Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie :)

Mam mały problem, a mianowicie głupiała mi wskazówka od temperatury( 90 i na chwile na 0 potem z powrotem 90 ) i oczywiście wywalało błąd czujnika – wymieniłem i jest ok.

 

Ale pozostaje kwestia tem. silnika, od początku jak mam passka na vag-u pokazuje 72C ( nie mam za bardzo możliwości sprawdzenia w korku, ale po przejechaniu 17km powinien się chyba nagrzać )

 

Pytanie moje czy to termostat i ile to może kosztować do mojego silnika ( Jakiś nr kat.

)PS. Wiem ze ładnie jest tu wszystko opisane ale potrzebuje szybkiej i konkretnej odpowiedzi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich serdecznie :)

Mam mały problem, a mianowicie głupiała mi wskazówka od temperatury( 90 i na chwile na 0 potem z powrotem 90 ) i oczywiście wywalało błąd czujnika – wymieniłem i jest ok.

 

Ale pozostaje kwestia tem. silnika, od początku jak mam passka na vag-u pokazuje 72C ( nie mam za bardzo możliwości sprawdzenia w korku, ale po przejechaniu 17km powinien się chyba nagrzać )

 

Pytanie moje czy to termostat i ile to może kosztować do mojego silnika ( Jakiś nr kat.

)PS. Wiem ze ładnie jest tu wszystko opisane ale potrzebuje szybkiej i konkretnej odpowiedzi:)

 

Termostat Ci szwankuje. WAHLER - nr 4264.87D będzie Cię kosztował max 50zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość A.K

Witam wszystkich forumowiczow, nazywam sie Andrzej, jestem nowym uzytkownikiem na tym formu - to jest moj pierwszy post.

Przeczytalem omawiany temat i zorientowalem sie, ze rozwiazaniem mojego problemu moze byc wymiana termostatu. Niemniej prosilbym o Wasza opinie na temat problemu z temperatura w moim passacie (B5 1998, 1.8 benzyna 125KM wersja sport - przynajmniej tak napisane w dowodzie rejestracyjnym).

 

Problem pojawia sie glownie przy szybszej jezdzie, powiedzmy 120 Km/h+. Jakis czas temu jechalem z 3 pasazerami i zauwazylem ze podczas jazdy w okolicach 150Km/h temperatura silnika obnizyla sie calkowicie, tzn wskaznik temp wskazywal najnizsza wartosc. Zaniepokojony zredukowalem predkosc to okolo 80Km/h i wskazowka wzrosla powoli z powrotem do 90'C. Gdy ponownie przyspieszylem do 120Km/h temperatura znowu spadla do wartosci okolo 70'C. Temperatura powietrza tego dnia wynosila okolo +10'C.

Sytuacje powtorzyla sie jeszcze kilkukrotnie, miedzy innymi wczoraj jezdzac po miescie, przy predkosci 60 Km/h temperatura spadla do +75'C a po zatrzymaniu samochodu na chwile powrocila znowu na 90'C, temperatura powietrza wczoraj wynosila +1.5'C (tak przynajmniej podawal wyswietlacz na desce rozdzielczej a drugi wyswietlacz Climatronic wskazywal +2'C). Jako ze byla to noc to postanowilem go przetestowac jak zachowa sie podczas jazdy na krotkich osiedlowych odcinkach przy wysokich obrotach i niewielkich predkosciach. Test zaczalem na rozgrzanym do 90'C silniku i na krotkich odcinkach (osiedlowe uliczki z ograniczeniem predkosci 50Km/h, godzina 23cia wiec pustki, zero zagrozenia ;) ). Przez okolo 5 minut jezdzilem wyciskajac max z pierwszego i drugiego biegu, potem hamowanie, skrzyzowanie - stop, jedynka max, dwojka max itd. Maksymalne predkosci jakie osiagalem nie byly duze, powiedzialbym max 70Km/h. Zaobserwowalem ze temperatura spadla do +70'C. Przy spokojnym powrocie na parking temperatura znow powrocila do 90'C.

NIe wiem czy ma to jakis zwiazek ale dodam, ze chlodnice zalewam woda (w Anglii zwykle nie ma przymrozkow ale wiem ze musze zmienic na plyn a nawet kupilem go wczoraj), na wiosne wymieniajac pasek rozrzadu zmienilem takze pompe wody. Do tego wszystkiego woda z chlodnicy mi szybko ubywa, nie wiem czy jest przeciek czy co ale dolewam srednio litr miesiacznie jezdzac w sumie niewiele tzn im wiecej jezdze tym wiecej ubywa - to pewnie bedzie osobny post bo nie mam pojecia co moze byc tego przyczyna ale jesli macie jakies pomysly to prosze o porade. Temperatura nigdy nie przekroczyla 90'C (nie przegrzalem go, przynajmniej w okresie mojego uzytkowania czyli przez ostatnie 18 miesiecy).

 

Prosze o porade co moze powodowac te problemy. Chcialbym zdiagnowowac problem przed udaniem sie do fachowca poniewaz mam bardzo zle doswiadczenia z mechanikami w Anglii, zarowno jesli chodzi o koszty i uslug jak i kompetencje. A jak dobrze pojdzie to moze i samemu mi sie uda wymiecic wadliwa czesc.

 

Z gory dziekuje i pozdrawiam,

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ? Przeczytałem twój post do połowy i.... wymiękłem. Dalej nie musiałem czytac, bo kwestia jest oczywista. Wymien termostat. A następnym razem użuj opcji SZUKAJ - znajdziesz ją na pasku (na górze) :D

PZDR....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość A.K
Wiesz co ? Przeczytałem twój post do połowy i.... wymiękłem. Dalej nie musiałem czytac, bo kwestia jest oczywista. Wymien termostat. A następnym razem użuj opcji SZUKAJ - znajdziesz ją na pasku (na górze) :D

PZDR....

 

Hehe, rozpisalem sie za duzo, to fakt.

 

Dzieki wielkie za podpowiedz, tak tez zrobie.

 

Uwierz mi ze uzylem opcji szukaj, dlatego nie zakladalem nowego tematu tylko dopisalem w tym.

 

Wielkie dzieki jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gery_30

Witam. Mam problem z temperaturą wody w moim pasku ( 1.9 TDI 1998r. AFN 110 KM). Otóż wskazówka temperatury pokazuje czasami 90 st, po czym spada nagle do 70 lub nawet 60 . W tym zakresie jest już potem praktycznie cały czas, ale miewa przebłyski i znowu jest na 90 st. Czujnik został sparwdzony na komp. i jest wszystko ok. Wymieniółem termostat na nowy i dalej to samo. Nadmieniam , że płyn chłodzący pomomo pokazywania 90 st. na desce rozcielczej przy wejściu do chłodnicy jest zimny (chłodnica zresztą też) a na bloku gorący. Czary. Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej obstawiam termostat, może trafiłeś na jakiś felerny. Termostat to proste urządzenie jak płyn nagrzeje się do określonej temperatury to termostat się otwiera i puszcza ci gorący płyn do chłodnicy. A tak w ogóle to dziwne że jak ci się termostat nie otwiera to silnik ci się nie gotuje :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gery_30

I tu właśnie szkopuł. Termostat WAHLER. Nie wiem co robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie nagrzałeś dobrze silnika jak sprawdzałeś, 90 stopni na zegarach pokazuje jeszcze przed osiągnięciem tej temperatury. Pojeździj porządnie autkiem żebyś go dobrze nagrzał i dopiero wtedy sprawdź węże od chłodnicy. Jak dalej jest zimny to 100% termostat i nie ma bata żeby było inaczej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gery_30

Dzięki. Trochę go zmęczę i zobaczę co się będzie działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gery_30

wot techinka. Pomogło. wszystko jest już ok. WIELKIE DZIĘKI:581:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy że pomogło? Węże się nagrzały od chłodnicy? To tylko świadczy o tym że termostat masz dobry. Jeśli wskazówka dalej będzie ci skakała to wymień czujnik temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gery_30

Wskazówka idzie początkowo do temp. 80 st. , po czym spada do 60 a potem powoli podnosi się do 90 i tam już jest przez całą dalszą jazdę. Węże już oba ciepłe. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gynsior

Witam! Mam problem ze wskazaniami temperatury u mnie na zegarach. Pewnie bym tego nie zauwazyl nawet, ale gadalem sobie z kolega na temat temperatury ktora pokazuje zegar w samochodzie (olej? czy ciecz chlodzaca?) i okazalo sie, ze zegary mi pokazuja ok 75 st. Z tego co mi wiadomo samochod jak sie rozgrzeje to powinien pokazywac 90 st. Skad wiec taka temperatura?

Podlaczylem autko pod vaga, niestety (albo stety) nie pokazal on zadnych bledow. Otwarlem sterownik elektroniki silnika (01), a nastepnie skorzystalem z funkcji "blok pomiarowy" (08). Na trzecim kanale widac cos takiego...

showpost.php?p=365928&postcount=645c659b587dc26a5med.jpg

Tam gdzie widac temperature 75 st. wydaje mi sie, ze to temperatura ta ktora widac na zegarach. Natomiast ta druga wartosc nie wiem co oznacza.

Sprawdzalem weze idace od/do chlodnicy i sa gorace. Oparzyc sie nie oparzylem, ale bije cieplem od nich...

Co moze byc wiec przyczyna?

Czy to bedzie ten termostat? Komputer powinien wywalic blad chyba? Czy niekoniecznie?

Moj tesciu twierdzi, ze mam wszystko sprawne i ze temperatura 75 st. jest normalna ze wzgledu na niska temperature powietrza :P

Mi sie nie wydaje, bo temperatura 90 st. powinna sie chyba utrzymywac przez caly rok... Niby z samochodem sie nic niedobrego nie dzieje... Zachowuje sie normalnie... W zimne poranki jak zapalam samochod, to jak wsiadam do niego po wypaleniu papierosa (5 minut?) leci juz cieple powietrze... Sam juz nie wiem.

 

Wybaczcie jesli ktos juz mial podobny problem, ale nie mam zbyt wiele czasu by czytac wszystkie posty na ten temat post po poscie. Wiem ze problemow u nas z termostatami itp jest wiele, dlatego duzo szukania by mnie czekalo. Mam nadzieje, ze sie nie obrazicie z tego powodu i ze ktos z was mi pomoze.

 

Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam was wszystkich bardzo serdecznie :)

Edytowane przez gynsior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gynsior

Nikt nie jest w stanie mi pomoc? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikt nie jest w stanie mi pomoc?
A kiedy robiłeś ten pomiar? To ze na zegarach masz 90' to nie oznacza ze tam twardo w silniku w każdym miejscu jest 90.. Wskazówka nie będzie latać w te i wew te przy każdej zmianie o 5'. Temperatura będzie od ok 70 do 90, a na zegarach będzie 90 żeby nie rozpraszać kierowcy ;] Jak dłużej będzie niedogrzany to wtedy spadnie, albo jak przekroczy 90 to tez od razu będzie widać. To silnik.. a nie automat do gotowania jajek..

 

EDIT:

 

To ze po 5 min od odpalenia leci ci ciepłe powietrze to nie koniecznie znaczy ze już silnik się podgrzał.. mój silnik ma spirale które podgrzewają płyn który idzie do nagrzewnicy i dopóki się nie nagrzeje silnik to ciepłe powietrze leci dzięki temu.

Edytowane przez Slay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gynsior

No tak, tylko mi wogole nie przekracza 80 stopni... Pocislem mu ostatnio do 180 km/h zadnych zmian... Twardo sie trzyma kolo kreski z 70 stopni i koniec... I czy w korku stoje czy jade, temperatura waha sie od 65 - 75 stopni... Nie wiem czy to normalne... Wiem, ze w lato mialem caly czas na 90... No ale to inna temperatura otoczenia itp itd... Ale co zima? Gdy temperatura waha sie od 0 do 10 stopni? :P

 

A wszystko przez rozmowe z kolega :P Gdybym z nim nie gadal wtedy na ten temat to pewnie nawet bym nie zauwazyl, ze licznik pokazuje tak a nie inaczej, bo zadnych niepokojacych zjawisk nie zauwazam...

Pozdrawiam

 

Edit:

Chyba mnie nie zrozumiales do konca. Mi na zegarach ciagle pokazuje +-70 stopni... Powinno byc te 2 kreski wiecej... Skoro pokazuje ok 70 smiem twierdzic ze silnik moze byc niedogrzany... Tylko czy skoro VAG nic nie wykryl to czy aby na pewno bedzie termostat walniety?

Edytowane przez gynsior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zegarach ma być 90' nie zależnie od pory roku.. w zimę będzie się dłużnej grzał, ale musi być 90. Jak nie dochodzi do 90 to w tym temacie znajdziesz na pewno odpowiedz co jest przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pavelek87

Witam wszystkich.

Słuchajcie mam problem ze swoim paskiem.TJ b3 1.8 benzyna

Wymieniłem ostatnio termostat na nowy jakiejs tam firmy WAHLER.. no otwiera sie przy 90stopniach bo go sprawdzalem..Ale kurde przejade 5km i temperatura silnika trzyma 110stopni..i tak caly czas a plyn chlodniczy to az bulgocze..Co mam zrobic? Pozdobno uklad sie sam odpowietrza ale widze ze to gowno prawda..Temperatura 110stopni a w samochodzie mozna piwo schladzac..wogole ciepla nie daje.. Jak to poodpowietrzac.. poratujcie mnie.. Pozdrawiam

Edytowane przez Pavelek87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Prosze podzielic sie informacja jaka jest temperatura plynu chlodzacego w zbiorniku wyrownawczym po przejechaniu powiedzmy 100km? Czy cisnienie w zbiorniku rozni sie bardzo od atmosferycznego? U mnie plyn jest zupelnie zimny a cisnienie prawie sie nie zmienia. Szukam nieprawidlowosci w dzialaniu ukladu chlodzenia gdyz ubywa mi ok litra plynu na 1500 km. Silnik grzeje sie normalnie, przy temperaturze powietrza ok 0st skacze na 90st po przejechaniu 5km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności