pawel4545 Zgłoś #1 Napisano 23 Marca 2009 Witajcie przeglądam dziś od rana to forum i chciałem zasięgnąć waszej opinii. Sprawa ma sie następująco sprzedałem swój poprzedni samochód (Audi B4 TDi 1Z z automatem ) i teraz przymierzam się do zakupu passata B5 w okolicach 2000 lub 2001 rocznika tylko tu mam dylemat bo interesuje mnie tylko i wyłącznie automat tylko niewiem jaki silnik wybrać bo z jednej strony 1,9 Tdi (np afn) to fajniutki silniczek a z drugiej strony w pasacie wcina około 9,5 do 10 litrów w mieście czyli w przybliżęniu koszt przejechania 100km to jakies 36złotych dlatego zaczołem brać pod uwage silniki benzynowe bo nawet jak spali 15 litrów w mieście to zawsze można założyć mu gaziwo i chulać taniutko a przy okazji odpadają jednak wyższe koszty serwisowania dieselka a i sam samochód w zakupie troszkę tańszy. Może wy jako znawcy mi coś doradzicie bo z Passatów znam tylko model B3 którym jeździłem przez 3 latka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #2 Napisano 23 Marca 2009 Polecam 2,8 V6, ja mam taki silnik w swoim pasku. Po pierwsze elastyczny, mocny. Po drugie wersje z tym silnikiem są wypasione. Mają prawie wszystko. Po trzecie bardzo duża część diesli ma nakręcone horendalne przebiegi ( nie mówie, że wszystkie). Wada, a może właśnie zaletą jest to, że większość ma napęd 4x4. tylko wersje usa można spotkać w ośce. Osobiście nie bałbym się paska z usa. Warto poprosić VIN auta, zapłacić autocheck lub carfax i mamy aukto bardziej pewne niż z europy.Ja mam wersje USA. jak było po kolizji niech właściciel pokaże zdjęcia z aukcji. Ja mam gaz założony od 2 tygodni, nie widzę różnicy w jeździe na gazie i benzynie. śmiga pięknie. pali w cyklu mieszanym przy dość ciękiej nodze około 14 gazu. czyli 14x1,70zł=23,80. Ja osobiście nie widzę sensu kupowania diesla. Ale niczego dieslom nie odbieram. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WLK Zgłoś #3 Napisano 23 Marca 2009 wodzu zle Ci nie mowi... Mialem 2.8 30V w audi A4 swietnie to jezdzi, duzo wrazen z jazdy ale osobiscie polecam Ci 1.9tdi 131PS w manualnej 6 biegowce... obecnie to ty smigam i jesnem bardzo milo zaskoczony... w swojej a4 nie mialem gazu a 2.8 potrafi lyknac (po co komu 2.8 skoro nie stac go na utrzymanie jezdza c na PB). Obesnie przy 1.9 pali mi 5.5-6 7 po miescie a w trasie 4.9. W 6 biegach swietnie sobie radzi, jest czym pociagnac i przy okazji oszczednie... po za tym diesel bedzie mial wiekszy przebieg ale 500tys smialo pochodzi a w benzynie przy 300tys juz sie szykuja spore wydatki... zapytaj znajomych uslyszysz to samo ze jak passat totylko TDI a milo jesli bedzie to B5 FL (tkzw. 3BG) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel4545 Zgłoś #4 Napisano 23 Marca 2009 wiesz kolego ale po pierwsze primo samochód musi mieć automat bo ja juz niechcem manualnych skrzyń a 1,9 tdi w połączeniu z automatem w b5 z opinii użytkowników wcale takie super oszczędne nie jest dlatego rozważam jakiegoś benzyniaka 2,8 fakt same wypasy ale kolego powiedz mi jak koszty eksploatacyjne tego samochodu z tym motorem a swoją drogą 2,8 to v6 czy v8? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 23 Marca 2009 dlatego rozważam jakiegoś benzyniaka 2,8 fakt same wypasy ale kolego powiedz mi jak koszty eksploatacyjne tego samochodu z tym motorem a swoją drogą 2,8 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17145 274 posty 2,8 to v6 czy v8? V6 ---------- Post added at 00:14 ---------- Previous post was at 00:13 ---------- W podpisie mam 2.8 w automacie i quattro, 1700 kg i spalanie z kilku tys kilometrów.... na PB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #6 Napisano 23 Marca 2009 2.8 w B5 to V6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel4545 Zgłoś #7 Napisano 23 Marca 2009 a jak koszt części do 2,8 (np rozrząd) i czy ten silnik posiada jakieś typowe usterki lub wady ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #8 Napisano 23 Marca 2009 a jak koszt części do 2,8 (np rozrząd) Czytałes link podany przeze mnie ? Raczej nie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel4545 Zgłoś #9 Napisano 23 Marca 2009 jestem w trakcie lektóry którą mi podałeś jednak jak narazie nic nie pisze o kosztach utrzymania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #10 Napisano 23 Marca 2009 Czytaj dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel4545 Zgłoś #11 Napisano 23 Marca 2009 czytam czytam a kolego kuczlaw czy mi sie wydaje czy spalanie spadło w opisie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #12 Napisano 24 Marca 2009 Spadło Choć powiem że ostatnio tylko trasy robiłem ale nie oszczędzałem go, srednie tak 100-160 km/h i z nich masz ikonke w podpisie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chelmi Zgłoś #13 Napisano 24 Marca 2009 kuczlaw chyba jezdzisz jak emeryt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #14 Napisano 24 Marca 2009 Wcale nie jeździ jak emeryt, ja miałem średnią na PB około 11 litrów w cyklu mieszanym, z przewagą tras. Rozrząd w zamiennikach contitech rouwlie (chyba tak się pisze) kosztuje około 800zł komplet plus robocizna, warto doliczyć jeszcze około 100zł na termostat bo warto wymienic z rozrządem. Czasem, pojawiaja sie wycieki oleju spod dekli rozrządu, koszt około 100zł na strone plus 2x12zł na uszczelniacze pod wałek rozrządu. Ja zrobiłem dopiero około 7tyś i wymieniłem tylko tą uszczelkę pod dekiel. Po za tym autko odpukać bezproblemowe. A co do założenia gazu i opini, po co to robić, to odpowiedź jest jasna, chodzi o koszty a silnik wcale nie dostaje po dupie na gazie. Mam jesze B3 1,8ABS kóry ponad 200tyś na gazie zrobił i silnik chodzi jak ta lala. Wiec jeżeli można jeździć taniej, to dlaczego tego nie robić.Ważne: SPRAWDZONY GAZOWNIK, nie oszczędzamy na instalacji !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel4545 Zgłoś #15 Napisano 24 Marca 2009 Czyli jednym słowem jak dla mnie wychodzi że benzynka bedzie chyba lepsza a dlaczego: - bo napewno mniejszy przebieg a co za tym idzie mniej zużyta skrzynia i inne podzespoły - bo w przypadku silnika 2,8 pełen albo prawie pełen wypas - bo po założeniu instalacji gazowej koszta podobne - no i cena autka troszke niższa a co za tym idzie w tych pieniądzach kupuje młodszy rocznik Zgodzicie sie z moimi argumentami czy gadam jakieś bzdury? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #16 Napisano 24 Marca 2009 Zgodzicie sie z moimi argumentami czy gadam jakieś bzdury? Ja sie zgodzę Pamiętaj jeszcze że silnik wolnossący to mniej wydatków niż doładowany, zawsze coś tam przy turbiaku "wyskoczy" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #17 Napisano 24 Marca 2009 (...)1,9 Tdi (np afn) to fajniutki silniczek a z drugiej strony w pasacie wcina około 9,5 do 10 litrów w mieście(...) Nie wiem jak to się udało, bo kolegi AVF który ma big turbo, big wtryski i legitymuje się mocą ~240km pali do 10-ciu w mieście. Mój AFN pali w mieście koło 6.3 litra, automat gdyby spalił 7.5/8.0 bym mnie nie zdziwiło, ale do 10-ciu? Nie udało mi się tym silnikiem wykręcić nigdy więcej niż 7.5 No ale do rzeczy. 1.9 do pewnego stopnia jest dynamiczny, przy wymijaniu, przyjemny wcisk w fotel ale cudów nie można się spodziewać. Nie sposób tutaj przyrównać AFN do 2.8 bo to zupełnie różna koncepcja, inne przeznaczenie. Teraz gdybym miał brać samochód to zastanowiłbym się poważnie nad 2.8 V6 bo pracuje pełna kulturka, jest cichy a po wkręceniu z wydechu dobiegają dźwięki przyjemne dla ucha. Napęd na 4-ry kapcie bardzo fajna rzecz, przydatna nie tylko w zimie. Sam osobiście bym go nie zagazował bo nie zniósłbym tego zapachu - z kolei znam takie osoby które to samo mówią o dieslu. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel4545 Zgłoś #18 Napisano 24 Marca 2009 kolego ja powiedziałem ze pali do 10 po lekturze tego otóż forum a jeśli żle powiedziałem to prosiłbym o wypowiedź osoby które mają własnie takiego pasiaka w automacie i może oni podpowiedzą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
G.R.Z Zgłoś #19 Napisano 24 Marca 2009 ja także polecam 2.8v6-dobry silnik:) tylko jedna podstawowa zasada!!!nie uzywamy częsci no name oraz innych gówien bo to się mści pózniej. ceny części np: uszczelka pod pokrywe-100zł rozrząd-ok 600zł(ceny są rózne ale trzeba szukać,jak by co to dam namiary na typa co ma dobre ceny:D(można zaoszczędzić pare zł a towar ten sam co w aso)) a i są 4 uszczelniacze pod wałkami rozrządu nie 2 co do spalania to mi akurat pali +-14l/100km(miasto) bo na trasie mi wyszło 10l/100km no ale taki silnik musi coś jeść przecież.jedziesz sobie elegancko i sie nie martwisz ze podczas wyprzedzania zabraknie ci mocy. polecam i pozdrawiam;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WLK Zgłoś #20 Napisano 24 Marca 2009 (edytowane) widze ze kolega pawel4545 lepiej zna sie na silnikach i samochodach mimo ze nie byl w ich posiadaniu?? czlowieku kto Ci nagadal ze 1.9tdi pali 10l?? to graniczy z cudem dam Ci swoje auto na tydzien czasu i jesli chociaz raz spali 10l oddam Ci go za free jesli nie wyplacisz mi jego wartosc(33 tysia) pasuje?? Skoro jestes taki pewien to chyba dobry uklad!!! Po za tym ja mialem w A4 motor 2.8 30V w Q... jezdzi sie zajebiscie ale po jaki ch...j komus taki silnik skoro pcha do niego LPG?? majac kulttowego PASSATA R36 tez zalozysz do niego LPG?? Bedac jeszcze w posiadaniu A4 palila roznie 10/12 a palila i 15/18... o LPG nie myslalem nawet przez chwile...bo trzeba cieszyc sie jazda a nie skrobac sie po du...e i patrzyc ile spali... Jesli bedziesz chcial jezdzic oszczednie to nigdy nie wykorzystasz jego mocy... 1.9 max spalil 8 literkow ale byl to gigant korek 1.5 KM przez 4godziny... normalnie pali w cyklu mieszanym 5.7 i szczerze wrazenia z jazdy sa bardzo mile... Chcesz duzy silnik i najlepiej zeby malo palil trzeba sie zastanowic nad tym!!! W AUDI A4 masz ten sam silnik co w Passku wiec nie truj jesli czegos nie wiesz... Audica jezdzilem 2 lata a Passatem juz prawie rok... wiec wiem lepiej co mowie a nie gdybam... Oczywiscie nie pomysl sobie ze jestem zlosliwy:) P.S. automat pali max litr wiecej ale to MAX Edytowane 24 Marca 2009 przez WLK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach