oslo Zgłoś #1 Napisano 2 Kwietnia 2009 Panowie , poważna sprawa . jakie mam autko to wiecie dodasm że z 94r. czytałem u nas na forum , trochę na golfie ale nie znalazłem konkretnych wiadomości, a mianowicie . Chcę podnieść nieco osiągi swojego pasia , dodam że nie chcę wymieniać silnika , ani nić z takich kombinacji alpejskich . Wiem natomiast że można podnieś moc podkręcając turbinę i dodając wtedy jakiś większy IC . nie wiem jaką mam turbinę bo nie mogę się do niej dostać żeby przeczytać. Pytam o to co musiałbym zrobić i jakie konkretnie części musiałbym kupić. Pojadę do mechanikja , pewnie że tak , ale nie chce żeby mi wstawil jakiś kit i mówił że jest ok a będzie lipa , dlatego was pytam . Jaki i od czego założyć ( jeśli już IC ) co potzreba żeby podkręcić turbo i ile tan naprawdę można wyciągnąć z 1.6 tdi , czytałem że nawet 130 kucy , czy to możliwe? Jaki wtedy będzie stosunek spalania względem modów ?? 110 by mi stykło i jak to wtedy się będzie przedstawiało ?? Bardzo proszę o jakieś kionkretne porady , z góry dzięki , pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Corvin Zgłoś #2 Napisano 2 Kwietnia 2009 Ciekawy temat. Nie bede ukrywal, ze ma podobny silnik. Choc nie bede kombinowal z autem, to ciekawy jestem mozliwosci jakie drzemia w tym silniku. Dodam tylko nastepne pytania: Jaka jest zywotnosc takiej turbiny? Kiedy zaczac sie zastanawiac nad jej wymiana? Obawy moje nie sa bezpodstawne. Mam znajomego co przestrzegal mnie, ze turbina moze trafic w kalendarz w kazdym momencie (jutro, za 10 kkm roznie). Zwlaszcza, ze nie sa to mlode silniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oslo Zgłoś #3 Napisano 2 Kwietnia 2009 nie będe ukrywał że u mnie nic nie byo robionę z turbiną , a pasio ma przejechane ju 335 tyś ale nadal idzie jak burza ( 80 konna burza ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #4 Napisano 2 Kwietnia 2009 Kolego a gdzie Ty tego Pasia kupiles ze masz rocznik 1994 a jest to B3? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silvarus Zgłoś #5 Napisano 2 Kwietnia 2009 Slyszalem ze wypuscili serie , ja na poczatku tez mialem 1.6 SB ale po wymianie rozrzadu sie rozsypal i tera mam 1.9 AAZ, ale z wczesniejszego bylem zadowolony. I tez date produkcji mam 1994 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oslo Zgłoś #6 Napisano 2 Kwietnia 2009 Nie pamiętam kto to był , ale nasz kolega z forum napisał mi , że jest pewna anolalia związana z data produkcji B3 i B4 . teoretycznie B3 były produkowane do 93r a praktycznie do 94. Natomiast B4 teoretycznie były produkowane od 94 , a praktycznie są i z 93r. no więc włśnie takim sposobem mam B3 z 94 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #7 Napisano 2 Kwietnia 2009 o podkręcaniu turbiny był fajny temat na forum golfa, tu jest akurat o dawce paliwa http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547. Wystarczy dobrze poszukać a z tymi 130 km to nie przesadzajmy, bo silnik tego nie wytrzyma (a sprzęgło to już na pewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 2 Kwietnia 2009 z tymi 130 km to nie przesadzajmy, bo silnik tego nie wytrzyma (a sprzęgło to już na pewno taa chyba twoj nie wytrzyma. 170 koni to ciagle jezdzacy przyklad jaka jest wytrzymalosc tego silnika [1.6td]. to tylko polski przyklad, bo swiat poszedl dalej. 1.9 moze jeszcze wiecej. kwestia kasy i checi. do kolegi co by chcial 110 koni. nie mozesz tyle miec, bo twoja wiedza jest zbyt mala, by zadbac o taki silnik, a poza tym po co? majac pod maska 100 robi sie w 10-11s 100km/h i pozwala na wygodna jazde. jak podkrecic turbo? na forum golfa jest miliard tematow. wystarczy poczytac. najprosciej kupic sobie mbc. co to jest? na forum golfa jest nawet faq mojego autorstwa. samo podniesienia cisnienia niewiele da, bo moc bierze sie z paliwa. na szczescie ten element w 1.6td to kwestia obrocenia pina. no murzynki do roboty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #9 Napisano 2 Kwietnia 2009 ok takie jest moje zdanie, ale kogo to zresztą interesuje...ale zgodzę się z tym, że trzeba mieć wiedzę żeby takie autko dobrze działało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oslo Zgłoś #10 Napisano 3 Kwietnia 2009 człowiek uczy się przez całe życie , więc nie widzę problemu dla którego miałbym sobie nie poradzić , jest forum , uprzejmi i mądrzy koledzy z wiedzą , czego miałbym się nie nauczyc i ja :Ppoazdrawaim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MARECKI 85 Zgłoś #11 Napisano 15 Czerwca 2010 czytałem że nawet 130 kucy dla mnie jak coś jest seryjne to po co to podkręcać, nie lepiej kupić coś mocniejszego ?? to stare auto i stworzone do małego spalania a nie szaleństw, ja np mam TDI 1Z 90 KM i zbiera się pięknie, a nic nie było robione, mało pali i mam spokój bo nic sie nie psuje, a jęzeli bede chciał poszaleć kupię sobie Passat B5 4Motion np Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #12 Napisano 15 Czerwca 2010 By sięgnąć 110 KM trzeba będzie pewnie zmienić pompę wtryskową, na co najmniej 10-11mm i to jako pierwszy mod. Następnie gdzieś na forum vwgolf.pl było, jak przerobić pompę by nie było dławienia przy wysokich obrotach. Silniki te z racji swojego pochodzenia i pierwotnej konstrukcji świetnie czują się w wysokim paśmie obrotów (jak benzyniak ) a dół jest słaby. Licząc się z modami musisz sobie uzmysłowić, że będzie rakieta ale dopiero po przekroczeniu 3,5 tyś co oznacza większe spalanie no i na wolnych obrotach będzie słabszy(chyba że wystroisz na dolne obroty ale niestety te silniki mają w porównaniu do 1.9 słaby dół silnika tzn. korbowody itd. ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr_jaru Zgłoś #13 Napisano 15 Czerwca 2010 mja np mam TDI 1Z 90 KM i zbiera się pięknie, a nic nie było robione, mało pali i mam spokój bo nic sie nie psuje, a jęzeli bede chciał poszaleć kupię sobie Passat B5 4Motion ja miałem toledo tdi z silnikiem AHU 90PS i jak dla mnie to on nie jezdził,dopiero po wstawieniu wtrysków od AFN-a zacza jezdzic wiec nie wiem jakim cudem twoj passat niby tak super lata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MARECKI 85 Zgłoś #14 Napisano 23 Czerwca 2010 wiesz, ja mam przestawioną dawkę, a wtryski od AFNa nic nie dadzą jak nie ustawisz zmian na VAGU, A to da jakies 10 km max jakim cudem twoj passat niby tak super lata samochód samochodowi nie rózny, każdy jest inny mi wystarczy - 200 leci ale po co, spalanie jest OK 4,3 litra przy spokojnej jeździe - i o to chodzi, jak bede chciałsię ścigać to nie bede jeździł passatem tylko czymś co ma większyą moc i moment. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr_jaru Zgłoś #15 Napisano 25 Czerwca 2010 wiesz, ja mam przestawioną dawkę, a wtryski od AFNa nic nie dadzą jak nie ustawisz zmian na VAGU, A to da jakies 10 km max jak zrobisz taki zabieg to zobaczysz ze jest spora roznica,ja u siebie po wymianie wtryskow ustawiłem tylko kat wtrysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #16 Napisano 25 Czerwca 2010 bzpieczne ciśnienie na seryjnej uszczelce to 0,9 bara musisz uzbroić się w wskaźnik doładowania, szczerze mówiąc samemu bym tego ie robił bo ustawienie dawki to nie taka prosta sprawa a stopić tłoki to żaden problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #17 Napisano 25 Czerwca 2010 bzpieczne ciśnienie na seryjnej uszczelce to 0,9 bara musisz uzbroić się w wskaźnik doładowania, szczerze mówiąc samemu bym tego ie robił bo ustawienie dawki to nie taka prosta sprawa a stopić tłoki to żaden problem. ja jeżdżę już ponad 30 000km na doladowaniu ~1 bar i nic sie nie dzieje, tłoki całe, dawka podkręcona samodzielnie . Jak nie będzie za ubogiej mieszanki to nic nie powinno stopić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #18 Napisano 25 Czerwca 2010 a jak bedzie za bogata to sie stopi raz dwa. napisalem ze 0,9 jest bezpieczne u ciebie dziala a ktos inny zrobi 1.0 1.1 i mu glowice podniesie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #19 Napisano 28 Czerwca 2010 (edytowane) napisalem ze 0,9 jest bezpieczne u ciebie dziala a ktos inny zrobi 1.0 1.1 i mu glowice podniesie. Tyle ciężko zrobić bo przy 1 otwiwera sie WG i doładowanie znika (chyba, że MBC to można podkręcić jak najbardziej ) a głowica swoją drogą moja uszczelka już mówi dość Edytowane 28 Czerwca 2010 przez r0mek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Horacy Zgłoś #20 Napisano 1 Lipca 2010 Ja z doświadczenia wiem że nie osiągniesz takiej mocy z 1.6td troszkę możesz jednak podnieś moment obrotowy i troszkę kucy. A co ci będzie potrzebne na pewno Manual Boost Controler, Intercooler, Dodatkowy wskaźnik doładowania turbiny oraz regulator ciśnienia paliwa. Nie wiem jakie w passacie są turbinki ale bezpiecznie możesz go podkręcić o mniej więcej 0,2 Bara wyżej od serii jak przesadzisz pierwsze co turbo starczy ci na jeden sezon po drugie może ci wydmuchać uszczelkę pod głowicą itp. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach