lopsol Zgłoś #1 Napisano 4 Kwietnia 2009 (edytowane) Wiatam wszystkich. Jakis czas temu, padł napinacz paska rozrzadu, co skonczylo się awaria pasia. Mechanik wymienił rozrzad, napinacz, rolki, pasek, przy okazji wymienil tez pierscienie, bo auto przed awarią pokopcalo na niebiesko, wymienił tez uszczelke pod glowica, planowanie głowicy,wymienione swiece, pompa wody. Poskładal to do kupy i... NO własnie i... auto odpala, ale ciezko, nie ma wogole mocy, i ma apetyt jak diabli na trasie 230km połkneło 15 litrow ropy. Przy predkosci 100-120 km/h te 120 osiagnać to wielki wysiłek nawet bardzo wielki. Po reklamacji stwierdzil ze to przeplywka, zmieniona na nową nie pomoglo. acha w silniku po skanie vagiem 0 błedow. Z tego co czytalem na forum i sam tak wywnioskowalem sadze ze ustawił zle rozrząd, zreszta podobna rzecz powiedzial mi znajomy. Więc moze którys z kolegow ma jakas sugestie, jakis punkt zaczepienia. vag kom nie moze odczytac kata wtrysku wyglada to tak jak by brakowalo skali na osi Y na wykresie. Ponadto w sekci engine grupie 000 i sekcji 2 wartosc oscyluje w granicach 255...2 a wartosc kąta statycznego wtrysku, dla tego silnika powinna wynosci od 51 do 56 stopnia tak wyczytalem na forum. prosze bardzo o jakies rady, wskazowki argumenty. co moze byc przyczyna tych niedomagan?? Ps. dawka wtryskiwanego paliwa to 4,6 mlg jak by to miało jakies znaczenie, dla diagnozy. Edytowane 4 Kwietnia 2009 przez lopsol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #2 Napisano 4 Kwietnia 2009 przestawiony rozrzad albo trzeba ustawic kat poczatku wtrysku, bo auto nie bedzie jechalo. Przechodzilem ten problem w a3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopsol Zgłoś #3 Napisano 4 Kwietnia 2009 Od czego zacząć?? jak sobie z tym poradziłes?? czy jest mozliwosc ustawienia (zle) tak rozrządu, ze mimo wszystko auto bedzie odpalalo, nie kopcilo, a nie da sie do takieg ustawienia rozrzadu, ustawic poczatku kąta wtrysku?? wyrególowac pompy wtryskowej. Prosze o wyrozumialosc jestem zielony w tym temacie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #4 Napisano 4 Kwietnia 2009 Zle zlozony rozrzad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #5 Napisano 5 Kwietnia 2009 Tak jak pisze Marcin, źle poskładany rozrząd. Prawdopodobnie przestawiony o jeden ząb, więcej pewnie nie, bo by nie odpalił. Co do kąta wtrysku to trochę dziwne. Składałem rozrządy w wielu samochodach i nigdy nie miałem z tym problemów. Czasami nawet nie ustawiam na cechy fabryczne. Jak silnik stanie, robię swoje znaki na wszystkich kołach, składam, robię obrót silnika o 360 stopni, sprawdzam cechy czy się pokrywają i odpala od strzału. Zdarza się, w silnikach z dużym przebiegiem jest różnica 1-2mm na znakach. Jest to spowodowane zużyciem nie wymienianych kół zębatych na wale i pompie. Wymiana pierścieni ma sens tylko przy małych przebiegach np. popękane lub zapieczone z jakiejś przyczyny. Gładź cylindra zużywa się na owal zgodnie z obrotami wału i zakładając nowe pierścienie mają one prześwity pierścień-cylinder, a po dopasowaniu otwierają się na zamkach i znów kompresja ma gdzie uchodzić. Jak dla mnie taka robota to naciąganie klienta na koszty, a efekt praktyczne znikomy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falwej19822 Zgłoś #6 Napisano 5 Kwietnia 2009 Witam! U mnie ostatnio, jakiś tydzień temu wymieniano pasek rozrządu wraz z całym osprzętem, filtr oleju i olej, filtr paliwa i pompę wody. Po tej naprawie zaobserwowałem rzecz dziwną. Od czasu do czasu moje auto traci moc w trakcie jazdy. Dzieje się to przeważnie przy 2500 obrotach i przeważnie na 3 biegu, tuż przed zmianą na 4 bieg. Czy ktoś z Was Panowie wie co to może być?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #7 Napisano 5 Kwietnia 2009 Witam! U mnie ostatnio, jakiś tydzień temu wymieniano pasek rozrządu wraz z całym osprzętem, filtr oleju i olej, filtr paliwa i pompę wody. Po tej naprawie zaobserwowałem rzecz dziwną. Od czasu do czasu moje auto traci moc w trakcie jazdy. Dzieje się to przeważnie przy 2500 obrotach i przeważnie na 3 biegu, tuż przed zmianą na 4 bieg. Czy ktoś z Was Panowie wie co to może być?? Zbieg okoliczności, albo kiepski olej. Przeszukaj forum-zapieczone kierownice lub sztanga turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malski Zgłoś #8 Napisano 5 Kwietnia 2009 Od czego zacząć?? jak sobie z tym poradziłes?? czy jest mozliwosc ustawienia (zle) tak rozrządu, ze mimo wszystko auto bedzie odpalalo, nie kopcilo, a nie da sie do takieg ustawienia rozrzadu, ustawic poczatku kąta wtrysku?? wyrególowac pompy wtryskowej. Prosze o wyrozumialosc jestem zielony w tym temacie... na 100% masz żle złozony rozrząd, ja miałem przestawiony o 1 zabek i odpalał ale jeżdził jak muł,a co do pompy to mysle ze nie ustawisz kata wtrysku jesli linia wybiega poza skale Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopsol Zgłoś #9 Napisano 5 Kwietnia 2009 Witam. Cała niedziela poszla sie dzis p...., rozrząd sprawdzony jednak był przestawiony o jeden ząbek teraz wszystkie znaki sie zgadzają jak fabryka chciala. Mimo to dalej jest kicha, moze auto zrobilo sie troche zwawsze, ale jest dla niego barierą niedopokonania 160 km/h, do tego spalanie na poziomie 9L na 100km przy predkosci 90-120 km/h jak sie depnie to w baku wir przynajmniej tak komputer pokazuje, a nigdy nie klamal wiecej niz 0,5 lit na setke. nie mam juz pomysłow co z nim zrobic, auto prawie nie kopci tylko jak dostanie buta. Kąt wtrysku ustawiony, na poziomie 45-51. Co obrazuje dolna skala, na wykresie kąta wtrysku?? od 50 do 210. Wykres kąta wtrysku, zamieszcze jutro bo dzis nie zrobilem screenow. Jutro jeszcze zamienie przeplywke z innego passka. i zobacze co bedzie?? czy problemem moze być, turbo, wtryski, przed awarią bylo wszystko ok auto bylo dynamiczne i szybkie, malo pilo. Zero jakich kolwiek blędów w silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopsol Zgłoś #10 Napisano 7 Kwietnia 2009 Dziś, porównałem prace turbiny swojej z praca rurbiny kolegi ten sam rodzaj silnika AFN. Test polegal na scisnieciu rury od turbiny i przygazowaniu, U niego rura rosła w rece, tak turbawka szalala. U mnie delikatnie rozprezalo gumowa rure. Czy to oznacza ze pada turbo i z tad ten muł w silniku. i duze zuzycie paliwa. Czy moze z sa zato odpowiedzilne jakies czujniki, zawory?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #11 Napisano 8 Kwietnia 2009 kolego może "mechanior" pomieszał ci podciśnienia poszukaj na forum działanie kierownic w turbinie jak to sprawdzisz to może sie coś wyjaśni, bo może to być drobiazg który zatrówa ci życie a najlepiej kompa na kolana i sprawdz ciśnienie doładowania i żądane ciśnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weronika221186 Zgłoś #12 Napisano 21 Stycznia 2012 Witam. Cała niedziela poszla sie dzis p...., rozrząd sprawdzony jednak był przestawiony o jeden ząbek teraz wszystkie znaki sie zgadzają jak fabryka chciala. Mimo to dalej jest kicha, moze auto zrobilo sie troche zwawsze, ale jest dla niego barierą niedopokonania 160 km/h, do tego spalanie na poziomie 9L na 100km przy predkosci 90-120 km/h jak sie depnie to w baku wir przynajmniej tak komputer pokazuje, a nigdy nie klamal wiecej niz 0,5 lit na setke. nie mam juz pomysłow co z nim zrobic, auto prawie nie kopci tylko jak dostanie buta. Kąt wtrysku ustawiony, na poziomie 45-51. Co obrazuje dolna skala, na wykresie kąta wtrysku?? od 50 do 210. Wykres kąta wtrysku, zamieszcze jutro bo dzis nie zrobilem screenow. Jutro jeszcze zamienie przeplywke z innego passka. i zobacze co bedzie?? czy problemem moze być, turbo, wtryski, przed awarią bylo wszystko ok auto bylo dynamiczne i szybkie, malo pilo. Zero jakich kolwiek blędów w silniku. WITAM przeczytałam twój post odnosnie duzego spalania mam ten sam problem szukałam na forach podobnych postow jednak nikt nie napisal do konca jak to sie skonczylo w ich przypadkach w zwiazku z tym mam prosbe do ciebie mozesz i powiedziec jak skonczyla sie ta historia czego moge sie spodziewac bo juz nie mam sily do mojego paska p[ali teraz ok 15 l/100km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pipen Zgłoś #13 Napisano 15 Maja 2014 witam koledzy mam taki problem wczoraj bylem u mechanika na wymianie rozrzadu i dzisiaj jak sie przejechalem to wydaje mi sie ze cos malo mocy ma wczesniej fajnie wyrywal do przodu a teraz taki mulowaty sie zrobil i nie wiem czy to wina rozrzadu czy cos innego zaraz pojechalem do niego i podlaczyl pod vaga i mowil ze wszysto jest ok z rozrzadem to jusz nie wiem co jest grane prosze o pomoc pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #14 Napisano 15 Maja 2014 witam koledzy mam taki problem wczoraj bylem u mechanika na wymianie rozrzadu i dzisiaj jak sie przejechalem to wydaje mi sie ze cos malo mocy ma wczesniej fajnie wyrywal do przodu a teraz taki mulowaty sie zrobil i nie wiem czy to wina rozrzadu czy cos innego zaraz pojechalem do niego i podlaczyl pod vaga i mowil ze wszysto jest ok z rozrzadem to jusz nie wiem co jest grane prosze o pomoc pozdrawiam A co sprawdzal podlaczajac vaga? pewnie bledy a rozrzad ustawil na kropki z farby, znajac zycie to masz na farbe i kat wtrysku wystarczy ustawic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pipen Zgłoś #15 Napisano 16 Maja 2014 tak podlaczal pod vaga i patrzal sonde i przeplywke czy wszystko dziala a rozrzad mowil ze jest idealnie ustawiony to nie wiem czemu tak sie stalo trzeba go krecic na wysokie obroty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pipen Zgłoś #16 Napisano 16 Maja 2014 a jaki jest kat wtrysku do silnika azm 2.0 115km?pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #17 Napisano 17 Maja 2014 Nie zerknalem ze masz benzyne w takim razie jedyna opcja to przestawiony o zabek rozrzad wg mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach