Gość marek66 Zgłoś #1 Napisano 9 Marca 2009 Koleżanki i Koledzy ! Bardzo wszystkich serdecznie witam, jestem posiadaczem passata1,9TDI 1Z 90KM 1994r. Od pewnego czasu zaobserwowałem ,że rozrusznik ciężko kręci. Akumulator dobry sprawdzone , przewody zasilające rozrusznik dobrze przykręcone , przeczyszczone., świece żarowe OK. Właściwie to mój rozrusznik od czasy gdy go kopiłem (3lata) to "ciężko kręcił". Więc może mam nie do tego modelu rozrusznik.Czy może ktoś z Was wie jakiej mocy i o jakich oznaczeniach ma być rozrusznik do mojego passacika. Pozdrawiam Koleżanki i Kolegów zawsze szerokiej drogi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #2 Napisano 9 Marca 2009 Tulejki sie skonczyly. Etka mowi, ze: 02A 911 023 G 02A 911 023 J 02A 911 024 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rozauto Zgłoś #3 Napisano 11 Marca 2009 (edytowane) Witam zostawię ci link z twoim rozrusznikiem rozbitym na części http://www.woodauto.com/Unit.aspx?Man=BOSCH&Ref=0001110084 oznaczenie to cs616 ja obstawiam na szczotki lub tulejka zjechana w bloku skrzyni ( na niej opiera się ośka rozrusznika od przekładni z tego co pamientam to numer CG 140018) jeśli masz dalej problem pisz na gg 6342348 zajmuje się prof. regeneracją na co dzień pozdrawiam Edytowane 11 Marca 2009 przez rozauto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marek66 Zgłoś #4 Napisano 12 Marca 2009 Dzięki rozauto! Jak zdemontuję rozrusznik to odpiszę, u nie gdzie mieszkam jest obecnie okropna pogoda pada śnieg z deszczem. Pozdrowienia dla Ciebie i dla Forowiczów. Dziękuje też za słowa pakafoto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manio82 Zgłoś #5 Napisano 5 Lutego 2012 witam podepne się pod post otóż u mnie sytuacja wyglada tak (mrozy ok.15 stopni) podczas gdy odpalam rozrusznik nagle przestaje kręcić . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #6 Napisano 5 Lutego 2012 akumulator sprawny? jeśli podczas odpalania grzeją ci się przewody od rozrusznika musisz albo porządnie naładować albo wymienić akumulator... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manio82 Zgłoś #7 Napisano 6 Lutego 2012 wydaje mi sie że chyba aku jest już kibel bo ładowałem całą noc i po 3 próbach padł .Tylko sytuacja wygląda że rozrusznik chwile kręci i za chwile przestaje ,słychac tylko wycie ,wyłączam kluczykiem i kręci ale aku już mam wywalony i nie daje rady.pewnie rozrusznik tez cos niedomaga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alekzmi Zgłoś #8 Napisano 6 Lutego 2012 wydaje mi sie że chyba aku jest już kibel Jedź do sklepu z aku i niech Ci go sprawdzą. Łaski nie robią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #9 Napisano 6 Lutego 2012 Jedź do sklepu z aku i niech Ci go sprawdzą. Łaski nie robią. kolega dobrze mówi mocny akumulator to podstawa sprawdź go później jeśli akumulator będzie a dalej było by to samo to może być też kostka stacyjki... spróbuj na krótko go odpalić + z aku na elektromgnes jeśli zagada to kostka walnięta jeśli nie to rozrusznik trzeba rozbierać (szczotki tulejki przesmarować tryb bendixa i sprawdzić sam bendix)... ale trzeba zacząć od akumulatora a jak odpali to ewentualnie ładowanie czy jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel90018 Zgłoś #10 Napisano 8 Lutego 2012 Witam, Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. Ostatnio rozebrałem rozrusznik w passacie b4 1.9 tdi 1995 w celu wymiany bendiksa ale niestety mam problem bo nie wiem w jaki sposób zdjąć to małe zabezpieczenie i wyjąć stary bendiks z osi rozrusznika. Proszę o jak najszybszą pomoc. Z góry dzięki http://wyslijto.pl/plik/6138qxpxmo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel90018 Zgłoś #11 Napisano 8 Lutego 2012 Pozostałe zdjęcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #12 Napisano 8 Lutego 2012 Musisz puknąć w tą tulejkę, aby zeszła poniżej pierścienia zab. Wtedy wyjmiesz go bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel90018 Zgłoś #13 Napisano 8 Lutego 2012 chodzi o pierścień sprężysty i oporowy jak je ściągnąc żeby potem ponownie zamontować ---------- Dodano o 19:27 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:25 ---------- neurojarre mógłbyś wytłumaczyć bardzej dokładnie bo nie wiem dokładnie jak to zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel90018 Zgłoś #14 Napisano 8 Lutego 2012 chyba chodziło ci o pierścień oporowy który jest nałożony na pierścień sprężysty. Niestety pierścień oporowy ma zwężenia z obu stron uniemożliwiające wybicie go ani w jedną ani w drugą stronę. Orginalnie najprawdopodobniej było nabijane prasą. Ktoś spotkał się z takim problemem w jaki sposób wyjmujecie bendiks??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #15 Napisano 8 Lutego 2012 (edytowane) kolego czy w tym pierścieniu jest takie zabezpieczenie? taki jakby pierścionek? bo na tych fotkach nie zbyt widzę chyba chodziło ci o pierścień oporowy który jest nałożony na pierścień sprężysty. Niestety pierścień oporowy ma zwężenia z obu stron uniemożliwiające wybicie go ani w jedną ani w drugą stronę. Orginalnie najprawdopodobniej było nabijane prasą. dobra chyba się doczytałem że jest to tak nie wiem czy zadziała to w tym przypadku bo robiłem to z rozrusznikiem golfa... bierzesz klucz oczkowy albo kawałek twardej rurki tak żeby w oczko klucza wszedł wałek rozrusznika i zbijasz pierwszy pierścień w stronę będixa będzie ciężko ale powinno pójść na wałku zostanie ci zabezpieczenie... później jakimś śrubokrętem zdejmujesz to zabezpieczenie i resztę... Edytowane 8 Lutego 2012 przez maciek1863 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #16 Napisano 8 Lutego 2012 dobra chyba się doczytałem że jest to tak nie wiem czy zadziała to w tym przypadku bo robiłem to z rozrusznikiem golfa... bierzesz klucz oczkowy albo kawałek twardej rurki tak żeby w oczko klucza wszedł wałek rozrusznika i zbijasz pierwszy pierścień w stronę będixa będzie ciężko ale powinno pójść na wałku zostanie ci zabezpieczenie... później jakimś śrubokrętem zdejmujesz to zabezpieczenie i resztę... Właśnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel90018 Zgłoś #17 Napisano 8 Lutego 2012 dobra dałem radę jednak neurojarre miał rację podpowiedz okazała się pomocna dzięki wielki i sory za problem ale robiłem to pierwszy raz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #18 Napisano 8 Lutego 2012 podpowiedz okazała się pomocna dzięki wielki i sory za problem ale robiłem to pierwszy raz żaden problem kolego między innymi od tego mamy to forum :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #19 Napisano 8 Lutego 2012 podpowiedz okazała się pomocna dzięki wielki i sory za problem ale robiłem to pierwszy raz Po to między innymi jest to forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel90018 Zgłoś #20 Napisano 8 Lutego 2012 dobra dałem radę jednak neurojarre miał rację podpowiedz okazała się pomocna dzięki wielki i sory za problem ale robiłem to pierwszy raz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach