Gość pawiu Zgłoś #1 Napisano 7 Kwietnia 2009 Witam Mam poważny problem, robiłem ostatnio głowice bo zawory były pokrzywione i po odebraniu od mechanika samochód bardzo ciężko odpala, nie ma mocy i świeciła się kontrolka od świec żarowych. VAG pokazał błąd nastawnika i mechanik rozebrał go żeby przeczyścić, ale teraz największy problem jak go ustawić żeby było OK. Są jakieś parametry dla tego nastawnika żeby ustawić idealnie?? Acha kontrolka świec już nie mryga, troche lepiej zapala ale nadal brak mu mocy. Jak to ustawić? PILNE!!! Passat 1.9 TDI 90KM 97r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesand Zgłoś #2 Napisano 7 Kwietnia 2009 może to pomoże: http://www.skierniewice.info/golf/instrukcja_czyszczenia_nastawnika.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawiu Zgłoś #3 Napisano 7 Kwietnia 2009 Dzięki za ten poradnik, ale nie jestem pewien czy mój mechanik przy wymontowywaniu nastawnika zaznaczył sobie jak był ustawiony, ponieważ jakieś 2-3 godz. próbował ustawić i troche jest lepiej ale do ideału daaaleko. Po świętach jade znów i będzie ustawiał. A czy są gdzieś dostępne dane jak powinno być ustawione seryjnie?? np: na VAG-u jak ma być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawiu Zgłoś #4 Napisano 8 Kwietnia 2009 Odświeżam, poradźcie mi coś żebym odzyskał moc silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #5 Napisano 8 Kwietnia 2009 Jak nie zaznaczył przy rozbieraniu to może być bardzo cieżko, ale metodą prób i błędów powino sie udać. Poszperaj w necie jakieś dane do ustawień widziałem kiedyś, próbójcie dobrać podobne napięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawiu Zgłoś #6 Napisano 8 Kwietnia 2009 Ciągle szukam jakichś danych jak ma byc ustawiony ten nastawnik ale nic nie moge znaleźć. niwdew jakbyś odnalazł te dane i podał na forum to byłbym wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr f Zgłoś #7 Napisano 8 Kwietnia 2009 a może wpiąć vaga do takiego samego modelu i zobaczyć jakie są te parametry i było by po kłopocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesand Zgłoś #8 Napisano 8 Kwietnia 2009 Bez VAGa się nie obejdziesz, ustawiasz pukając w nastawnik na przemian od strony koła pasowego pompy i od strony przewodów ciśnieniowych a wartość odczytujesz Vagiem. Tu masz wideoporadę :http://www.youtube.com/watch?v=Te6FCJEqX7w&feature=channel_page Ja bym pomyślał o innym mechaniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawiu Zgłoś #9 Napisano 8 Kwietnia 2009 Dzięki za filmik, mój mechanik robił podobnie, kompa z VAGiem miał w środku auta i po przestawieniu kazał gasić silnik i potem zapalać. Ale skąd wiedzieć po ustawieniu nastawnika że silnik ma pełną moc?? W tej chwili mam tak że do 2 tyś obrotów praktycznie nie ma reakcji żadnej, dopiero później czuć troszke moc, ale i tak nie jest to samo co było przed... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesand Zgłoś #10 Napisano 9 Kwietnia 2009 Zrób logi statyczne i dynamiczne i wrzuć na forum, koledzy na pewno pomogą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #11 Napisano 9 Kwietnia 2009 Daj lepiej tą pompe do regulacji dobremu pompiarzowi i juz, Tak bedziecie dłubac i dłubac az on Ci powie ze tak ma byc a auto nadal nie bedzie chodzilo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawiu Zgłoś #12 Napisano 9 Kwietnia 2009 Nie mam jak dac tych logów bo nie mam VAG'a, u mechanika będę dopiero po świętach i wtedy on ma to regulować. Mam tylko prośbę jakby ktoś dysponował VAG'iem i podłączył pod passata z takim silnikiem co mój i podać na forum jakie są poustawiane wszystkie potrzebne dane. Wiem że sporo wymagam, ale może akurat ktoś będzie w stanie mi pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawiu Zgłoś #13 Napisano 13 Kwietnia 2009 Znalazłem takie dane co do tego ustawienia, ale nie wiem czy one sa poprawne, i czy mogą byc do mojego silnika?? 1 DAWKI WTRYSKIWANEGO PALIWA 1 [obroty/min] Obroty silnika 861..945 2 [mg/skok] Dawka wtryskiwanego paliwa 2,2..9 3 [V] Napięcie z czujnika drogi przesuwu regulacyjnego 1,25..1,7 4 [°C] Temperatura płynu chłodzącego 80..110 Dajcie znać co o tym sądzicie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #14 Napisano 13 Kwietnia 2009 dawak na skok kolo 4 mg, napięcie czujnika przesuwuregulacyjnego jest inne gla każdego silnika, nie wiem jakie jest dla AHU. U mnie w AFN watrość ta na wyłączonym silniku wynosi 0,700V a an zapalonym kolo 1,5V. Ustawiasz to na zgaszonym silniku i pamietaj że wartość bez pokrywki nastanika musi być ciut mniejsza, bo ci wzrośnie jak pokrywke nalożysz. Z tego co mi się wydaje że gdzieś widziałem dla AHU 0,740V ale nie jestem pewien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niosek Zgłoś #15 Napisano 21 Maja 2009 witam wszystkich... wydaje mi sie ze w dobre miejsce trafiłem... mianowicie mam powtarzajacy sie problem z pompa... tzn chodzi o sam nastawnik.. jest w nim 7 takich blaszek (pinów?) mysle ze wiecie o co mi chodzi, i prawdopodobnie sa one zgrzewane ze sobą... mechanik potraktował to cyną... pasek robi 1500km na raz zakładam teorie ze lut puszcza.. teraz na trasie miałem taki sam przypadek i pozaginałem te blaszki... wszystko ładnie tylko tu moje putanie... jak to zrobic zeby było dobrze? napiecia nie mają nic do siebie? prosze o opinie i wypowiedzi... z góry thx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #16 Napisano 21 Maja 2009 ale jakie są objawy co sie dzieje?? i co to znaczy ze robi 1500km na raz bo to też nie do końca jasne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niosek Zgłoś #17 Napisano 21 Maja 2009 objawy sa takie ze silnik nagle gasnie i tyle... trzeba rozbierac pompe bo nie dostaje ona prądu poniewaz ten lut puszcza... a z tym ze robi 1500km to chodziło mi o to ze krąży trasa polska-- dania i spowrotem... i troche nie miło jest jak w połowie drogi zgasnie i nie wiadomo ocb...;/ sorki za niewyraźną wczesniejsza wypowiedz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #18 Napisano 22 Maja 2009 Skoro wiesz że problem leży po stronie elektrycznej ( czyli że lut nie przepuszcza prądu) to pujdz z pompom do jakiegos elektronika żeby fachowo ci to polutował, nie wiem jak twój mechanik,ale wiem po swoim przykładzie że niby lutowanie to nic trudnego ale moje luty bardziej smarki przypominają, a jak kuzyn polutuje to jakoś tak estetycznie mu wychodzi:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #19 Napisano 24 Maja 2009 trzeba rozbierac pompe bo nie dostaje ona prądu poniewaz ten lut puszcza Jak ja robiłem swój nastawnik to zwykła cyną ołowiową robiłem. Lut ma już jakies 4tys km i nie puścił. Jak kolega Edwin radzi, niech ktoś ci to porządnie polutuje, a nie nasmarka. Tam są dosyć grube blaszki więc trzeba mocno je przygrzać żeby sie ładnie połączyły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niosek Zgłoś #20 Napisano 25 Maja 2009 dzieki panowie za wszelkie sugestie na ten temat... jak narazie wyszedłem z załozenia ze skoro chodzi to lepiej sie nie czepiac, chociaz przy wolnej chwili mozliwe ze odwiedze kogos kto dobrze by to zrobił jak juz pisałem pozaginane i sie trzyma narazie.. jeszcze raz dziex;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach