toldek1 Zgłoś #1 Napisano 9 Kwietnia 2009 UWAGA !!! Problem ze sterownikami AirBag. Istnieje możliwość zablokowania sterownika w VW Golf, Jetta, Bora, Beetle oraz w odpowiednich modelach Seat i Skoda z roczników 2000 i 2001 !!! Próba połączenia za pomocą urządzenia diagnostycznego ze sterownikiem AirBag (lub uruchomienie funkcji skanowania wszystkich sterowników w wyżej wymienionych samochodach może spowodować jego zablokowanie. Objawia się to zapisaniem w pamięci sterownika kodu błędu o numerze 65535 (oznaczającym uszkodzenie sterownika) oraz zaświeceniem na stałe kontrolki ostrzegawczej AirBag. Problem ten występuje tylko w samochodach wyposażonych w niektóre sterowniki o numerze 6Q0 909 605 A oraz 6Q0 909 605. Aby uniknąć kłopotów należy przed próbą połączenia ze sterownikiem AirBag sprawdzić jego numer zapisany na obudowie. Jeśli numer ten jest identyczny z powyższym jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia. W przeciwnym przypadku można bezpiecznie przeprowadzić diagnostykę. Z dostępnych nam źródeł wiadomo, iż problem ten może być spowodowany błędem w oprogramowaniu sterownika, czego dowodem może być fakt wycofania go ze sprzedaży i zastąpienie go sterownikiem o numerze 1C0 909 605 A, który jest pozbawiony omawianego defektu. Jeśli w wyżej wymienionych modelach samochodów, z roku 2000 i 2001, nie świeci się kontrolka AirBag to najlepiej nie łączyć się z tym sterownikiem ani nie wykonywać skanowania wszystkich sterowników. Jeżeli kontrolka AirBag w danym samochodzie świeci to możemy połączyć się ze sterownikiem i wykonać odczyt kodów błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HughPL Zgłoś #2 Napisano 16 Lutego 2011 Mam pytanie czy u kogoś w Passacie B5 zdarzyły się problemy podczas diagnostyki VAG-em ? Z opisu wynika że to konkretne modele aut (bez Paska) z konkretnym sterownikiem airbag - który jak doczytałem w innych postach - można zweryfikować pod fotelem pasażera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 16 Lutego 2011 Mam pytanie czy u kogoś w Passacie B5 zdarzyły się problemy podczas diagnostyki VAG-em ? Z opisu wynika że to konkretne modele aut (bez Paska) z konkretnym sterownikiem airbag - który jak doczytałem w innych postach - można zweryfikować pod fotelem pasażera. toś odgrzał kotleta a o sterowniku AIRBAG jest dosyć obszerny wątek na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HughPL Zgłoś #4 Napisano 16 Lutego 2011 ano odgrzałem, podobno odgrzewane lepsze - lepiej wypieczone a tak na poważnie to przeorałem to 4um w poszukiwaniu takiego przypadku ale nie znalazłem, dlatego zapytałem (możliwe że do czegoś nie dotarłem) większość problemów które znalazłem dotyczyły aut po dzwonie, problemami przed podłączeniem (które też często okazywały się później uszkodzeniem sterownika) oraz problemami typu zalania - wtyczki - masa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #5 Napisano 16 Lutego 2011 Mam pytanie czy u kogoś w Passacie B5 zdarzyły się problemy podczas diagnostyki VAG-em ? Umnie wersja VAG-a 311 nie łączyła się wcale, VCDS lite łączy się ale po wykonaniu przez ten program jakiegoś bezpiecznego połączenia, VCDS-a 908 nie pamiętam, być może nawet nie próbowałem się połączyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 16 Lutego 2011 ano odgrzałem, podobno odgrzewane lepsze - lepiej wypieczone a tak na poważnie to przeorałem to 4um w poszukiwaniu takiego przypadku ale nie znalazłem, dlatego zapytałem (możliwe że do czegoś nie dotarłem) większość problemów które znalazłem dotyczyły aut po dzwonie, problemami przed podłączeniem (które też często okazywały się później uszkodzeniem sterownika) oraz problemami typu zalania - wtyczki - masa... skoro wiesz gdzie i co szukać sprawdź to i potem jeśli dalje nie trybi bedziemy mysleć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HughPL Zgłoś #7 Napisano 16 Lutego 2011 mea culpa - źle albo może inaczej, w ogóle niepoprawnie zapytałem - pytam tylko dlatego że chcę zmienić B4 na B5 i wiem o tym "niby" problemie z airbag-mi - a mój problem polega na tym, że szukam właśnie rocznika 99-00. Chciałbym zrobić pełny skan Vag 409 włącznie z poduchami a nie chce sprzedawcy zostawić jakiegoś "prezentu" (bo pewnie zęby wiózłbym w woreczku na siedzeniu pas;) ). Nie znalalzłem nic na ten temat konkretnego dlatego zapytałem bezpośrednio u "źródła z danymi" bo jak wiadomo zawsze może wystąpić cholerny wyjątek od reguły. Stąd to moje pytanie Teraz już chyba wsio wyjaśniłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 16 Lutego 2011 mea culpa - źle albo może inaczej, w ogóle niepoprawnie zapytałem - pytam tylko dlatego że chcę zmienić B4 na B5 i wiem o tym "niby" problemie z airbag-mi - a mój problem polega na tym, że szukam właśnie rocznika 99-00.Chciałbym zrobić pełny skan Vag 409 włącznie z poduchami a nie chce sprzedawcy zostawić jakiegoś "prezentu" (bo pewnie zęby wiózłbym w woreczku na siedzeniu pas;) ). Nie znalalzłem nic na ten temat konkretnego dlatego zapytałem bezpośrednio u "źródła z danymi" bo jak wiadomo zawsze może wystąpić cholerny wyjątek od reguły. Stąd to moje pytanie Teraz już chyba wsio wyjaśniłem zawsze możesz sie połączyć oddzielnie z poduchami i sprawdzić nr sterownika jak będzie ok to testujesz a jak nie to nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HughPL Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2011 Jak oddzielnie ? Jest jakaś możliwość oprócz fizycznego spisania numeru ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kaczorq Zgłoś #10 Napisano 29 Marca 2011 Jest jakaś możliwość sprawdzenia numeru sterownika airbag używając program w wersji 10.6 oprócz fizycznego spisania numeru ? Czy używając w tej wersji w/w programu wystepuje nadal zagrożenie uszkodzenia sterownika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #11 Napisano 29 Marca 2011 zawsze możesz sie połączyć oddzielnie z poduchami i sprawdzić nr sterownika jak będzie ok to testujesz a jak nie to nie Jak oddzielnie?? Albo się łączy albo nie, żadne oddzielne łączenie nic nie da. Jest jakaś możliwość sprawdzenia numeru sterownika airbag używając program w wersji 10.6 oprócz fizycznego spisania numeru ?Czy używając w tej wersji w/w programu wystepuje nadal zagrożenie uszkodzenia sterownika? Pytasz o B6? Tam raczej nie występuje powyższy problem bo chodzi o auta z pogranicza 2000 roku, po za tym VCDS dużo lepiej sobie radzi z diagnostyką poduszek powietrznych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 31 Marca 2011 Wszystkie wersje od 404 są pozbawione tego błędu, chyba że masz jakiegoś krzaka z allegro-wtedy ciężko powiedzieć. Numer części pojawia się w oknie po połączeniu ze sterownikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach