darek120 Zgłoś #1 Napisano 16 Marca 2009 Witam wszystkich znawców silnika diesla Przejdźmy do rzeczy najpierw przy dohamowywaniu na przykład przed krzyżówką może trochę gwałtownie dwa razy mi zgasł za drugim razem niechciał wogule odpalić dopiero po dość długim kręceniu zaskoczył nadmieniam że mam go ponad półtora roku i nigdy takich problemów nie było, potem pod sklepem odpalił normalnie i ruszyłem do domu wyjeżdżając na dwupasmówkę przyspieszyłem i nagle usłyszałem potężny huk i totalny brak mocy a za autem czarny dym że nic nie widać to znaczy na jałowych obrotach nie kopci ale lekki gaz i nic nie widać za samochodem . Co to może być co się stało i jakich mogęsię spodziewać się kosztów. proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #2 Napisano 16 Marca 2009 spadła rura od turbo... trochę roboty i może obejdzie się bez kosztów... no może nowa dobra opaska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #3 Napisano 16 Marca 2009 a to że wcześniej zgasł i nie mogłem go odpalić dopiero przy długim kreceniu i dodawaniu gazu się rozkręcił to nie może być przestawiony rozrząd a dopiero przy wystrzale zrzuciło gumę z turbiny . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #4 Napisano 16 Marca 2009 a robiles cos przy rozrzadzie???? ja mialem takiego strzala raz jak wyskoczyl waz dochodzacy do interculera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #5 Napisano 16 Marca 2009 przy rozrządzie nic nie robiłem oprucz wymiany półtora roku temu i to wszystko , ale i Ty i Kujon chyba macie rację to napewno jakiś wąż zleciał lub pękł przy wystrzale . jutro sprawdzę i dam znać jeżeli macie jeszcze jakieś wskazówki to proszę pisać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #6 Napisano 17 Marca 2009 witam jestem już po oględzinach mojego ateczka i okazało się że odpadł mi cały dekiel dolny od interculera i teraz moje pytanie brzmi czy to mogła byc wina turbiny ponieważ - w ostatnim czasie zawiesiła się kilka razy -jak zasysałem powietrze z to tłoczek który załącza turbinę powinien mieć skok około 3 cm stoi w miejscu lekko tylko drgnie więc może jak się turbo zablokowało to rozwaliło interculer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #7 Napisano 17 Marca 2009 kolego tak jak piszesz musiało być zazwyczaj wchodzi w awaryjny ale w twoim wypadku nie zdążył ale te twoje 140KM to sie nie wzieło z powietrza, zmieniony program większe ciśnienie doładowania itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #8 Napisano 17 Marca 2009 napisz mi jeszcze czy ta turbina nadaje się jeszcze do czyszczenia czy jak zablokowało ją to już coś mogło w srodku rozwalić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #9 Napisano 17 Marca 2009 jak nie pompuje zbyt dużo oleju to rozbieraj i czyść nic nie powinno sie stać z kierownicam, a tak swoją drogą po co 140 kucy jak jeździsz delikatnie bo inaczej by sie nie zapiekła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #10 Napisano 18 Marca 2009 tak delikatnie nie jeżdże musiała już być lekko zajechana wcześniej ale do rzeczy odnośnie turbiny czy lapiej odkręcić ją razem z kolektorem i później sobie rozbierać czy samą turbinę łatwiej z demontować chodzi mi konkretnie który z tych sposobów jest łatwiejszy w demontażu. dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #11 Napisano 23 Marca 2009 (edytowane) Witam jeszce raz Pasio naprawiony śmiga jak talala a mnianowicie było turbina zablokowana na kierowniczkach tak że cięgno wogule nie dało się poruszyć po rozebraniu okazało się że łopatki jak i pozostałe częsci wewnętrzne są w idealnym stanie także czyszczenie z piaskowaniem i turbinka jak nowa . Interculer poskładałem sam do kupy i koszty całe operacji to 30 zł piaskowanie czyli danie kolesiowi na flaszeczkę oraz mechanik 150 zł razem 180 zł. Mechanik to oczywiście kolega który pomagał mi w rozkręcaniu dlatego taka sumka . Fotek rozebranej turbinki nie zrobiłem ale za to zrobione mam fotki części turbinki po piaskowaniu także postaram się jutro wrzucić na forum . Zaznaczam że dzięki uzytkownikom forum czyszczenie turbinki przebiegło szybko i sprawnie. dzięki za podpowiedzi pozdrawiam a tak jeszcze z ciekawości to jak bym oddał do mechanika to może ktoś wie ile by mnie kosztowała ta cała operacja naprawy samochodu ? Edytowane 23 Marca 2009 przez darek120 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel.wro Zgłoś #12 Napisano 23 Marca 2009 (edytowane) PASSAT 1.9 TDI AFN 110KM 1999 VARIANTSKÓRA i nie tylko PO CHIPIE 140 KM I 290 NM powiedz cos wiecej o swoim autku, tez mam takiego i zastanawiam sie nad wzmocnieniem. a mianowicie, gdzie robiles, co zmieniles poza programem, jak sie jezdzi, czy cos sie zmienilo w eksploatacji (olej itp), ile juz jezdzisz z taka moca, itp.. aha i jeszcze jakbys podal jakie masz cisnienei doladowanie, moze jakiegos loga dyna na 3,8,11). a czyszczenie w zakladzie we wro - 250zl pozdro Daniel Edytowane 23 Marca 2009 przez daniel.wro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
choryczosnek Zgłoś #13 Napisano 23 Marca 2009 a tak jeszcze z ciekawości to jak bym oddał do mechanika to może ktoś wie ile by mnie kosztowała ta cała operacja naprawy samochodu ? Mogę napisać pod koniec tygodnia, bo na dniach mój pasio jedzie na przeczyszczenie turbinki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #14 Napisano 23 Marca 2009 powiedz cos wiecej o swoim autku, tez mam takiego i zastanawiam sie nad wzmocnieniem.a mianowicie, gdzie robiles, co zmieniles poza programem, jak sie jezdzi, czy cos sie zmienilo w eksploatacji (olej itp), ile juz jezdzisz z taka moca, itp.. aha i jeszcze jakbys podal jakie masz cisnienei doladowanie, moze jakiegos loga dyna na 3,8,11). Ja chipowałem swojego we Wrocku firma nazywała sie AUTOTRONICA koszt całej zabawy to 400 zł . Jeżdże już tak około 15 miesięcy i jestem bardzo zadowolony auto jak nie kopciło przed chipem tak nie kopci do tej pory . Zużycie paliwa się nie zmieniło bynajmniej nie zauważyłem różnicy . Pytasz co mam zmienione , więc gość mi w komuterze wylutawał oryginalne 2 procesorki i wlutował podstawki w które włożył zaprogramowane swoje procki . Wbrew temu co piszą inni czyli że tanio to lipa to Ja się z tym nie zgadzam Ja poprostu jestem zadowolony . Co do logów to mam vaga ale nigdy się nim aż tak nie bawiłem poza kasacją błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel.wro Zgłoś #15 Napisano 23 Marca 2009 Ja chipowałem swojego we Wrocku firma nazywała sie AUTOTRONICA koszt całej zabawy to 400 zł . Jeżdże już tak około 15 miesięcy i jestem bardzo zadowolony auto jak nie kopciło przed chipem tak nie kopci do tej pory . Zużycie paliwa się nie zmieniło bynajmniej nie zauważyłem różnicy . Pytasz co mam zmienione , więc gość mi w komuterze wylutawał oryginalne 2 procesorki i wlutował podstawki w które włożył zaprogramowane swoje procki . Wbrew temu co piszą inni czyli że tanio to lipa to Ja się z tym nie zgadzam Ja poprostu jestem zadowolony . Co do logów to mam vaga ale nigdy się nim aż tak nie bawiłem poza kasacją błędów. a hamowany byl, przed i po? moze jakis wykres masz?, a co do logow to zglosze sie na PW moze cos sie dogadamy pozdro Daniel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #16 Napisano 24 Marca 2009 hamowany był przed i po ale ta hamownia to poprostu przykręcane takie urządzonko na koło i według tego była sprawdzana moc. Wykres gdzieś mam jak go zeskanuję to wrzucę na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacckii Zgłoś #17 Napisano 24 Marca 2009 Witam jeszce raz a tak jeszcze z ciekawości to jak bym oddał do mechanika to może ktoś wie ile by mnie kosztowała ta cała operacja naprawy samochodu ? niedawno znajomy w golfie 1.9tdi miał taką akcję tyle, że spadła mu tylko rura od turbo ale chłopak bardzo się przestraszył i oddał auto do naprawy do ASO seata, pół dnia zajęły im oględzimy i naprawa (założenie rury) i skasowali.... 200zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #18 Napisano 24 Marca 2009 a ile kosztuje czyszczenie turbiny ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel.wro Zgłoś #19 Napisano 24 Marca 2009 ok 250 - czyszczenie kierownic ok 1000 - tzw. regeneracja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #20 Napisano 24 Marca 2009 ok to dzięki ,musze sprawdzić czy nie dostał się olej bo mam go troche na pokrywie zaworow ,no i chyba będe musiał za wczasu oddać do czyszczenia zanim padnie ---------- Post added at 17:00 ---------- Previous post was at 16:55 ---------- mnie sie wydaje że jest za mułowaty jak na silnik 1,9 TDI ale nie kopci tylko olej mam na pokrywie zaworow,chyba że ktoś wie co może być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach