marecek Zgłoś #1 Napisano 26 Grudnia 2005 Jakie wartości przyspieszeń 0-100 osiągają najmocniejsze 1.8T? Miałem w autku zrobiony program (firma krzak z Wesołej - nie polecam ). Zapłacone, faktura, 180KM. Po dwóch latach okazuje się, że auto ma ledwo 162 KM i...220Nm. Nie mniej śmigało całkiem dobrze. Przyspieszenie zmierzone metodą - kamera / VirtualDUB - daje wynik 8.8s, więc wstydu nie ma. Mój obecny Passat chodzi o niebo lepiej (wyczuwalnie) od tego na filmie... po nowym roku będę na hamowni to podzielę się wykresami i filmem z przyspiaszenia Jak to wygląda w innych 1.8T? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 27 Grudnia 2005 Ja tam na brak wrażeń nie narzekam 8-9 jest jak na moje warunki wystarczające - włąsciwie nie jest to auto wyczynowe tylko do pracy. Często podrużuje z rodziną więc staram się nie podnosić ciśnienia w przedziale pasażerskim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #3 Napisano 27 Grudnia 2005 no ja wiem ze mam skromne 125kucy no ale moj przyśpiesza w granicach 13 ja wiedziałem zawsze że coś jest nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Passatoholik Zgłoś #4 Napisano 27 Grudnia 2005 siemka siemka, Marecek: musze powiedziec ze po obejrzeniu twojego filmika jestem pod wrazeniem jak elegacnko twoj silnik wchodzi na obroty (zawsze chcialem miec 1.8T :grin: , niestety duzo jezdze i musial byc TDI) ... jednak patrzac na czas to chyba moim zdaniem klapa (tylko moje zdanie), dzis nakrecilem dokladnie taki sam filmik jak ty i wyszlo mi jakies 9sec, napewno bylo by lepiej gdyby nie mokra i dziurawa nawierzchnia (widac jak hamuje mnie ESP).. porownujac ze ty masz 162PS a ja tylko orginalnych 115ps(ATJ) w dieselu i automacie (tiptronic), do tego dochodzi jeszcze ze tdi z automatem jest chyba ciezsze niz 1.8t to moim zdaniem leniwe te twoje 162 konie. Chetnie pokaze filmik, jednak nie mam pojecia jak go wrzucic w net Siemka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 27 Grudnia 2005 Passatoholik, czekam na film na @ Mam pomysł jak to porównać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #6 Napisano 28 Grudnia 2005 Zacznijmy od tego, ze predkosciomierz nie sluzy do odmierzania czasu przyspieszenia od 0 do 100 km/h Taka forma jest dobra jesli chcemy okreslic czas pi razy drzwi, czy mamy 8 czy tez 9 sekund, ale w zaden sposob ta forma nie jest miarodajna jesli chodzi o dziesietne czesci sekundy. Od tego sa specjalne urzadzenia zwane akcelerometrem, a nawet te sa czesto podwazane jesli chodzi o wiarygodnosc. Ja sprawdzalem swoj samochod GTECHem za czasow serii na i mialem wynik na poziomie 8,9s. Jako, ze mi troche przybylo i czuje znaczna roznice moge powiedziec z cala pewnoscia, ze troche urwalem z tej wartosci. Ile nie wiem, GTECH byl pozyczony. To raz. Teraz dwa - te wartosci co podales po chiptuningu to przykro mi mowic, ale nabicie w butelke. Sa na poziomie dobrego egzemplarza fabrycznego. Jak dla mnie to zostales oszukany. Dlatego tez nigdy nie polecam w takim przypadku firm no-name. Malo tego - skoro chip jest taki kiepski to tak naprawde nie wiesz, jak mapy sa napisane i co sie dzieje w twoim silniku, czy np. AFR jest w porzadku. Jesli firma tuningowa nie oferuje hamowania samochodu przed i po modyfikacji to juz jest podejrzana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 28 Grudnia 2005 kubelt, masz rację, niestety. Do tematu podeszła osoba, która wówczas jeździła tym samochodem. Ja pojechałem na hamownie i to samo usłyszałem - facet miał już do czynienia z seryjnymi egzemplarzami na pozomie 160KM... Niestety, podobnie jest w przypadku auta, którym jeżdżę obecnie - mam tylko fakturę za usługę od poprzedniego właściciela i nic więcej. Na rozczarowanie przyjdzie czas po nowym roku A co do pomiaru - to nie byłbym tak bardzo sceptycznie do tego Przecież wykonując pomiar w dwóch takich samym autach, na tym samym rozmiarze opon, chyba można coś mówić o tym które lepiej przyspiesza tylko na podstawie dokładnego pomiaru czasu narastania wartości na zegarach od 0 do 100? Poza tym, nawet jeśli wskazówka ma przekłamanie (zakładam, że w miarę stałe w całym przedziale) to jeżeli mierzę czas pomiędzy dwoma wskazaniami, to powinien on być w miarę dokładny? Na następny spot pożyczę od chłopaków G-Techa to się trochę pobawimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #8 Napisano 28 Grudnia 2005 Zachipuj turbolota na jakies 190KM@300Nm i dopiero bedziesz mial frajde z jazdy Co do tego narastania wskazowki predkosciomierza - teoretycznie mozesz porownac dwa samochody wzgledem siebie ale to wciaz ci nie da rzeczywistych wynikow - bedziesz tylko wiedzial, ktory jest szybszy (przy zachowaniu zasady, ze samochody sa identyczne). Przeklamanie nie jest stale tylko wprost proporcjopnalne w stosunku dio predkosci. Wywolaj predkosciomierz w climatronicu i bedziesz mogl porownac - tam masz rzeczywista predkosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #9 Napisano 28 Grudnia 2005 Wywolaj predkosciomierz w climatronicu i bedziesz mogl porownac - tam masz rzeczywista predkosc. no to tu mnie masz... przy 100 mam coś pomiędzy 90 i 95 dobra, koniec gdybania. Kombinuje G-Techa. Sfilmuje wszystko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #10 Napisano 28 Grudnia 2005 Widze, zes z pruszkowa. Ja powiedzmy okolice, wiec jesli bedziesz mial tego Gtecha i nie bedziesz mogl przywlec na spot to daj znac, sprawdzilbym sie na szybko:) Ino, ze przez ta pogode to mozna miec i 25s do 100 km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 28 Grudnia 2005 ...fakt, poczekamy do nowego roku, aż się sucho zrobi WPR to nie tylko pruszków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #12 Napisano 28 Grudnia 2005 No nie tylko, ale okolice. Ja jestem z Otrebus. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #13 Napisano 28 Grudnia 2005 ...Widze, ześ z Pruszkowa... ...Ja jestem z Otrebus... Ale żeście się "posklejali" WPR to je Piastów - Jaki ten świat mały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #14 Napisano 28 Grudnia 2005 Nie bywam w miesnym w Otrebusach A przez Piastow codziennie do roboty jezdze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #15 Napisano 28 Grudnia 2005 Zachipuj turbolota na jakies 190KM@300Nm co to za lipa ?? TDI 190ps i 300Nm ?? cos tu jest nie tak. Po pierwsze, zeby uzyskac te 190ps z chociazby PD 130ps, trzeba sie duzo napocic i wymienic pare elementow. a przy takich przerobkach jest duzo wiecej niz 300Nm, to benzyna moze tyle bedzie miec Moj przyjaciel mam TDI po modyfikacjach i ma 187ps i 433Nm (!!). Frajda z jazdy jest super, tylko brakuje napedu 4x4, bo przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu w podloge na 4 biegu traci przyczepnosc ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #16 Napisano 28 Grudnia 2005 Polecam czytanie ze zrozumieniem kolego shade , juz sam temat watku wyjasnia wszystko... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #17 Napisano 28 Grudnia 2005 shade_, oni mówili o moim 1.8T Po nowym roku pokażę Wam ten filmik Passatoholika - nałożę na siebie dwa obrotomierze i zobaczycie różnicę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tymon Zgłoś #18 Napisano 28 Grudnia 2005 dobra, koniec gdybania. Kombinuje G-Techa. Sfilmuje wszystko G-Techem też nie wychodzi super dokładnie. Ja sprawdzałem u siebie na lotnisku w miare równym ale jechałem tylko w jedną stronę to mi wyszło ok 9,51 na benzynie jeszcze. Koledzy co sprawdzali wcześniej mówili, że jest wyraźna różnica w którą stronę się jedzie, nie wiem czy różnica terenu czy co, ale ok 2 sekundy wyniki się różniły. Sam G-Tech ma 10 procent tolerancji, więc pomiar też jest troche "na oko", chyba że ktoś co chwile coś zmienia w aucie i testuje osiągi G-Techem zawsze na tej samej drodze, to zobaczy czy przeróbki przyniosły skutek ale nic poza tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #19 Napisano 28 Grudnia 2005 shade_, oni mówili o moim 1.8T Po nowym roku pokażę Wam ten filmik Passatoholika - nałożę na siebie dwa obrotomierze i zobaczycie różnicę przepraszam, nie wiem dlaczego ale ja skojarzylo mi sie to z bocianem, wiec stad moj komentarz. BTW Twojego na 190ps samym czipsem pogonic to tez pewnie nie bedzie tak latwo. Turbina nie wydoli takiej mocy, trzeba by juz jakas mocniejsza. Zreszta, ludzie wy nie porownojcie klekota do benzyniaka. Tj, tak, jezeli benzyna bedzie miala taka sama moc jak klekot, to bocian wciaga benzynke jak chce. Natomiast jezeli bedziemy porownywac klekota z bocianem, ale o takim samym momencie, no to benzynka wciaga klekota jak chce. Przyklad: Jeden moj kolega ma gofera II 4x4 (syncro) 1.8 (KR) z turbo. Moca hamowana 280ps / 403Nm Drugi moj kolega ma Corka FWD 1.9 (PD) Moc hamowana 187ps/ 433Nm. I musze Wam powiedziec, ze jak gofer na poczatku odstawia corka dosc znacznie, to pozniej corek zaczyna go dochodzic. Pewnie gdyby w corku bylo 4x4, to goferek musialby sie zdrowo napocic, zeby nie dostac w D... pomimo swej mniejszej wagi. Dlatego porownywanie mocy w tych silnikach nie ma sensu. Zreszta jak wiadomo przyspiesza sie momentem a nie moca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #20 Napisano 28 Grudnia 2005 1) spokojnie wyciagniesz 1.8T na 190KM, nie ma problemu, K03 nadmucha tyle. 2) nie wiem cos sie uparl na tego diesla ale Zreszta, ludzie wy nie porownojcie klekota do benzyniaka. nikt nic do niczego oprocz ciebie nie porownuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach