--==tomolo==-- Zgłoś #1 Napisano 29 Kwietnia 2009 witam. silnik 1.8 ABS. jaka moze byc przyczyna takiego zjawiska,ze po porannym odpaleniu wywala olej pod duzym cisnieniem przez uszczelke filtra oleju ( filtr jest dokrecony prawidłowo). w tym czasie silnik pracuje bardzo nie rowno i kopci na niebiesko. podczas odpalania nie rowno kreci rozrusznikiem, po uzupelnieniu oleju wszystko wraca do normy. przebieg 320 tys. na cieplym silniku nie ma przedmuchow i nie kopci . silnik jest dosc zwawy . slychac lekkie stukanie , prawdopodobnie z okolic wału. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 29 Kwietnia 2009 Jakby prawidłowo był dokręcony to by uszczelką oleju nie wywalało. Wiec albo jest źle wkręcony albo nie od tego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #3 Napisano 30 Kwietnia 2009 Możliwe że ktoś nie posmarował poprzedniej uszczelki i się przykleiła , i w tym momencie masz 2!! Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
--==tomolo==-- Zgłoś #4 Napisano 30 Kwietnia 2009 wlasnie ,ze wszystko jest ok. filtr i uszczelki wszystko przez mechanika zrobione jak nalezy. a pomimo tego olej gdzies napotyka bardzo silny opór , ze az wywala uszczelke z tego rowka w filtrze i przez ten otwor leje olej pod dużym ciśnieniem. w ok 30 sek. 3 litry oleju na ziemi. po ponownym przykreceniu filtra do silnika , poprawieniu uszczelki i dolaniu oleju jest ok. mechanik rozklada rece i chce wymieniac (remontowac) silnik. twierdzi ze poszly pierscienie i cisnienie idzie w doł do oleju. lecz jak odkrece korek wlewu oleju to nie ma zbyt duzego przedmuchu nawet nie zrzuca położonego tylko korka. mam juz nowy filtr wiec go dzis zakladam i zobaczymy co bedzie. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #5 Napisano 30 Kwietnia 2009 A na jakiej marki filtrze tak Ci olej wywala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #6 Napisano 30 Kwietnia 2009 Pomierzył ten mechanik wartość ciśnienia??? warto wiedzieć jakie jest, filtr tu nie jest sprawcą problemu, bowiem jeśli zatyka się wkład filtrujący wzrasta ciśnienie i otwiera się zawór przelewowy - skutkiem tego olej przepływa bez oczyszczania - tak się dzieje np. gdy odpalamy auto na 30 stopniowym mrozie. Znając wartość ciśnienia i charakterystykę pracy właściwego dla tego silnika filtra diagnoza byłaby łatwiejsza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #7 Napisano 30 Kwietnia 2009 Ile razy człowiek słyszał o tym jak filtr potrafi napsuć krwi... nawet na forum jest temat i zdjęcia jak niby działa ten zawór w filtronie:mad: Ja miałem tez problemy z olejem przez filtrona, myślałem ze zatłukę mechanika, bo chciał już remontować silnik:kosci: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #8 Napisano 1 Maja 2009 ja tak samo zaczołbym od pomiaru cisnienia, wtedy mozna diagnozowac dalej , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
--==tomolo==-- Zgłoś #9 Napisano 2 Maja 2009 prawdopodobnie wina lezala po stronie filtra oleju. wymienilem na inny i na razie jest spokoj. jak by sie cos dzialo to jeszcze napisze. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawcio1987 Zgłoś #10 Napisano 2 Maja 2009 Mialem dokladnie to samo.Zły filtr Ci sprzedali +uszczelka wadliwa moze byc.nie zareklmujesz tego,zmien sklep. ---------- Post added at 10:57 ---------- Previous post was at 10:56 ---------- Ups kolega mnie wyprzedil z odpowiedzia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #11 Napisano 2 Maja 2009 Nie wiem jak jest w 1.8 ale w 2.0 2E na śrubie na którą nakręcam filtr jest nakrętka która ściska tą blaszana puszkę nad filtrem i ona lubi się popuścić przy wykręcaniu filtra a potem nie można dociągnąć filtra , dlatego trzeba zawsze przy wymianie oleju kontrolować czy nakrętka jest dokręcona, ja tak miałem , pół silnika mi zachlastało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach