dolkom Zgłoś #1 Napisano 13 Maja 2009 Sporo się juz na forum naczytałem o kontrolkach w B3 , ale nie mam pojęcia , czy w B4 jest tak samo, że przewód od kontrolki to jest ten niebieski?Bo u mnie od altka odchodzą dwa czarne, dopiero jest takie jakby przejście , też z kostką i tam już wychodzi niebieski i czerwony.Czy mam rozumieć, że ten niebieski jest od kontrolki? Bo już mnie wk...wia latanie z miernikiem i sprawdzanie, czy mam ładowanie. niedługo z familiją na wczasy jadę, a nie chciałbym z dzieciakami gdzieś w lesie wylądować.Please **** me... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryks83 Zgłoś #2 Napisano 13 Maja 2009 Do alternatora powinny dochodzić dwa przewody gruby i cienki , ten cienki to jest wzbudzenie alternatora a ten gruby przekazuje napięcie z alternatora do akumulatora, tak przynajmniej jest u mnie B3, i ten cienki jest niebieski..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiomis Zgłoś #3 Napisano 13 Maja 2009 w B4 są dwa cienkie przewody jeden jest do kontrolki ładowania a drugi do komputera silnika . A czemu myślisz że nie masz ładowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #4 Napisano 13 Maja 2009 D+ to powinien isc niebieski , B+ gruby przewód do aku, W czerwony kabel na wzbudzenia, użuwany tez jako obrotomierz w dieslach pozdraVWiam Buki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolkom Zgłoś #5 Napisano 14 Maja 2009 (edytowane) Kontrolka zaświeca tylko jak silnik zimny z rańca.Wtedy ładnie gaśnie i ładowanie jest (sprawdzałem miernikiem ok 14 V).Ale jak już troche pojeżdżę, silnik się rozgrzeje, to kontrolka się nie zapala przy rozruchu i ładowanie jest dopiero po przygazowaniu.W tych wszystkich postach odnośnie kontrolki piszą koledzy, żeby wypiąć przewód i dotknąć to do masy to do plusa aku, ale jak go wypiąć jak on jest we wtyczce z tym drugim?Wypiąć całą wtyczkę? Edytowane 14 Maja 2009 przez dolkom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grz19850 Zgłoś #6 Napisano 14 Maja 2009 niebieski jest tylko od kontrolki ładowania niedawno mi się przetarł kontrolka się paliła i dalej jeździłem i miałem ładowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolkom Zgłoś #7 Napisano 14 Maja 2009 Kolego chodzi o to ,że przy zimnym silniku się zapali i ładowanie jest, ale jak się nagrzeje to się nie zapala i ładowanie jest dopiero po przygazowaniu.Ale dzięki za zainteresowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #8 Napisano 14 Maja 2009 ale cos sie zakreciłęm, przy zimnym silniku się zapali i ładowanie jest ok zimny motor ale zaraz po uruchomieniu kontrolka gasnie, jak się nagrzeje to się nie zapala silnik rozgrzany, ale po zgaszeniu znowu odpalasz, to kontrolka wogole sie nie zapala??? skoro ładowanie jest dopiero po przygazowce, to moze sprawdz stan regulator, moze juz szczotki odmawiaja posłuszenstwa, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolkom Zgłoś #9 Napisano 15 Maja 2009 Tak, na rozgrzanym silniku w ogóle się nie zapala kontrolka, ch*j wie o co biega?Alternator niedawno był u fachowca, ten go rozebrał, posprawdzał, regulator wymienił i powiedział, że jest ok.Styki popsikane specyfikiem od elektroniki, luty posprawdzane i cosik mi się zdaje, że tej zagadki to nawet Chuck Norris nie rozwikła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiomis Zgłoś #10 Napisano 15 Maja 2009 sprawdź szczotki albo masz walnięty wirnik . plus idzie przez żarówkę i zamyka się w alternatorze przez wirnik do masy . Jak nie świeci się lampka ładowania to obwód nie zamyka się do masy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach