waldi2807 Zgłoś #1421 Napisano 4 Stycznia 2015 Witam,zlogowałem na ciepłym i chyba jest ok ale nie jestem pewien czy w 002 grupie w liczniku pokazuje temp. wewnątrz auta czy jak bo nie bardzo rozumiem te 6 stopni Grupa 002: http://vaglog.pl/log_198760.html A tu reszta Grupa 001, 007: http://vaglog.pl/log_198756.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198757.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_198759.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1422 Napisano 5 Stycznia 2015 Witam,zlogowałem na ciepłym i chyba jest ok ale nie jestem pewien czy w 002 grupie w liczniku pokazuje temp. wewnątrz auta czy jak bo nie bardzo rozumiem te 6 stopni Grupa 002: http://vaglog.pl/log_198760.html A tu reszta Grupa 001, 007: http://vaglog.pl/log_198756.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198757.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_198759.html wskazania się pokrywają , po grupie 002 nie patrz w liczniku bo to nie wskazanie z czujnika tego który sprawdzasz, pytanie tylko wąż chłodnicy już ciepły, termostat puścił, czy auto jeszcze nie dogrzane ? Sprawdź sobie z podłączonym vagiem kiedy termostat otworzy i jaka jest temp. wtedy na czujniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #1423 Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) No właśnie był dogrzany bo było to po przyjeździe do domu i był zgaszony dosłownie na 10 min jak poszedłem po kompa,później chwile chodził a wydaje mi się że na postoju bardziej się nie grzeje(termostat wymieniany chyba jakieś 2 lata temu na oryginał przy wymianie rozrządu) A tak się zastanawiam czy zaślepiony EGR nie ma czasem wpływu na dogrzewanie na postoju bo spaliny nie idą przez chłodnicę spalin jak powinny a przez to nie jest dogrzewany płyn...nie wiem tylko tak się zastanawiam:) - - - - - aktualizacja - - - - - STATYCZNE: Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198449.html A tu czemu taka różnica na temperaturze na zimnym silniku? Tak jest ok? Edytowane 6 Stycznia 2015 przez waldi2807 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1424 Napisano 6 Stycznia 2015 licznik pokazuje tylko do +5 stopni, jeżeli jest poniżej +5* to i tak pokaże 5, ważniejsze są prawidłowe wskazania na ecu a te są właściwe. .-8 to temp. oleju niby ale to już niech się wypowie ktoś co ma rozpiskę z vcd-a np. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbijar Zgłoś #1425 Napisano 7 Stycznia 2015 Witam, autko zakupiłem w zeszłym tygodniu. Od dłuższego czasu poruszałem się samochodami z silnikiem benzynowym. Po zakupie auta zrobiłem do domu około 80km, wszystko było ok., temperaturę trzymał 90 stopni. Dzisiaj rano była temperatura -13 stopni, zapaliłem auto i zrobiłem 14 km bo tyle mam do pracy i wskazówka była cały czas na 50 stopniach nic nie wzrosło, w połowie drogi zaczęło lecieć letnie powietrze, ogrzewanie było ustawione na maxa. Wracając z pracy, ten sam odcinek 14 km, temperatura na zewnątrz -3,5 stopnia, ogrzewanie włączone na maxa. Po przejechaniu 10 km temperatura wzrosła do 55 stopni i oczywiście w Połowie dogi leciało letnie powietrze. W związku z tym mam pytanie, czy to normalne, że samochód nagrzewa się wolniej, czy coś jest nie tak z opisywanym w postach czujnikiem czy termostatem, czy wszystko jest w normie ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1426 Napisano 7 Stycznia 2015 Norma. Przy takiej temperaturze zewnętrznej, to ze 30 km musisz zrobić, zeby do 70u dobiło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #1427 Napisano 7 Stycznia 2015 Co Ty Danek ,ewidentnie termostat do wymiany .Przy -3,5 stopnia po kilku kilometrach musi być 90 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1428 Napisano 7 Stycznia 2015 Gdzie??? W dieslu??!! Zapomnij !! :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbijar Zgłoś #1429 Napisano 7 Stycznia 2015 Dziękuję za odpowiedzi. Właśnie chodzi o diesla. Z tego co pamiętam, to diesel nagrzewa się wolniej, ale nie jestem w stanie ocenić czy u mnie to norma czy nie, bo to mój pierwszy "pasek". Czy jest to norma przy takich temperaturach jak napisał Danek75 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1430 Napisano 7 Stycznia 2015 Tak - to jest norma. Mi ostatnio przy -5 stopniach, to po 30 km dopiero łapał 90 stopni :fajny A i to później spadał na 75. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbijar Zgłoś #1431 Napisano 7 Stycznia 2015 Ok. Dzięki za odpowiedzi. Tak myślałem, że to norma, bo jak wracałem do domu po kupnie, to trzymał ładnie 90 stopni, tylko nie pamietam po jakim czasie się nagrzał, bo były emocje po kupnie...:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1432 Napisano 7 Stycznia 2015 Jak juz zimą jeździsz, to na zimnym silniku nigdy nie dawaj ogrzewania na maxa, to szybciej złapie temperaturę a tym samym - szybciej poleci ciepłe powietrze :fajny Ja zawsze daję max na 23-24. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #1433 Napisano 7 Stycznia 2015 To lekko nie macie w tych dieselkach zimą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbijar Zgłoś #1434 Napisano 7 Stycznia 2015 Dzięki Danek75 za poradę, masz rację przy nastawieniu wiekszej temperatury wolniej się będzie nagrzewał. Mam jeszcze pytanie, bo jako nowy forumowicz nie mogę zakładać tematów i zauważyłem, że odpowiedziałem i zapytałem się na grupie B5, ale myślę że nie ma to nic wspólnego z moją temperaturą :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1435 Napisano 7 Stycznia 2015 No następnym razem patrz, jakiego modelu temat dotyczy i wpisuj się w dziale B6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbijar Zgłoś #1436 Napisano 7 Stycznia 2015 Ok sorki, będę patrzył :-) Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi i porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #1437 Napisano 7 Stycznia 2015 Tak - to jest norma. Mi ostatnio przy -5 stopniach, to po 30 km dopiero łapał 90 stopni :fajnyA i to później spadał na 75. To normalne nie jest. Przy -10 oC to ja przejeżdżam około 6-7 km i mam 90 oC i nie spada. No chyba że bede na postoju smalił ogrzewanie na maksa. Zazwyczaj ustawiam 3-4 kreski o temp od 19-21 nie więcej, ponieważ za ciepło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszw27 Zgłoś #1438 Napisano 7 Stycznia 2015 Tak - to jest norma. Mi ostatnio przy -5 stopniach, to po 30 km dopiero łapał 90 stopni :fajnyA i to później spadał na 75. to nie jest normalne zeby po 30 km lapal temperature trzeba dac najpierw nagrzac sie silnikowi pozniej grzac wnetrze auta no i jesli pozniej spada ci do 75 stopni to temostat do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1439 Napisano 7 Stycznia 2015 Tak - to jest norma. Mi ostatnio przy -5 stopniach, to po 30 km dopiero łapał 90 stopni :fajnyA i to później spadał na 75. Jak juz zimą jeździsz, to na zimnym silniku nigdy nie dawaj ogrzewania na maxa, to szybciej złapie temperaturę a tym samym - szybciej poleci ciepłe powietrze :fajny Ja zawsze daję max na 23-24. Do pierwszego cytatu , albo termostat albo czujnik przekłamuje, 90* licznikowe a co lepsza nawet vag-owe to osiąga przy tej temp. po 10 km, chyba że jeździsz do 1,5k obr. max no to możesz i 30km go grzać ale w to wątpię. Na Twoim miejscu sprawdziłbym jak masz podgrzewacz płynu w postaci świec żarowych czy są sprawne bo jak go masz i takie temp. łapie przy czujniku i termostacie dobrym to masz świeczki uwalone albo prąd nie dochodzi. Co do drugiego cytatu nie ma tu kompletnie znaczenia w czasie dogrzewania auta od zimnego czy ustawisz na HI czy na 18* czy na 25*. Ważniejsze w tym wszystkim jest ustawienie siły nadmuchu czy na full czy na 2 kreski np. Climatronik i tak się otworzy na max grzanie niezależnie jaką temp. ustawisz a jak osiągnie wartość zadaną przez Ciebie to zacznie dopiero sobie klapką regulować od zimne/ciepłe. Kanał diagnostyczny 1 pozycja tam pokazuje temp. wnętrza auta. Ważne by nie ustawiać wiatraka na full tylko góra na 2 czy 3 kreski to szybciej się zagrzeje. U mnie wymiana termostatu i czujnika tydzień temu na 100% sprawne sprawdzane wielkorkotnie. Dziś temp. -6 stopni jazda do 2,5k obr. przy przyspieszaniu na 1-2-3 biegu do 3k czasami. 6km i temp. na liczniku 90* czyli vagowe 82 na 100% jest ( sprawdzane przy wymianie w garażu. Do tego miałem 3 świeczki spalone od podgrzewania. Świece grzeją do ~81* potem ecu je wyłącza. Temp. na 23* i 3 kreski. Dodatkowo nie mam osłony pod silnikiem co też zwiększa czas nagrzewania. Ciekawostka- poprzedni termostat puszczał tak przy 82* a czujnik temp. kłamał na rozgrzanym tylko i na wskazaniach na licznik ~10* Koszta nie są duże wiec wymiana tego i tego + 1l płynu koncentrat g12. Temp. łapał po minimum 15km przy -5 stopniach i to nie spokojniej jazdy. Świeczki z podgrzewacza jednak robią dobrą robotę bo 3 miałem spalone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbijar Zgłoś #1440 Napisano 7 Stycznia 2015 dev14, tą sytuację którą opisywałem, to mogę powiedzieć, że samochód nie przekraczał 1,5k obrotów przy zmianie biegów i max jechałem 80 km/h. Patrząc na wszystkie wpisy, to normalne jest z tym nagrzewaniem u mnie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach