Skocz do zawartości
oslo

1.6 SB TD + ic 80 KM podkręcenie turbo ??

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie , poważna sprawa .

jakie mam autko to wiecie dodasm że z 94r.

czytałem u nas na forum , trochę na golfie ale nie znalazłem konkretnych wiadomości, a mianowicie .

 

Chcę podnieść nieco osiągi swojego pasia , dodam że nie chcę wymieniać silnika , ani nić z takich kombinacji alpejskich .

Wiem natomiast że można podnieś moc podkręcając turbinę i dodając wtedy jakiś większy IC .

nie wiem jaką mam turbinę bo nie mogę się do niej dostać żeby przeczytać.

 

Pytam o to co musiałbym zrobić i jakie konkretnie części musiałbym kupić.

Pojadę do mechanikja , pewnie że tak , ale nie chce żeby mi wstawil jakiś kit i mówił że jest ok a będzie lipa , dlatego was pytam .

 

Jaki i od czego założyć ( jeśli już IC ) co potzreba żeby podkręcić turbo i ile tan naprawdę można wyciągnąć z 1.6 tdi , czytałem że nawet 130 kucy , czy to możliwe?

Jaki wtedy będzie stosunek spalania względem modów ??

110 by mi stykło i jak to wtedy się będzie przedstawiało ??

Bardzo proszę o jakieś kionkretne porady , z góry dzięki , pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat. Nie bede ukrywal, ze ma podobny silnik. Choc nie bede kombinowal z autem, to ciekawy jestem mozliwosci jakie drzemia w tym silniku.

Dodam tylko nastepne pytania:

Jaka jest zywotnosc takiej turbiny?

Kiedy zaczac sie zastanawiac nad jej wymiana?

Obawy moje nie sa bezpodstawne. Mam znajomego co przestrzegal mnie, ze turbina moze trafic w kalendarz w kazdym momencie (jutro, za 10 kkm roznie). Zwlaszcza, ze nie sa to mlode silniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie będe ukrywał że u mnie nic nie byo robionę z turbiną , a pasio ma przejechane ju 335 tyś :P ale nadal idzie jak burza ( 80 konna burza :( )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a gdzie Ty tego Pasia kupiles ze masz rocznik 1994 a jest to B3?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slyszalem ze wypuscili serie , ja na poczatku tez mialem 1.6 SB ale po wymianie rozrzadu sie rozsypal i tera mam 1.9 AAZ, ale z wczesniejszego bylem zadowolony. I tez date produkcji mam 1994

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam kto to był , ale nasz kolega z forum napisał mi , że jest pewna anolalia związana z data produkcji B3 i B4 . teoretycznie B3 były produkowane do 93r a praktycznie do 94. Natomiast B4 teoretycznie były produkowane od 94 , a praktycznie są i z 93r. no więc włśnie takim sposobem mam B3 z 94 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o podkręcaniu turbiny był fajny temat na forum golfa, tu jest akurat o dawce paliwa http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547. Wystarczy dobrze poszukać:) a z tymi 130 km to nie przesadzajmy, bo silnik tego nie wytrzyma (a sprzęgło to już na pewno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tymi 130 km to nie przesadzajmy, bo silnik tego nie wytrzyma (a sprzęgło to już na pewno

 

taa chyba twoj nie wytrzyma. 170 koni to ciagle jezdzacy przyklad jaka jest wytrzymalosc tego silnika [1.6td]. to tylko polski przyklad, bo swiat poszedl dalej. 1.9 moze jeszcze wiecej. kwestia kasy i checi.

 

do kolegi co by chcial 110 koni. nie mozesz tyle miec, bo twoja wiedza jest zbyt mala, by zadbac o taki silnik, a poza tym po co? majac pod maska 100 robi sie w 10-11s 100km/h i pozwala na wygodna jazde.

 

jak podkrecic turbo? na forum golfa jest miliard tematow. wystarczy poczytac. najprosciej kupic sobie mbc. co to jest? na forum golfa jest nawet faq mojego autorstwa. samo podniesienia cisnienia niewiele da, bo moc bierze sie z paliwa. na szczescie ten element w 1.6td to kwestia obrocenia pina.

 

no murzynki do roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok takie jest moje zdanie, ale kogo to zresztą interesuje...ale zgodzę się z tym, że trzeba mieć wiedzę żeby takie autko dobrze działało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

człowiek uczy się przez całe życie , więc nie widzę problemu dla którego miałbym sobie nie poradzić , jest forum , uprzejmi i mądrzy koledzy z wiedzą , czego miałbym się nie nauczyc i ja :Ppoazdrawaim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MARECKI 85
czytałem że nawet 130 kucy

 

dla mnie jak coś jest seryjne to po co to podkręcać, nie lepiej kupić coś mocniejszego ??

 

to stare auto i stworzone do małego spalania a nie szaleństw, ja np mam TDI 1Z 90 KM i zbiera się pięknie, a nic nie było robione, mało pali i mam spokój bo nic sie nie psuje, a jęzeli bede chciał poszaleć kupię sobie Passat B5 4Motion np

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

By sięgnąć 110 KM trzeba będzie pewnie zmienić pompę wtryskową, na co najmniej 10-11mm i to jako pierwszy mod. Następnie gdzieś na forum vwgolf.pl było, jak przerobić pompę by nie było dławienia przy wysokich obrotach. Silniki te z racji swojego pochodzenia i pierwotnej konstrukcji świetnie czują się w wysokim paśmie obrotów (jak benzyniak ;-) ) a dół jest słaby. Licząc się z modami musisz sobie uzmysłowić, że będzie rakieta ale dopiero po przekroczeniu 3,5 tyś co oznacza większe spalanie no i na wolnych obrotach będzie słabszy(chyba że wystroisz na dolne obroty ale niestety te silniki mają w porównaniu do 1.9 słaby dół silnika tzn. korbowody itd. )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mja np mam TDI 1Z 90 KM i zbiera się pięknie, a nic nie było robione, mało pali i mam spokój bo nic sie nie psuje, a jęzeli bede chciał poszaleć kupię sobie Passat B5 4Motion

ja miałem toledo tdi z silnikiem AHU 90PS i jak dla mnie to on nie jezdził,dopiero po wstawieniu wtrysków od AFN-a zacza jezdzic wiec nie wiem jakim cudem twoj passat niby tak super lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MARECKI 85

wiesz, ja mam przestawioną dawkę, a wtryski od AFNa nic nie dadzą jak nie ustawisz zmian na VAGU, A to da jakies 10 km max

 

jakim cudem twoj passat niby tak super lata

 

samochód samochodowi nie rózny, każdy jest inny :) mi wystarczy - 200 leci ale po co, spalanie jest OK 4,3 litra przy spokojnej jeździe - i o to chodzi, jak bede chciałsię ścigać to nie bede jeździł passatem tylko czymś co ma większyą moc i moment.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiesz, ja mam przestawioną dawkę, a wtryski od AFNa nic nie dadzą jak nie ustawisz zmian na VAGU, A to da jakies 10 km max

jak zrobisz taki zabieg to zobaczysz ze jest spora roznica,ja u siebie po wymianie wtryskow ustawiłem tylko kat wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bzpieczne ciśnienie na seryjnej uszczelce to 0,9 bara musisz uzbroić się w wskaźnik doładowania, szczerze mówiąc samemu bym tego ie robił bo ustawienie dawki to nie taka prosta sprawa a stopić tłoki to żaden problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bzpieczne ciśnienie na seryjnej uszczelce to 0,9 bara musisz uzbroić się w wskaźnik doładowania, szczerze mówiąc samemu bym tego ie robił bo ustawienie dawki to nie taka prosta sprawa a stopić tłoki to żaden problem.

ja jeżdżę już ponad 30 000km na doladowaniu ~1 bar i nic sie nie dzieje, tłoki całe, dawka podkręcona samodzielnie :D.

Jak nie będzie za ubogiej mieszanki to nic nie powinno stopić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak bedzie za bogata to sie stopi raz dwa. napisalem ze 0,9 jest bezpieczne u ciebie dziala a ktos inny zrobi 1.0 1.1 i mu glowice podniesie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
napisalem ze 0,9 jest bezpieczne u ciebie dziala a ktos inny zrobi 1.0 1.1 i mu glowice podniesie.

Tyle ciężko zrobić bo przy 1 otwiwera sie WG i doładowanie znika (chyba, że MBC to można podkręcić jak najbardziej :D) a głowica swoją drogą moja uszczelka już mówi dość :D

Edytowane przez r0mek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Horacy

Ja z doświadczenia wiem że nie osiągniesz takiej mocy z 1.6td troszkę możesz jednak podnieś moment obrotowy i troszkę kucy. A co ci będzie potrzebne na pewno Manual Boost Controler, Intercooler, Dodatkowy wskaźnik doładowania turbiny oraz regulator ciśnienia paliwa. Nie wiem jakie w passacie są turbinki ale bezpiecznie możesz go podkręcić o mniej więcej 0,2 Bara wyżej od serii jak przesadzisz pierwsze co turbo starczy ci na jeden sezon po drugie może ci wydmuchać uszczelkę pod głowicą itp. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności