Jump to content
Guest flangs

Cieknący płyn ze spryskiwaczy reflektorów

    Recommended Posts

    Guest flangs

    Witam

    Od jakiegoś czasu zauważyłem, że płyn do spryskiwaczy ubywa mi w ekstremalnym tempie. Zacząłem szukać przyczyny i okazało się, że płyn swobodnie wycieka przez dyszę od spryskiwacza reflektora. Moje pytanie jest takie: ponieważ spryskiwacze reflektorów są zamontowane niżej niż poziom płynu w zbiorniku, musi być jakiś element który go hamuje, żeby właśnie swobodnie nie wyciekał. Czy ten element znajduje się w pompce, czy w spryskiwaczu? W samej dyszy na pewno nie, bo ją dokładnie oglądałem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2009

    przepływ płynu z dyszy następuje dopiero po jej całkowitym wysunięciu, sprawdź u siebie, czy nie cieknie z połączenia dyszy z wężykiem (tam jest oring), jeżeli tam jest ok to niestety będziesz musiał się zaopatrzyć w nową dyszę, bo mimo usilnych starań mi nie udało się rozebrać sprysku na części pierwsze, wyjmuje się tylko górna część (same dysze).

    Być może dostał się jakiś "paproch" i blokuje całkowite zamknięcie dyszy.

    Pozdrawiam

    ps.demontaż zderzaka i tak Cię nie minie ;)

    schowek01.th.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Jacku z tym, że załącznik jest do paska po lifcie a kolega flangs ma paska sprzed liftu ;)

     

    powinno być: <a href=spryskioi7.th.jpg' alt='spryskioi7.th.jp

    Edited by Mr. X

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest flangs

    Spryskiwacz mam już na wierzchu (bez wyciągania zderzaka, po wyciągnięciu lamp jest jedna śrubka 10 i spryskiwacz ładnie wychodzi). Niestety na bank uszkodzony jest spryskiwacz (drugi nie przepuszcza wody). Właśnie próbuję go rozebrać, ale czuję, że nie będzie to łatwe. No cóż, nie mam nic do stracenia skoro i tak jest uszkodzony ;).

     

    ---------- Post added at 18:31 ---------- Previous post was at 17:55 ----------

     

    Już go rozebrałem (trochę podgrzałem nagrzewnicą rozchyliłem i się otworzył). Obejrzałem go, i diagnoza jest taka - wyciek spowodowany jest brakiem szczelności na uszczelkach (są tam 2 uszczelki). Jednak nie wyglądają one na uszkodzone a elementy spryskiwacza są ze sobą ściśle powiązane. W spryskiwaczu były resztki jakiegoś smaru uszczelniającego, chcę więc go nasmarować (i tu pytanie, jakiego smaru użyć, żeby był jak najwięcej odporny na wypłukiwanie?). Na koniec go poskładam i skleję dla pewności klejem (tu też pytanie jaki będzie najlepszy, Poxipol?)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2005

    Panowie odgrzewam kotleta: jaki jest rozmiar tych oringów na króćcu gdzie przychodzi wąż -szybkozłączka do cylindra sprysku?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy