Skocz do zawartości
darek120

huk a potem spadek mocy oraz kopcenie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich znawców silnika diesla

Przejdźmy do rzeczy najpierw przy dohamowywaniu na przykład przed krzyżówką może trochę gwałtownie dwa razy mi zgasł za drugim razem niechciał wogule odpalić dopiero po dość długim kręceniu zaskoczył nadmieniam że mam go ponad półtora roku i nigdy takich problemów nie było,

potem pod sklepem odpalił normalnie i ruszyłem do domu wyjeżdżając na dwupasmówkę przyspieszyłem i nagle usłyszałem potężny huk i totalny brak mocy a za autem czarny dym że nic nie widać to znaczy na jałowych obrotach nie kopci ale lekki gaz i nic nie widać za samochodem .

Co to może być co się stało i jakich mogęsię spodziewać się kosztów.

proszę o pomoc :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spadła rura od turbo... trochę roboty i może obejdzie się bez kosztów... no może nowa dobra opaska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to że wcześniej zgasł i nie mogłem go odpalić dopiero przy długim kreceniu i dodawaniu gazu się rozkręcił to nie może być przestawiony rozrząd a dopiero przy wystrzale zrzuciło gumę z turbiny .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a robiles cos przy rozrzadzie???? ja mialem takiego strzala raz jak wyskoczyl waz dochodzacy do interculera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy rozrządzie nic nie robiłem oprucz wymiany półtora roku temu i to wszystko , ale i Ty i Kujon chyba macie rację to napewno jakiś wąż zleciał lub pękł przy wystrzale . jutro sprawdzę i dam znać

jeżeli macie jeszcze jakieś wskazówki to proszę pisać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

jestem już po oględzinach mojego ateczka i okazało się że odpadł mi cały dekiel dolny od interculera i teraz moje pytanie brzmi czy to mogła byc wina turbiny ponieważ

- w ostatnim czasie zawiesiła się kilka razy

-jak zasysałem powietrze z to tłoczek który załącza turbinę powinien mieć skok około 3 cm stoi w miejscu lekko tylko drgnie więc może jak się turbo zablokowało to rozwaliło interculer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego tak jak piszesz musiało być zazwyczaj wchodzi w awaryjny ale w twoim wypadku nie zdążył ale te twoje 140KM to sie nie wzieło z powietrza, zmieniony program większe ciśnienie doładowania itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz mi jeszcze czy ta turbina nadaje się jeszcze do czyszczenia czy jak zablokowało ją to już coś mogło w srodku rozwalić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie pompuje zbyt dużo oleju to rozbieraj i czyść nic nie powinno sie stać z kierownicam, a tak swoją drogą po co 140 kucy jak jeździsz delikatnie bo inaczej by sie nie zapiekła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak delikatnie nie jeżdże musiała już być lekko zajechana wcześniej ale do rzeczy odnośnie turbiny czy lapiej odkręcić ją razem z kolektorem i później sobie rozbierać czy samą turbinę łatwiej z demontować chodzi mi konkretnie który z tych sposobów jest łatwiejszy w demontażu.

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jeszce raz ;)

Pasio naprawiony śmiga jak talala a mnianowicie było

turbina zablokowana na kierowniczkach tak że cięgno wogule nie dało się poruszyć po rozebraniu okazało się że łopatki jak i pozostałe częsci wewnętrzne są w idealnym stanie także czyszczenie z piaskowaniem i turbinka jak nowa . Interculer poskładałem sam do kupy i koszty całe operacji to 30 zł piaskowanie czyli danie kolesiowi na flaszeczkę oraz mechanik 150 zł razem 180 zł. Mechanik to oczywiście kolega który pomagał mi w rozkręcaniu dlatego taka sumka .

Fotek rozebranej turbinki nie zrobiłem ale za to zrobione mam fotki części turbinki po piaskowaniu także postaram się jutro wrzucić na forum .

Zaznaczam że dzięki uzytkownikom forum czyszczenie turbinki przebiegło szybko i sprawnie.

dzięki za podpowiedzi

pozdrawiam :)

 

a tak jeszcze z ciekawości to jak bym oddał do mechanika to może ktoś wie ile by mnie kosztowała ta cała operacja naprawy samochodu ?

Edytowane przez darek120

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PASSAT 1.9 TDI AFN 110KM 1999 VARIANT

SKÓRA i nie tylko

PO CHIPIE 140 KM I 290 NM

 

powiedz cos wiecej o swoim autku, tez mam takiego i zastanawiam sie nad wzmocnieniem.

a mianowicie, gdzie robiles, co zmieniles poza programem, jak sie jezdzi, czy cos sie zmienilo w eksploatacji (olej itp), ile juz jezdzisz z taka moca, itp..

 

aha i jeszcze jakbys podal jakie masz cisnienei doladowanie, moze jakiegos loga dyna na 3,8,11).

 

a czyszczenie w zakladzie we wro - 250zl

 

pozdro

 

Daniel

Edytowane przez daniel.wro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tak jeszcze z ciekawości to jak bym oddał do mechanika to może ktoś wie ile by mnie kosztowała ta cała operacja naprawy samochodu ?

 

Mogę napisać pod koniec tygodnia, bo na dniach mój pasio jedzie na przeczyszczenie turbinki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedz cos wiecej o swoim autku, tez mam takiego i zastanawiam sie nad wzmocnieniem.

a mianowicie, gdzie robiles, co zmieniles poza programem, jak sie jezdzi, czy cos sie zmienilo w eksploatacji (olej itp), ile juz jezdzisz z taka moca, itp..

 

aha i jeszcze jakbys podal jakie masz cisnienei doladowanie, moze jakiegos loga dyna na 3,8,11).

 

Ja chipowałem swojego we Wrocku firma nazywała sie AUTOTRONICA koszt całej zabawy to 400 zł . Jeżdże już tak około 15 miesięcy i jestem bardzo zadowolony auto jak nie kopciło przed chipem tak nie kopci do tej pory . Zużycie paliwa się nie zmieniło bynajmniej nie zauważyłem różnicy . Pytasz co mam zmienione , więc gość mi w komuterze wylutawał oryginalne 2 procesorki i wlutował podstawki w które włożył zaprogramowane swoje procki . Wbrew temu co piszą inni czyli że tanio to lipa to Ja się z tym nie zgadzam Ja poprostu jestem zadowolony . Co do logów to mam vaga ale nigdy się nim aż tak nie bawiłem poza kasacją błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja chipowałem swojego we Wrocku firma nazywała sie AUTOTRONICA koszt całej zabawy to 400 zł . Jeżdże już tak około 15 miesięcy i jestem bardzo zadowolony auto jak nie kopciło przed chipem tak nie kopci do tej pory . Zużycie paliwa się nie zmieniło bynajmniej nie zauważyłem różnicy . Pytasz co mam zmienione , więc gość mi w komuterze wylutawał oryginalne 2 procesorki i wlutował podstawki w które włożył zaprogramowane swoje procki . Wbrew temu co piszą inni czyli że tanio to lipa to Ja się z tym nie zgadzam Ja poprostu jestem zadowolony . Co do logów to mam vaga ale nigdy się nim aż tak nie bawiłem poza kasacją błędów.

 

a hamowany byl, przed i po? moze jakis wykres masz?, a co do logow to zglosze sie na PW moze cos sie dogadamy ;)

 

pozdro

 

Daniel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hamowany był przed i po ale ta hamownia to poprostu przykręcane takie urządzonko na koło i według tego była sprawdzana moc. Wykres gdzieś mam jak go zeskanuję to wrzucę na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam jeszce raz ;)

a tak jeszcze z ciekawości to jak bym oddał do mechanika to może ktoś wie ile by mnie kosztowała ta cała operacja naprawy samochodu ?

 

niedawno znajomy w golfie 1.9tdi miał taką akcję tyle, że spadła mu tylko rura od turbo ale chłopak bardzo się przestraszył i oddał auto do naprawy do ASO seata, pół dnia zajęły im oględzimy i naprawa (założenie rury) i skasowali.... 200zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok 250 - czyszczenie kierownic

ok 1000 - tzw. regeneracja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to dzięki ,musze sprawdzić czy nie dostał się olej bo mam go troche na pokrywie zaworow ,no i chyba będe musiał za wczasu oddać do czyszczenia zanim padnie

 

---------- Post added at 17:00 ---------- Previous post was at 16:55 ----------

 

mnie sie wydaje że jest za mułowaty jak na silnik 1,9 TDI ale nie kopci tylko olej mam na pokrywie zaworow,chyba że ktoś wie co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności