JotEm Zgłoś #21 Napisano 18 Października 2010 (edytowane) U mnie sprawa wygląda podobnie, lecz jest jeszcze kilka szczegółów. Otóż charakterystyczne "puknięcie" pojawia się w okolicach skrzyni podczas niedelikatnego puszczania sprzęgła, ale także podczas gwałtownych szarpnięć gazem, ale tylko w pewnym zakresie i zdecydowanie ciszej. To raczej normalne w tych autach, a napęd i tak jest długo wieczny, z tym że dostarcza dodatkowych wrażeń akustycznych. Edytowane 16 Sierpnia 2012 przez JotEm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #22 Napisano 8 Listopada 2010 (edytowane) Jak idzie o puknięcia to mogą to być poduszki przy skrzyni ale także i na moście taki głuchy odgłos lubi się przenosić, a jak chodzi o zakres obrotów to wydaje mi się że na mniejszych obrotach silnika ma większą "bezwładność" a na większych reaguje szybko i gwałtowniej dlatego w jednym zakresie słychać bardziej w innym mniej. U mnie jak "przeciągne" auto to następne biegi wchodzą gładko bez żadnych puknięć-niezależnie od tego jak puszcze sprzęgło. Co do nie równego kręcenia kół to wiem że 4x4 mają al'a blokadę tylnego mostu (chyba jest to uzyskiwane przez hamulce - jak esp) a jak odbywa się to z przodem nie mam pojęcia, drugą sprawą jest to że napęd na podnośniku bez żadnych oporów toczenia też będzie się zachowywał inaczej wg mnie czasami gęsty olej potrafi napędzić drugie koło. Od razu pisze że nie jestem mechanikiem tylko użytkownikiem takiego napędu więc nie są to 100% fachowe wyjaśnienia bardziej przemyslenia Edytowane 8 Listopada 2010 przez eNcoM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #23 Napisano 16 Listopada 2010 ze swojej strony dopowiem tylko że wymieniłem później poduszki na tylnym moście i przez jakiś czas było spoko ale poduchy już się wybiły na pewno spore luzy na wale się do tego przyczyniają Tzn luz oraz oraz charakterystyczne puknięcie powodują tylko i wyłącznie poduchy tylnego mostu? Ja ruszając wałem czułem luz i pukanie podobne jak to podczas jazdy ze strony skrzyni biegów. Mam identyczne objawy jak opisane wcześniej, stuki przy puszczaniu sprzęgła, przy odejmowaniu i raptownym dodawaniu gazu. Ale z tego co u siebie zauważyłem (nie tylko ja) że na nie rozgrzanym aucie objawy są mniejsze. Jeśli ktoś dowie się czegoś jeszcze na temat tych objawów i jak je rozwiązać to piszcie... zastanawiam się czy w ogóle się za to brać. Poszukałem trochę na innych forach i pisali różnice... od skrzyni, aż do przegubów. czasem też czytałem że luzu jest wszędzie po trochu i nie da się go o tak zlikwidować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #24 Napisano 16 Listopada 2010 (edytowane) Tzn luz oraz oraz charakterystyczne puknięcie powodują tylko i wyłącznie poduchy tylnego mostu? Ja ruszając wałem czułem luz i pukanie podobne jak to podczas jazdy ze strony skrzyni biegów. Może mówimy o innyc 'puknięciach' u mnie jak ruszam wałem to słychać takie bardziej metaliczne Edytowane 17 Listopada 2010 przez eNcoM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #25 Napisano 16 Listopada 2010 Może i tak, podczas jazdy jest takie uderzenie bardziej... w każdym razie podczas ruszania wałem słyszałem te odgłosy od strony skrzyni nie dyfra. W weekend sprawdzę po kolei to co zdołam, może coś wypatrze ciekawego. Jak sprawdzić te poduszki pod dyfrem? Druga osoba powinna w tym czasie próbować ruszać na ręcznym? Gdzieś czytałem ze tak da rade sprawdzić poduchy pod silnikiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #26 Napisano 17 Listopada 2010 U mnie wystarczyło że ruszyłem wałem góra-dol przy moście i było czuć że przednia. Jest już zuzyta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #27 Napisano 19 Listopada 2010 Sam wymieniałeś czy oddawałeś do mechanika? Dużo roboty przy tym? Dzisiaj sprawdziłem i rzeczywiście przednia jest pęknięta i dyfer sobie lata. Można ją dostać raczej tylko w ASO czy są zamienniki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #28 Napisano 19 Listopada 2010 Z tego co pamiętam to mogłem tylko dostać sam sinenblok poduszki chociaż pewnie w ASO pewnie można dostać całą w każdym razie ten sinenblok był oryginalny leamforder'a i kosztował chyba 60zł Wymienialem sam trochę marne. Dojście ale da się zrobic samemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #29 Napisano 24 Listopada 2010 Ja dziś lecę wymienię sobie przednią poduszę od dyfra cena a ASO to 249 pln bo też mam urwaną. A może ktoś wie jak się dostać do korka wlewu oleju w dyfrze?, ile tego wchodzi, jaki to olej ? Będę wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #30 Napisano 24 Listopada 2010 (edytowane) Olej do tylnego dyfra dla skrzyni 5 i 6 biegowych: G 052 145 S2 wchodzi około 1,5 l. (ale jak będziesz w ASO to się upewnij) Ewentualnie 75w90 pełny syntetyk ale od razu mówię że ja zaoszczędziłem i muszę zmienić jeszcze raz bo olej który kazałem wlać jest za gęsty przy temperaturach poniżej 5 stopni co do wlewania to chyba musi z któregoś boku śruba do sprawdzania stanu i uzupełniania ubytków Edytowane 26 Listopada 2010 przez eNcoM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #31 Napisano 24 Listopada 2010 cena a ASO to 249 pln Sama tuleja? Czy to całe ramie przykręcane? Z tego co patrzyłem to cena samej tulei to ok 60pln, trzeba tylko pojechać gdzieś gdzie ją wprasują. Też się przymierzam do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #32 Napisano 25 Listopada 2010 Całe ramie 249pln (niestety ja tu sie nie popisałem i przepłaciłem) mogłem tak jak Beny piszesz samą tuleje kupić i wprasować ale coż) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #33 Napisano 25 Listopada 2010 G 052 145 S2 wchodzi około 1,5 l. ASO krzyczy 100 za litr :sciana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #34 Napisano 25 Listopada 2010 A kto wie gdzie znajduje sie korek do sprawdzania stanu oleju z dyfrze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #35 Napisano 25 Listopada 2010 Tutaj coś widać... wydaje mi się że z tyłu A spustowy oczywiście od dołu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #36 Napisano 25 Listopada 2010 Czyli nr.4 i zaślepka to nr.3? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #37 Napisano 25 Listopada 2010 (edytowane) Czyli nr.4 i zaślepka to nr.3? 3: 017525093 bleeder valve 4: 017525095 sleeve Myślę że 3 się odkręca a 4 się nie rusza. W każdym razie w tym miejscu. Jak już uporasz się z tym ramieniem daj znać czy były jakieś problemy. Na kanale? Podpierałeś most? No i najważniejsze czy są jakieś efekty Mi z tego co widziałem oleju trochę ubyło... widać że wycieka. Tez muszę dolewkę zrobić. Edytowane 25 Listopada 2010 przez Beny2.8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #38 Napisano 26 Listopada 2010 (edytowane) ASO krzyczy 100 za litr zgłupieli, masakra A może ktoś zmieniał na jakiś odpowiednik który jest warty polecenia Ja zaoszczędziłem i wlałem Hipol 70w90 lub 75w90 (skrzynia, most) - odradzam jest za gęsty przy obecnych temp poniżej 0oC 2 bieg mi nie wchodzi po rozgrzaniu jest dobrze całe szczęście że akcja kosztowała mnie 100zł ---------- Post added at 18:32 ---------- Previous post was at 17:40 ---------- Jak już uporasz się z tym ramieniem daj znać czy były jakieś problemy. Na kanale? Podpierałeś most?No i najważniejsze czy są jakieś efekty w sumie nie trzeba podpierać bo trzyma się na tylnych poduszkach a jak odkręcisz przednią to oprze się na wale napędowym, ale lepiej delikatnie podeprzeć co do wymiany tulei to wystarczy duże imadło i i parę rur żeby wypchnąć a później wcisnąć tuleję tuleje którą kupiłem była prawie 2mm średnicy większa od średnicy otworu trzeba zrobić dużą fazę żeby weszła Edytowane 26 Listopada 2010 przez eNcoM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #39 Napisano 26 Listopada 2010 Ja zaoszczędziłem i wlałem Hipol 70w90 lub 75w90 Z tego co czytałem w temacie oleju do mostu to polecany jest właśnie 75w-90. Może to tylko hipol taki trefny? Znalazłem na allegro litr za 50pln + wysyłka(20pln) oryginalny. http://allegro.pl/olej-przeklad-tylny-most-vw-crafter-g052145s2-i1337920232.html Ale po pierwsze średnio chce mi się czekać i zastanawiam się czy rzeczywiście tak bardzo będzie się różnił powiedzmy od Mobila 75W-90 czy innego z normą VW. Może ktoś jeszcze powie czy olej zalewa się aż nie wycieknie otworem(którym nalewamy)? Z tego co widać znajduje się gdzieś z tyłu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #40 Napisano 27 Listopada 2010 Może ktoś jeszcze powie czy olej zalewa się aż nie wycieknie otworem(którym nalewamy)? Z tego co widać znajduje się gdzieś z tyłu. z tego co wiem dokładnie tak jak piszesz, otworek kontrolnym lejemy do momentu osiągnięcia tego poziomu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach