Rodżer Zgłoś #21 Napisano 22 Marca 2009 ale chciałbym usłyszeć jak to świeci. Poczułem się trochę wywołany do tablicy Więc moje subiektywne odczucia są takie: lepiej, ale żadna rewelacja jeśli chodzi o światła mijania, długie znacznie lepiej niż oryginalne, aczkolwiek mam wrażenie, że światło jest bardziej skupione na środku drogi i nie za dobrze są doświetlone pobocza - oczywiście (żeby uprzedzić komentarze) światełka od razu były ustawione na stacji diagnostycznej, a nie pod ścianą czy w ogóle. Mam również dołożone przekaźniki i grube kable. Do mijania wsadziłem osram nightbreaker, ale powiem że mocno się na nich zawiodłem. Nie bawiłem się (i chyba nie będę bawił) w ksenony, hidy czy kij wie jak to jeszcze nazwać; jak czytałem dyskusje o spryskiwaczach, systemach samopoziomujących i czym tam jeszcze to mi ochota przeszła. Chociaż oczywiście efekt może być dobry... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fundil Zgłoś #22 Napisano 22 Marca 2009 Moim zdaniem na odwrót to długie są kiepskie a mijania bd. A po co mi długie mam xenony. A propo samopziomowania w przepisach nic niema o tym mowy. Przepisy mówią tylko w nowoprodukowanych samochodach musi być samopoziomowanie spryskiwacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #23 Napisano 22 Marca 2009 mam te żarówki http://moto.allegro.pl/item586610471_zarowki_bosma_fire_h4_55w_100w_deszcz_mgla_noc.html cenia nie kosmos a świecą rewelacyjnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #24 Napisano 23 Marca 2009 A propo samopziomowania w przepisach nic niema o tym mowy. Przepisy mówią tylko w nowoprodukowanych samochodach musi być samopoziomowanie spryskiwacze Do czasu aż: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47311 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-JaszczomP- Zgłoś #25 Napisano 24 Marca 2009 No dobra, to i ja coś powiem... In.pro... święcą napewno lepiej niż stare zmatowiałe klosze, czy równie stare soczewki helli, chociaż tutaj nie będę sie spierał. Ogólnie moje wrażenie jest takie że jest jaśniej, bez przekaźników i tym podobnych rzeczy, a o xenonie i hidach to już nie wspomne bo ostatnio wracałem wieczorem w deszczu i myślałem że zatrzymam sie na trasie i komuś bezczelnie wpier&&& bo tak mnie oślepiały jego światła, które odbijały się w moich lusterkach ! więc powiedziałem sobie że HIDy ni hu*A! nie w moich lampach ! chyba że na długie sobie wstawie co bym mógł kogoś od czasu do czasu oślepić... A może to pomoże jak świecą inpro w porównaniu do zwykłych... Ori hella ryflowana_____ In.pro. Pozycyjne : Długie: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fundil Zgłoś #26 Napisano 24 Marca 2009 Może i masz racje że oslepiają ala tylko takich którzy mają źle ustawione lusterka. Osobiscie ja swoje lampki ustawiłem troszke niżej,no i zrobiłem test, odeszlem od samochodu na odległości 30 m dopiero jak sie położyłem na glebe to zaczeły oślepiać. Tak że to wszystko zależy od ustawienia lamp. PS;po co komus xenony na długie????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-JaszczomP- Zgłoś #27 Napisano 24 Marca 2009 źle ustawione lusterka? raczej źle ustawione lampy walące w niebo a nie na droge ! ja lusterka mam ustawione tak żebym wszystko dobrze widział. No zależy od ustawienia i dlatego mówie że to nie moje lusterka są winne PS;po co komus xenony na długie????? Po to zeby oślepiać padalców którym szkoda 10zł na dobre ustawienia świateł w aucie za ponad 100 000 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #28 Napisano 24 Marca 2009 Może i masz racje że oslepiają ala tylko takich którzy mają źle ustawione lusterka.Osobiscie ja swoje lampki ustawiłem troszke niżej,no i zrobiłem test, odeszlem od samochodu na odległości 30 m dopiero jak sie położyłem na glebe to zaczeły oślepiać. Tak że to wszystko zależy od ustawienia lamp. To ja może napiszę jeszcze raz na temat oślepiania i poprę się przy tym zdjęciami kolegi JaszczomP (liczę, że się nie obrazi) bo są wystarczające by przedstawić problem. Kolego fundil bardzo ładnie z twojej strony, że obniżyłeś swoje reflektory, by nic nie oślepiały. Niestety osiągnąłeś tylko 50% sukcesu. Dlaczego tylko 50%, ano dlatego, że podczas mijania się 2 samochodów nie jest dokuczliwe tzw. "oślepianie" bo wystarczy na ten moment patrzeć bliżej samochodu, albo na pobocze dzięki czemu nie tracimy drogi z zasięgu wzroku i da się to chwilowe "oślepienie" przeżyć. Największy problem pojawia się gdy samochód wyposażony w HID z allegro (nawet w soczewce) pojawi się za nami. Wtedy dochodzi nam problem z lusterkami, które każdy ma ustawione tak by jak najwięcej z tyłu widzieć i pamiętać należy o tym, że wszystkie lusterka mamy skierowane w nasze oczy. W tym miejscu przybliżę troszkę budowę elementu optycznego. Mianowicie, większość użytkowników HID kupuje przed ich zamontowaniem różnego rodzaju reflektory które do świecenia wykorzystują soczewki, twierdząc przy tym, że soczewki wystarczą do tego by nie "oślepiać". Niestety tak nie jest, jeśli soczewki te są przystosowane/homologowane do jakiejkolwiek żarówki halogenowej. Przesłona która odcina nam światło w tym miejscu które ono nam niepotrzebne, jest inaczej skonstruowana dla żarników HID i inaczej dla żarówki halogenowej. Poniżej zdjęcie, które to tłumaczy: Na górze mamy soczewkę dla zwykłej żarówki halogenowej, poniżej soczewka przystosowana do żarnika ksenonowego. Teraz poprę się zdjęciem kolegi JaszczomP: Na zdjęciu tym linią czerwoną i jasno-niebieską zaznaczyłem poziom oświetlenia soczewki w reflektorze IN-PRO, Te zielone prostokąciki to orientacyjny poziom zamontowania lusterek wstecznych w samochodzie przed nami. Jak widać prawe lusterko jest w strefie tzw. olśniewania, lecz w przypadku żarówki halogenowej w tym miejscu nie mamy aż tyle światła by było to dokuczliwe dla kierowcy w samochodzie przed nami. Co innego uzyskamy, gdy do soczewki halogenowej wsadzamy żarnik wyładowczy (HID) wtedy w miejscu gdzie mamy prawe lusterko uzyskujemy znacznie więcej światła (zdjęcie to potwierdzające zamieszczam poniżej). Linią fioletową zaznaczyłem granicę światła jaką dają soczewki przystosowane do żarnika ksenonowego (bądź oryginalny ksenon) i chyba łatwo wywnioskować, że takie światła oślepią nas gdy samochód za nami podskoczy na hopce albo tym podobnym. Podczas normalnej jazdy reflektory takie nie świecą nam w lusterka. Kolejny dowód: Po lewej soczewka przystosowana do żarówki halogenowej z żarówką halogenową, po prawej ta sama soczewka z zainstalowanym HID'em z allegro o mocy 6000K. Jak widać na zdjęciu, po zainstalowaniu żarnika HID otrzymujemy znacznie więcej światła w strefie gdzie mamy lusterko samochodu jadącego przed nami. Efekt? wyobraźcie sobie jak to światło świeci nam prosto w oczy, bo przecież tak mamy ustawione lusterka. Przepraszam, że się tak rozpisałem, ale czytając wasze posty i kłótnie na temat "oślepiania" po prostu spadam ze stołka. Myślę, że wielkich głupot nie napisałem i wyciągniecie wnioski z tekstu i zdjęć które tu zamieściłem. Dodam jeszcze, że większość posiadaczy HID lubi sobie przycisnąć (gaz w samochodzie) i każdy spotkany samochód na drodze przed sobą traktują jako okazje by poćwiczyć wyprzedzanie. Jako, że nie zawsze sytuacja na to pozwala, to taki delikwent lubi się uczepić kilka metrów za mną z jednoczesnym wysunięciem samochodu (by dostrzec jakąkolwiek lukę między samochodami jadącymi z naprzeciwka) i daje mi swoimi HID'ami prosto we wszystkie 3 lusterka, a ja by cokolwiek dostrzec jadę z jak blondynką z brodą na kierownicy, bo tylko wtedy nie mam lusterek w zasięgu wzroku. W takich sytuacjach mam ochotę nacisnąć naa hamulec i rozbić mu te "NIE-oślepiające" światełka. Pozdrawiam wszystkich. (więcej już nic nie piszę o oślepianiu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fundil Zgłoś #29 Napisano 24 Marca 2009 (edytowane) źle ustawione lusterka? raczej źle ustawione lampy walące w niebo a nie na droge ! ja lusterka mam ustawione tak żebym wszystko dobrze widział. No zależy od ustawienia i dlatego mówie że to nie moje lusterka są winne Po to zeby oślepiać padalców którym szkoda 10zł na dobre ustawienia świateł w aucie za ponad 100 000 zł ja mam autko za 3tyś. i staram się być bezpiecznym dla siebie i dla innych. soory za lusterka, ale znam takich gamoni co w trzech lusterkach widzą to samo. ---------- Post added at 20:44 ---------- Previous post was at 20:15 ---------- tak wiec kolego JOHN masz źle ustawione lusterka. PMIĘTAJ DOBRZE USTAWIONE LUSTERKA SĄ WTEDY GDY TYLKO W JEDNYM LUSTERKU WIDZISZ PROBLEM (NAJCZĘŚCIEJ W WSTECZNYM LUSTERKU) pamiętaj o strefach obserwacji i punkcie martwym ---------- Post added at 20:47 ---------- Previous post was at 20:44 ---------- PS IN-PRo przystosowana są do xenonów mają homologacje ---------- Post added at 20:55 ---------- Previous post was at 20:47 ---------- A mam pytanie czy ktokolwie jechał przed BMW X5 przez 200 km? Ten do dopiero walił po gałach Edytowane 24 Marca 2009 przez fundil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #30 Napisano 24 Marca 2009 (edytowane) tak wiec kolego JOHN masz źle ustawione lusterka. PMIĘTAJ DOBRZE USTAWIONE LUSTERKA SĄ WTEDY GDY TYLKO W JEDNYM LUSTERKU WIDZISZ PROBLEM (NAJCZĘŚCIEJ W WSTECZNYM LUSTERKU) pamiętaj o strefach obserwacji i punkcie martwym Możliwe, zawsze ustawiałem boczne tak by (dla lusterka lewego) w prawym dolnym rogu widzieć odrobinę tylniego błotnika, dokładnych zasad nigdy nie zgłębiałem. Ale klikając na pierwszy link z google: http://www.technikajazdy.info/bezpieczenstwo/martwy-punkt/ Wywnioskowałem, że lusterka mam ustawione poprawnie. No może mam je skierowane za bardzo do wewnątrz. PS IN-PRo przystosowana są do xenonów mają homologacjeUwierzę jak ktoś zrobi zdjęcie oznaczeń na reflektorach. Edytowane 24 Marca 2009 przez John Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fundil Zgłoś #31 Napisano 24 Marca 2009 SORKI za emocje ale mnie poniosło PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ale lamp nie wymienie POZDRO SZEROKOŚCI BAJO NARKA i co tam sie da Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-JaszczomP- Zgłoś #32 Napisano 24 Marca 2009 A mam pytanie czy ktokolwie jechał przed BMW X5 przez 200 km? Chyba wlasnie za takim bmw, albo czymś bardzo podobnym, takie wyższe gówno z okropnie ustawionymi lampami,, i to w deszczu... spierdzielałem przed nim ile wlazło, i o tym własnie mówiłem wcześniej. Dobrze, więc ustaliliśmy że Hidy oślepiają, że in.pro nie ma(?) homologacji na Hidy, napewno ma hom. E9, ale to chyba nie jest na xenon? Lusterka ustawiamy poprawnie. In pro nie wywalamy bo nie po to je kupowaliśmy, nie po to płaciliśmy tyle kasy, za lampy które miały nam uprzejemnić jazdę lepszym światłem, ewentualnie wywalamy hidy, albo dobrze ustawiamy. I nie mówmy o tym że ktoś oślepi nas na hopce, dziurze czy śpiącym policjancie, no bo bez przesady wtedy nawet pozycyjne mogą nas oślepić Jednak Panowie dalej pozostał pewien problem, co zrobić z naszymi parującymi lampami ? Pozdrawiam i proszę się tak nie denerwować nie ma o co zachowujmy się na poziomie, na spokojnie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fundil Zgłoś #33 Napisano 25 Marca 2009 Lampki już nie parują. sposób otwieralem dekle po jeździe na około 20 minut przewietrzyłem je no i spkój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #34 Napisano 25 Marca 2009 Polecam otworzyć tak jak napisałem dekle na kilka dni a najlepiej na traske tak z 300 km wysycha wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fundil Zgłoś #35 Napisano 25 Marca 2009 Może i to by było szybsze ale bardziej nie korzystne dla luster ZADUŻO KURZU:20: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olcyn Zgłoś #36 Napisano 21 Maja 2010 Koledzy zastanawiam się jaki zestaw hid zamontować w lampach in-pro żeby mieć bi-xenony? Te zestawy bi-xenonowe z allegro są pod jedną soczewkę? jak to rozwiązać w przypadku lamp z b3? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #37 Napisano 21 Maja 2010 Koledzy zastanawiam się jaki zestaw hid zamontować w lampach in-pro żeby mieć bi-xenony? Te zestawy bi-xenonowe z allegro są pod jedną soczewkę? jak to rozwiązać w przypadku lamp z b3? Nie da się się zrobić z twoich soczewek bi-ksenonu kupując jedynie chiński zestaw. Bi-ksenon to także specyficzna soczewka, która u ciebie nie występuje. Możesz też zrobić pseudo Bi-ksenon kupując 2 zestawy HID. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek 11 Zgłoś #38 Napisano 20 Listopada 2010 mam problem paruje mi przednia lewa lampa w passacie b5liffting , co może być przyczyna parowania ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #39 Napisano 20 Listopada 2010 Nieszczelność. I skorzystaj z wyszukiwarki w dziale B5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach