Beny2.8 Zgłoś #1 Napisano 6 Kwietnia 2009 Witam. Na wstępie chciałbym zaznaczyć że przeczytałem mnóstwo wątków o falujących obrotach ale może kiedy podam objawy przyjdą komuś do głowy jakieś konkretne powody. Sprawa zaczęła się przy zakładaniu instalacji gazowej(sekwencja BRC). (piszę w tym dziale dlatego że wątpię iż jest to przyczyna) Na początku obroty lekko falowały (nic aż tak strasznego, normalnie wkręcał się wyżej).(pisze cały czas o benzynie). Później robiło się coraz gorzej. Teraz po odpaleniu od razu gaśnie i żeby chodził musze przytrzymać gaz. Jak już załapie to chodzi na bardzo niskich obrotach na granicy zgaśnięcia i czasem w ogóle nie chce wejść na wyższe). Co ciekawe po odłączeniu rury (zaraz za przepływomierzem jest ok). Przepływomierz wyczyściłem - bez efektu. Po odłączeniu przepływomierza auto gaśnie. Ale można go odpalić i jakiś czas chodzi. Próbowałem wyjmować filtr (jest czysty). Jak się przełączy na gaz to obroty tylko lekko regularnie falują (600 - 800). Najlepsze jest to że jak odłączę akumulator to jak ręką odjął. Wszystko jest ok. Ale po jakimś czasie (kilku(nastu) odpaleniach) wszystko znowu stopniowo się chrzani... Macie jakieś pomysły? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #2 Napisano 6 Kwietnia 2009 Jedź do gazownika, musiał coś spieprzyć. Może jakieś przewody do podciśnienia urwał. A może, masz źle ustawioną instalacje i daje zakłamania na epc, po zdjęciu klem ustawienia się kasują i zaczyna działać ok. Stawiał bym na źle ustawiona instalkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #3 Napisano 6 Kwietnia 2009 Może coś od podciśnienia. Przy wolnych obrotach (jak spadają) słychać takie 'tcssyt' gdzieś na 'tyłach' tab gdzie leci rura od filtra powietrza do silnika (bliżej silnika). A instalacja może mieć wpływ na prace silnika na benzynie? Tzn czy komputer od gazu i podpięcie go do obrotów etc silnika może pływać na jego prace? Zawsze wydawało mi się że to działa tylko w jedną strone... czyli komputer fabryczny -- komputer gazu. Dzięki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #4 Napisano 7 Kwietnia 2009 Może mieć wpływ na pracę, po prostu komputer samochodu dostosowuje się do pracy na gazie i jest lipa, jak źle jest ustawiona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #5 Napisano 7 Kwietnia 2009 Ale właściwie to problem powstaje tylko i wyłącznie na benzynie... na gazie jest znacznie lepiej... ...czyli wniosek z tego taki że jeżeli zresetuje komputer (odłącze aku) i będę jeździł tylko na benzynie to nie powinno się pogorszyć jeśli to wina instalacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #6 Napisano 7 Kwietnia 2009 czyli wniosek z tego taki że jeżeli zresetuje komputer (odłącze aku) i będę jeździł tylko na benzynie to nie powinno się pogorszyć jeśli to wina instalacji? Tez tak myślę, pojeździj kilka dni na PB i obserwuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #7 Napisano 7 Kwietnia 2009 Tak zrobię... zobaczymy czy będą jakieś efekty. Dzięki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #8 Napisano 7 Kwietnia 2009 Przeniosę temat do działu "instalacja gazowa" bo na 99% jestem przekonany że to wina instalacji. Jest tu kilku specjalistów którzy się znają a nie zawsze zaglądają do działu " B5 " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #9 Napisano 7 Kwietnia 2009 słuchajcie... przypomniała mi się jeszcze jedna kwestia... mianowicie w tym samym czasie zaczęło mi coś klekotać od spodu... przed chwilą sprawdziłem i okazało się że to katalizator (tak jakby jakaś metalowa kulka była w środku)... czy to może mieć wpływ na sonde lambda i nierówne obroty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #10 Napisano 7 Kwietnia 2009 Zrób reset,adaptację, przełącz na przycisku od centralki na Pb.i powoli przejedź z 5 km bez katowania tak do 50km/h.Po prostu tak ci spier.... że rozjechało ci mapę benzyny.Napisz jeszcze jaki kolor wtrysków.(pomarańczowe??) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #11 Napisano 7 Kwietnia 2009 (edytowane) witam. tak, pomarańczowe. Ok dzisiaj spróbuje wykonać taką operacje... czyli samo zresetowanie jest mało skuteczne w takim przypadku? dzięki za odp Edytowane 7 Kwietnia 2009 przez Beny2.8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #12 Napisano 7 Kwietnia 2009 Po odpięciu aku należy robić adaptację przepustnicy.W twoim przypadku pomarańczowe są właściwe.Natomiast często są z nimi problemy ze zalewają i wtedy podczas rozruchu przepalana jest dawka Pb i lpg stąd może być dławienie.Mapa na 100% rozjechana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #13 Napisano 7 Kwietnia 2009 pisząc adaptacja masz na myśli podpięcie Vag-a ? o taką adaptacje chodzi? czy po prostu odpalenie i zostawienie go na wolnych obrotach...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #14 Napisano 7 Kwietnia 2009 Nie znam tego silnika, ale pewnie jak większość tylko vag. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy777 Zgłoś #15 Napisano 7 Kwietnia 2009 mapa benzyny się rozjeżdża pojeździj na benzynie tak jak już pisał @karol27 i jedź do twojego super gaziarza co by ci tak ustawił gazik co by ci nie rozjeżdżało mapy benzyny a jak sobie nie poradzi to zmień gazownika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #16 Napisano 7 Kwietnia 2009 Tak jak napisali koledzy, źle ustawiony gaz. A przepustnica zaadoptuje się po odłaczeniu aku sama , ale.... po ponownym podłączeniu aku trzeba właczyć zapłon i na dwie minutki tak zostawić , po tym czasie można odpalać . Powinno smigać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #17 Napisano 7 Kwietnia 2009 No właśnie,ty masz ten sam silnik i doświadczenie -pomóż koledze.A jak tam, zamarza dalej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #18 Napisano 8 Kwietnia 2009 No póki co nic nie zamarza ,trochę poprawiłem , ale jeszcze wszystko przede mną. Z BRC to kolega chelmi walczył długo z dobrym rezultatem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #19 Napisano 8 Kwietnia 2009 Narazie wszystko jest ok... jak jeżdżę na benzynie. Podjadę może dzisiaj na regulacje... byłem tam już 2 razy. Jest to warszat który zakłada i specjalizuje się właściwie tylko w BRC. A może jest źle założona instalacja? obroty podpięte nie tam gdzie trzeba... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #20 Napisano 8 Kwietnia 2009 Nie.To właśnie urok gazu w vw. Do montażu LPg potrzebny jest fachowiec od LPG a nie instalator instalacji LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach