Skocz do zawartości
strus251

Kontrolka i brzęczyk oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy podczas mrugania kontrolki i buzzera grzal sie silnik i woda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lopee u mnie nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest straszny gorac, oddalem auto do mechanika, czekam co z tego wyniknie, raczej cos z chlodzeniem silnika nie tak, tak mysle ze nagrzewa sie i olej traci wlasciwosci i nie ma cisnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, udalo mi sie usunac przyczyne brzeczenia kontrolki oleju, mianowicie po wymianie czujnika temperatury kolo glowicy i czujnika w chlodnicy przestalo brzeczec, domniemam ze jak lapal wysoka temperaturke to swirowalo wszystko i konczylo sie brzeczeniem buzzera i czerwona lampka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!jestem tu nowy ale problem jest stary.Mam ten sam objaw czyli świecenie kontrolki plus brzęczek.Opiszę jak to się u mnie objawia.Na jałowym biegu czyli bez biegu po dodaniu gazu nic się nie przyjemnego nie dzieję ale kiedy jadę i przełacze na 2 i wyższy bieg to po wyżej 2tyś obrotów zaczyna dziać się to co wcześniej napisałem.Nawet jak odłączyłem oba czujniki to dzieje się to samo.Pewnie jeśli ktoś odpowie to zaleci wymianę pompy olejowej ale pewności to nie mam.Jeśli coś zasugerujecie innego to będę bardzo zobowiązany.Temperatura wody i wentylator działają jak należy.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zadzwoń do mnie to Ci posunę pewien pomysł. nr masz na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam umie jest podobnie po przejechaniu kilku kilometrow wlacza sie na chwile burczek i swieci kontrolka oleju gdzie szukac przyczyny????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam dane masz na PW, zadzwoń to Ci podopwiem.

 

w ten sposób ponieważ wszystkie przyczyny zostały opisane w tym watku, ale jest mozliwość obejścia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, po chwili spokoju problem wrócil i juz nie mam sil do mojego wozu ;), zrobilo sie goraco i znowu brzeczy i mruga, temp w normie, zalalem nowy olej, zostaje mi tylko pompa bo wszystko co sie dalo juz zrobilem:(.

 

Czy da sie ten zawor przelewowy jakos oczyscic czy cos?

Czy tylko pompa do wymiany?

 

Moze ktos podac koszt pompy do Passata 1.8 benzyna silnik RP

 

Z gory dzieki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koszt pompy

 

około 80 zł. Ale kolego odłącz czujnik i podłącz do niego masę na stałe. Masz drugi czujnik u góry i jak po tym zabiegu nie będzie się świecić ( migać) kontrolka to jeździj śmiało i nic się nie stanie. Tylko pamiętaj wtedy tylko miga kontrolka a buzer nie dział. Na PW wyślę ci n jak będziesz chciał więcej info o dzwoń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok tylko jaki jest sens zwierac to do masy jak jest w silniku zle cisnienie oleju na niektorych obrotach? Pasuje dazyc do usuniecia usterki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak jest w silniku zle cisnienie oleju na niektorych obrotach?

no widzisz nie do końca tak, ten zawór miał mieć funkcje bezpieczeństwa w przypadku zapchania filtra i miał puszczać ciśnienie bokiem. Niestety psuje sie i czasem puszcza mimo, że wszystko jest ok. Ciśnienie bedziesz i tak miał w układzie poprawne ( warunek miedzy innymi, nie migajaca kontrolka po podaniu masy na dolny czujnik). Wiem, że większość mechaników teraz ostrzy na mnie zęby ale wyjścia masz dwa, wymienić pompę ( nie jest to drogie) lub postąpić jak ci piszę i jeżeli pompa jest ok a tylko zawór padnięty to bedziesz jeździł, nic sie nie stanie a i w dodatku nic nie bedzie brzęczeć.

 

P.S. Jeżeli chcesz to wieczorem moge podać Ci nr orginału jaki powinien być założony, będziesz mógł poszukać jakiegoś zamiennika.

Edytowane przez strus251

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobilem dzis tak ze podczas slawnego juz brzeczenia, stanalem i odpialem kabelek od dolnego czujnika i zwarlem go do silnika i podczas jazdy znowu sie zalaczyl, czy to ma wogule brzeczec jak odlacze dolny czujnik? rece mi opadaja ;-/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lopee, nie odłaczaj i dawaj masy jak już zacznie wyć. To nie ma sensu. Nasze czujniki są testowane podczas włączenia zapłonu a potem tylko jeden impuls i już nie jest więcej testowany. Więc podepinj tą masę jak autko jest zgaszone. Jeżeli zacznie wyć to masz problem z zimnymi lutami ( poszukaj na formum, jest taki temat) lub jedź do elektryka niech ci przelutuje. U mnie w okolicy biora za to około 50zł. A jak odłaczysz dolny czujnik i nie podasz masy to powinien zacząć piszczeć już po wkręceniu na obroty >2500/min.

Po podłączeniu masy nastałe cyjnik myśli że jest wszystko ok.

Także jeżeli brzęczy to po podaniu masy to według mnie 99% zimne luty.

Nr masz więc jak coś to dzwoń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciagniemy ten temat dalej;) zimne luty przerabialem juz bo lezaly mi obie wskazowki od temp i paliwa, wlutowalem nowy stabilizator, i wszystko bylo dobrze. Cyrki sie zaczely jak przyszlo lato. Posprawdzam jeszcze to co napisales strus251. Wnioskuje ze po odpieciu czujnika przy filtrze i zwarcia do masy w razie zlego cisnienia zamruga czujnik w glowicy.

 

Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może od razu trzeba było psiknąć WD na wtyczkę od zegarów , słaby styk i kontrolka się zapala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w razie zlego cisnienia zamruga czujnik w glowicy.

 

dokładnie tak będzie. Na górzeteż muszisz mieć ciśnienie i tam też mamy czujnik. Tylko gten nie załacza buzera więc tylko miganie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc, mojej walki ciag dalszy, poszedlem za rada kolegi strusia251, jezdzilem tyle zeby sie odezwal buzzer, zwarlem czujnik przy filtrze do masy i podczas jazdy nic nie mrugalo, odpinalem gorny czujnik i zwieralem go do masy i na zegarach mrugalo wiec to jest sprawne, pomyslalem ze ten dolny mi cos sciemnia i go wymienilem na bialy EPS, przejechalem z 40 km na roznych predkosciach i obrotach i sie nie odezwal. Pojezdze jeszcze i dam znac jak sie sytuacja przedstawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i go wymienilem na bialy

 

i taki powiien być, nie zakładałem, że czujnik masz inny. Ale jak by co to jak widać mój patent też działa. Szerokiej drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności