Marian11 Zgłoś #1 Napisano 15 Kwietnia 2009 Witam wszystkich użytkowników VW Mam problem z moim paskiem 2003rok 1.9tdi 74kw Niestety od kilku dni zaczyna mi gasnąć bez powodu.Dziś podczas jazdy w korku zgasł i nie chciał zapalić po ok 1min "kręceniu" silnikiem zapalił i było wszystko ok. Bardzo dziwny objaw paliwo ok 1/2 zbiornika gaśnie bardzo nagle.Silnik przy tym nie szarpie i nie dymi. Pozdrawiam i proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #2 Napisano 15 Kwietnia 2009 Sprawdź sobie filtr paliwa kolego, odkręć koreczek który jest pod filtrem i zobacz czy jakiś syf nie leci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #3 Napisano 15 Kwietnia 2009 Jutro postaram się to sprawdzić.Podjadę też na komputer, podczas zapalania pojawił się komunikat " Get...... Werkstat" (niestety nie pamiętam).Ale zacznę od wymiany filtra paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #4 Napisano 16 Kwietnia 2009 Ten komunikat pojawia się jak za długo kręcisz rozrusznikiem kolego więc bez obaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #5 Napisano 16 Kwietnia 2009 Witam, jeżeli gaśnie podczas jazdy a w baku jest paliwo to też może być pompa paliwa która znajduje się w zbiorniku u mnie tak było. Wystarczy podczas przekręcania kluczyka posłuchać czy słychać krótki odgłoś z tylnej części auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #6 Napisano 16 Kwietnia 2009 Stawiam na pompę paliwa.Nieraz pracuje ona cicho przy zapalaniu ale są momenty podczas przekręcania kluczyka jakby cały zbiornik zasysała głośny dźwięk.Choć ok 3 tygodni temu wstawiłem dodatkowe zabezpieczenie tytan ds50. Czy może mieć jakiś związek z pompą paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #7 Napisano 16 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam ponownie, jeżeli chcesz sprawdzić czy to poma to też możesz jak ci nie chce palić dolać np.5l paliwa (można i bez dolewania) i wtedy go kręcić tak długo aż zapali jeżeli po dłuższych probach zapali to pompa. Moim zdaniem na 99% pompa też brałem pod uwagę czujnik obrotu wału ale w tym wypadku podczas jazdy nie gaśnie Pozdrawiam i mam nadzieję że troche pomogłem. Edytowane 25 Kwietnia 2009 przez Michał2008 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #8 Napisano 16 Kwietnia 2009 Dzięki za pomoc. Auto mam od trzech tygodni i do tej pory wszystko było dobrze.Dziś po przejechaniu ok 30 km jest wszystko ok.Normalnie zapala osiągi silnika super. Muszę sprawdzić i posłuchać jak pompa pracuje jeśli usterka będzie się ponaglać to czeka wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #9 Napisano 25 Kwietnia 2009 Witam wszystkich . Problem został rozwiązany pomogło przeczyszczenie styk pompy w zbiorniku i wymiana filtra paliwa.Pozdrawiam i dziękuje za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #10 Napisano 25 Kwietnia 2009 witam ponownie, to kolega Mariusz miał dużo szczęścia w nieszczęściu że nie musiał zmieniać pompy na nową zyczę bezawaryjności Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #11 Napisano 26 Kwietnia 2009 Witam Choć jest poprawa passat nie gaśnie ,ale mam problemy z zapaleniem dziś rano zapalił z "pierwszego" ale po dwóch godzinach musiałem go "kręcić "(pompa paliwowa w zbiorniku działa ) gdy już zapali to po ponownym zgaszeniu auto zapala od razu.Problem jest po dłuższym postoju Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #12 Napisano 26 Kwietnia 2009 witam ponownie, jeżeli jesteś pewine że pompa jest na 100% sprawna to zaintersuj się czujnikiem obrotu wału. Miałem to w swoim B5 FL. Objawy były tak jak u ciebie. I co najciekawsz nawet w ASO mieli problemy żeby znaleść co było nie tak. Robili próby i na 100 prób za każdym razem pali. Ale pewnego razu udało się zachować błąd który wskazał na czujnik obrotu wału i co ciekawe w momęcie gdy nie chciał zaplaić błędu nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #13 Napisano 29 Kwietnia 2009 Proponuję profilaktycznie przelutować przekaźnik 109 (nad nogami kierowcy, odpowiedzialny za sterownik silnika), zimne luty powodują mimowolne i przypadkowe odłączanie ECU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #14 Napisano 2 Maja 2009 Walka trwa: Po wymianie pompy paliwa na nową problem pozostaje niestety dziś passek odmówił posłuszeństwa w czasie jazdy i po prostu zgasł. Po dłuższym "kręceniu" zapalił dodam ze rano zapalił bez problemu po przejechaniu ok trzech kilometrów nagle zgasł Czy może ktoś ma jakieś pomysły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #15 Napisano 2 Maja 2009 Marian11, jeszcze takie pytanie, czy problemy nie zaczęły się przypadkiem zaraz po wymianie filtrów, oleju, itp.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #16 Napisano 2 Maja 2009 a może problem jest z układem paliwowy tzn. z doprowadzeniem paliwa do silnika. Możliwe jest że są jakieś syfy brudy i to one przytkają dopływ paliwa. Bo to wygląda na to że coś blokuje po jakimś czasie dopływ paliwa i silnik gaśnie. Można też w łatwy sposób sprawdzić czy dochodzi za każdym razem paliwo do filtra paliwa w silniku a jeżeli nie to dać zawór zwrotny na wężyku który dochodzi od zbiornika do filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #17 Napisano 2 Maja 2009 Michał2008, właśnie to mniej więcej chciałem zasugerować koledze, stąd moje wcześniejsze pytanie. Chodziło mi konkretnie o filtr paliwa i zaworek w bliskich okolicach filtra paliwa/oleju, który po odkręceniu/uszkodzeniu powoduje zapowietrzanie układu paliwowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #18 Napisano 2 Maja 2009 Mam prośbę do kolegi Michała2008 aby napisał mi na PW gdzie należy wstawić zawór zwrotny.Czytałem na forum aby jak najbliżej zbiornika.Podczas wymiany pompy mechanik wstawił mi zawór ale przy filtrze paliwa w komorze silnika.Czy to wystarczy? ?Jak też sprawdzić układ paliwowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #19 Napisano 3 Maja 2009 (edytowane) zdjęcie gdzie najlepiej umieścić zawór zwrotny jest w załączniku ( u mnie w poprzednim passku właśnie był w tym miejscu i było ok. choć w sumie to był zbędny bo u mnie poszedł czujnik obrotu wału). A co do sprawdzenia czy za każdym razem dochodzi paliwo do silnika to odczepia się z filtra ten przewód na którym jest ten zawór zwrotny (na zdjęciu) i najlepiej robić to w 2 osoby - skierować przewód np. do miski i przekręcić kluczyk i wtedy powinno dochodzić paliwo za każdym razem kiedy przekręcimy kluczyk. tutaj: jest pokazane jak zmienia się filtr paliwa tylko że B6 ale u Ciebie jest podobnie tylko u Ciebie nie zdejmuje się tej całej przykrywki tylko trzeba zdjąć weżyk i sprawdzić czy dochodzi paliwo. Edytowane 3 Maja 2009 przez Michał2008 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #20 Napisano 6 Maja 2009 Koledzy czy ktoś wie jakie będą objawy zamienienia przewodów doprowadzających paliwo?(tzn. zamiana przewodów w pompie w zbiorniku?) Pytam ponieważ kolega Michał2008 przesłał Mi zdjęcie z miejscem wstawienia zaworu zwrotnego i u Niego jest na "drugim przewodzie" a u mnie mechanicy założyli na "pierwszym" niby to on zasysa ze zbiornika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach