wojtusp Zgłoś #1 Napisano 15 Kwietnia 2009 Witam! Zauwazylem ze zostawiam plamy w miejscu parkowania i okazalo sie ze to plyn chlodniczy. Nie moge jednak dokladnie zlokalizowac skad ten plyn wycieka bo to tuz przy grodzi silnika - powyzej laczenia silnika ze skrzynia - ponizej pomy wakum (plyn widac jak scieka po przegubach wewnetrznych i skrzyni). Nie wycieka z czujnika temperatury takze oring powinien byc dobry. Sa tam jeszcze inne elementy z ktorych moze nastapic wyciek? Prosze o pomoc. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #2 Napisano 15 Kwietnia 2009 Może z nagrzewnicy i ścieka kanałami odprowadzającymi wodę z podszybia lub z przewodów idących do niej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #3 Napisano 15 Kwietnia 2009 Witam! Sa tam jeszcze inne elementy z ktorych moze nastapic wyciek? Tak, zerknij na poniższy rys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #4 Napisano 15 Kwietnia 2009 Kurcze Panowie nie straszcie mnie nagrzewnica pozostale usterki ukladu chlodzenia przyjme z pokora, tylko nie to... masakra miejmy nadzieje ze to bedzie jakis waz tylko, zwlaszcza ze niedawno wymienialem sprzeglo z kolem dwumasowym i mechanik zdejmowal skrzynie i moze wtedy cos sie poluzowalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #5 Napisano 15 Kwietnia 2009 Kurcze Panowie nie straszcie mnie nagrzewnica pozostale usterki ukladu chlodzenia przyjme z pokora, tylko nie to... masakra Nagrzewnica to na pewno nie jest ( jest w kabinie; na podszybiu wystają tylko końcówki do podłączenia węży)- miałbyś mokre dywaniki na pewno z przodu , a z czasem i z tyłu.Jak jest wyciek na łączeniu silnik-skrzynia to potencjalne elementy są na rysunku z mojego posta i tam należy raczej szukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #6 Napisano 15 Kwietnia 2009 Nagrzewnica to na pewno nie - miałbyś mokre dywaniki na pewno z przodu , a z czasem i z tyłu.Jak jest wyciek na łączeniu silnik-skrzynia to potencjalne elementy są na rysunku z mojego posta i tam należy raczej szukać. tylko jak sie dostac do tych miejsc przy przegrodzie silnika, od dolu nie ma dojscia, od gory tez...tak jest naupychane pod ta maska p.s. a dywanikow jeszcze nie sprawdzalem takze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #7 Napisano 15 Kwietnia 2009 (edytowane) tylko jak sie dostac do tych miejsc przy przegrodzie silnika, od dolu nie ma dojscia, od gory tez...tak jest naupychane pod ta maska p.s. a dywanikow jeszcze nie sprawdzalem takze... Musisz skorzystać z kanału oraz jakiejś podstawki pod nogi , wyciągnąć ręce" na maksa", dobrze oświetlić i sprawdzić stan połączeń wszystkich wężyków odchodzących od króćca (tego z czujką temp. cieczy) poniżej głowicy,może oring króćca lub sam króciec jest nieszczelny. Edytowane 16 Kwietnia 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #8 Napisano 15 Kwietnia 2009 (edytowane) Dzieki, jutro sprawdze i sie odezwe czy mi sie udalo zlokalizowac wyciek. Zeby to bylo tylko to, choc jestem scepytyczny... Edytowane 15 Kwietnia 2009 przez wojtusp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smalec Zgłoś #9 Napisano 16 Kwietnia 2009 mi wczoraj zaczął w identycznym miejscu wyciekać płyn, ja stawiam na wężę na króćcach z tyłu bloku, ale muszę jeszcze poobserwować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #10 Napisano 20 Kwietnia 2009 po dlugich poszukiwaniach w koncu zlokalizowalem wyciek, wiec nastepuje on z weza idacego z bloku silnika do nagrzewnicy. Nie jest tam latwe dojscie, troche musialem sie pomeczyc i zdemontowac plastikowa rure dolotu oraz wezyki podcisnienia. I tu moje pytanie, jak wymienic ten waz lub odcinek tego weza w ktorym nastepuje wyciek? Nie wiem w jaki sposob ten waz laczy sie z nagrzewnica bo nie ma sposobu tego zobaczyc ani z gory ani z poziomu kanalu. Prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 20 Kwietnia 2009 wojtusp Układ jest taki jak na rys. poniżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #12 Napisano 20 Kwietnia 2009 (edytowane) dzieki JurekW! tylko ktory to waz? oznaczony 2,3, 3A czy 4? On ochodzi bezposrednio do nagrzewnicy. Ale nie tak latwo da sie go wymienic ciekawy jestem czy juz ktos to robil... Mozesz mi podac jego numer OE? Pozdrawiam! Edytowane 20 Kwietnia 2009 przez wojtusp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #13 Napisano 20 Kwietnia 2009 (edytowane) dzieki jurekw to ten waz oznaczony 3a na rysunku, tak mysle. Ale nie tak latwo da sie go wymienic czy moze ktos to juz robil?Jaki jest jego numer oe? Spytam o niego w serwisie. Pozdrawiam! 8D0 819 371H - wąż wodny kołnierz- wymiennik ciepła.Orientacyjna cena ok. 164zł. Edytowane 20 Kwietnia 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smalec Zgłoś #14 Napisano 21 Kwietnia 2009 tyle kasy za kawalek gumy? no to juz jest przegiecie, ja tez mam ten waz do wymiany, ale w takim razie szukam uzywki.... 160zł za kawałek gumy, ja pi....le... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #15 Napisano 21 Kwietnia 2009 moze po prostu wymienic tylko odcinek tego weza, zastosowac jakas zlaczke i obejmy z dwoch stron? Do tej pory nie mam pojecia w jaki sposob jest zamocowany ten waz przy nagrzewnicy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #16 Napisano 21 Kwietnia 2009 Jak masz akumulator obok niego jest taka plastikowa harmonijka oznaczona nr 13 na rysunku powyżej. Zdejmujesz ją i tam są przewody od nagrzewnicy zamocowane opaskami metalowymi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #17 Napisano 21 Kwietnia 2009 Do tej pory nie mam pojecia w jaki sposob jest zamocowany ten waz przy nagrzewnicy... Wszystkie części są wymienione na rysunku ;są tam metalowe samozaciskowe złączki, które musisz ścisnąć większymi kombinerkami i wtedy zdejmiesz wąż z króćca.Dodatkowe połączenia w przypadku jakichś nieoryginalnych wężyków to potencjalne miejsca dodatkowych nieszczelności po jakimś czasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blody Zgłoś #18 Napisano 21 Kwietnia 2009 miałem podobny problem tzn za silnikiem na przewodach nie wiem jakim cudem ale szlo to od chlodnicy (chlodnica miala wycieki bo byla lekko pocharatana przez wentylator ktory nie byl dokrecny) i zwykly proszek nie pamietam jak sie nazywal do uszczelnienia chlodnicy pomógł. Gdy uszczelnilo jzu chlodnice wyciek za silnikiem znikl. Po przewodach nie moglo isc od chlodnicy bo pod sama chlodnica bylo sucho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #19 Napisano 22 Kwietnia 2009 8D0 819 371H - wąż wodny kołnierz- wymiennik ciepła.Orientacyjna cena ok. 164zł. dzisiaj dzwonilem do serwisu i ten numer jest do rury wodnej do silnika AWT a ja mam AVF, polowe tansza, dokladnie 86zl jutro odbieram i wymieniam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #20 Napisano 22 Kwietnia 2009 dzisiaj dzwonilem do serwisu i ten numer jest do rury wodnej do silnika AWT a ja mam AVF, polowe tansza, dokladnie 86zl jutro odbieram i wymieniam Sorki :636:,faktycznie, pomyliłem końcówkę nr- powinno być ...371AN . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach