Karol Zgłoś #41 Napisano 1 Kwietnia 2011 Cytat:Napisał Karol Witam Nawiązując Panowie proszę o pomoc zmieniłem kodowanie licznika na XXX3X żeby pominąć czujnik oleju bo wyświetla mi napis "oil sensor workshop" ale nic to nie dało. Co robię nie tak??? Mój silnik to 1.8 ADR ,06.2000r Proszę o jakieś Napisał mielke może masz problem z czujnikiem/wiązką Rafal mam problem z czujnikiem a mianowicie jego brakiem.Poprzedni właściciel wymieniał miskę olejową i dał miskę bez miejsca na czujnik!!!Teraz przy misce jest tylko wiązka kabli od wtyczki do czujnika(wtyczka obcięta-wiszą same kable).Jakbym miał miejsce to bym wymienił czujnik i byłoby po kłopocie a teraz zostało mi tylko odłączenie czujnika vagiem bo przy każdym odpalaniu auta wyświetla mi "oil sensor workshop" Co z tym zrobić Panowie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #42 Napisano 1 Kwietnia 2011 Rafal mam problem z czujnikiem a mianowicie jego brakiem.Poprzedni właściciel wymieniał miskę olejową i dał miskę bez miejsca na czujnik!!!Teraz przy misce jest tylko wiązka kabli od wtyczki do czujnika(wtyczka obcięta-wiszą same kable).Jakbym miał miejsce to bym wymienił czujnik i byłoby po kłopocie a teraz zostało mi tylko odłączenie czujnika vagiem bo przy każdym odpalaniu auta wyświetla mi "oil sensor workshop" Co z tym zrobić Panowie ?? po zwarciu przewodów od kostki czujnika powinna się kontrolka wyłączyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol Zgłoś #43 Napisano 1 Kwietnia 2011 po zwarciu przewodów od kostki czujnika powinna się kontrolka wyłączyć Wyczytałem na forum, że nie da się oszukać czujnika oleju żadnymi opornikami itd. ale o zwarciu przewodów nie było mowy.Mielke napisz jak miałoby to wyglądać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #44 Napisano 1 Kwietnia 2011 Wyczytałem na forum, że nie da się oszukać czujnika oleju żadnymi opornikami itd. ale o zwarciu przewodów nie było mowy.Mielke napisz jak miałoby to wyglądać?? teraz jak masz przewody od czujnika razem złączone czy osobno odizolowane a może tylko sobie dyndają bezwładnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol Zgłoś #45 Napisano 1 Kwietnia 2011 teraz jak masz przewody od czujnika razem złączone czy osobno odizolowane a może tylko sobie dyndają bezwładnie Prawdę mówiąc to aż takich szczegółów nie znam.Jak zobaczyłem,że nie ma wtyczki od czujnika i nie ma miejsca w misce na czujnik to skupiłem się na vagu. Raczej osobno odizolowane nie są. Jak miałoby wyglądać zwarcie tych przewodów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #46 Napisano 1 Kwietnia 2011 po zwarciu przewodów od kostki czujnika powinna się kontrolka wyłączyć Próbowałeś to robić,czy znowu fantazjujesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #47 Napisano 1 Kwietnia 2011 Próbowałeś to robić,czy znowu fantazjujesz? próbowałem ale nie w gr VAG i kontrolka zgasła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol Zgłoś #48 Napisano 1 Kwietnia 2011 Cytat:Napisał mielke Zobacz post po zwarciu przewodów od kostki czujnika powinna się kontrolka wyłączyć Próbowałeś to robić,czy znowu fantazjujesz? riccardoa masz może jakiś pomysł jak ten problem rozwiązać?? Zmieniłem vagiem kodowanie licznika xxx3x na 3 jak sugerował któryś z kolegów na forum ale to nic nie dało dalej wyświetla "oil sensor workshop" Może jeszcze trzeba coś zmienić w kodowaniu np.kraj xx?3x .Nie wiem strzelam a może mielke ma rację nawet jak zmieniłem kodowanie a przewody robią zwarcie to monit o czujniku i tak wywala na fis.Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #49 Napisano 1 Kwietnia 2011 próbowałem ale nie w gr VAG i kontrolka zgasła Ale w Passacie nie zgaśnie,tu czujnik nie działa na zasadzie styku,więc po raz kolejny: :nie pisz bzdur i nie wprowadzaj zamętu jeśli nie jesteś pewien na 100%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkrudysz Zgłoś #50 Napisano 9 Kwietnia 2011 Mi udało się naprawić to ustrojstwo (1J0 907 660 ). 00534 - Oil Temperature Sensor (G8) 30-00 - Open or Short to B+ Przyczyną powyższego błędu były zimne luty w tym czujniku. Otwiera się go za pomocą wkrętarki i wiertła FI-4 i płaskiego wkrętaka rozwiercając przetłoczenia . Po otwarciu i pozbyciu się nadmiaru znajdującego się wewnątrz klejącego gluta, odlutowawszy 3 piny złącza oraz inne 3 piny (od obwodu pomiaru poziomu) wyciągamy oba obwody drukowane i lutujemy co tylko się da z dużą ilości kalafonii. mnie szczególnie zaniepokoił tranzystor FZT651 -ledwo się trzymał. Potem składamy, wciskamy zebrany wcześniej klejący glut gdzie się da, uszczelniamy czerwonym silikonem po krawędzi i sprawdzamy podłączając pod wtyczkę i kasujemy błąd lub włączamy zapłon kilka razy i migający problem znika. czas naprawy jakieś 1,5h. przekodowanie licznika u mnie nie pomogło (działa chyba powyżej 09.2000r) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevylord Zgłoś #51 Napisano 21 Czerwca 2011 może ktoś przybliżyć, zaznaczyć na zdjęciu w którym miejscu nawiercać żeby ten czujnik otworzyć wkrętakiem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzegorzA Zgłoś #52 Napisano 24 Czerwca 2011 Po przekręceniu stacyjki świeci się żółta kontrolka oleju i wyświetla się napis OIL SENSOR VERKSTATT A poziom oleju jest dobry ( sprawdzany bagnetem) Czy ktoś może udzielić mi informacji o co chodzi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #53 Napisano 24 Czerwca 2011 Po przekręceniu stacyjki świeci się żółta kontrolka oleju i wyświetla się napis OIL SENSOR VERKSTATT A poziom oleju jest dobry ( sprawdzany bagnetem) Czy ktoś może udzielić mi informacji o co chodzi ? Możliwości są dwie: 1.Uszkodzony czujnik poziomu oleju 2.Uszkodzone przewody do w/w czujnika Osobiście myślę,że czujnik,ale sprawdź najpierw przewody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiek24 Zgłoś #54 Napisano 6 Lipca 2011 Witam Kto może opisać piny w kostce czujnika poziomu oleju, jakie kolory jaki pin 1- 2- 3- mam brązowy, czarny, szary Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevylord Zgłoś #55 Napisano 21 Lipca 2011 Swój czujnik mam właśnie na stole operacyjnym, same zimne luty w tym badziewiu. Grzesiek24 bede go zakładał jutro to spisze które piny jaki kolor i zrobie manual z naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #56 Napisano 21 Lipca 2011 żeby wyjąć ten czujnik i go rozkręcić to trzeba olej spuścić??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #57 Napisano 21 Lipca 2011 (edytowane) żeby wyjąć ten czujnik i go rozkręcić to trzeba olej spuścić??? Możesz nie spuszczać,sam wyleci jak wymontujesz czujnik. A jak chcesz go wymontować bez spuszczania oleju jak jest zamontowany w dnie miski olejowej.Dlatego jak już pisałem w którymś poście,najlepiej połączyć to z wymianą oleju,jak ci nie dużo do niej zostało,ja przynajmniej tak zrobiłem.Przejeździłem do wymiany i przy wymianie oleju wymieniłem czujnik. Edytowane 21 Lipca 2011 przez riccardoa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevylord Zgłoś #58 Napisano 22 Lipca 2011 (edytowane) Grzesiek kolejność pinów we wtyczce: 1.czarny 2.brązowy 3.siwo-czerwony widać też na jednym foto:) Manual how to:) bedzie nam potrzebne: 1.Passat..zdecydowanie:) 2.Lewa i prawa sprawna ręka. 3.Kawałek podłogi (kanał może być ale nie jest konieczny, ja to zrobiłem na podjeździe) 4.Klucze najlepiej nasadowe 10 i 19 z jakimiś przedłużkami co by było wygodniej. 5.śrubokręt płaski, szeroki 6.cążki, nóż bo może coś trzeba bedzie uciąć 7.bańka po płynie do sprysków z wyciętym jednym bokiem na olej z miski. 8.lewarek 9.Wkrętarka i wiertło fi4mm 10.lutownica, cyna, odsysacz do cyny wskazany 11.silikon do wysokich temperatur 12.Troche ręczników papierowych 13.browar no i po kolei jak ja to robiłem: 1.podniosłem od strony kierowcy na lewarku samochód żeby był lepszy dostęp do odkręcenia płyty pod silnikiem 2.odkręcamy 5 śrubek i jedną nakrętke (nasadowa 10), u mnie zamiast 2 śrubek były trytytki wiec rachu ciachu i po strachu, płyta na wierzchu 3.Nasadowa 19 i odkręcamy śrube spustu oleju, olej w bańke. Po spuszczeniu oleju pamietać od razu śrube dokręcić żeby o niej nie zapomnieć i żeby oleju nie zgubić. 4. Wypinamy wtyczke od czujnika, odkręcamy 3 śrubki(znowu nasadowa 10) no i z czujnikiem idziemy na OIOM:) (na foto już po naprawie ale dodam jak ktoś nie wie jak on wygląda i gdzie go szukać w misce olejowej Czas wyjęcia z przerwą na piwo i fajke 20 minut:) 5. Jak już mamy czujnik na stole to rozwiercamy miejsca zaklepania, a następnie oddzielamy platik od płytki aluminiowej. 6.czyścimy wszystko z lepkiego silikonu przewodzącego ciepło i odkładamy do płytki aluminiowej(bo jeszcze bedzie potrzebny) 7. odlutowujemy 6 miejsc aby wyjąć płytke(widać gdzie dziurki) (użyłem foto kolegi kkrudysz'a może sie nie obrazi:) 8. jak płytka już odlutowana to jak ktoś ma zmywacz do silikonu to można użyć bedzie mniej roboty z czyszczeniem (strasznie wkurzające skubanie tego klejącego g*wna) 9. Płytka oczyszczona do poprawiamy luty co sie tylko da...Ze względu że ręce mi sie już trzęsą nie brałem sie za te miniaturowe elementy...poprawiłem wszystkie te większe luty na zielonej płytce, ciąg lutów na niebieskiej i jedną czarną kosteczke (taka na środku od spodu) bo nie wyglądała za ciekawie. 10.pakujemy z powrotem ten klejący glut, przylutowujemy z powrotem 6 nóżek, znowu klejący glut 11. nakładamy w miejscu styku elementów czerwonego silikonu celem uszczelnienia przed wodą, brudem olejem etc 12. czujnik w miske, wpiąć przewód, wlać olej, odpalić, sprawdzić czy naprawione dobrze, jak tak to sprawdzić czy olej nigdzie nie ucieka z miski, założyć płyte 13. Dokończyć piwo Błąd można usunąć vagiem albo kilka razy kluczyk w stacyjce przekrecić, u mnie od razu kluczyk w stacyjke i bez komunikatu o zwalonym czujniku. Jak na pierwszy raz to max 2h roboty a licząc nowy czujnik i robocizne to prawie 300 złotych w kieszeni zostaje. Pozdro dla kolegi kkrudysz'a jako prowodyra naprawy, gdyby nie jego post bym pewnie kupił nowy czujnik:) Edytowane 22 Lipca 2011 przez chevylord Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stecko89 Zgłoś #59 Napisano 10 Września 2011 Mam ten sam problem na desce zapala mi się żółta kontrolka oleju a stan oleju do połowy zakropkowanego pola Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DjBouncer Zgłoś #60 Napisano 16 Października 2011 Witam wszystkich Podepnę się pod temat, gdyż mój problem dotyczy również czujnika poziomu oleju, a raczej jego braku w miejscu w którym być powinien. Otóż miałem przymusowy swap silnika (AHU) i nowy motorek ma trochę inną miskę olejową i przez to... brak czujnika oleju na dnie miski i wychodzącej na zewnątrz wtyczki. Silnik jest z 1996 roku (mam podejrzenia, że pochodzi z Audi, na pewno jest to wersja skandynawska- ma podgrzewacz oleju w misce, ot takie skandynawskie udogodnienie na zimę w sam raz). Czy wiecie może gdzie znajdę ten czujnik? Czy on jest w innym miejscu? Oczywiście żółta kontrolka oleju mignie kilka razy przy włączeniu zapłonu po czym znika. VAG mówi o zwarciu do + czujnika G8 (temp. oleju) ale to chyba oddzielny problem... Czy ten czujnik może wpływać na pracę silnika (mam na myśli G8)? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach