MarkII Zgłoś #21 Napisano 3 Września 2011 (edytowane) Doświetlanie statyczne w B7 lamp wbudowanych w klosze przednich przeciw mgielnych działa chyba do 30 km/h powyżej działają skrętne xenony i widać to świetnie przy jeździe po rondzie, tym mocniej jak wykonujemy kombinację 2 szybkich łuków na rondzie (wjazd i zaraz zjazd). Statyczne doświetlanie działa na wysokości nadkola / przednich drzwi i jest to świetne rozwiązanie, którego zalety można dostrzec dopiero w obszarze niezabudowanym. Dodatkowo przy wrzuceniu wstecznego, bobie strony statycznego doświetlenia zapalają się na stałe i cofając mamy świetnie doświetlone obi boczne strony samochodu. Edytowane 4 Września 2011 przez MarkII Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #22 Napisano 4 Września 2011 Temat wywołałem, bo różnica w doświetlaniu dynamicznym ( ksenonami) w czasie jazdy jest IMO spora w stosunku do możliwości wychylania się lamp obserwowanych tuż po ich włączeniu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dan at Zgłoś #23 Napisano 4 Września 2011 Witam dla mnie lampy sa poprostu super...... Mialem wczesniej volvo v50 z xenonem i tam bylo w porownaniu do ''paska'' jakbys sobie lampka reczna poswiecil...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #24 Napisano 5 Września 2011 Bardzo dobrze efekt doświetlania (przesuwające się snopy światła) widać w czasie nocnej mgły na zakrętach. No to muszę jeszcze na mgłę poczekać. A biorąc pod uwagę pogodę, czyli ciepło w ciągu dnia i mocny spadek temperatury na wieczór, to wkrótce mgła się objawi. A co do statycznego doświetlania zakrętów, to wiem mniej więcej jaka jest zasada ich włączania (kierunkowskaz, skręt kół itp.), ale chodzi mi o to, że np. jadę sobie około 70 km/h, zaczynam zwalniać, żeby skręcić w boczną ulicę, włączam kierunkowskaz i od razu zapala mi się doświetlanie mimo, że mam jeszcze jakieś 40 km/h na liczniku. A inny przykład. Skręciłem właśnie w boczną uliczkę i jadę jakieś 30 km/h, ponieważ zaraz zamierzam skręcić znów. Powoli zwalniam, włączam kierunkowskaz i nic... Dopiero jak już zwolniłem do jakichś 10 km/h i za sekundę zamierzam wykonać skręt kierownicą to doświetlanie mi się włącza. Właśnie o takie sytuacje mi chodzi. Niby podobne warunki, prędkość również, a doświetlanie działa na zupełnie innej zasadzie. Czyżby on sobie zczytywał prędkość auta oraz to w jakim tempie on ją traci, lub czy jedzie ze stałą (niską) prędkośćią? Bo może wie, że skręcam z trasy w boczną uliczkę i że z bocznej uliczki skręcam w jeszcze bardziej boczną i na innej zasadzie włącza to doświetlanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #25 Napisano 5 Września 2011 Włącza boczne doświetlenie poniżej 40km/h to podstawowy warunek.Jeżeli jest spełniony, to po włączeniu migaczy też się uruchomi no oraz po wychyleniu kierownicy o pewien kąt- dość spory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #26 Napisano 11 Września 2011 ktoś z użytkowników wypowie się na temat systemu Dynamic Light Assist w nowym modelu Passata montowany w zestawie Bi-Xenony z funkcją doświetlania zakrętów i światłami LED do jazdy dziennej. Jak się to sprawdza w nocnym użytkowaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #27 Napisano 11 Września 2011 ktoś z użytkowników wypowie się na temat systemu Dynamic Light Assist w nowym modelu Passata montowany w zestawie Bi-Xenony z funkcją doświetlania zakrętów i światłami LED do jazdy dziennej. Jak się to sprawdza w nocnym użytkowaniu Otóż system ten ma wbudowany z przodu (najczęściej w szybie) czujnik natężenia światła. Na jego podstawie jadąc w nocy to system decyduje kiedy włączyć/wyłączyć światła drogowe (kierowca może ten system oczywiście wyłączyć). Gdy wyczuje, że z przeciwka jedzie auto, to automatycznie wyłącza światła drogowe i przełącza na mijania. To samo, gdy "zobaczy", że przed nami jedzie samochód. Gdy wyprzedzimy ten samochód i jesteśmy o pół długości auta przed nim, to znów automatycznie włącza światła drogowe przełączając je ze świateł mijania. Tak samo, gdy jest w połowie auta które jedzie z przeciwka, to znów włącza światła drogowe. Ale to nie wszystko. System potrafi też wyczuć, że wjeżdża do jakiejś wioski/miasta. Po prostu zmienia się nagle ogólna ilość światła, która trafia do czujnika i tak samo wyłącza światła drogowe, a przełącza na mijania. Jeśli chodzi o doświetlanie zakrętów, to działa nieco inaczej, niż w Passacie B6. Troszkę płynniej i może być mniejszy kąt wychylenia kierownicy, żeby dynamiczne doświetlanie zadziałało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #28 Napisano 11 Września 2011 Ciekawe, w B7 nie mam xenonów, ale mam Light Assist. Muszę poczytać w instrukcji co to daje. W nocy nie sprawdzałem, czy światła się przełączają z długich na krótkie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #29 Napisano 11 Września 2011 System potrafi też wyczuć, że wjeżdża do jakiejś wioski/miasta. Po prostu zmienia się nagle ogólna ilość światła, która trafia do czujnika i tak samo wyłącza światła drogowe, a przełącza na mijania. W teorii wszystko jest jasne , ale to jest tylko teoria a rzeczywistość polskich dróg "częściowo oświetlonych miejscowości" przetestuje system w 100%. Bardziej chodzi mi o opinię ludzi którzy już mieli okazje testować w/w gadżet w warunkach polowych i chciało by się podzielić swoimi doświadczeniami na +/- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #30 Napisano 11 Września 2011 W teorii wszystko jest jasne , ale to jest tylko teoria a rzeczywistość polskich dróg "częściowo oświetlonych miejscowości" przetestuje system w 100%.Bardziej chodzi mi o opinię ludzi którzy już mieli okazje testować w/w gadżet w warunkach polowych i chciało by się podzielić swoimi doświadczeniami na +/- "Częściowo oświetlone miejscowości" dobrze wyczuwa. Samochód jadący z przeciwka również. Najgorzej ten system działa, jak ktoś jedzie przed Tobą. Zdarza się, że dość późno wyłącza drogowe. Generalnie fajny gadżet (podobnie jak Park Assist), ale wolę sam decydować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nor-b Zgłoś #31 Napisano 12 Września 2011 Nie wiem jak jest w B7, ale reflektory adaptacyjne po za funkcją włączania/wyłaczania świtel drogowych są w stanie jeszcze modulować wiązkę światła czyli np. wieżdżając w obszar zabudowany wiązka robi się szersza i krótsza, a po za terenem zabudowanym wiązka światła sie wydłuża. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #32 Napisano 12 Września 2011 Nie wiem jak jest w B7, ale reflektory adaptacyjne po za funkcją włączania/wyłaczania świtel drogowych są w stanie jeszcze modulować wiązkę światła czyli np. wieżdżając w obszar zabudowany wiązka robi się szersza i krótsza, a po za terenem zabudowanym wiązka światła sie wydłuża. O tej funkcji nie słyszałem. Szcerze mówiąc zastanawiam się jak w ogóle byłoby to możliwe. Przecież wymagałoby to zmiany kształtu odbłyśnika/soczewki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nor-b Zgłoś #33 Napisano 12 Września 2011 Na tym własnie polega funkcja reflektorów adaptacyjnych, ale jak technicznie to się odbywa to nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #34 Napisano 12 Września 2011 Na tym własnie polega funkcja reflektorów adaptacyjnych, ale jak technicznie to się odbywa to nie wiem. Może te odbłyśniki/soczewki są jakieś płynne... A poważnie to muszę spytać u mnie w firmie lub jeszcze wyżej, na jakiej technicznie zasadzie to działa. Jak nie, to może dorwę wersję z takimi reflektorami, rozbiorę lampę i obloookam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #35 Napisano 12 Września 2011 (edytowane) Przeglądając YT trafiłem na coś takiego : - Touareg - Sharan Edytowane 13 Września 2011 przez winiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nor-b Zgłoś #36 Napisano 14 Września 2011 Gdzieś znalazłem, że jest to kwestia tylko ruchomych soczewek, w terenie zabudowanym strumień światła się obniża, a soczewki świeca bardziej na boki (robią zeza rozbieżnego), a po za terenem zabudowanym jak nie jedzie nic z przeciwka strumeń światła się podnosi, a soczewki zjeżdżają do środka. Z tego co pamiętam to chyba SuperB II ma już takie światła, kumpel był na oficjalnej prezentacji i pokazywali jak to działa. Pozdr. nor-b Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #37 Napisano 14 Września 2011 (edytowane) Przeglądając YT trafiłem na coś takiego : - Touareg - Sharan No to w bixenonie w Passacie B7 działa to tak, jak w Sharanie przełączając tylko mijania/drogowe, czy tak, jak w Touaregu modulując wiązkę światła reflektory adaptacyjne po za funkcją włączania/wyłaczania świtel drogowych są w stanie jeszcze modulować wiązkę światła czyli np. wieżdżając w obszar zabudowany wiązka robi się szersza i krótsza, a po za terenem zabudowanym wiązka światła sie wydłuża. O tej funkcji nie słyszałem. Szcerze mówiąc zastanawiam się jak w ogóle byłoby to możliwe. Przecież wymagałoby to zmiany kształtu odbłyśnika/soczewki. Na tym własnie polega funkcja reflektorów adaptacyjnych, ale jak technicznie to się odbywa to nie wiem. Gdzieś znalazłem, że jest to kwestia tylko ruchomych soczewek, w terenie zabudowanym strumień światła się obniża, a soczewki świeca bardziej na boki (robią zeza rozbieżnego), a po za terenem zabudowanym jak nie jedzie nic z przeciwka strumeń światła się podnosi, a soczewki zjeżdżają do środka. Te światła adaptacyjne mają specjalnie skonstruowaną przesłonę, tzw. VarioX-Modul: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=-cM6clHGwUE[/ame] [ame]http://www.youtube.com/watch?v=KML_CGdASG4[/ame] A więcej informacji znajdziecie tutaj: http://www.hella.com/hella-com/620.html Edytowane 14 Września 2011 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #38 Napisano 14 Września 2011 No tego to mi mendy z Centrali nie powiedziały... :taksobie Wychodzi na to, że Sharan/Alhambra mają dokładnie te światła, tylko chyba ci ludzie jacyś niedouczeni są... Na dniach powinienem dorwać Alhambrę z ksenonami adaptacyjnymi, przegonię ją wieczorem po drodze to zobaczę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #39 Napisano 14 Września 2011 (edytowane) No tego to mi mendy z Centrali nie powiedziały... Wychodzi na to, że Sharan/Alhambra mają dokładnie te światła, tylko chyba ci ludzie jacyś niedouczeni są... Na dniach powinienem dorwać Alhambrę z ksenonami adaptacyjnymi, przegonię ją wieczorem po drodze to zobaczę. No właśnie Sharan ma tylko adaptację polegająca na przełączaniu świateł mijania/drogowych-tak wynika z filmiku, który podał winiak... W pionie ma Touareg i chyba Phaeton... Pytanie tylko, jak to wygląda w Passacie B7 EDIT// No to chyba ta prezentacja wyjaśnia, jak to jest w Passacie B7: [ame] [/ame]W skrócie-jest dobrze Wynika z tego, że Passat B7 też ma przesłonę typu VarioX Edytowane 14 Września 2011 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #40 Napisano 14 Września 2011 Więc z filmu wynika że te światła świecą podobnie jak w Touareg_u . Do ok 60km/h blisko (+/- 30m) i szeroko oświetlając parkingi i chodniki , natomiast po przekroczeniu 60km/h zmieniają smugę światła na węższą i dłuższa . No i teraz nasuwa się pytanie: Jeśli nie wyłączymy D.L.Assist to jak system zareaguje w mieście na jakiejś prostej 2-3 pasmowej alteri jak kierowca trochę pogoni "kucyki" tak znacznie ponad 100km/h, czy nie przełączy się z mijania na drogowe ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach