Desper Zgłoś #541 Napisano 20 Maja 2011 A co niby spodziewasz się zobaczyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atish Zgłoś #542 Napisano 21 Maja 2011 prace silnika... ludziska mówią, że w ogóle inna praca silnika jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marpol Zgłoś #543 Napisano 21 Maja 2011 czy moze mi ktos powiedziec czy olej castol magnatec 10w40 505 00 b jest dobry do 1.9tdi awx 2003 rok.taki olej sprzedal gosc w sklepie i powiedzial ze bedzie ok.nie wiem juz sam.na razie mam jakies 3 tys i jest ok. boje sie o ta norme bo chyba powinna byc 505 01. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #544 Napisano 21 Maja 2011 Skoro posta napisałeś, to pewnie i czytać potrafisz. W pierwszym poście masz napisane wyraźnie jakie są normy oleju dla Twojego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #545 Napisano 21 Maja 2011 MIXOL a tak na powaznie to 10w40 pól syntetyk silnik 1,9 tdi 90 konny AHU passat b5 z 97 r dobry olej czy zly leje ? i co ile dolewac, co 10000 km ? Dobry, a jeszcze lepiej jakby miał napisane, że spełnia normę VW 505.00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marpol Zgłoś #546 Napisano 21 Maja 2011 no dobra a co ze zmiana z gestszego na rzadszy roszczelnienia silnika itp.czy zostac na 10w40 ale 50501 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #547 Napisano 22 Maja 2011 Wiele osób pisze, że zmieniło i nic... tylko, że wcześniej stosowało "płukanie"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #548 Napisano 22 Maja 2011 no dobra a co ze zmiana z gestszego na rzadszy roszczelnienia silnika itp.czy zostac na 10w40 ale 50501 Też jest link do dyskusji na ten temat. W pierwszym poście!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fazer88 Zgłoś #549 Napisano 25 Maja 2011 Niedawno wymieniłem olej w silniku (afn) z półsyntetyka castrola na syntetyk motula, nie stosowałem żadnego płukania. Przejechałem już 2k km, jak narazie niewidać żadnych ubytków oleju, ani wycieków, a silniczek wydaje się że pracuje ciszej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas3 Zgłoś #550 Napisano 25 Maja 2011 (edytowane) Do dnia dzisiejszego jezdziłem na castrol edge turbo diesel 5w/40 ale po czyszczeniu całego układu spowodowany rozleceniem sie turbo wlali schella 5w30 jak narazie ciszej chodzi lecz na castrola nie nażekałem 0,2 na 10tkm dolewka może ktoś ma coś do powiedzenia o oleju schell Pisownia!!!/Duży Edytowane 26 Maja 2011 przez Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JerrryD Zgłoś #551 Napisano 26 Maja 2011 Czy Castrol Magnatec C3 5W40 spełnia normę 505.01? Podobno coś zmieniali w produkcji, ale nie mogę się dokopać do aktualnych informacji. A jeśli nie spełnia, to co grozi mojemu silnikowi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek Zgłoś #552 Napisano 26 Maja 2011 Na stronie Castrola podane jest, że ten olej spełnia nast. normy: VW 502.00/ 505.00 Masz tutaj link: http://magnatec.castrol.com/pl/product-range/product-detail/5W-40-C3/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartoszek_87 Zgłoś #553 Napisano 27 Maja 2011 Ja leje do swojego 1,9 TDI AFN 110 KM MOBIL 10W40 Super 2000 Diesel Wcześniejszy właściciel też lał tylko MOBIL podobno:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krasny7 Zgłoś #554 Napisano 29 Maja 2011 Na wstępie napisze że poczytałem trochę to i inne fora więc nie odsyłajcie mnie od razu do czytania . Posiadam Bore 2000r 1.9TDI 110km ASV (bez pompowtrysków) 180tys. Wiem że obecnie auto jeździ na jakimś Shellu (karteczka) - niestety nie zaznaczono typu oleju... Pytanie moje - czy jako 3 właściciel zalać dalej Shellem czy może dać coś niby lepszego takiego jak Mobil? 180 tysięcy niby serwisowany - oleju nie ubywa - nie kopci - najbezpieczniej byłoby zalać Shellem 10w40. Ale może zaryzykować i zalać 5w40 albo Mobil 5w40? A może Mobil 10w40? Obie marki niby stawiają na czyszczenie silnika. Dodam że obecnie auto jest mało używane "raz w niedziele" + 500km raz na 2miesiące + dłuższy wypad 2500 raz na rok. Mało używam - długo będę robił te 15000 (choć może powinno sie raz do roku?) do następnej wymiany więc wolałbym zalać czymś lepszym. Nie chciałbym też zalać czegoś super co sprawi że silnik będzie pięknie pracował - ale wypłuka mi mnóstwo brudu i 0,5 litra co miesiąc będę musiał dolewać. Mam nadzieje że coś mi poradzicie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumbas Zgłoś #555 Napisano 4 Czerwca 2011 Dla zainteresowanych ten kto posiada anglika,badz posiadał http://www.castrol.co.uk wpisujemy nr.rejestracyjne i widzimy jakie mamy auto i jaki olej jest nam przypisany(oczywiscie Castrol) pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #556 Napisano 6 Czerwca 2011 (edytowane) powinno Was zainteresować nowe opakowania w Motulu już niebawem dostępne Edytowane 6 Czerwca 2011 przez elemenateur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #557 Napisano 6 Czerwca 2011 jak Marcin wcześniej wspomniał zamieszczamy zdjęcie nowych etykiet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qjawa Zgłoś #558 Napisano 12 Czerwca 2011 Witam Panowie, czytam i czytam i troszkę zgłupialem. Otóż od trzech tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Paska 1.9 AVF i jest on zalany Havoline Ultra 5W-40, który posiada normę VW 502.00 505.00 a mój silnik przecież z PD jest i powienien mieć inne normy opisane w pierwszym poście. Z tego co mówił były właściciel zalał on drugi raz tym olejem i jest wszystko dobrze. Co o tym sądziecie? Do wymiany zostały mi jakieś 3 tyś km. Wymieniać odrazu czy czekać? Pewnie go wymienie zaraz. Mógł ten olej narobić bałaganu w silniku? Mogę podjechać do byłego właściciela i go opieprzyć za ten olej ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macek Zgłoś #559 Napisano 12 Czerwca 2011 Ja wymieniłbym bez czekania i zalałbym silniczek odpowiednim Motul-em. Ale to mój wybór, nie wierzę w olej Mobil i Castrol ,za dużo podróbek . Na własnym przykładzie ; pierwszą wymianę zrobiłem jak poprzedni właściciel Castrol . Od wymiany do następnej dolałem ponad 0,5 (chyba nawet 0,7) . Na Motulu od wymiany do wymiany tylko sprawdzam. Takie moje doświadczenie z olejem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qjawa Zgłoś #560 Napisano 12 Czerwca 2011 No właśnie też tak myśle. Zdecydowałem się na Motula np: http://moto.allegro.pl/gdansk-motul-specific-5w40-505-01-5l-pompowtrys-i1642611226.html. Z jednych wczesniejszych karteczek przywieszonych jeszcze z niemiec też jest Motul. To mnie gościu zdziwił troszkę tym olejem. A jeszcze przy zakupie uczył mnie jak mam postępować np: z turbiną żeby dłużej żyła a taki olej zalał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach