dtambor Zgłoś #41 Napisano 7 Kwietnia 2013 Sądząc po opisie to można stwierdzić że ma pokrywę zaworów starego typu, a więc problem z odma ma raczej na pewno bo sam VW starał się to potem poprawiać. Zdjęcia potwierdzają jedynie że kolega i poprzedni właściciel zaniedbali to pewnie przez 10 lat . Jak się komuś EGR już rozcieknie to niestety kapie z niego na plecionkę która jest umieszczona idealnie pod nim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur94 Zgłoś #42 Napisano 27 Maja 2013 (edytowane) Piszecie o wymianie erg bo cieknie? Jak dobrze zrozumiałem to olej w erg jest z turbiny lum z odmy, to gdzie tu usterka zaworu ERG?? Czy on nie powinien cieknąć olejem mimo zalanego całego układu powietrznego?? Jak to wszystko umyć interkuler i te rury? Mydłem? Dzieki za podpowiedzi i oby bez pożarów. Ach jeszcze jedno jaki jest nr starej pokrywy zaworów a jaki nr nowej? Dzięki Pozdrawiam szerokości. Edytowane 27 Maja 2013 przez artur94 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #43 Napisano 27 Maja 2013 (edytowane) Piszecie o wymianie erg bo cieknie? Jak dobrze zrozumiałem to olej w erg jest z turbiny lum z odmy, to gdzie tu usterka zaworu ERG?? Problem w tym że olej w dolocie jest zawsze, chyba że wykombinujesz coś z odmą. W zaworze wyrabia się prowadnica trzonka który dopuszcza spaliny i przepuszcza tamtędy (ciśnienie w dolocie sporo w tym pomaga) coraz większe ilości oleju, który sączy się z otworków pod membraną, z upływem czasu wręcz tamtędy pluje. Edytowane 27 Maja 2013 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy333 Zgłoś #44 Napisano 29 Maja 2013 Witam. Czy przy takim wycieku egr nadaje się tylko do wymiany czy idzie jakoś naprawić? i mam jeszcze wycieki z pokrywy silnika, czy to coś poważnego i co do wymiany i jakie koszt mniej więcej wyjdzie naprawa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #45 Napisano 23 Lipca 2013 (edytowane) Masz zdjęcie jak to wyglądało ? Te dziurki mają coś wspólnego z ciśnieniem ( reguluję je ? ), wciskając w nie króciec zmniejszasz ich obwód, dodatkowo przeniosłeś do butelki. Nie ma to negatywnego wpływu na działanie EGRa ? nie mam zdjęcia, a od dawna mam nowy egr, ale zdawało to egzamin i bylo czyściutko bo pluło tylko do butelki (niewielkie ilości). Te dziurki są po to aby wyrównac cisnienie pod membraną. Bez przesady ruch membrany to bardzo minimalny przepływ powietrza przez te otworki, a przez ten kruciec to prawie mógłbyś oddychać . Do tego jest tam tak silna sprężyna że egr zamyka sie w ułamku sekundy przy zaniku podciśnienia sterującego. Sprawdzalem to . Do tego żeby było estetyczniej to wykorzustałem tylko jeden kruciec, drugi zaślepiłem takim kapturkiem jak na odpowietrznik przy zaciskach. Różnicy w działaniu nie było żadnej. Zabawy z odma osobiście nie polecam ale ma swoich zwolennikow. Dla mnie akurat to nieakceptowalne rozwiązanie Edytowane 23 Lipca 2013 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #46 Napisano 24 Lipca 2013 Przestało, na jak dlugo to nie wiem ale zanim osiągnie taki stan jak tamten to troche minie . Tak, taki kruciec - nagwintowalem zawór, wkręcilem to na paście dirko, nałożyem czarny wężyk, małą butelkę wcisnąłem gdzieś w okolicach filtra paliwa. Wiem że to druciarstwo, ale spelniało swoje zadanie w 100% (EGR i okolice były czyste i suche). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #47 Napisano 24 Lipca 2013 Co rozumiesz przez pojęcie druciarstwo ? prowizorka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #48 Napisano 24 Lipca 2013 Smierdzialo Ci to bardziej niz wczesniej gdy olej byl wszedzie? Ale co mialo tam śmierdzieć? Śmierdzi jak Ci olej kapie na wydech i sie przypala... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #49 Napisano 21 Października 2013 Czy to napewno wyciek z EGR? mozna z tym jezdzic czy lepiej wymienic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość passat_avb Zgłoś #50 Napisano 21 Października 2013 U mnie też leciało. Nie lubię jak coś mi w aucie kapie lub się poci. wymieniłem i mam spokój. Wahler egr 2 lata na gwarancji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #51 Napisano 25 Listopada 2013 Bardzo obeznany w temacie TDI mechanik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #52 Napisano 25 Listopada 2013 wymienisz turbo nówke z ASO i olej będziesz mieć tam dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #53 Napisano 26 Listopada 2013 wymienisz turbo nówke z ASO i olej będziesz mieć tam dalej Zgadzam sie z kolega bo olej zapewne wali odma do dolotu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur94 Zgłoś #54 Napisano 4 Grudnia 2013 Więc wymiana oringu powinna załatwić sprawę ? Możesz jaśniej prosze, gdzie wymienić ten O ring?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maci3j Zgłoś #55 Napisano 5 Grudnia 2013 Możesz jaśniej prosze, gdzie wymienić ten O ring?? jak odkręcisz egr to bedziesz widział gdzie jest ten o-ring. Tak na marginesie używajcie wyszukiwarki na forum niżej cały manual jak wyczyścić i w tym temacie masz opisane nawet nr oringow jaki potrzebujesz. http://forum.vw-passat.pl/threads/90798-Czyszczenie-EGR-i-dolotu-AFN-Manual-foto?highlight=czyszczenie+egr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genius123 Zgłoś #56 Napisano 15 Lutego 2016 Witam . Sorki że tutaj ale nie został wstawiony mój post, a to jest pilne. Może wy powiecie mi jaka będzie najprawdopodobniej przyczyna wycieku oleju. EGR tak samo jak bok silnika, Olej widać tam gdzie jest turbina, koło EGR jest dużo oleju . Czy to będzie turbo jak mówił mechanik czy odma jak mówił drugi i już nie wiem co robić. Passat B5 115km 2000rok przebieg 293000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #57 Napisano 15 Lutego 2016 Po pierwsze odma, olej na turbo może być z góry. Napewno do czyszczenia i uszczelnienia dolot. Wtedy zdjąć wąż z turbo i zobaczyć ile jest go w środku i sprawdzić luz na wirniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amba12diabel Zgłoś #58 Napisano 8 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam. Odświeżając temat i po przeczytaniu wszystkich waszych postów w tym temacie i tak mam kilka pytań. Opowiem co boli mojego paska 1.9 TDI 101 Km 2003 AVB, jak wszyscy mam wycieki z egera , leci z oringu i z uszczelki pod egr i z dziurek pod daszkiem zaworu egr co ma za zadanie wyrównać ciśnienie ale to wszyscy wiedzą. Wycieki są takie za na 600 km wlewam 0.5 L oleju. Wiem że jak wymienię turbo to i tak niepozbede się wycieku chyba że remont silnika ale po co jak silnik ma się bardzo dobrze gdyby nie te wycieki. Więc jeźeli zakupie sobie taki egr http://allegro.pl/zawor-egr-7241d-038131501g-038131501aq-038131501d-i6153615026.html I zamontuje to coś mi pomoże na takie wycieki?? czy wystarczy same uszczelki I oringi??. Może przy okazji ma ktoś dobrego mechanika w Łodzi?? Edytowane 8 Sierpnia 2017 przez amba12diabel Literowka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #59 Napisano 8 Sierpnia 2017 doloz 100 i kup lepszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amba12diabel Zgłoś #60 Napisano 8 Sierpnia 2017 doloz 100 i kup lepszy A ta dodatkowa 100-ówka pomoże że niebedzię ciekło ??? Czy po jakimś czasie zacznie powrotem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach