dominik7 Zgłoś #1 Napisano 27 Kwietnia 2009 (edytowane) Mam jakis taki dziwny problem z turbo w moim Passacie (silnik rzecz jasna jak w opisie). No wiec...Musze pare razy pogonic samochod zeby Ono wogole jako tako zaczelo dzialac; potem juz w mare dobrze jest. Bo na poczatku to leci czarny dym tak przy 80km/h na 3 biegu.Ale potem jak juz je "rozruszam" to ta czarna zaslona jest dopiero przy wyzszych predkosciach obrotowych. Tak sopbie mysle ze albo sie zacina jakis zawor, albo sam nie wiem co. Moze trzeba podkrecic cisnienie doladowania? Bardzo bym prosil o jakas fote ze strzalkami jak to zrobic-ktorymi srubami. Wiem ze nawet te seryjne 80KM to jest nieduzo do takiego duzego auta, ale naprawde mi dziala na nerwy jak musze wyprzedzac za kazdym razem auto z IV biegu a i tak wynik naprawde nie jest imponujacy Edytowane 27 Kwietnia 2009 przez dominik7 Niezgodne z regulaminem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #2 Napisano 27 Kwietnia 2009 Dominik, jak dla mnie to przy 80km/h to możesz wyprzedzać nawet na 4 biegu. Przy normalnej jeździe, jeśli nie wyprzedzam, to przy 80km/h włączam już 5 bieg - wcześniej miałem 1.6td, teraz mam 1.9td i robię tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #3 Napisano 27 Kwietnia 2009 No dobra, ale tu chodzi o reakcje z jaka samochod przyspiesza. Robi to masakrycznie wolno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Corvin Zgłoś #4 Napisano 28 Kwietnia 2009 Mam 1.6 TD z IC i nie mam zadnej czarnej zaslony zasoba jak przyspieszam. Oczywiscie zimny silnik nie jest mocno eksploatowany. Zawsze czekam az mu temp. odpowierdnio podskoczy, a wtedy to auto pokazuje swoj pazur. Spalanie mam w normie i czuc kiedy turbina sie wlacza. Nie mam zastrzezen do swego samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #5 Napisano 28 Kwietnia 2009 może to nie mieć bezpośredniego związku, ale czy masz dobrze szczelne węże do ic/ oraz sam intercooler?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adik__ Zgłoś #6 Napisano 28 Kwietnia 2009 to normalna rzecz na turbinie przy wolnej jezdzie (na niskich obrotach) osadza się osad musisz co jakiś czas przegonić auto do 4500obr/min tak pare kilometrów a zobaczysz że będzie jak nowe też miałem taki problem no w sumie to nie zostawiał za sobą czarnej zasłony.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #7 Napisano 29 Kwietnia 2009 Kazdy TD czy TDI zostawi za soba czarna chmure-to tylko kwestia obrotow silnika-czym mniejsze tym gorzej. Weze i intercooler-hmm...No niestety nie dawno odkrecalem je od turbiny-troche oleju w nich bylo.Ale nie bylo to jakies zarzygane ze sie stamtad wylal czy cos. A co sie moze popsuc w Intercoolerze? Moze sie zabic syfem ktory na Niego leci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #8 Napisano 29 Kwietnia 2009 no czasem się zdarza. Ja co jakiś np raz w roku ( bo turbina dmucha tym olejem) odkręcam intercooler i go czyszczę tzn płukam w środku i wydmu****ę brud sprężarką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #9 Napisano 4 Maja 2009 Mialem raczej na mysli czy od zewnatrz moze sie zabic-jak chlodnica. Mam wlasnie taka glupia przypadlosc ze jak wcisne gaz powiedzmy do polowy to sie jakby dusi, ale jak go puszcze troche to ladniej przyspiesza. Musze wymienic filtr powietrza (ma jakies 15tys.km), ale nie sadze zeby to mocno pomoglo. Obstawiam raczej jakis zawor (o ile takowy jest) ktory sie zacina). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krasny Zgłoś #10 Napisano 5 Maja 2009 (edytowane) troche w temacie, sie zapytam. po czym poznać ze turbo sie włączyło? na forum mówicie, ze to słychać, ale ja nie "czuje" żadnym zmysłem wyraźnej zmiany. kiedy to cudo powinno się załączać? (nie mam obrotki, więc cięzko mówić o obrotach) każdy SB ma intercooler? gdzie to ustrojstwo sie znajduje? Edytowane 5 Maja 2009 przez Krasny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adik__ Zgłoś #11 Napisano 5 Maja 2009 o ile dobrze widzialem to intercooler znajduje sie za lampą od strony kierowcy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #12 Napisano 5 Maja 2009 Może nie za lampą, ale pod lampą od strony kierowcy. Jak wejdziesz pod auto to będzie widoczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adik__ Zgłoś #13 Napisano 5 Maja 2009 no coś takiego u siebie nie mam tylko widziałem u znajomego ze przewody gdzieś z tych okolic wychodziły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #14 Napisano 5 Maja 2009 Turbo jest pod lampa ale pod zderzakiem (przynajmniej u mnie). Turbo po zaleczeniu powinno lekko swiszczec i z nabieraniem obrotow coraz silniej przyspieszac (odwrotnie jak w benzynie-hehe). W SB odpowiednie cisnienie macie ok.2500obr./min-odpowiednie czyli takie przy ktorym powinno byc odczuwalne wcisniecie w fotel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krasny Zgłoś #15 Napisano 5 Maja 2009 a jak nie słysze zadnego świszczenia, to jak posprawdzać co jest nie tak z tym tubro? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #16 Napisano 5 Maja 2009 (edytowane) spróbuj posłuchać dokładnie jak jedziesz ok 50 km/h na 3 biegu np i dość mocno przyspieszaj (ale bez przesady) tak do 70 - powinno być słychać - nie wiem jak to nazwać - gwizd, świst, czasem ten dźwięk nie jest jakiś wyraźny, ale słychać taki przepływ powietrza. do IC w 1.6td trafisz po takich dość grubych rurach gumowych idących od turbiny w kierunku akumulatora i potem w dół, wygląda mniej więcej jak chłodnica wody, tylko tam nie ma wody:) Edytowane 5 Maja 2009 przez mcgregor88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #17 Napisano 6 Maja 2009 No dobra, ale wracajac do mojego problemu, to czy ktos zna odpowioedz na moje pytania z poczatku? Bo nie chce sie narazic Adminom za robienie OT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość JaCeK_ Zgłoś #18 Napisano 7 Maja 2009 Ja nie wiem dokladnie co moze myc przyczyna tego ze Ci sie tak muli ale nie koniecznie musi to byc jakis zwiazek z turbo. Ps. ja mam paska 91r. 1.6td i jest mol z niego ze az czasem mnie to denerwuje a co do dymienia to przy wyzszych obrotkach to potrafi ladna chmurke zostawic. A tak juz na poboczu mcgregor88 jak wyszyscisz ic raz do roku to widac zmiane jakas w dymieniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #19 Napisano 7 Maja 2009 powiem w ten sposób, że jak był bardzo brudny ic to po czyszczeniu auto lepiej się zbiera. Z tym raz na rok może przesadziłem,można rzadziej, chodzi po prostu o to żeby co jakiś czas przeczyścić na zewnątrz i wewnątrz intercooler bo zbiera się w nim olej i jest mniejszy przepływ powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milus09 Zgłoś #20 Napisano 12 Maja 2009 Co do tego dymienia, to normalne, że przy wyższych obrotach przydymia na czarno, ale jeżeli tak się dzieje przy niższych prędkościach obrotowych to znaczy, że wtryski leją i należło by je wymienić. Co do świstu turbiny to moją zacząłem słyszeć jak już mi rzucała olejem przez wydech, a po wymianie cisza. Ja co przawda ic nie posiadam, ale też jestem zdania, że od czasu do czasu czyszczenie jest wskazane, tak samo jak regulerna wymiana filtrów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach