Skocz do zawartości
Gość pawiu

Nastawnik pompy paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawiu

Witam

Mam poważny problem, robiłem ostatnio głowice bo zawory były pokrzywione i po odebraniu od mechanika samochód bardzo ciężko odpala, nie ma mocy i świeciła się kontrolka od świec żarowych. VAG pokazał błąd nastawnika i mechanik rozebrał go żeby przeczyścić, ale teraz największy problem jak go ustawić żeby było OK. Są jakieś parametry dla tego nastawnika żeby ustawić idealnie?? Acha kontrolka świec już nie mryga, troche lepiej zapala ale nadal brak mu mocy. Jak to ustawić? PILNE!!! Passat 1.9 TDI 90KM 97r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawiu

Dzięki za ten poradnik, ale nie jestem pewien czy mój mechanik przy wymontowywaniu nastawnika zaznaczył sobie jak był ustawiony, ponieważ jakieś 2-3 godz. próbował ustawić i troche jest lepiej ale do ideału daaaleko. Po świętach jade znów i będzie ustawiał.

A czy są gdzieś dostępne dane jak powinno być ustawione seryjnie?? np: na VAG-u jak ma być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawiu

Odświeżam, poradźcie mi coś żebym odzyskał moc silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zaznaczył przy rozbieraniu to może być bardzo cieżko, ale metodą prób i błędów powino sie udać.

Poszperaj w necie jakieś dane do ustawień widziałem kiedyś, próbójcie dobrać podobne napięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawiu

Ciągle szukam jakichś danych jak ma byc ustawiony ten nastawnik ale nic nie moge znaleźć. niwdew jakbyś odnalazł te dane i podał na forum to byłbym wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może wpiąć vaga do takiego samego modelu i zobaczyć jakie są te parametry i było by po kłopocie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez VAGa się nie obejdziesz, ustawiasz pukając w nastawnik na przemian od strony koła pasowego pompy i od strony przewodów ciśnieniowych a wartość odczytujesz Vagiem.

Tu masz wideoporadę :http://www.youtube.com/watch?v=Te6FCJEqX7w&feature=channel_page

Ja bym pomyślał o innym mechaniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawiu

Dzięki za filmik, mój mechanik robił podobnie, kompa z VAGiem miał w środku auta i po przestawieniu kazał gasić silnik i potem zapalać. Ale skąd wiedzieć po ustawieniu nastawnika że silnik ma pełną moc?? W tej chwili mam tak że do 2 tyś obrotów praktycznie nie ma reakcji żadnej, dopiero później czuć troszke moc, ale i tak nie jest to samo co było przed... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi statyczne i dynamiczne i wrzuć na forum, koledzy na pewno pomogą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj lepiej tą pompe do regulacji dobremu pompiarzowi i juz, Tak bedziecie dłubac i dłubac az on Ci powie ze tak ma byc a auto nadal nie bedzie chodzilo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawiu

Nie mam jak dac tych logów bo nie mam VAG'a, u mechanika będę dopiero po świętach i wtedy on ma to regulować. Mam tylko prośbę jakby ktoś dysponował VAG'iem i podłączył pod passata z takim silnikiem co mój i podać na forum jakie są poustawiane wszystkie potrzebne dane. Wiem że sporo wymagam, ale może akurat ktoś będzie w stanie mi pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawiu

Znalazłem takie dane co do tego ustawienia, ale nie wiem czy one sa poprawne, i czy mogą byc do mojego silnika??

 

1 DAWKI WTRYSKIWANEGO PALIWA

1 [obroty/min] Obroty silnika 861..945

2 [mg/skok] Dawka wtryskiwanego paliwa 2,2..9

3 [V] Napięcie z czujnika drogi przesuwu regulacyjnego 1,25..1,7

4 [°C] Temperatura płynu chłodzącego 80..110

 

Dajcie znać co o tym sądzicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dawak na skok kolo 4 mg, napięcie czujnika przesuwuregulacyjnego jest inne gla każdego silnika, nie wiem jakie jest dla AHU. U mnie w AFN watrość ta na wyłączonym silniku wynosi 0,700V a an zapalonym kolo 1,5V. Ustawiasz to na zgaszonym silniku i pamietaj że wartość bez pokrywki nastanika musi być ciut mniejsza, bo ci wzrośnie jak pokrywke nalożysz. Z tego co mi się wydaje że gdzieś widziałem dla AHU 0,740V ale nie jestem pewien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich... wydaje mi sie ze w dobre miejsce trafiłem... mianowicie mam powtarzajacy sie problem z pompa... tzn chodzi o sam nastawnik.. jest w nim 7 takich blaszek (pinów?) mysle ze wiecie o co mi chodzi, i prawdopodobnie sa one zgrzewane ze sobą... mechanik potraktował to cyną... pasek robi 1500km na raz zakładam teorie ze lut puszcza.. teraz na trasie miałem taki sam przypadek i pozaginałem te blaszki... wszystko ładnie tylko tu moje putanie... jak to zrobic zeby było dobrze? napiecia nie mają nic do siebie? prosze o opinie i wypowiedzi... z góry thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jakie są objawy co sie dzieje??

i co to znaczy ze robi 1500km na raz bo to też nie do końca jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

objawy sa takie ze silnik nagle gasnie i tyle... trzeba rozbierac pompe bo nie dostaje ona prądu poniewaz ten lut puszcza... a z tym ze robi 1500km to chodziło mi o to ze krąży trasa polska---> dania i spowrotem... i troche nie miło jest jak w połowie drogi zgasnie i nie wiadomo ocb...;/ sorki za niewyraźną wczesniejsza wypowiedz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro wiesz że problem leży po stronie elektrycznej ( czyli że lut nie przepuszcza prądu) to pujdz z pompom do jakiegos elektronika żeby fachowo ci to polutował, nie wiem jak twój mechanik,ale wiem po swoim przykładzie że niby lutowanie to nic trudnego ale moje luty bardziej smarki przypominają, a jak kuzyn polutuje to jakoś tak estetycznie mu wychodzi:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba rozbierac pompe bo nie dostaje ona prądu poniewaz ten lut puszcza

Jak ja robiłem swój nastawnik to zwykła cyną ołowiową robiłem. Lut ma już jakies 4tys km i nie puścił. Jak kolega Edwin radzi, niech ktoś ci to porządnie polutuje, a nie nasmarka. Tam są dosyć grube blaszki więc trzeba mocno je przygrzać żeby sie ładnie połączyły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki panowie za wszelkie sugestie na ten temat... jak narazie wyszedłem z załozenia ze skoro chodzi to lepiej sie nie czepiac, chociaz przy wolnej chwili mozliwe ze odwiedze kogos kto dobrze by to zrobił:) jak juz pisałem pozaginane i sie trzyma narazie.. jeszcze raz dziex;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności