wookie Zgłoś #1 Napisano 21 Maja 2009 Mam problem ze spadkiem mocy w moim AJM. Historia leci tak: Miałem ubytki płynu chłodzącego (wydmuchiwało przez 'korek' w zbiorniczku wyrównawczym) - diagnoza - uszkodzona uszczelka pod głowicą. Pomijając to auto jedzie jak należy (mam na myśli normalną moc). Po rozebraniu silnika okazało się, że faktycznie był przedmuch między 2 i 3 garem. Wymieniono uszczelkę, splanowano głowicę oczywiście sprawdzono szczelność, wymieniono śruby. Po naprawie auto 'nie jedzie'. Przyspiesza jakby chciało a nie mogło. Do 80km/h jeszcze jakoś się rozpędza, potem idzie mu bardzo opornie - przynajmniej w stosunku do tego co było przed wymianą uszczelki (wcześniej rozpędzenie się do 180 nie stanowiło problemu, teraz ledwo, ledwo do 165-170). Byłem u diagnosty - wykluczył niesprawność turbiny i przepływki, sprawdził podciśnienia, drożność filtra paliwa. Mechanik, u którego wymieniałem uszczelkę rozkłada ręce... a ja przechodzę załamanie nerwowe Pomóżcie - co może być przyczyną spadku mocy? Czy mechanik o czymś zapomniał, czegoś mógł nie dopełnić? Diagnosta nieśmiało powiedział, że przyczyną mogą być padające pompowtryski (i zaoferował, że może mi je wymienić za 3000zł). Drugi zasugerował, że wtryski mogą być 'źle wyregulowane'... Przy okazji - czy ktoś może polecić sprawdzony zakład diagnostyczny z Wrocławia lub okolic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
psul Zgłoś #2 Napisano 21 Maja 2009 (edytowane) Witam. Jetronik na ulicy Opolskiej we Wrocławiu. Byłem z nich bardzo zadowolony, ale cenią się, a na ulicy Gnieźnieńskiej (koło giełdy samochodowej) jest mądry pan od dizelków ale osobiście jeszcze nie miałem powodu do niego zawitać. Edytowane 21 Maja 2009 przez psul przypomniałem sobie jeszcze coś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #3 Napisano 21 Maja 2009 Zmien diagnoste albo wrzuć tu logi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość perkoz123 Zgłoś #4 Napisano 21 Maja 2009 na początek sprawdz wszystkie przewody podciśnieniowe, właściwe podłaczenie, ślady przetarć, sprawdz czy waste gate pracuje prawidłowo jak również n75. na początek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #5 Napisano 21 Maja 2009 Na poczatek to to powinien zrobic diagnosta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wookie Zgłoś #6 Napisano 21 Maja 2009 wrzuć tu logi. Nie jestem w temacie - napisz tylko jakie/w jakich warunkach mają być zebrane dane. Będę wdzięczny za diagnozę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marpi09 Zgłoś #7 Napisano 8 Lipca 2009 Właśnie jestem w trakcie wymiany uszczelki, przed oddaniem autka na warsztat mechanik powiedział mi że w modelach na pompowtryskach u jednego na dziesięć po wymianie uszczelki auto nie ma mocy, nie są w stanie powiedzieć dlaczego tak się dziej. Powiedział ze w moze mi wymontować pompowtryski dać je do przechowania i gdy założą usczelkę i wmontują spowrotem te pompowtryski to auto moze nie mieć mocy i wówczas trzeba odsyłać je. Z tym że już nie załapałem gdzie odsyłać do regulacji ?? naprawy ??. Jak bedę odbierał autko to dopytam dokładniej. Narazie tyle wiem. Pozdroionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #8 Napisano 8 Lipca 2009 dla mnie to jakas bzdura kompletna...weźcie zmieńcie mechaników.3000 za wymiane pompek??heeh śmiech chyba.mój mechanik zrobił wszystko i po założeniu autko cyka jak nowe. na poczatek sprawdź przewody podciśnienia...wystarczy ze bedzie jakas dziura i doopa auto jak czołg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autocargo Zgłoś #9 Napisano 4 Września 2009 Po wymianie uszczelki głowicy auto nie jedzie (AUY). Wszystko sprawdzone po parę razy ,elektronika O.K. Parę dni w plecy i tylko jedno pomogło ....nie zapomnę tego. Jestem mechanikiem i prowadzę warsztat też byłem zdziwiony!!!!! HEJ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelo220v Zgłoś #10 Napisano 5 Września 2009 Kolego może podzielisz się informacjami, na pewno wielu kolegów też chciało by wiedzieć lub nakierowało by ich czego więcej szukać. Miło by było zaskoczyć później ceniącego się mechanika nie mówiąc mu co było przyczyną, zarabia na tym, niech myśli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny100022 Zgłoś #11 Napisano 26 Maja 2011 Witam wszystkich. Miałem ten sam problem Passat b5 1.9 tdi AJM. Brak mocy po wymianie uszczelki pod głowicą. Problem usunałem trzeba było wymienic pompowtryski. Z tego co sie dowiedziałem bład mechaników polega na tym iż wyjęte pompowtryski lub głowica z pompowtryskami pozostawione nawet na dzień czasu na powietrzu powoduje zatykanie sie malutkich otworków w pompowtryskach co skutkuje brakiem mocy Mój mechanik dzień czasu maczał pompowtryski w jakimś specjalnym specyfiku ale nie przyniosło to rezultatów załozył inne samochód śmiga. Pompowtryski moje stare nadają sie jedynie do regeneracji Wyjete pompowtryski natychmiast trzeba włożyć w ropę aby nie pozatykały sie te malutkie otworki wskutek zasychania jakichś nagarów itp. Mój samochód chodzil elegancko nie kopcił chodził równo ale było zamałe cisnienie w barach i to powodowało spadek mocy. Takze u mnie po wymianie pompowtrysków samochódchodzi jak burza. Teraz pytanie czy mechanik zwróci kase za swój błąd i nie wiedzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny100022 Zgłoś #12 Napisano 13 Lipca 2013 kolego w 90 % masz pompowtryski do wymiany Miałem to samo w passacie. Często takie objawy powstają po wymianie uszczelki a to wynika z niewystarczającej wiedzy mechaników którzy nieświadomie sami uszkadzają pompowtryski a potem rozkładają rece nie wiedząc co sie stało. Ja tez zrobiłem bład dając samochód do partaczy a nie wiedziałem ze mam bliskiego szpeca kolege mechanika od diesli. Wytłumaczył mi po krótce co robiąźle mechanicy że samochód traci moc po wymianie uszczelki a pompowtryski nadają sie do wymiany. A jesli goścć woła 3000 zł za wymiane to złodziej niezły z niego. Ja zapłaciłem 2000 zł za naprawe z wymianą pompowtrysków zaworu n75 przepłłowymierzem i czyjnikem abs i tak gosciu zdarł skore ze mnie skóre bo jest najdrozszy w okolicy ale 3000 zł ? rozbój w biały dzień. Jesli moge cos pomóc komus to podaje adres poczty [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krol Zgłoś #13 Napisano 10 Lutego 2014 Witam mam taką samą sytuacje przejzałem cały układ podciśnienia ,sprawdzałem vagiem i mocy jak niema tak niema,dotego rura za interkulerem kurczy sie zamiast puchnąc tak jak by miała za mało powietrza z turbiny wychodzi nato ze to wtryski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #14 Napisano 10 Lutego 2014 Kolego wymień filtr powietrza na początek , założę się że jest brudny i ledwo ledwo powietrze przepuszcza do turbiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adik3x Zgłoś #15 Napisano 1 Grudnia 2014 witam Panowie, rowniez jestem po wymianie uszczelki i pompowtryskow. problem jest taki ze silnik w niektorych momentach przyspieszania zaczyna drgać, odpuszczę gaz, przygazuje i ciągnie już plynnie. 2 wtryski mialem rozsypane, jednak ciezko bylo dostac 2 takie same dlatego wymieniono mi 4 na inne. Mam pojezdzic troche i zobaczyc czy problem ustepuje, ale z tego co piszecie czeka mnie chyba ich regeneracja.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #16 Napisano 1 Grudnia 2014 witam Panowie,rowniez jestem po wymianie uszczelki i pompowtryskow. problem jest taki ze silnik w niektorych momentach przyspieszania zaczyna drgać, odpuszczę gaz, przygazuje i ciągnie już plynnie. 2 wtryski mialem rozsypane, jednak ciezko bylo dostac 2 takie same dlatego wymieniono mi 4 na inne. Mam pojezdzic troche i zobaczyc czy problem ustepuje, ale z tego co piszecie czeka mnie chyba ich regeneracja.. Prawdopodobnie problem dotyczy pompowtryskiwaczy. Przerabiałem temat w zeszłym tygodniu. Wyjąłem swoje pompki w celu wymiany uszczelek i po zmontowaniu całości z powrotem auto straciło moc. W mojej wiosce nie ma Firmy, która jest w stanie sprawdzić , która pompka padła więc zdecydowałem się na zakup używanych o tych samych numerach. Po wymianie moc wróciła. Dla mnie cały czas jest to zjawisko z kategorii science fiction. Jak demontaż i ponowny montaż może spowodować awarię ? Zachowana sterylna czystość, ustawione i wyregulowane jak sztuka nakazuje a tu taki klops Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adik3x Zgłoś #17 Napisano 3 Grudnia 2014 ile Cie ta wymiana kosztowała? Orientuje sie ktos w ogole ile kosztuje regeneracja ? i ktora firmie z okolic bielska białej polecacie ? Chciałbym żeby moje pompki pracowały jak w zegarku ale na dzien dzisiejszy moja kieszen i tak została nadszarpnieta:D Aha jeszcze jedno, czy sama wymiana końcówek wystarczy? dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #18 Napisano 3 Grudnia 2014 ile Cie ta wymiana kosztowała? Orientuje sie ktos w ogole ile kosztuje regeneracja ? i ktora firmie z okolic bielska białej polecacie ? Chciałbym żeby moje pompki pracowały jak w zegarku ale na dzien dzisiejszy moja kieszen i tak została nadszarpnieta:D Aha jeszcze jedno, czy sama wymiana końcówek wystarczy? dzieki Kupiłem używki za 1k komplet - robocizna moja więc żadnych dodatkowych kosztów z wyjątkiem kompletu uszczelniaczy pompek 120 zł. Regeneracja w zależności od firmy od 450 zł w górę, zależy co wymieniają. Za 450 zł jest sprawdzenie przed rozbiórką, wymiana końcówki i sprawdzenie po naprawie na stole probierczym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adik3x Zgłoś #19 Napisano 4 Grudnia 2014 To dość kosztowna impreza. Jest jeszcze szansa ze mi się to wyreguluje, mam pojeździć ze 2-3 dni i zobaczyć. Może coś jest zapowietrzone lub coś w tym stylu. Ale raczej nie robie sobie nadzieji. Narazie jezdzilem z 30 min, od mechanika do lakiernika ;p A mialeś kłopot z uszczelka pod klawiaturę ? Wymieniono mi na nowa ale ponoć teraz takie kiepskie są ze zaraz z nich cieknie, trzeba osilikonowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #20 Napisano 4 Grudnia 2014 Uszczelka i wycieki spod niej to temat rzeka Ja swoją dodatkowo wklejam na pastę Dirko - Elring i jest miód. Zero wycieków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach