Los22 Zgłoś #1 Napisano 3 Kwietnia 2009 Witam, Prześledziłem uważnie tematy zwiazane z dawkami paliwa oraz kątem wtrysku. Większość odnosi się do silników na pompie wtrysowej. Mało jest natomiast o silnikach PD, choćby pewnie z tego względu, że mało przy nich zwykłym VAGiem da się zrobić. Są dostępne na ryku, pseudo tunery do silników, które oszukują komputer wskazując dużo zawyżoną temperaturę paliwa, co skutkuje zmnijeszniem dawki przez komputer i nieznacznym zwiększniem mocy. Po testach i odkryciu, że mam coś nie tak z czujnikiem temperatury paliwa odkryłem, że poprzedni właściciel coś takiego podłączył. Zdjąłem to gó... i autko zazęło niby ładniej pracować (szczególnie zimne) ale pociągnęlo to za sobą zwiększenie dawek paliwa - adekwatnych do jego temperatury. A co dalej za tym idzie nieco zmniejszenie mocy i podwyższenie spalania o około 1l. Poz atym kąt statyczny wtrysku wydaje za wczeny, a synchronizację wskazuje na -2,2. Czy adaptacjami można cokolwiek poprawić czy trzeba wydać kasę w serwisie?? Większość adaptacji dla PD jest niedostępna jak choćby w bloku 001 - dawka paliwa. Można coprawda zmienić dawkę startową czy wolne obroty ale to w żaden sposób nie przekłada się na jazdę. Czy ktoś mógłby opisać troszkę to co i jak można zrobić w silnikach z PD aby niczego nie spartolić. Poza tym wiele jest zdań podzielonych na forum, ktoś pisze że podyższenie wartości w adaptacjach - blok 005 z 32268 na 33268 zwiększa dawkę startową inni że zmniejsza. Tak samo jeśli chodzi o zmiany nastawnika, blok 001, zwięszenie wartości to zmnijeszenie dawki paliwa czy zwiększenie, bądź blok 004 i kąt wtrysku - wartość w dół to wyprzedzenie czy opóźnienie. Mam nadziję, że wielu doświadczonych diagnostów czy tunerów podpowie zwykłym użytkownikom grupy VW jak sobie samemu pomóc i polepszyć humor mówiąc już wiem jak to zrobić.... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wecken Zgłoś #2 Napisano 11 Grudnia 2009 ... no i jak zwykle oczywiście pomogli ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vallentino Zgłoś #3 Napisano 11 Grudnia 2009 Są dostępne na ryku, pseudo tunery do silników, które oszukują komputer wskazując dużo zawyżoną temperaturę paliwa, co skutkuje zmnijeszniem dawki przez komputer i nieznacznym zwiększniem mocy. Po testach i odkryciu, że mam coś nie tak z czujnikiem temperatury paliwa odkryłem, że poprzedni właściciel coś takiego podłączył. Zdjąłem to gó... i autko zazęło niby ładniej pracować (szczególnie zimne) ale pociągnęlo to za sobą zwiększenie dawek paliwa - adekwatnych do jego temperatury. A co dalej za tym idzie nieco zmniejszenie mocy i podwyższenie spalania o około 1l. Jestem ciekaw czy jak ma sie zepsuty czujnik temperatury paliwa to jak to odbiera komputer czy zmniejsza dawke paliwa czy zwieksza, i jak odbiera ta temperature paliwa podwyższoną czy zaniżoną... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach