Stuku Zgłoś #1 Napisano 19 Kwietnia 2009 Temat dotyczy zachowania instalacji w moim drugim samochodzie po pasku (mowa o Mercedesie 124, silnik 2.3 M101). Problem jest następujący : rano odpalam samochód na benzynie i żeby silnik zaczął normalnie pracować na LPG potrzebuje minimalnie 60 stopni. Jednakże jeśli nie osiągnie temperatury 80 stopni falują obroty i silnik sprawia wrażenie jakby zaraz miał zgasnąć (strasznie niskie obroty). W instalacji w Pasku nie miałem takich problemów, wystarczyło tylko odpalić na benzynie i mogłem od razu śmigać na gazie. Tu natomiast sprawa wygląda tak a nie inaczej. Czym to może być spowodowane ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 19 Kwietnia 2009 A gdzie opis Twojej instalacji ? Bo tak to można tylko wróżyć.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
petervdo Zgłoś #3 Napisano 19 Kwietnia 2009 Temat dotyczy zachowania instalacji w moim drugim samochodzie po pasku (mowa o Mercedesie 124, silnik 2.3 M101). Problem jest następujący : rano odpalam samochód na benzynie i żeby silnik zaczął normalnie pracować na LPG potrzebuje minimalnie 60 stopni. Jednakże jeśli nie osiągnie temperatury 80 stopni falują obroty i silnik sprawia wrażenie jakby zaraz miał zgasnąć (strasznie niskie obroty). W instalacji w Pasku nie miałem takich problemów, wystarczyło tylko odpalić na benzynie i mogłem od razu śmigać na gazie. Tu natomiast sprawa wygląda tak a nie inaczej. Czym to może być spowodowane ? a na benzynie chodzi po odpaleniu w porządku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamrogowski Zgłoś #4 Napisano 19 Kwietnia 2009 kolego masz w tym swoim mercedesie do regeneracjii lub do wymiany parownik/reduktor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuku Zgłoś #5 Napisano 19 Kwietnia 2009 kolego masz w tym swoim mercedesie do regeneracjii lub do wymiany parownik/reduktor Jaki to jest koszt u gazownika ?? a na benzynie chodzi po odpaleniu w porządku ? Odpala bez problemów, jednakże w czasie jazdy zarywa jakby kończyła się benzyna i nie wkręca się na obroty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
petervdo Zgłoś #6 Napisano 19 Kwietnia 2009 Jaki to jest koszt u gazownika ?? Odpala bez problemów, jednakże w czasie jazdy zarywa jakby kończyła się benzyna i nie wkręca się na obroty... miałem podobny problem w Mazda 323F .. oczywiście mechanicy, że wszystko w porządku, że japoniec itd. a objawy takie na zimnym obroty na benzynie 300/min na gazie podobnie i ogólna trzęsawka po rozgrzaniu do temp. 80-90 .. obroty ok 900 i stały .. zabawa w wymianę .. swiec, kabli, przepławki, szukanie lewego powietrza, filtry, sonda ... itd. nic po duugich poszukiwaniach znalazła się "banalna" przyczyna .. a mianowowicie nie działał zawór od tzw. ssania (brałem to tez pod uwagę przy poszykiwaniach ale wymieniłem silnik krokowy a to nie to samo było w tym silniku) zawór od "ssania" działał w tym silniku na zasadzie termostatu ... sprzężyna tłoczek ..ze zmianą temperatury otwierał i zamykał kanał dodatkowego powietrza i to okazało się uszkodzone trochę długi wywód .. ale może to być podobna przyczyna skoro na benzyce nie chodzi również w porządku .. tylko gdzie i jaki zawór w mercu nie wiem : z tym zarywanie to może być przeciwnie, że zalewa motor i nie może się wkręcić na obroty na początek spróbuj może zlokalizowac czujnik temperatury (jak taki jest) podłączony do komputera czy coś się zmienia .. podłącz na wtyczkę np. rezystor 1 k om (taki pseudo tuning .. fałszowanie temp. dla kompa) i zobacz czy coś to wpływa bo niestety ale najpierw musi być oki na benzynce a poźniej dopiero LPG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaco Zgłoś #7 Napisano 19 Kwietnia 2009 Cytat:Napisał adamrogowski Zobacz post kolego masz w tym swoim mercedesie do regeneracjii lub do wymiany parownik/reduktor Jaki to jest koszt u gazownika ?? Regeneracja ok +/- 200zł a wymiana chyba coś ok 500zł ale tego nie jestem pewien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuku Zgłoś #8 Napisano 20 Kwietnia 2009 Ok, jutro mam umówioną wizytę u gazownika - zobaczymy co z tego wyniknie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuku Zgłoś #9 Napisano 21 Kwietnia 2009 Wymiana membran pomogła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach