Skocz do zawartości
Gość nieadam

B3 problem z tempomatem...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nieadam

Witam. Problem jest tego typu ze po wlaczeniu tempomatu slysze wlaczajacy sie przekaznik, ale nic poza tym.

Edytowane przez nieadam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz problem z pneumatyka przy pedałach jak każdy w pasku B3 ja pozaślepiałem i śmiga idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nieadam

No wierze, ale co i gdzie pozaslepiac???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz problem z pneumatyka przy pedałach jak każdy w pasku B3 ja pozaślepiałem i śmiga idealnie.

pewnie pozaślepiałeś te zaworki przy sprzęgle i hamulcu? czyli tempomat po wciśnięciu pedałów nie wyłącza się?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłącza się ormowiec jaktylko delikatnie mysne pedały, poza pneumatycznymi są switche elektryczne. Ale co ja sie nagłowiłem zanim znalazłem przyczyne niedziałania to tylko ja wiem, powiem jeszcze że pompka tempomatu znajduje sie w lewym błotniku obokzawoku klapy zamkniętego obiegu powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nieadam

Dziękuje Pięknie, zaraz sprawdzam czy u mnie to samo zastrajkowało.

Pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacek mam do Ciebie pytanie dot. tego tempomatu, orientujesz się czy ta gruszka przy pedale działa wg wariantu 1 czy 2:

1. blokuje się po włączeniu podciśnienia, pedał można tylko wcisnąć i nie można podnieść

2. blokuje się po włączeniu podciśnienia, pedał można wcisnąć lub podnieść za pomocą manetki (regulując podciśnienie)

stawiam na wariant 1 ale chciałbym się upewnić :)

 

W sumie jeszcze jedno mnie zastanawia, jakie podciśnienie robi ta elektryczna pompka? Porównywalne z podciśnieniem pompy vacuum serwa hamulca, mniejsze czy większe :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wariant 1 z tym że jak szybko jedzie autko to zawór upuszcza podciśnienie i odpuszcza pedał. Ogólnie stwierdziłem że tempomat w manualu to porażka ale za to w automacie to coś pięknego. Przykład jadąc na piątce 90 km/h auto zaczeło zwalniac pod ostrą górkę więc tempomat wciska gaz w podłogę na pb może by to i działało ale na lpg kicha. A automat zacznie zmieniać biegi w dół i gra gitara :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Prawda że w automacie tempomat działa super, ale powiem Ci że w manualnej skrzyni też się przydaje (ojciec ma w b6) - super sprawa na dłuższe trasy. Na wakacje jak znalazł :) a o pompkę pytałem, bo mam zamiar użyć pompy vacuum zamiast tej elektrycznej i wysterować wszystko elektrozaworkiem trójdrożnym. Sprawdzę jak to działa.

PS. "szukajcie a znajdziecie"

678454556.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wysterować wszystko elektrozaworkiem trójdrożnym

A co będzie sterowało prędkością ? jakas custom elektronika, oryginalny sterownik tempomatu czy manualnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowania prędkością narazie nie przewiduję, chyba że dorwę komplet centralka+pompka+impulsator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez centralki sie zato niebierz auto będzie przyspieszać wsadz pedały i szukaj reszty u siebie zauważyłem że pedał cały czas pulsuje. Jak masz licznik na linke to robi on za implsator biało-niebieski kabel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak Jacek napisał, bez sterownika nie ma sensu tego montować.. Równie dobrze a nawet lepiej będzie zamontować wajchę przy kierownicy podłączoną do linki gazu..

Zaworek upuszczający i pompka pracuje cały czas, kilka razy na sekundę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zobaczymy, zawsze dołożyć można. Grunt że mam (chyba, bo czekam na paczkę) pneumatykę bo to najtrudniej dostać :) A co do impulsatora, u mnie niestety go nie ma (sprawdzałem) standardowo był w wersjach z MFA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W wersjach ABS (absolutny brak wszystkiego) za impulsator robił licznik na linke ja tak miałem u siebie zanim wsadziłem mfa. I tempomat brał impulsy z licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doszła paczka, za niewiarygodną kwotę :D 80 zł kupiłem cały wspornik z pedałami, zaworkami i gruchą.

Sprawdzałem póki co z odkurzaczem i działa tak jak mówił Jacek czyli wariant 1, z tym że nie wiem jak może działać zwalnianie kiedy autko jedzie za szybko, bo jeśli odpuści się podciśnienie to odblokowuje się wodzik i pedał wraca do góry, także kierowca musiałby stopą ponownie wcisnąć pedał na zadaną prędkość.

Jakby kyoś był ciekawy:

sdc10066e.th.jpgsdc10065z.th.jpg

Zostały mi manetki do kupienia, mam klienta który chce oddać za 50 zł komplet od kombi :)

Edytowane przez ormowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tym że nie wiem jak może działać zwalnianie kiedy autko jedzie za szybko, bo jeśli odpuści się podciśnienie to odblokowuje się wodzik i pedał wraca do góry

Otwiera się elektrozaworek upuszczając podciśnienie, czuć przy tym jak pedał drży - ten zaworek tyka kilka razy na sekundę a dysza w nim jest mała

 

---------- Post added at 16:42 ---------- Previous post was at 16:30 ----------

 

Ale w b4 chyba jest inaczej.. Niedługo będę reaktywować swój tempomat i sprawdzę dokładniej. Mam sterownik od b3 ale nie pasuje(inna kostka), szukam od b4 vr6...

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
, z tym że nie wiem jak może działać zwalnianie kiedy autko jedzie za szybko, bo jeśli odpuści się podciśnienie to odblokowuje się wodzik i pedał wraca do góry, także kierowca musiałby stopą ponownie wcisnąć pedał na zadaną prędkość.

Sprawdziłem i u mnie działa tak jak pisałem, zwalnianiem i przyspieszaniem steruje podciśnienie bezpośrednio przez siłownik, żadnych blokad,wodzików itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności