Skocz do zawartości
strus251

Kontrolka i brzęczyk oleju

Rekomendowane odpowiedzi

nie naprawiałem "lutów"-nawet nie wiem co to. Obrotomierz działa poprawnie, tzn. tak mi się wydaje bo nic dziwnego nie się nie dzieje. A nie pamietam czy tą blachę miał czy nie.

Aczkolwiek, wcześniej żaden polski mechanik przy nim nie grzebał wiec nie myślę aby coś brakowało. Ale życie jest tylko życiem. NIe wtykam polskim mechanikom tylko tym szpeniom co się za nich uwarzają a potem auto wyglada jak rzeźba. Więc zakładam, że w misce jest ok. Masz jakieś podejrzenia co do przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę że to zimne luty, poszukaj na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, znajdę chwilke i szukam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety, nie pomogło i problem jest dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz zegary bez MFA, z kierunkami na górze i jedną wtyczką z tylu, to wpadni do mnie to podmienimy zegary (ja mam od benzynki) jeżeli problem bedzie nadal występował to przynajmniej wykluczymy zegary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wpadni do mnie to podmienimy zegary

 

Juz podmieniałem, a w zasadzie zmieniałem. I w starych i w nowych mam to samo. A moje stare w innym autku jezdza i nie ma problemu, wiec to nie zegary. Ale dzieki za propozycje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze to poprostu w instalacij elektrycznej gdzies zawarcie robi i dlatego ci piszczy i mruga

moze jeszcze styki, kostki złączki przy czujniku i zegarze nie do konca spełniaja swoja role

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem, tak siły juz nie ma. Sprawdziłem juz chyba wszystko. Kabelki, styki, kostki, czyjniki, zimne luty i wiele innych pomysłów jakie wpadały, mechanikom, lub serdecznym formumowicza do głowy. I nic nie zdziałałem. Chyba poprosty przestane byc pedantem i bede jezdził z masa na sztywno i bedzie gitarka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Raczej nie powinieneś oszukiwać czujnika... to się może bardzo

dotkliwie zemścić ;) Ja bym na Twoim miejscu rozważył wyjęcie pompy oleju

i zobaczenie w jakim jest stanie... u mnie w B3 silnik ABS żle działał zawór wysokiego ciśnienia w pompie oleju albo jak mówią mechanicy "przelewowy"

czasem zacinał się i miałem bardzo duże spadki ciśnienia w układzie smarowania, po wymianie pompy na nową problem a raczej buzer zamilkł na amen... :)

 

Pozdrawiam VW :cool:

 

Ps. jaki przebieg ma silnik..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ps. jaki przebieg ma silnik..?

 

tego nawet najstarsi górale nie wiedzą. Jak go kupowałem to licznik był po chamsku przekrecony i wskazywał 120 tyś. co było niemozliwe. Ale akurat licznik nie jest dla mnie wyznacznikiem. Autko w swietnym stanie wizualnym jak i technicznym ( poza tym buzerem). Po wymianie licznika na niekrecony ma teraz 263 tyś.km. A jezdzę juz tak 60 tyś km i nic sie nie stało. Wczesniej wymieniałem usczelke pod miska iwęc i pompe widziałem i nie miała niebiezpiecznych objawów. Byłem tez na badaniu cisnienia i jest wszystko w najlepszym porzadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja też byłem na badaniu ciśnienia i też było w porządku, a kontrolka i tak

dawała się we znaki... :confused:

Opiszę dokładnie w jakich okolicznościach mi się zapalała:

codziennie dojeżdżam do pracy około 50km w jedną stronę i jak co ranek cyklicznie uruchamiałem silnik i w drogę, a że całość drogi jest prawie po trasie to silnik prawie cały czas kręcił około 3tyś obrotów (luty-zimny silnik-gęsty olej-bardzo wysokie ciśnienie oleju-zawór wysokiego ciśnienia-OPEN-no i prawdopodobnie zawieszał się w tej pozycji:637:) no i pod koniec jazdy mniej więcej po około 40km buzer i mryganie kontrolki!!!

Zatrzymałem się silnik wyłączyłem i chwilę odczekałem i ponownie odpaliłem no i ciśnienie w normie dalsza jazda około 10km już bez przygód;)

Szlag mnie trafiał bo prawie codziennie mniej więcej w tym samym miejscu załączał się buzer -- pomyślałem sobie ki diabeł wodę mąci... :eek:

Udałem się do wielu znachorów i magików, mierzyli, ważyli, stukali, słuchali, kazali wymieniać czujniki oleju :Dale żaden nie naprawił usterki, dopiero jeden Pan "Kazio" jak mu to wszystko opowiedziałem pomyślał podumał i mówi: "że to zawór zwrotny pompy oleju płata figle... ale decyzję o zmianie pompy podejmuj sam..."

No i zakupiłem pompę, wymienili i buzer zamilkł... :cool:

 

Pozdrawiam

 

Ps. podczas wymiany pompy oleju Pan "Kazio" kontrolnie zajrzał na panewki i dwie na pierwszym i trzecim korbowodzie były delikatnie podpalone, czyli kontrolka i buzer działały prawidłowo i miałem chwilowe spadki ciśnienia prze zacinający się w pozycji OPEN zawór zawrotny pompy oleju:637:

Edytowane przez dandi78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki. Więc i jak pójdę za radą pana Kazia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa załatwiona. Temat zamykam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To powiedz chociaż co to było...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a pompa, zgodnie z rada pana Kazia.

oraz bład w zegarach. Ale juz po wszystkim. Cisza i spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na samym początku pisałem Ci o pompie. Ale zignorowałeś to.

Gdzie punkcik dla mnie ? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie punkcik dla mnie ?

przeoczenie w punktacji. Ale juz naprawiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja się podłączę do tematu u mnie przy dłuższej jeździe odzywa się tylko buzer to samo miałem na starych zegarach bez obrotomierza.I co może być tego przyczyną,może koledzy macie jakieś sugestie co do przyczyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.I co może być tego przyczyną,

kolego przyznałem pomógł w dwóch postach.

1. Zegary

2. Pompa, a w zasadzie tylko zawór w pompie ale trzeba wymieć całość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności