Skocz do zawartości
Gość Kantorek

Dziwny problem z olejem w B5 1.6 AHL

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kantorek

Panowie,

 

Temat dotyczy mojego kumpla ktory ma takiego samego passka jak ja tylko ze bez LPG. Kolega nigdy nie mial problemu z olejem tzn. od wymiany do wymiany tyle samo. Ostatnio przy 170 tys km wymienil i przejechal 5000km. Wczoraj przed trasa zaglada na bagnet a tu sucho :kwasny: Nie ma oleju :kwasny: Zadzwonil po mnie - sprawdzilismy silnik - zadnych wycieków, brak oleju w lynie chłodzącym. Co to moze byc?? Gdzie sie podzial olej?? Kolega dokupil 1 litr i dolał i rano bagnet wskazuje polowe stanu. Czy to normalne ?? Dodam ze po przekreceniu kluczyka kontrolka od oleju normalnie gasła po kilku sekundach.

Dziwna sprawa wiec pytan Was koledzy co to moze byc?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, być może nikt z odpowiednią wiedzą nie przeczytał jeszcze tematu. Sugeruję cierpliwość i ew. dodatkowe szukanie pomocy w FAQu i wyszukiwarce :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krych14

Niestety kolego objaw o którym piszesz wskazuje na poważną awarie radze sprawdzić ciśnienie na cylindrach czy przypadkiem nie popękały pierścienie .Jeśli jest ok to prawdopodobnie przyczyną są uszkodzone bądz zużyte uszczelniacze na zaworach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Może nie jest tak żle, np. w serwisie nalali na minimum i auto wzięło 0,5 litra na 5tyś km - co nie stanowi żadnego problemu. Sprawdź dokładnie poziom oleju i trzeba zrobić z 1000 -2000 km i spr. ponownie ilie ubyło.

Ps. na jakimm jeździsz oleju ,może po-przednio był zalany inny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kantorek, możesz też zrobić próbę olejową, wszystko się wtedy wyjaśni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pit

Ja miałem podobny problem, u mnie temat okazał się banalnie prosty, po przebiegu powyżej 150tyś powinno się zacząć stosować półsyntetyk nie jest to regółą ale u mnie podziałało ( jak miałem zalany syntetyk to wpewnym momencie od wymiany do wymiany ok. 4,5l dolewałem a teraz ok. 0,5 max 1l jak trochę dociskam). Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kantorek

Dolaliśmy 1 litre MOBIL 1 10W40 taki jaki normallnie byl zalewany i bagnrt wskazyje troszke powyzej polowy. Pojezdzimy i bedziemy obserwowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jak M1 to raczej 0W-40 a nie 10W-40 bo ten drugi to byłby juz półsyntetykiem.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ja mam zalany 15w40 castrola czy da rade przejść na 10w40 spowrotem czy nic siuę niestanie zalali mi taki w warsztacie przy wymianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ODŚWIEŻAM !!!

Mam taki problem, że dzisiaj jechałem paskiem (b5 3b 1.6AHL) i po przebyciu około 3 km zaczęła mrugać kontrolka oleju i gong. Zgasiłem ponowny rozruch i ok....ale po chwili to samo, tym razem wrzuciłem luz chwila i po kłopocie, dodaje gazu (obroty wzrosną) i znów potrójny gong i mrugająca czerwona kontrolka... Ktoś miał taki problem? Co to może byś, jak z tym sobie poradzić? Olej oczywiście jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej może i jest ale ciśnienie słabe mogło się zrobić.

podjedź gdzieś do mechanika i niech podepnie manometr i Ci sprawdzi jakie jest ciśnienie.

 

masz vaga? pokazał by czy jest <<2 czy 2>>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vaga podepnę dziś wieczorem, i napiszę co i jak. Teraz się boję o silnik czy nic mu się tam nie stało... Mam nadzieję że ssak się zapchał bo syf nieziemski w tym silniku się zbiera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie zbyt słabe. :( Rozebrana miska, oczywiście trochę nagaru itp ale w smoku jakiś kawałek plastiku... teraz szukam co to może być, bo o ile mi wiadomo jedyny plastik to ten pod osłoną zaworów ale ten jest cały... MOżę komuś kiedyś coś wpadło..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciśnienie zbyt słabe. :( Rozebrana miska, oczywiście trochę nagaru itp ale w smoku jakiś kawałek plastiku... teraz szukam co to może być, bo o ile mi wiadomo jedyny plastik to ten pod osłoną zaworów ale ten jest cały... MOżę komuś kiedyś coś wpadło..?

 

Niewykluczone, że wpadło. Zależy jeszcze, jaki ten kawałek był duży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A plastikowa osłona smoka oleju cała? Chyba że jej wogóle nie ma to by znaczyło że być może ktoś już ściągał miskę i zapomniał założyć..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może to kawałek krucca odmy?:)

 

a co do tego gong i lampki oleju..obstawiał bym smoga lub sama pompe;/

Edytowane przez klopsik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie to fragment rurki bagnetu od sprawdzania poziomu oleju. Tylko ona jest pomarańczowa to chyba byś poznał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plastik pół biedy, gorzej z tym kawałkiem metalu, rozmiar ok 0.5 cm x 1cm (ewidentnie od czegoś odłamany) zrobię fotkę i wstawię... silnik jest rozebrany, 2 panewki zjechane do miedzi...wymienię, złoże, zobaczę. Może macie jakiś pomysł dlaczego na zimnym silniku jest ok, a jak olej złapie temp to spada ciśnienie, zaczyna być słyszalna hydraulika u góry, szklanki, i po chwili słychać już wał... silnik wystygnie i jest ok... Pompa rozebrana i wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc jest rozwiązanie...kawałek plastiku i tego metalu to resztki śrubokręta które były w pojemniku do którego zlałem olej:swirus.

 

Ciśnienie oleju powróciło po czyszczeniu smoka i wymianie panewek..teraz jest OK..

 

Pozdrawiam.. i dziękuję za podpowiedzi i sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności