mmalyx Zgłoś #1 Napisano 6 Maja 2009 Witam, Tak jak w temacie kupiłem olej i postanowiłem samo go wymienić. Niestety nie wiem jak do tego się zabrać oraz ile mam zalać. W pasku siedzi silnik 2E 2.0l. Proszę o jak najdokładniejszy opis wymiany bo to będzie mój pierwszy raz i wyrozumienie ponieważ jestem laikiem. pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 6 Maja 2009 Odkręcasz korek spustowy w misce olejowej i korek wlewu oleju i czekasz aż zleci do jakiegoś wiadra/pojemnika. Jak już zleci odkręcasz filtr oleju. Jak ścieknie zakładasz nowy filtr wraz z nowa uszczelką wcześniej ją nasmarowująć nowym olejem i go dokręcasz. Zakręcasz tez korek spustowy w misce i nalewasz nowy olej. Wchodzi 4 litry ---------- Post added at 13:44 ---------- Previous post was at 13:42 ---------- Narzędza nie pamiętam jakie ale zestaw podstawowych kluczy jak masz to wystarczy, bodajże 17-ka idzie do korka miski no i klucz do filtrów lub metoda chałupnicza - pasek skórzany lub klucz 32 ? 36 ? Jakoś tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 6 Maja 2009 Korek w misce klucz 19, godzinę temu zmieniałem olej u siebie silnik ma być ciepły, umyć wcześniej korek spustowy i jego okolice. Filtr nowy dokręcić rękami do oporu, nie mocniej bo będzie kłopot. do 2E wchodzi coś ponad 4 litry. Zalać do max na bagnecie, uruchomić silnik i nie gazować dopóki kontrolka smarowania nie zgaśnie... z 10 sekund... filtr się napełni i olej opadnie, sprawdzić poziom po 15 minutach. aha i wuj dobra rada poleca siateczka plastikowa, przy odkręcaniu filtra wsadzić ów filtr w siatkę to się nic nie wyleje na osłony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 6 Maja 2009 Korek w misce klucz 19, No widzisz, byłem blisko ale kiedy ja zmieniałem olej w passacie Filtr nowy dokręcić rękami do oporu, Ok, ale przy odkręcaniu może mieć problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 6 Maja 2009 Ok, ale przy odkręcaniu może mieć problem Da. Wtedy pasek skórzany lub śrubokręt, bo na filtrze nie ma wieńca na zwykły klucz tak jak w VR6 aha oczywiście filtr wymieniasz z każdą wymianą oleju, bosch/knecht/mann Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmalyx Zgłoś #6 Napisano 6 Maja 2009 Dzięki za odpowiedzi. Domyślam się że korek spustowy w misce olejowej łatwo znaleźć. Metoda odkręcenia filtra oleju na pasek lub śrubokręt można odrobinę jaśniej? filtr firmy bosch, bo jak ostatnio wyczytałem może się pochwalić najdłuższą bibułą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #7 Napisano 6 Maja 2009 Metoda odkręcenia filtra oleju na pasek lub śrubokręt można odrobinę jaśniej? Jak Ci nie uda się odkręcić ręką a jest to prawdopodobne to okręcasz filtr paskiem skórzanym i za pomocą tego paska odkręcasz lub dużym śrubokrętem i młotkiem nacinając filtr. nie obraź sie ale jak Ty pytasz o takie rzeczy to może pierwszy raz podjechać do warsztatu i tam podpatrzec jak wymieniają ? Kosztuje to ze 20 pln... Nie wszyscy maja dryg do mechaniki a znam i takich co mając dwie metalowe kulki to jedna popsują a drugą zgubią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmalyx Zgłoś #8 Napisano 6 Maja 2009 Ja się nie obrażę bo niema powodu w końcu musi być ten pierwszy raz, a pozatym zawsze chciałem być mechanikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #9 Napisano 6 Maja 2009 Metoda odkręcenia filtra oleju na pasek lub śrubokręt można odrobinę jaśniej? jak nie masz paska skórzanego a masz stary pasek klinowy też możesz zastosować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmalyx Zgłoś #10 Napisano 6 Maja 2009 Spróbuję rękami a jak nie pójdzie to paskiem skórzanym, ale co do tego śrubokręta to mam lekkie wątpliwości czy to na pewno bezpieczne. Przy uderzeniu jest ryzyko, że coś się uszkodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 6 Maja 2009 Kolego popatrz na nowy filtr, na spodzie masz takie wystające uszka. Wkładasz w to śrubokręt i odkręcasz filtr. Nic się nie uszkodzi, tyle że miejsca tam niezawiele Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmalyx Zgłoś #12 Napisano 7 Maja 2009 OK. ale jeszcze jedno pytanie jak już zaleję olej i przyjdzie moment odpalenia to mam go odpalić na np. 30s odczekać jakąś chwilę czy po prostu może już sobie chodzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herbu Zgłoś #13 Napisano 7 Maja 2009 OK. ale jeszcze jedno pytanie jak już zaleję olej i przyjdzie moment odpalenia to mam go odpalić na np. 30s odczekać jakąś chwilę czy po prostu może już sobie chodzić? Może chodzić, chyba że po kilku sekundach nadal nie zgaśnie kontrolka oleju, wtedy wyłączasz i sprawdzasz czy wszystko dobrze dokręciłeś i czy gdzieś nie wycieka. Ale raczej nie nastawiaj się na takie rozwiązanie, bo schrzanić coś przy wymianie oleju, to trzeba być mistrzem, tym bardziej, że masz tu dokładnie opisane krok po kroku co i jak robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmalyx Zgłoś #14 Napisano 8 Maja 2009 Dzięki wszystkim za pomoc. moja pierwsza wymiana oleju zakończona pomyślnie:D Faktycznie najwięcej problemów sprawił mi filtr oleju. Ponad pół godziny walczyłem próbowałem paskiem klinowym nie dawał za wygraną ale w końcu mi uległ. Teraz czas na większe czyny:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #15 Napisano 8 Maja 2009 dziny walczyłem próbowałem paskiem klinowym nie dawał za wygraną ale w końcu mi uległ. Na przyszłość używaj paska od spodni albo troków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #16 Napisano 8 Maja 2009 (edytowane) Dołączę do tematu 1. Jaki jest dostęp do tej śruby spustowej, tzn robicie to bez podnoszenia auta czy jak? 2. A propos filtrów oleju, ma ktoś wyrobioną opinię nt. filtrów niemieckiej firmy SCT? (na allegro sprzedają w promocji np. http://www.allegro.pl/item627857656_filtr_oleju_op526_audi_porsche_seat_vw_1_1_2_3_e.html) Edytowane 8 Maja 2009 przez robertk2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 8 Maja 2009 koła skręcić w prawo i masz dostęp od strony prawego koła bez podnoszenia. o firmie SCT nigdy nie słyszałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #18 Napisano 11 Maja 2009 koła skręcić w prawo i masz dostęp od strony prawego koła bez podnoszenia. o firmie SCT nigdy nie słyszałem Dzięki za sugestię, przyda się. O czy ktoś się spotkał w ogóle z faktem, że w filtrze oleju można coś sp..? czy to tak prosta część, że można brać dowolnej firmy byle pasowała? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herbu Zgłoś #19 Napisano 12 Maja 2009 2. A propos filtrów oleju, ma ktoś wyrobioną opinię nt. filtrów niemieckiej firmy SCT? Miałem ten filtr u siebie i nie polecam. Po przejechaniu 8 tys. km zaczęła mrugać kontrolka oleju przy większym obciążeniu silnika (jazda pod stromą górkę). Zmieniłem olej i filtr na lepsze (odpowiednio Elf i Mann) i od tej pory spokój. Nie wiem na pewno czy była to wina filtra, czy może oleju (miałem zalany Lotos Gas), ale lepiej nie oszczędzać. Szczególnie nie opłaca się to przy filtrze, bo za ten z allegro zapłacisz z przesyłką 17,20 zł, a Manna kupisz za 14. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 12 Maja 2009 O czy ktoś się spotkał w ogóle z faktem, że w filtrze oleju można coś sp..? czy to tak prosta część, że można brać dowolnej firmy byle pasowała? We filtrze jest zawór regulacji ciśnienia magistrali olejowej, pełni bardzo ważną funkcję. Poszukaj na forum, zdarzały się przypadki podobne do tego który opisał herbu, zwykle winny okazywał się właśnie badziewny filtr. Różnice cenowe oscylują w granicach 10 zł także myślę że warto się "Szarpnąć" i mieć spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach