Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,zlogowałem na ciepłym i chyba jest ok ale nie jestem pewien czy w 002 grupie w liczniku pokazuje temp. wewnątrz auta czy jak bo nie bardzo rozumiem te 6 stopni

Grupa 002: http://vaglog.pl/log_198760.html

A tu reszta

Grupa 001, 007: http://vaglog.pl/log_198756.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198757.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_198759.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,zlogowałem na ciepłym i chyba jest ok ale nie jestem pewien czy w 002 grupie w liczniku pokazuje temp. wewnątrz auta czy jak bo nie bardzo rozumiem te 6 stopni

Grupa 002: http://vaglog.pl/log_198760.html

A tu reszta

Grupa 001, 007: http://vaglog.pl/log_198756.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198757.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_198759.html

 

wskazania się pokrywają , po grupie 002 nie patrz w liczniku bo to nie wskazanie z czujnika tego który sprawdzasz, pytanie tylko wąż chłodnicy już ciepły, termostat puścił, czy auto jeszcze nie dogrzane ? Sprawdź sobie z podłączonym vagiem kiedy termostat otworzy i jaka jest temp. wtedy na czujniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie był dogrzany bo było to po przyjeździe do domu i był zgaszony dosłownie na 10 min jak poszedłem po kompa,później chwile chodził a wydaje mi się że na postoju bardziej się nie grzeje(termostat wymieniany chyba jakieś 2 lata temu na oryginał przy wymianie rozrządu)

A tak się zastanawiam czy zaślepiony EGR nie ma czasem wpływu na dogrzewanie na postoju bo spaliny nie idą przez chłodnicę spalin jak powinny a przez to nie jest dogrzewany płyn...nie wiem tylko tak się zastanawiam:)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

STATYCZNE:

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198449.html

 

 

A tu czemu taka różnica na temperaturze na zimnym silniku?

Tak jest ok?

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

licznik pokazuje tylko do +5 stopni, jeżeli jest poniżej +5* to i tak pokaże 5, ważniejsze są prawidłowe wskazania na ecu a te są właściwe. .-8 to temp. oleju niby ale to już niech się wypowie ktoś co ma rozpiskę z vcd-a

 

np.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

autko zakupiłem w zeszłym tygodniu. Od dłuższego czasu poruszałem się samochodami z silnikiem benzynowym. Po zakupie auta zrobiłem do domu około 80km, wszystko było ok., temperaturę trzymał 90 stopni. Dzisiaj rano była temperatura -13 stopni, zapaliłem auto i zrobiłem 14 km bo tyle mam do pracy i wskazówka była cały czas na 50 stopniach nic nie wzrosło, w połowie drogi zaczęło lecieć letnie powietrze, ogrzewanie było ustawione na maxa. Wracając z pracy, ten sam odcinek 14 km, temperatura na zewnątrz -3,5 stopnia, ogrzewanie włączone na maxa. Po przejechaniu 10 km temperatura wzrosła do 55 stopni i oczywiście w Połowie dogi leciało letnie powietrze. W związku z tym mam pytanie, czy to normalne, że samochód nagrzewa się wolniej, czy coś jest nie tak z opisywanym w postach czujnikiem czy termostatem, czy wszystko jest w normie ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Norma.

Przy takiej temperaturze zewnętrznej, to ze 30 km musisz zrobić, zeby do 70u dobiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co Ty Danek ,ewidentnie termostat do wymiany .Przy -3,5 stopnia po kilku kilometrach musi być 90 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie??? W dieslu??!! Zapomnij !! :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Właśnie chodzi o diesla. Z tego co pamiętam, to diesel nagrzewa się wolniej, ale nie jestem w stanie ocenić czy u mnie to norma czy nie, bo to mój pierwszy "pasek". Czy jest to norma przy takich temperaturach jak napisał Danek75 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - to jest norma. Mi ostatnio przy -5 stopniach, to po 30 km dopiero łapał 90 stopni :fajny

A i to później spadał na 75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za odpowiedzi. Tak myślałem, że to norma, bo jak wracałem do domu po kupnie, to trzymał ładnie 90 stopni, tylko nie pamietam po jakim czasie się nagrzał, bo były emocje po kupnie...:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz zimą jeździsz, to na zimnym silniku nigdy nie dawaj ogrzewania na maxa, to szybciej złapie temperaturę a tym samym - szybciej poleci ciepłe powietrze :fajny Ja zawsze daję max na 23-24.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To lekko nie macie w tych dieselkach zimą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Danek75 za poradę, masz rację przy nastawieniu wiekszej temperatury wolniej się będzie nagrzewał.

 

Mam jeszcze pytanie, bo jako nowy forumowicz nie mogę zakładać tematów i zauważyłem, że odpowiedziałem i zapytałem się na grupie B5, ale myślę że nie ma to nic wspólnego z moją temperaturą :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No następnym razem patrz, jakiego modelu temat dotyczy i wpisuj się w dziale B6 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok sorki, będę patrzył :-)

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi i porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak - to jest norma. Mi ostatnio przy -5 stopniach, to po 30 km dopiero łapał 90 stopni :fajny

A i to później spadał na 75.

 

To normalne nie jest. Przy -10 oC to ja przejeżdżam około 6-7 km i mam 90 oC i nie spada. No chyba że bede na postoju smalił ogrzewanie na maksa. Zazwyczaj ustawiam 3-4 kreski o temp od 19-21 nie więcej, ponieważ za ciepło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak - to jest norma. Mi ostatnio przy -5 stopniach, to po 30 km dopiero łapał 90 stopni :fajny

A i to później spadał na 75.

 

to nie jest normalne zeby po 30 km lapal temperature trzeba dac najpierw nagrzac sie silnikowi pozniej grzac wnetrze auta no i jesli pozniej spada ci do 75 stopni to temostat do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak - to jest norma. Mi ostatnio przy -5 stopniach, to po 30 km dopiero łapał 90 stopni :fajny

A i to później spadał na 75.

 

Jak juz zimą jeździsz, to na zimnym silniku nigdy nie dawaj ogrzewania na maxa, to szybciej złapie temperaturę a tym samym - szybciej poleci ciepłe powietrze :fajny Ja zawsze daję max na 23-24.

 

Do pierwszego cytatu , albo termostat albo czujnik przekłamuje, 90* licznikowe a co lepsza nawet vag-owe to osiąga przy tej temp. po 10 km, chyba że jeździsz do 1,5k obr. max no to możesz i 30km go grzać ale w to wątpię. Na Twoim miejscu sprawdziłbym jak masz podgrzewacz płynu w postaci świec żarowych czy są sprawne bo jak go masz i takie temp. łapie przy czujniku i termostacie dobrym to masz świeczki uwalone albo prąd nie dochodzi.

 

Co do drugiego cytatu nie ma tu kompletnie znaczenia w czasie dogrzewania auta od zimnego czy ustawisz na HI czy na 18* czy na 25*. Ważniejsze w tym wszystkim jest ustawienie siły nadmuchu czy na full czy na 2 kreski np. Climatronik i tak się otworzy na max grzanie niezależnie jaką temp. ustawisz a jak osiągnie wartość zadaną przez Ciebie to zacznie dopiero sobie klapką regulować od zimne/ciepłe. Kanał diagnostyczny 1 pozycja tam pokazuje temp. wnętrza auta. Ważne by nie ustawiać wiatraka na full tylko góra na 2 czy 3 kreski to szybciej się zagrzeje.

 

U mnie wymiana termostatu i czujnika tydzień temu na 100% sprawne sprawdzane wielkorkotnie.

Dziś temp. -6 stopni jazda do 2,5k obr. przy przyspieszaniu na 1-2-3 biegu do 3k czasami. 6km i temp. na liczniku 90* czyli vagowe 82 na 100% jest ( sprawdzane przy wymianie w garażu. Do tego miałem 3 świeczki spalone od podgrzewania. Świece grzeją do ~81* potem ecu je wyłącza. Temp. na 23* i 3 kreski. Dodatkowo nie mam osłony pod silnikiem co też zwiększa czas nagrzewania.

 

Ciekawostka- poprzedni termostat puszczał tak przy 82* a czujnik temp. kłamał na rozgrzanym tylko i na wskazaniach na licznik ~10*

Koszta nie są duże wiec wymiana tego i tego + 1l płynu koncentrat g12. Temp. łapał po minimum 15km przy -5 stopniach i to nie spokojniej jazdy. Świeczki z podgrzewacza jednak robią dobrą robotę bo 3 miałem spalone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dev14, tą sytuację którą opisywałem, to mogę powiedzieć, że samochód nie przekraczał 1,5k obrotów przy zmianie biegów i max jechałem 80 km/h. Patrząc na wszystkie wpisy, to normalne jest z tym nagrzewaniem u mnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności