Skocz do zawartości
Los22

dawka paliwa, kąt wtrysku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Prześledziłem uważnie tematy zwiazane z dawkami paliwa oraz kątem wtrysku.

Większość odnosi się do silników na pompie wtrysowej.

Mało jest natomiast o silnikach PD, choćby pewnie z tego względu, że mało przy nich zwykłym VAGiem da się zrobić.

 

Są dostępne na ryku, pseudo tunery do silników, które oszukują komputer wskazując dużo zawyżoną temperaturę paliwa, co skutkuje zmnijeszniem dawki przez komputer i nieznacznym zwiększniem mocy. Po testach i odkryciu, że mam coś nie tak z czujnikiem temperatury paliwa odkryłem, że poprzedni właściciel coś takiego podłączył. Zdjąłem to gó... i autko zazęło niby ładniej pracować (szczególnie zimne) ale pociągnęlo to za sobą zwiększenie dawek paliwa - adekwatnych do jego temperatury. A co dalej za tym idzie nieco zmniejszenie mocy i podwyższenie spalania o około 1l.

Poz atym kąt statyczny wtrysku wydaje za wczeny, a synchronizację wskazuje na -2,2.

 

Czy adaptacjami można cokolwiek poprawić czy trzeba wydać kasę w serwisie??

Większość adaptacji dla PD jest niedostępna jak choćby w bloku 001 - dawka paliwa.

Można coprawda zmienić dawkę startową czy wolne obroty ale to w żaden sposób nie przekłada się na jazdę.

 

Czy ktoś mógłby opisać troszkę to co i jak można zrobić w silnikach z PD aby niczego nie spartolić.

 

Poza tym wiele jest zdań podzielonych na forum, ktoś pisze że podyższenie wartości w adaptacjach - blok 005 z 32268 na 33268 zwiększa dawkę startową inni że zmniejsza.

Tak samo jeśli chodzi o zmiany nastawnika, blok 001, zwięszenie wartości to zmnijeszenie dawki paliwa czy zwiększenie, bądź blok 004 i kąt wtrysku - wartość w dół to wyprzedzenie czy opóźnienie.

 

Mam nadziję, że wielu doświadczonych diagnostów czy tunerów podpowie zwykłym użytkownikom grupy VW jak sobie samemu pomóc i polepszyć humor mówiąc już wiem jak to zrobić....

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... no i jak zwykle oczywiście pomogli :):):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są dostępne na ryku, pseudo tunery do silników, które oszukują komputer wskazując dużo zawyżoną temperaturę paliwa, co skutkuje zmnijeszniem dawki przez komputer i nieznacznym zwiększniem mocy. Po testach i odkryciu, że mam coś nie tak z czujnikiem temperatury paliwa odkryłem, że poprzedni właściciel coś takiego podłączył. Zdjąłem to gó... i autko zazęło niby ładniej pracować (szczególnie zimne) ale pociągnęlo to za sobą zwiększenie dawek paliwa - adekwatnych do jego temperatury. A co dalej za tym idzie nieco zmniejszenie mocy i podwyższenie spalania o około 1l.

 

 

Jestem ciekaw czy jak ma sie zepsuty czujnik temperatury paliwa to jak to odbiera komputer czy zmniejsza dawke paliwa czy zwieksza, i jak odbiera ta temperature paliwa podwyższoną czy zaniżoną...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności