Gość dim2 Zgłoś #1 Napisano 2 Kwietnia 2009 Witam najpierw sie zwroce do moderatora prosze nie usuwac moich postow jak to zostalo wczoraj zrobione i nie podawac mi linku do tematu ktory byl poruszany a w ktorym nie znalazlem odpowiedzi. A teraz pytam zalozylem nowy alumulator po przekjechaniu kilku kilometrow napiecie zmierzone miernikiem wynosi 12.7V a kiedy auto stoi okolo 10 godzin napiecie wynosi 11.7V czy jest to normalne czy moze jest cos nie tak dziekuje za jakiekolwiek porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stiepa Zgłoś #2 Napisano 2 Kwietnia 2009 Sądze że komputer czy moduł komfortu + alarm może pobierać pewien prąd co po tych 10h, może skutkować spadkiem 1V na baterii. Zobacz czy spadek będzie ciągle ten sam czy będzie się pogłębiał. Jeżeli będzie się utrzymywał na stałym poziomie i nie bedzie problemu z zapalaniem to nie przejmował bym sie tym, albo słaba jakość akumulatora tak czy inaczej musisz popatrzec przez jakis czas i pomierzyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #3 Napisano 2 Kwietnia 2009 nie mierz napiecia tylko prad poboru na instalacje.powinno byc 0.03A po 10 min od zaryglowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
o_marek1 Zgłoś #4 Napisano 2 Kwietnia 2009 Sprawny akumulator powinien mieć 12,5 V . W czsie pracy silnika , w czasie ładowania 14,2 do 14,5 V . Po 10 h postoju nie powinno to napięcie , az tak spadać jak piszesz . Można sprawdzić czy w czasie postoju gdy kluczyk wyjęty jest ze stcyjik jet pobierany prąd z akumulatora i ile amper . W starszych sam do 0,2 w nowszych 0,5 . Jeżeli tyle jest to w normie . Moż też dochodzić do samo rozładowania akumulatora na skutej jego wewnętrznego zwarcia . By to sprawdzić odłącz klemy i po np.10h sprawdż co się dzieje . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #5 Napisano 2 Kwietnia 2009 Można sprawdzić czy w czasie postoju gdy kluczyk wyjęty jest ze stcyjik jet pobierany prąd z akumulatora i ile amper . W starszych sam do 0,2 w nowszych 0,5 . Jeżeli tyle jest to w normie 0,5A?????? zartujesz? jesli masz akumulator o pojemnosci np 90Ah to prz poborze pradu spoczynkowego 0,5A akumulator wytrzymalby tylko 180h czyli 7 i pol dnia. Nie wprowadzaj kolegi w blad. Pobor pradu powinien byc taki jak napisal kolega rosiel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
o_marek1 Zgłoś #6 Napisano 5 Kwietnia 2009 (edytowane) Wkradł się bład -przepraszam 0,02 A i nowsze 0,05 A Edytowane 24 Maja 2009 przez o_marek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gras Zgłoś #7 Napisano 17 Listopada 2009 (edytowane) Witam, Mam paska 2006 rok od jakiegoś czasu nie mogę go odpalic gdyż wyczerpuje mi sie akumulator a ładowanie pokazuje ze jest elegancko . Prawdopodobnie gdzieś mi ucieka prąd przez noc bedąc w garazu i rano juz jest wyładowany. Zamieniłem sie z kolesiem na akumulatory bo myslałem ze nie trzyma ale w ciągu trzech dni było to samo. Panowie jeśli ktoś miał coś podobnego to prosze o jakieś wskazówki. Pozdrawiam _scalone Edytowane 17 Listopada 2009 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianos Zgłoś #8 Napisano 17 Listopada 2009 masz założony nie oryginalny alarm? jeżeli tak to spróbuj go wyłączyć i zobacz czy ci akumlator padnie. Jeśli tak to masz winowajce a jak nie to trzeba poszukać gdzie indziej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 17 Listopada 2009 to opis do B5 ale mysle ze tu tez ci sie przyda 1. Ustaw miernik na 10A,odlacz kleme,wepnij miernik pomiedzy kleme a aku;niewazne jak, najwyzej wyswietli sie "minus cos tam".Zaraz zacznie wyc alarm i swiecic kierunki, pomiar wskaze,jak pisales okolo 0,5A.NIE ODLACZAJAC MIERNIKA WYLACZ ALARM(wiem,przydalaby sie trzecia reka), sprawdz pomiar.Jesli jest okolo 20mA instalacja jest ok(mysle,ze wlasnie tak jest). 2.Jezeli po punkcie "1" okaze sie,ze wartosc pradu przy zakresie ustawionym na mierniku(10A) jest bardzo mala lub niemiezalna(0 lub cos ponad) odepnij przyrzad,ustaw zakres 200mA,wepnij kable do odpowiednich wejsc miernika.I teraz wazne; TRZYMAJAC przewody miernika,jeden na klemie ,drugi na aku DOTKNIJ KLEMA DO AKU(w tym momencie prad nie idzie przez miernik,pomiar 0).Poczekaj na zadzialanie alarmu i wylacz go(trzecia reka) caly czas trzymajac przewody mier. i kleme na aku.Alarm wylaczony.Sciskajac przewod miernika do klemy(dobry styk) odlacz ja od aku i sprawdz pomiar teraz.Mysle, ze powinienes miec mala wartosc.jezeli jest za mala jak na ten zakres,zmniejsz go(caly czas trzymasz polaczenie miernika). 3.Nie wypinaj bezpiecznikow od poduszek.Prawdopodobnie spowoduje to wyswietlenie sie ich bledu i bedziesz musial kasowac vag-em.Do momentu nieskasowania bledu, poduszki beda prawdopodobnie nieczynne(w razie wypadku nie zadzialaja). 4.Jazeli pozbawisz alarmu zasilania,po ponownym podaniu napiecia, zalaczy sie(ale to juz wiesz).Objawy typu slabe piszczenie,kontrolki kierunkow migaja a kierunki nie i inne wariacje alarmu sobie odpusc.Jest to spowodowane bardzo malym napieciem aku i alarm zaczyna fiksowac. 5.Jesli pomiar w punkcie "2" bedzie mial mala wartosc,podepnij aku, wlacz silnik i zbadaj teraz NAPIECIE (V)(pisalem Ci to juz w moim poscie).Zakres miernika 20V,podlaczonego tym razem rownolegle do aku.Powinno byc okolo 14V.Po wlaczeniu swiatel glownych(mozesz jeszcze wlaczyc ogrz.tylniej szyby) ,napiecie nie moze dramatycznie spasc,ma byc okolo 13,8V.Jesli tak nie jest winny jest alternator. 6.Jezeli pobor pradu jest maly i napiecie ladowania dobre,akumulator jest uszkodzony i trzeba go wymienic. Mam nadzieje,ze ta troche dluga rozpiska bedzie Ci pomocna.Napisz jak sobie poradziles.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ROBI74 Zgłoś #10 Napisano 28 Listopada 2009 Mam ten sam problem w swoim pasku B6 170 KM , w akumulatorze spadek napięcia ( pobór prądu przez jakieś urządzenie ) , u elektryka sprawdziłem akumulator ( wszystko ok.) , czy altermator ładuje (wszystko ok.) , na urządzeniu wskazało pobór prądu zmienny w granicach 1,1 -1,9 , po podłączeniu komputera (wykazało błędy , spowodowane chwilowym spadku napięcia ) po skasowaniu , żadnych innych będów nie było , ale problem pozostał . Czy ktoś się z takim czymś spotkał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #11 Napisano 28 Listopada 2009 Kolego 1.1 do 1.9 to masakra . Powinno być max 0,3-0,5 . Pomiar trzeba zrobić po 10 minutach po zamknięciu samochodu . Po tym czasie wszystkie sterowniki są uśpione . Jak masz taki pobór to może jakaś lampka w bagażniku świeci lub było włączone radio . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bakamen Zgłoś #12 Napisano 2 Grudnia 2009 Witam, a kto mi rozwiąże problem? Wkładam do auta naładowany aku, napięcie podczas rozruchu 11V, napięcie ładowania 14V i tak jeżdżę sobie do pracy i z powrotem, a w czwartym dniu jazdy przygasają mi światła i ściemnia się na desce rozdzielczej, podłączam miernik a ładowanie wynosi 12,3V z włączonymi światłami, bez świateł 13V. Wymieniłem regulator napięcia, powtórzyła sie ta sama sytuacja, zmieniłem aku, i znowu ta sama sytuacja. Czy to padł alternator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 2 Grudnia 2009 Czy to padł alternator? Na 90% padł altek. Ale pisz w dziale b3 tam masz więcej info na temat twojego modelu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach