kluczyk Zgłoś #1 Napisano 13 Maja 2009 (edytowane) Witam Mam pewien problem z podłączeniem radia w moim passacie B3 z 1993r. Mianowicie chcę do niego wstawić nowe radio (sony CDX-GT200s) i w tym celu wyciągam stare radio. Po jego wyciągnięciu się przeraziłem . . . zobaczyłem pęk różnych kabli i jakąś puszkę(chyba z opornikami czy coś w tym stylu). Nie wiem który kabel jest do czego, a żeby mało tego było to w instrukcji obsługi radia nie ma napisane do czego jest dany kabel. Prosiłbym o pomoc. Jak to radio podłączyć? Prosiłbym też o opisanie kolorów kabli i ich funkcji. Jeżeli trzeba umieszczę zdjęcia. Edytowane 13 Maja 2009 przez kluczyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #2 Napisano 13 Maja 2009 napisz jeszcze jakie masz stare radio, to ulatwi rozpoznanie kabli. (ta tajemnicza metalowa puszka to moze byc separator lub wzmacniacz antenowy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kluczyk Zgłoś #3 Napisano 13 Maja 2009 na starym jest tak: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #4 Napisano 13 Maja 2009 niestety to zdjecie nic mi nie mowi, radio wyglada na jakiegos chinczyka ''interconti'' lub podobne.... zawsze zostaje zabawa z miernikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Taperson Zgłoś #5 Napisano 13 Maja 2009 pokaz front i tyl radia moze to pozwoli rozpoznac co jest co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #6 Napisano 13 Maja 2009 tu masz rozpiske do Twojego Soniaka: http://pdf.crse.com/manuals/2669722121.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #7 Napisano 13 Maja 2009 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kluczyk Zgłoś #8 Napisano 13 Maja 2009 proszę front: a to tył: dzięki navik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Taperson Zgłoś #9 Napisano 13 Maja 2009 fiuu no to faktycznie jakas hinszczyzna sie klania a postaraj sie kable te co z auta wychodza wyciagnac troszke wiecej albo moze rozebrac wiecej ramki. w passku mojego ojaca jak radio wyciagalem (nieorginalne) na wiekszosci przewodow byly oznaczenia glosniki L/P +/- itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kluczyk Zgłoś #10 Napisano 13 Maja 2009 właśnie w tym problem że jak chciałem wyciągnąć to się nie dało więcej niż jest na zdjęciu . . . ale spróbuje jeszcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #11 Napisano 14 Maja 2009 Witam Bardzo dziwne to radio. Siedzi w kieszeni na kostki ISO (odbity ślad - foto 2),a wychodzą z niego przewody. Po drugie zrób lepsze zdjęcie tej naklejki (A,B) bo moim zdaniem to jest rozpiska co i jak podłączyć. "A" to zasilanie bo mniej przewodów "B" wyjścia na głośniki, ale nic nie widać bo flesz chyba to rozjaśnił. Po trzecie jeżeli chcesz to "bardziej" wyjąć to odepnij przewód antenowy bo on prawdopodobnie ci trzyma (przeważnie jest krótszy). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #12 Napisano 14 Maja 2009 (edytowane) hi hi 100Wat mowilem ze to 'interconti' radio to kiedys mialo pewnie zlacze iso na kablach ale podejzewam ze zostalo wycieta przez 'car instalatora' i teraz jest podlaczone na super kostkach instalatorskich. Radio na tylnej sciance ma naklejke z rozpiska. ta puszka to zewnetrzny filtr albo bezpieczniki, wychodza z niego 3 przewody czarny to masa, czerwony to zasilanie, 'mniej czerwony' to stacyjka 8 kabli to glosniki. (pary po 2 kable) Wycinajac stare radio zaznacz sobie pary glosnikow. Wywalasz to stare cos, rozpiske nowego soniaka masz w 6poscie podpinasz glosniki, mase , +12V, stacyjke i gra Edytowane 14 Maja 2009 przez navik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kluczyk Zgłoś #13 Napisano 14 Maja 2009 heh łatwiej powiedzieć niż zrobić ;p pewnie dopiero w piątek się za to zabiorę. a jeszcze takie pytanie. jak chcę wymienić antenę to muszę całe nadkole zdjąć? przynajmniej innej drogi nie widzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #14 Napisano 14 Maja 2009 heh łatwiej powiedzieć niż zrobić ;p pewnie dopiero w piątek się za to zabiorę.a jeszcze takie pytanie. jak chcę wymienić antenę to muszę całe nadkole zdjąć? przynajmniej innej drogi nie widzę. Antena tak, przez nadkole. Koło też zdejmij, będzie luźniej. Rozpoznanie kabli możesz zrobić przy pomocy miernika - jak już navik Ci sugerował, a jak nie masz miernika to: - żarówka z przewodami (może być H4 z reflektora) - jeden przewód podpiąć do masy, drugim szukać "+" stałego. Włączyć zapłon i szukać drugiego "+". Mając plusy sprawdzić masę (wszystko na 99% zgodnie z opisem navika - gruby czerwony to stały "+", czarny masa, ten trzeci to "+" po zapłonie) - bateria paluszek (albo płaska:D) - do znalezienia par przewodów głośników. Dotykając kolejno przewodami do baterii usłyszysz cichy trzask głośnika. Ta metoda nie gwarantuje jednak ustalenia biegunów głośnika, co ma znaczenie dla jakości dźwięku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kluczyk Zgłoś #15 Napisano 14 Maja 2009 dobra wszystkie kable zlokalizowane, no prawie, nie wiem do czego są kable biało-niebieski i szary. oba nie świecą po podłączeniu do masy. na starym radiu jest tabliczka z oznakowaniem i po tym znalazłem kable, ale bez jednego A/ANT i nie wiem, czy szukać tego czy dać sobie z tym spokój? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #16 Napisano 14 Maja 2009 A/ANT - sterowanie automatyczną anteną, czyli po włączeniu radia pojawia się napięcie (albo tylko impuls:confused:) Te dwa nieodszyfrowane przewody wychodzą z auta czy z radia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kluczyk Zgłoś #17 Napisano 14 Maja 2009 z auta, ale już podłączyłem i chodzi wszystko ładnie, tylko muszę tylne głośniki wymienić bo przy basach mi trzeszczą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #18 Napisano 15 Maja 2009 nie wiem do czego są kable biało-niebieski bialo-niebieski to standardowy kolor w VW dla sygnalu GALA (sygnal predkosci) Ps: jest taki przycisk w prawym dolnym rogu ''pomogl'' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach