Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

czyli mamy tak samo??!! Może wynikać z tego że to typowe niedomaganie ATJ/AJM-ów

 

Proszę niech wypowiedzą się inni posiadacze pasków z takimi motorkami

 

dzięki wielkie pol7777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gajewski_Artur

ja mam co prawda inny silnik 1.9 TDI 1Z 90KM i po przejechaniu 40 kilo oczywiście przy -5stopnich wskaźnik wskazywał niecałe 70 stopni i chłodnica zimna. Też nie jestem pewien czy tak musi być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam co prawda inny silnik 1.9 TDI 1Z 90KM i po przejechaniu 40 kilo oczywiście przy -5stopnich wskaźnik wskazywał niecałe 70 stopni i chłodnica zimna. Też nie jestem pewien czy tak musi być.

 

tak na pewno nie powinno być. powinieneś mieć 90 stopni na blacie po około 10 kilometrach!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czujnik w zaden sposob nie wplywa na prace termostatu termostat jest zbudowany z takiego stopu ktory pod wplyem tepmperatury kurczy sie o otwiera przeplyw wody a jesli termostat jest sprawny bo wymieniony na nowy to nalezalo by pomyslec o czujniku temperatury ktory tak naprawde sklada sie z dwoch czyli takie 2 dwa w jednym .

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej

jesli nawet temperatura cieczy osiagnie temperature 75-85 stopni termostat bedzie wciaz zamkniety a czujnik jesli bedzie uszkodzony bedie pokazywal co mu sie tam bedzie podobalo np 50 st

a co do tych zimnych wezy chlodnicy to przy temperaturach ujemnych ten dolny prawie zawsze bedzie lodowaty wczasie jazdy ( krotkie odcinki po pare parenascie km )bo zanim woda przedostanie sie przez cala chlodnice bedzie lodowata a dosc cieply gorny przy niedogrzanym silniku swiadczy najprawdopodobniej o uszkodzonym termostacie ktory niedokladnie sie domyka i w efekcie przepuszcza niewielka ilosc wody co przy takich mrozach skutecznie uniemozliwia pelne dogrzanie silnika

ja mialem tak ze na zegarach bylo 90 a w zeczywistosci bylo 78- 80 po logach dynamicznych i ani centa wiecej w efekcie 14 litrow ropy po miescie

Poniewaz diesle maja wieksza skutecznosc niz silniki benzynoweco skutkuje mniejszym wydzielaniem ciepla i przez to duzo wolniej sie grzeja

i by nie bolalo uzytkownika w oczy wskazowka na zegarach jest juz na 90 st gdy w zeczywistosci temperatura plynu przekroczy 75 st

procedura badania czujnikow g2 i g62 i termostatu

termostat oraz G2/G62

niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.

w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.

w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.

czujniki związane z badaniem termostatu:

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

 

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

 

1. pomiar na zimnym silnku*.

*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

 

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

 

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

 

. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

 

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.

temperaturę należy zanotować.

 

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

 

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą o czym pisalem wczesniej :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając uwaznie cały ten post zaczynam sie równiez zastanawiać nad wskazaniami. Jadąc swoim Paskiem, nie zauważyłem by zegar pokazywał 90 stopni (zazwyczaj jest to 80 stopni z hakiem - ostatnia kreska przed 90 lub leciutko za nią). Po uruchomieniu silnika wskazówka idzie w miarę szybko do przodu i zatrzymuje się na przedziale 80-90 stopni niewazne czy stoję w korku czy jadę płynnie. W środku jest cielo, szybko sie nagrzewa. Czy powinienem sprawdzić układ Vagiem? Czy jest się o co martwić czy moze tak być? Dodam, że posiadam instalacje gazową, ale to chyba znaczenia nie ma :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem w moim aucie dotyczy wskazań temperatury. Ostatnio przy temp. 5 stopni jechałem ponad 500 km i wskaźnik temperatury pokazywał mi na przemian to równo 90 stopni to za chwile już 85 i tak na okrągło. Nie zatrzymał sie na 90 stopni tak jak to było kiedyś.Wcześniej zawsze miałem 90 stopni na zegarze i jak już to załapało to nie ruszało sie bez względu czy jechałem 150 km/h czy też stałem w korku. Teraz wskazania mi sie zmieniają w małych odstępach bo tylko kilku stopni. VAG pokazał 72 stopnie czy problem dotyczy termostatu czy tez czujnika. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze czujnika, gdyby termostat padl temperatura przy 150 km/h powina spadac do 40st a nawet nizej, a skoro raz idzie w gore a raz w dol to termostat dziala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według jednego lokalnego fachowca od VW - czujnik temp. w VW B5 są przewidziane na 2 lata :eek: (tylko mnie nie pobijcie - piszę to co słyszałem - to nie jest moja opinia) - więc jeśli jeździsz dłużej to prawdopodobnie to - termostat możesz sprawdzić organoleptycznie - zapal auto na parkingu i trzymaj rure dochodzącą do chłodnicy - jeśli się bedzie szybko grzać - to termostat powiedział papa.....

 

 

Pozdrawiam

Vaitek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przyczyną nie-trzymania temperatury jest nieszczelny termostat.(zamkniety nie moze mieć przeswitu)co do wiatraka zawsze lekko obraca sie z silnikiem. jak jest załączony to słychać wyrazne huczenie.sprawdź czy przy wyłączonym silniku da sie nim swobodnie obrócić ,nie powinien miec żadnych oporów.jazda na niedogrzanym silniku nie jest zbyt dla niego zdrowa i wplywa na zużycie paliwa.powinien po nagrzaniu trzymać +/- 90 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik kosztuje 50 zł .wymiana ze zdjęciem osłon 15 minut. nie ma co gdybać.a co do trwałości czujników to faktycznie ok 2-3 lata .przez wadę czujnika temp.mogą pojawiać się inne błędy np niewłaściwy skład spalin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yonash

 

 

Witam!

 

No wlasnie mam ten sam problem, tylko, ze zostawilem paska u mechanika, kupilem nowy termostat...panowie go "wymienili" ale chyba musze go sprawdzic jeszcze raz, po cos mi sie zdaje ze kolesie sie nie postarali i spaprali robote.... uwazam, ze dalej cos jest nie tak z tym termostatem. Swoja droga czasami to mozna trafic na takich "specow" ze masakra...

 

Pozdrawiam.

Jonasz

Passat 1.9TDI/110/1997

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner
Czytając uwaznie cały ten post zaczynam sie równiez zastanawiać nad wskazaniami. Jadąc swoim Paskiem, nie zauważyłem by zegar pokazywał 90 stopni (zazwyczaj jest to 80 stopni z hakiem - ostatnia kreska przed 90 lub leciutko za nią). Po uruchomieniu silnika wskazówka idzie w miarę szybko do przodu i zatrzymuje się na przedziale 80-90 stopni niewazne czy stoję w korku czy jadę płynnie. W środku jest cielo, szybko sie nagrzewa. Czy powinienem sprawdzić układ Vagiem? Czy jest się o co martwić czy moze tak być? Dodam, że posiadam instalacje gazową, ale to chyba znaczenia nie ma :?:

 

 

Problem w moim aucie dotyczy wskazań temperatury. Ostatnio przy temp. 5 stopni jechałem ponad 500 km i wskaźnik temperatury pokazywał mi na przemian to równo 90 stopni to za chwile już 85 i tak na okrągło. Nie zatrzymał sie na 90 stopni tak jak to było kiedyś.Wcześniej zawsze miałem 90 stopni na zegarze i jak już to załapało to nie ruszało sie bez względu czy jechałem 150 km/h czy też stałem w korku. Teraz wskazania mi sie zmieniają w małych odstępach bo tylko kilku stopni. VAG pokazał 72 stopnie czy problem dotyczy termostatu czy tez czujnika. Proszę o pomoc.

Mam z grubsza identyczne "działanie" wskazań temperatury i teraz się zastanawiam czy coś z tym robić i przede wszystkim od czego by zacząć ???

Z góry dzięki za odpowiedź.

 

Acha a jeżeli byłby to termostat i/lub czujnik temperatury to czy te będą odpowiednie do mojego autka:

Termostat WAHLER - nr 4264.87D (wg Wahler)

czujnik temp. 059919501A (firma TMMEN?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darek66

Witam Panów, to mój pierwszy post i odrazu mam pytanie.

Czy ktoś wymieniał może termostat w silniku 1,6 AHL? Wyczytałem, że w innych trzeba zdemontować pompe wspomagania, ale w tym modelu wydaje mi się że to nic nie da.

Na moje oko trzeba wyjąć altrrnator.

Jesli ktoś sie w to "bawił" to proszę o informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha a jeżeli byłby to termostat i/lub czujnik temperatury to czy te będą odpowiednie do mojego autka:

Termostat WAHLER - nr 4264.87D (wg Wahler)

czujnik temp. 059919501A (firma TMMEN?)

będą odpowiednie do twojego auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darek66

Witam ponownie.

Tak jak myslałem, w 1,6 AHL do wymiany termostatu kanał się nie przyda.

jestem już po "operacji". Mam ciekawe spostrzeżenia na temat wyjęcia alternatora, a konkretnie na temat zdemontowania wentylatora chlodnicy(trzeba go wykręcić żeby wyjąć alternator) gdyby ktoś potrzebował, służę radą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner
będą odpowiednie do twojego auta

 

 

Dzięki nakonr za odpowiedź. W pierwszej kolejności chyb a zacznę od termostatu bo bardziej mi moje objawy do jego wadliwego działania pasują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za termostat i czujnik miesiąc temu zapłaciłem w sklepie moto 30zł termostat(Wahler) i 30zł czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

nakonr wiem że dużo nie kosztują bo sam już w podobnej cenie znalazłem, ale do wymiany termostatu to chyba troszkę czasu trzeba, a póki co to go nie mam za wiele (chyba żeby mi to jakiś mechanior zrobił - a tak w ogóle to ile taka usługa może kosztować). Czujnik z tego co przeczytałem to chyba szybko się wymienia (jak sie go już odnajdzie - a właśnie nakonr masz taki sam silnik jak mój to pewnie wiesz gdzie dokładnie jest ten czujnik :))), ale wydaje mi się że u mnie ewidentnie będzie tylko termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że koszt robocizny to jakieś 50zł bo w AJM jest to bardzo proste i zajmie max 30minut (przy założeniu, że silnik jest zimny).

W AJM spuszczasz płyn kranikiem z chłodnicy (dostępne przez prawą kratkę w zderzaku stojąc przodem do auta) Jak zdejmiesz kratkę to nie da się tego nie zauważyć. Termostat jest pomiędzy 1 a 2 świecą trochę poniżej w czarnym korpusie przykręconym na dwie śruby imbusowe. Korpus od strony alternatora będzie trochę haczył, ale wyciągniesz bez żadnych kombinacji. Póżniej zdejmujesz uszczelkę z termostatu (tu będzie trochę leciało płynu pomimo wcześniejszego spuszczenia z układu) a następnie wyjmujesz termostat i zakładasz nowy.Jeśli nie spuścisz to będzie ci leciało przez termostat. Możesz spróbować przechylić auto na prawe koła, będzie mniej leciało. Spuszczenie płynu jest bardzo proste. Nie musisz odpowietrzać. Zalejesz płynu chłodniczego po wymianie do poziomu max i zapalasz silnik, układ się sam odpowietrzy. Po odpowietrzeniu uzupełniasz ponownie płyn do stanu.

 

Położenie czyjnika w AJM zaznaczyłem na zdjęciu.

p1010323qrm6.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

nankor dzięki serdeczne za wszelkie wyjaśnienia (super opis). Z opisu wynika, że nie jest to jakaś "akrobatyka" i sie sam tam dostanę, więc pewnie spróbuje ale dopiero na majowym długim weekendzie.

A tak poza tematem to jak się sprawuje tego typu wężyk jaki masz założony na EGR wymieniłeś jeszcze inne na tego typu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności