Skocz do zawartości
Gość ppmarian

wywalic kata?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ppmarian

mam dylemat. auto mam juz 180kkm wiec pewnie kat jest na wykonczeniu a wydech nie potrzebnie przytkany.... najgorsze jest to ze bezposrednio w kat jest wkrecona sonda Lambda

-------------------zdjecia pogladowe------------------

277255319-117607935.jpg

277255414-117607935_1.jpg

 

chcialem wymienic kata ale orginalny kosztuje chore pieniadze

 

zamieniki sa ale tez nie tansze

 

co robic

 

1. wytluc kata i wpawac rure w srodek - co z sonda?

2. wytluc kata - bedzie GLOSNO

3. wyciac kata wpawac rure zamiast niego i zrobic otrow gwint na sonde

4. kupic uniwersalny kat (~350PLN) do podobnej pojemnosci i tam wspawywac sonde?

 

jestem za 1 lub 4 opcja ale moze mnie przekonacie do innej?

 

a moze sie myle i kat jest jeszczce w dobrym stanie i moja robota bedzie na marne

 

 

jaka srednice wydechu ma passat VR6?[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najgorsze jest to ze bezposrednio w kat jest wkrecona sonda Lambda

Pewny jesteś?

wyciac kata wpawac rure zamiast niego

Ja mam tak

bedzie GLOSNO

Zauważyłeś żeby u mnie było głośno? No chyba że stożek troszkę hałasuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bebpl

Witam , u mnie jak wypalił się katalizator to go wywaliłem ,a w jego miejsce wsadziłem tłumik kształtem przypominający katalizator (koszt ok 80-100 zł).W warsztacie w którym to wymieniałem przed tłumik wspawali mi nakrętke (chyba z drobnym gwintem) wkręcili sonde i wszystko chodzi cicho jak z katalizatorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
Pewny jesteś?

 

na zdjeciach widac otwor po sondzie - przypatrz sie dobrze

 

Zauważyłeś żeby u mnie było głośno? No chyba że stożek troszkę hałasuje ;)

 

no niby nie ale wiele jak wywalilem kata z mojego poprzedniego paska to slychac bylo roznice wtedy mi sie podobalo ze fajnie "buczalo" ale teraz to juz dla mnie jest niestety minus (wiem wiem starzeje sie :zawstydzony: )

 

a w jego miejsce wsadziłem tłumik kształtem przypominający katalizator (koszt ok 80-100 zł)
o i to jest dobre rozwiazanie :oczami: tylko gdzie znalesc taki tlumik

 

P.S. mam nadzieje ze mowisz o tlumiku bo strumienicy hiper tuningowej :hyhy: nie chce :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bebpl

Napewno tłumik , strumiennice miałem w poprzednim autku i jak sie wypaliła to myślałem ,że ogłuchne :[ (nigdy więcej). Popytaj sie w warsztatach zajmujących sie tłumikami ,powinni Ci coś sensownego doradzić. Cała wymiana ze spawaniem (wejście katalizatora ,jakbym kiedyś chciał założyć) wyniosła 120 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Popytaj sie w warsztatach zajmujących sie tłumikami

Poszperaj w sklepie w katalogach tak jak ja robiłem z cenną pomocą shade, mi podpasił środkowy od toledo. Może podejdzie od polo, mkII lub innych a co do średnicy to juz nie pamietam ale połóż się pod auto i suwmiarka w łapkę....Ciebie mam uczyc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ppmarian jeśli to VR6 to wywalenie kata na dłuższą mete jest ryzykowne. Ale jeżeli nie masz wyboru to zrób to najtańszym kosztem. Niestety sonda jest w kacie bardzo blisko. Po wycięciu kata będzie się ona nagrzewała do znacznie wyższej temperatury, a co za tym idzie - błędny pomiar i krótsza żywotność. U mnie auto ma 227 tkm i kat wygląda o wiele lepiej, podejrzewam że był wymieniany, ale tego nie jestem pewny. Mogłeś podjechać na analize spalin i byś się dowiedział, czy czas już interweniować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mefyoo
Niestety sonda jest w kacie bardzo blisko. Po wycięciu kata będzie się ona nagrzewała do znacznie wyższej temperatury

na pewno wyższej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi też się wydawało, że to właśnie katalizator się nagrzewa ... :zawstydzony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
ppmarian jeśli to VR6 to wywalenie kata na dłuższą mete jest ryzykowne

 

tez slyszalem ze VR nie lubi "wolnego" wydechu wiec jak wywale kata to albo wspawam jakis uniwersalny zamienniik albo "maly" tlumik

 

Po wycięciu kata będzie się ona nagrzewała do znacznie wyższej temperatury, a co za tym idzie - błędny pomiar i krótsza żywotność.

 

wiem przez to ze bedzie blizej "osi" spali moze to wplywac niekozystnie na nia i falszowac odczyt

 

U mnie auto ma 227 tkm i kat wygląda o wiele lepiej, podejrzewam że był wymieniany, ale tego nie jestem pewny.

 

zdjecia ktore zamiescilem sa pogladowe (znalazlem na sieci) moj kat tez z zewnatrz wyglada zdrowo a wsrodku nic sie nie nie "dzwoni"

 

Mogłeś podjechać na analize spalin i byś się dowiedział, czy czas już interweniować.

 

wyniki sa igla ale moze to byc powod idealnego stanu silnika a nie braku kata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyniki igła to świadczą o stanie kata, natomiast wysoki poziom chlorowodorków o stanie silnika. Pisze to co dowiedziałem się na stacji będąc ze swoim autem, ponieważ miałem ten sam zamiar co ppmarian, ale się z niego skutecznie wyleczyłem. Na potwierdzenie Twoich domysłów proponuje hamownie, myślę że wtedy się dowiesz czy jest on przytkany. Jeżeli auto śmiga, ja bym nic nie ulepszał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności