PLN, używka pewnie ze 150 PLN.

Wystarczy ta cewkę wymienić, nic nie trzeba ustawiać, tylko palisz i jazda. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rudolph69

O fuck jaka cena. Przed kupnem chciał bym jednak żeby ktoś się jeszcze wypowiedział na ten temat i podsunął moze jakieś inne sugestie. Chyba ze jesteś pewny, że to to, ale chyba nie mozesz nie widząc nawet auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, pewności nie ma, miałem kiedyś paska z tym silnikiem i w bardzo podobny sposób padła mi w nim właśnie cewka (tez na CPN-ie :D) tylko ze zgasiłem i już nie odpaliłem auta.

I jeszcze link do allegro z taka cewka jak twoja :)

http://www.allegro.pl/item623558779_vw_polo_audi_cewka_zaplonowa_6n0905104.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cewka jest mało prawdopodobna.Jeśli pada silnik gaśnie natychmiast bez marudzenia. Bez pewnej diagnozy będą niepotrzebne koszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rudolph69

Czyli znowu jestem w kropce, to co Twoim zdaniem jakczy mogło by być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poruszaj przewodmi przy cewce z modulem zobacz czy masa silnika nie jest zasniedziala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, może znasz kogoś kto ma taki silnik jak Twój, podmień od niego cewkę i będziesz wiedział czy działa czy nie. A masę silnika i zasilanie cewki tez warto sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli autu nie zdarzały się wcześniej takie wybryki to będzie cewka, a jeśli lubił czasem zgasnąć bez powodu by po chwili odpalić to bedzie impulsator halla w aparacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

kolego, jeśli nie masz iskry to baaardzo prawdopodobnie będzie to cewka.

Piszę, bo dokładnie dziś miałem podobne zdarzenie (w Gdyni a jestem ze Słupska, więc te 3miasto jakieś pechowe dziś ;-) ). Jeździł normalnie, zgasiłem, poszedłem do sklepu, wracam, zapalam a on pochodził ze 3 sekundy i zgasł. Już go nie zapaliłem, sprawdziłem że na żadnej świecy nie ma iskry. Dotychczas auto jeździło ok a tu nagle bez żadnego ostrzeżenia zgasł.

Znalazł się dobry człowiek, który zaholował mnie do elektryka, ten stwierdził że to cewka. Kupiłem nową w sklepie i auto śmiga. Do swojego za cewkę Hans Pries dałem 170 w intercarsie (po zniżkach, normalnie kosztuje 240). Widzę na zrzutach które dał kolega GURAL że to ta sama w moim i Twoim, więc cena tak jak u mnie. Ale używane bym odradzał, nie wiadomo na co trafisz, tym bardziej że te cewki w naszych paskach lubią padać "słynne cewki" jak to mówią.

Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu.

Edytowane przez przemo81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może zacząć od sprawdzenia bezpieczników!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rudolph69

Po dzisiejszych ponownych oględzinach powiem tak: bezpieczniki są wszystkie ok. Do cewki zapłonowej idzie prąd, z cewki zapłonowej przez kabel też idzie prąd. Wkładając drut do przewodu z cewki zapłonowej przykładając do bloku silnika, nie było widać iskry, również po włożeniu świecy i przyłożeniu do bloku też nie było iskry. Wydaje mi się, że cewka nie produkuje zbyt wysokiego napięcia, tylko 12V, co nie wystarcza na wytworzenie iskry. Jeszcze nie wiem co może być z układem zapłonowym, ale po dzisiejszych obserwacjach wydaje mi się że układ zapłonowy jest dobry. Wykręciłem cewkę ale nie mam miernika, żeby zobaczyć czy cewka jest dobra. Co możecie powiedzieć na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się, że cewka nie produkuje zbyt wysokiego napięcia, tylko 12V, co nie wystarcza na wytworzenie iskry.

Cewka powinna wytworzyć kilkanaście tysięcy Volt, także 12 V to jest nic, nie bez powodu kable maja nazwę wysokiego napięcia. I co za tym idzie jak cewka nie przetwarza odpowiednio napięcia to jest uszkodzona

A próbowałeś przyłożyć świece gdzieś do karoserii żeby wyeliminować ewentualny brak masy na silniku?

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rudolph69

Nie do karoserji nie przykładałem, wydawalo mi się, że do silnika bedzie to samo jak do karoseri. No właśnie cewka powinna wytwarzać więcej niż wytwarza. Wkładałem kontrolke do końcówki przewodu idącej do cewki i kontrolka wykazała że jest prąd, ale nie daje iskry, wiec wydaje mi się tylko, że nie wytwarza wystarczającej ilości prądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie do karoserji nie przykładałem, wydawalo mi się, że do silnika bedzie to samo jak do karoseri.

Praktycznie to samo, ale miał byś pewność czy silnik ma masę.

A odnośnie tego braku iskry jak dzisiaj sprawdzałeś. Czy w tym momencie próbowałeś kręcić rozrusznikiem, czy włożyłeś świecę do kabla i przykładałeś tylko do silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rudolph69

Kolega kręcił rozrusznikiem a ja przykładałem świece do bloku silnika i patrzyłem czy wytwarza iskre, której nie widzialem :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności