marthy Zgłoś #1 Napisano 20 Kwietnia 2009 Witam Czy ktoś przerabiał temat wymiany cewki i/lub kabli WN w silniku 2.0 AZM? Nie mogę w ogóle zlokalizować cewki (wiem, że jest to jedno pudełko razem ze sterownikiem z 4 wyprowadzeniami). Co trzeba rozebrać żeby się do niej dobrać i przy okazji wymienić przewody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawekS Zgłoś #2 Napisano 20 Kwietnia 2009 Musisz zdjać cały ten plastikowy kolektor. Pod nim jest cewka. Kurcze ile ja się namęczyłem zeby wymienic kable wysokiego napięcia bez wyjmowania kolektora. Ale jak chcesz wymieniać cewkę to musisz zdjąć kolektor. Nie ma innej opcji. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marthy Zgłoś #3 Napisano 20 Kwietnia 2009 No właśnie w silniku AZM jest z tym problem, bo nie widać w ogóle dokąd dochodzą kable WN . Zdjęcie kolektora dolotowego to też nie jest pewnie taka prosta sprawa. Pytałem o tę wymianę ponieważ auto zaczęło mi chodzić na 3 cylindry i pojawiły się błędy : w silniku: 17978 i 16687 (brak zapłonu w 3 cylindrze) i dodatkowo w ABSie: 18256. Dałem w końcu auto do diagnostyki - nie bardzo są w stanie zdiagnozować tę cewkę, bo jest to 1 moduł z 4 wyprowadzeniami. W silniku 1.8 to przynajmniej można sobie cewki między cylindrami zamieniać, a tutaj lipa... Chyba czeka mnie wymiana cewki, bo twierdzą, że kable WN i świece są ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawekS Zgłoś #4 Napisano 20 Kwietnia 2009 kolego a masz założony w nim gas?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marthy Zgłoś #5 Napisano 20 Kwietnia 2009 Na szczęście nie mam gazu, bo byłaby dodatkowa komplikacja. Jestem już po wymianie cewki - teraz chodzi na 4 cylindry, ale zaczął przerywać - jutro wymiana kabli WN. Zobaczymy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawekS Zgłoś #6 Napisano 20 Kwietnia 2009 Jak przerywa to wymień te przewodu i jak nie ustanie to świece. I powinno być oki:) Silnik 2.0 mam od 2 lat i jest on bardzo dobry, wymieniłem świece, przewody i smiga aż miło. Tylko że ja mam gaz dodatkowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marthy Zgłoś #7 Napisano 21 Kwietnia 2009 Przewody wymienione - auto chodzi jak nowe :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dareczek030 Zgłoś #8 Napisano 5 Lutego 2012 ma ktoś może opis wymiany rozrządu w pasacie 2001r 2.0 ben. azm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picoolo Zgłoś #9 Napisano 23 Lutego 2012 to nie temat z rozrządem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #10 Napisano 23 Lutego 2012 ja mam ale to bajecznie proste. zaznaczasz znaki i juz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenor18 Zgłoś #11 Napisano 9 Grudnia 2014 sory ze odgrzebuje temat ale i mnie dopadly zmory nierownych obrotow i braku zaplonu w tym silniku 2,0 azm powymienialem przewody i swiece ale nie pomoglo mysle nad wymiana cewki ale nie wiem jak sie do tego zabrac moze ktos z Was przerabial? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario732 Zgłoś #12 Napisano 10 Grudnia 2014 Kolego najlepsze dojście do cewki uzyskasz po odkręceniu zbiorniczka płynu chłodzącego , odkręć go i odsuń , nie wypinaj z niego tych wężyków czasem bo zapowietrzysz sobie układ i nagrzewnice , jak to zrobisz to masz dojście do cewki ,śruby są bodajże na torx-a , trzeba się trochę pogimnastykować , ale jest to do opanowania bez odkręcania kolektora ssącego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #13 Napisano 10 Grudnia 2014 Jeszcze wiecej miejsca wygrasz odkrecajac przepustnice. Wtedy juz jest wystarczajaco moejsca. Czas operacji ok 1,5 do 2 godziny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
solo Zgłoś #14 Napisano 23 Września 2015 odgrzeje kotleta, bo chyba i ja mam problem z cewka zapłonową. Problem zaczął się w górach w zeszłym roku gdy było wilgotno w porannych godzinach nigdy nie zapalił za pierwszym razem łapał tak jak by na 2-3 gary krztusił się przerywał i po 4-5 sekundach zgasł natomiast drugie odpalenie było oki od strzała zawsze. Przyszła zima było ok wiosną tez i w tym roku na początku lata zaczęło się znów zdarzać to sporadycznie w górach w sierpniu znów codziennie to samo i teraz już jest prawie codziennie się to powtarza. Ludzie jak mają objaw cewki to piszą że jak gorący silnik to go telepie a u mnie nic chodzi równo gorący odpala bez problemu tylko to pierwsze poranne uruchomienie za pierwszym rzadki kiedy odpali natomiast za drugim od strzała, dodawanie gazu pedałem nic nie daje rezultatu. świece mają ok 30tyś przejechane kable natomiast 10tys. swiece i przewody firmy NGK dedykowane do tego silnika proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skovi Zgłoś #15 Napisano 26 Września 2015 Ja tez tak miałem na początku. Ciężko palił z mokre poranne dni. Wymieniłem świece i trochę pomogło. Po miesiącu nagle padła cewka. Podjechałem pod sklep na zakupy i po powrocie już nie odpalił. Cewka i kable z Ngk, koszt z wymianą 460zł. Radziłbym Ci kupić cewkę i kable i wozić w bagażniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #16 Napisano 28 Września 2015 I wreszcie i mnie dopadło nierówne obroty na wolnych. Po sprawdzeniu kompem wyszło ze przerywa na 2 cylindrze wypada zapłon więc trzeba kupic cewke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michawar Zgłoś #17 Napisano 29 Września 2015 Przy zakupie przewodów wysokiego napięcia hurtownie odradzały przewody firmy NGK. Podobno bardzo szybko dostają przebić. Może tu jest przyczyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
solo Zgłoś #18 Napisano 30 Września 2015 Ja tez tak miałem na początku. Ciężko palił z mokre poranne dni. Wymieniłem świece i trochę pomogło. Po miesiącu nagle padła cewka. Podjechałem pod sklep na zakupy i po powrocie już nie odpalił. Cewka i kable z Ngk, koszt z wymianą 460zł. Radziłbym Ci kupić cewkę i kable i wozić w bagażniku. Chyba kolego tak zrobię że kupię te cewkę używkę i będę woził w bagażniku jak mi się trafi daleki wyjazd bo widze ze nie sa żarty i mogę zostać unieruchomiony. Masakra jak zmieniałem kable to oglądałem te cewkę nie byla okopcona czy pęknięta jak patrzę na te używki z allegro to są w okropnym stanie w porównaniu do mojej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skovi Zgłoś #19 Napisano 30 Września 2015 Ja kupiłem cewkę nową z NGK za 230zł. Polecam taką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartgt Zgłoś #20 Napisano 2 Października 2015 Witam podepnę się pod temat elementów zapłonowych może orientuje się ktoś gdzie w pasku vr5 agz znajduje się moduł zapłonowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach