Skocz do zawartości
eNcoM

LUZY układu napędowego 4motion/syncro >> filmy<<

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie sprawa wygląda podobnie, lecz jest jeszcze kilka szczegółów. Otóż charakterystyczne "puknięcie" pojawia się w okolicach skrzyni podczas niedelikatnego puszczania sprzęgła, ale także podczas gwałtownych szarpnięć gazem, ale tylko w pewnym zakresie i zdecydowanie ciszej. To raczej normalne w tych autach, a napęd i tak jest długo wieczny, z tym że dostarcza dodatkowych wrażeń akustycznych.

Edytowane przez JotEm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak idzie o puknięcia to mogą to być poduszki przy skrzyni ale także i na moście taki głuchy odgłos lubi się przenosić,

a jak chodzi o zakres obrotów to wydaje mi się że na mniejszych obrotach silnika ma większą "bezwładność" a na większych reaguje szybko i gwałtowniej dlatego w jednym zakresie słychać bardziej w innym mniej. U mnie jak "przeciągne" auto to następne biegi wchodzą gładko bez żadnych puknięć-niezależnie od tego jak puszcze sprzęgło.

Co do nie równego kręcenia kół to wiem że 4x4 mają al'a blokadę tylnego mostu (chyba jest to uzyskiwane przez hamulce - jak esp) a jak odbywa się to z przodem nie mam pojęcia, drugą sprawą jest to że napęd na podnośniku bez żadnych oporów toczenia też będzie się zachowywał inaczej wg mnie czasami gęsty olej potrafi napędzić drugie koło.

Od razu pisze że nie jestem mechanikiem tylko użytkownikiem takiego napędu więc nie są to 100% fachowe wyjaśnienia bardziej przemyslenia

Edytowane przez eNcoM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ze swojej strony dopowiem tylko że wymieniłem później poduszki na tylnym moście i przez jakiś czas było spoko ale poduchy już się wybiły na pewno spore luzy na wale się do tego przyczyniają

 

Tzn luz oraz oraz charakterystyczne puknięcie powodują tylko i wyłącznie poduchy tylnego mostu? Ja ruszając wałem czułem luz i pukanie podobne jak to podczas jazdy ze strony skrzyni biegów.

 

Mam identyczne objawy jak opisane wcześniej, stuki przy puszczaniu sprzęgła, przy odejmowaniu i raptownym dodawaniu gazu. Ale z tego co u siebie zauważyłem (nie tylko ja) że na nie rozgrzanym aucie objawy są mniejsze.

 

Jeśli ktoś dowie się czegoś jeszcze na temat tych objawów i jak je rozwiązać to piszcie... zastanawiam się czy w ogóle się za to brać. Poszukałem trochę na innych forach i pisali różnice... od skrzyni, aż do przegubów. czasem też czytałem że luzu jest wszędzie po trochu i nie da się go o tak zlikwidować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tzn luz oraz oraz charakterystyczne puknięcie powodują tylko i wyłącznie poduchy tylnego mostu? Ja ruszając wałem czułem luz i pukanie podobne jak to podczas jazdy ze strony skrzyni biegów.

Może mówimy o innyc 'puknięciach' u mnie jak ruszam wałem to słychać takie bardziej metaliczne

Edytowane przez eNcoM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i tak, podczas jazdy jest takie uderzenie bardziej...

w każdym razie podczas ruszania wałem słyszałem te odgłosy od strony skrzyni nie dyfra.

W weekend sprawdzę po kolei to co zdołam, może coś wypatrze ciekawego.

Jak sprawdzić te poduszki pod dyfrem? Druga osoba powinna w tym czasie próbować ruszać na ręcznym? Gdzieś czytałem ze tak da rade sprawdzić poduchy pod silnikiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wystarczyło że ruszyłem wałem góra-dol przy moście i było czuć że przednia. Jest już zuzyta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam wymieniałeś czy oddawałeś do mechanika? Dużo roboty przy tym?

Dzisiaj sprawdziłem i rzeczywiście przednia jest pęknięta i dyfer sobie lata.

Można ją dostać raczej tylko w ASO czy są zamienniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to mogłem tylko dostać sam sinenblok poduszki chociaż pewnie w ASO pewnie można dostać całą w każdym razie ten sinenblok był oryginalny leamforder'a i kosztował chyba 60zł Wymienialem sam trochę marne. Dojście ale da się zrobic samemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś lecę wymienię sobie przednią poduszę od dyfra cena a ASO to 249 pln bo też mam urwaną.

A może ktoś wie jak się dostać do korka wlewu oleju w dyfrze?, ile tego wchodzi, jaki to olej ? Będę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej do tylnego dyfra dla skrzyni 5 i 6 biegowych: G 052 145 S2 wchodzi około 1,5 l. (ale jak będziesz w ASO to się upewnij)

Ewentualnie 75w90 pełny syntetyk ale od razu mówię że ja zaoszczędziłem i muszę zmienić jeszcze raz bo olej który kazałem wlać jest za gęsty przy temperaturach poniżej 5 stopni

co do wlewania to chyba musi z któregoś boku śruba do sprawdzania stanu i uzupełniania ubytków

Edytowane przez eNcoM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cena a ASO to 249 pln

 

Sama tuleja? Czy to całe ramie przykręcane?

 

Z tego co patrzyłem to cena samej tulei to ok 60pln, trzeba tylko pojechać gdzieś gdzie ją wprasują. Też się przymierzam do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całe ramie 249pln (niestety ja tu sie nie popisałem i przepłaciłem) mogłem tak jak Beny piszesz samą tuleje kupić i wprasować ale coż)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
G 052 145 S2 wchodzi około 1,5 l.

ASO krzyczy 100 za litr :sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kto wie gdzie znajduje sie korek do sprawdzania stanu oleju z dyfrze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj coś widać... wydaje mi się że z tyłu :) A spustowy oczywiście od dołu.

dyfer.jpg

mocowanie.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nr.4 i zaślepka to nr.3?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nr.4 i zaślepka to nr.3?

 

3: 017525093 bleeder valve

4: 017525095 sleeve

 

Myślę że 3 się odkręca a 4 się nie rusza. W każdym razie w tym miejscu.

 

Jak już uporasz się z tym ramieniem daj znać czy były jakieś problemy. Na kanale? Podpierałeś most?

No i najważniejsze czy są jakieś efekty ;)

 

Mi z tego co widziałem oleju trochę ubyło... widać że wycieka. Tez muszę dolewkę zrobić.

Edytowane przez Beny2.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ASO krzyczy 100 za litr

zgłupieli, masakra

A może ktoś zmieniał na jakiś odpowiednik który jest warty polecenia

Ja zaoszczędziłem i wlałem Hipol 70w90 lub 75w90 (skrzynia, most) - odradzam jest za gęsty przy obecnych temp poniżej 0oC 2 bieg mi nie wchodzi po rozgrzaniu jest dobrze całe szczęście że akcja kosztowała mnie 100zł

 

---------- Post added at 18:32 ---------- Previous post was at 17:40 ----------

 

Jak już uporasz się z tym ramieniem daj znać czy były jakieś problemy. Na kanale? Podpierałeś most?

No i najważniejsze czy są jakieś efekty

w sumie nie trzeba podpierać bo trzyma się na tylnych poduszkach a jak odkręcisz przednią to oprze się na wale napędowym, ale lepiej delikatnie podeprzeć

 

co do wymiany tulei to wystarczy duże imadło i i parę rur żeby wypchnąć a później wcisnąć tuleję tuleje którą kupiłem była prawie 2mm średnicy większa od średnicy otworu trzeba zrobić dużą fazę żeby weszła

Edytowane przez eNcoM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zaoszczędziłem i wlałem Hipol 70w90 lub 75w90

 

Z tego co czytałem w temacie oleju do mostu to polecany jest właśnie 75w-90.

Może to tylko hipol taki trefny? Znalazłem na allegro litr za 50pln + wysyłka(20pln) oryginalny.

 

http://allegro.pl/olej-przeklad-tylny-most-vw-crafter-g052145s2-i1337920232.html

 

Ale po pierwsze średnio chce mi się czekać i zastanawiam się czy rzeczywiście tak bardzo będzie się różnił powiedzmy od Mobila 75W-90 czy innego z normą VW.

 

Może ktoś jeszcze powie czy olej zalewa się aż nie wycieknie otworem(którym nalewamy)? Z tego co widać znajduje się gdzieś z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może ktoś jeszcze powie czy olej zalewa się aż nie wycieknie otworem(którym nalewamy)? Z tego co widać znajduje się gdzieś z tyłu.
z tego co wiem dokładnie tak jak piszesz, otworek kontrolnym lejemy do momentu osiągnięcia tego poziomu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności