Skocz do zawartości
tmstp

Jak działa N75?

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem ze juz wiele jest watkow o N75 ale nigdzie nie ma informacji o tym, ktore z jego kroccow sa gdzie podlaczone, skad idzie pod/cisnienie i jak zachowuje sie sterowanie turbiny gdy poszczegolne wezyki sa dziurawe/przetarte. Kiedy moze byc cisnienie za duze lub za male?

Czy ktos wie i czy moglby to jasno opisac?

 

Posiedzialem troche w nocy i znalazlem pare fajnych artykulow i postow nt n75 i przeladowan - dla potomnych:

 

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=10170

http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_to/multi/limpmodetdi.htm

Edytowane przez tmstp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpisz w google "działanie zaworu N 75". To często pomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu trochę pisałem: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40168

a link, który bym chciał Ci zaproponować akurat nie działa bo mają jakieś problemy z bazą danych, ale spróbuj: http://forums.audiworld.com/s4/msgs/1046677.phtml

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajne opisy ale nie wyrazilem sie jasno wczesniej. Chodzi mi konkretnie o dzialanie N75 w TDI z turbina z kierownicami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Lopatologocznie to bedzie chyba ze otwiera sie po zapaleniu silnika,a pozniej impulsami zamyka doplyw podcisnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po takim zlogowaniu grupy 11 mozna jednoznacznie stwierdzic ze podcisnienie do N75 jak i sam N75 oraz sterowanie (gruszka i kierownice) turbiny jest OK?

 

ps. Czy to normalne ze podczas tego logowania blyska ikonka od swiec na desce?

 

bsgrupy11ev2.th.png

Edytowane przez tmstp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy po takim zlogowaniu grupy 11 mozna jednoznacznie stwierdzic ze podcisnienie do N75 jak i sam N75 oraz sterowanie (gruszka i kierownice) turbiny jest OK?

nie, na podstawie tego, co tu pokazałeś nic nie można stwierdzić poza tym, że nie chciało Ci się poczytać w jaki sposób to się robi :!:

 

ps. Czy to normalne ze podczas tego logowania blyska ikonka od swiec na desce?

nie. W trakcie jazdy nie powinna Ci błyskać żadna ikonka, czy to z laptopem na kolanach czy bez...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W trakcie jazdy nie powinna Ci błyskać żadna ikonka, czy to z laptopem na kolanach czy bez...

 

W moim 97 AFN po podłączeniu vaga, miga kontrolka od świec. Ale ja trzymam laptopa na siedzeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie, na podstawie tego, co tu pokazałeś nic nie można stwierdzić poza tym, że nie chciało Ci się poczytać w jaki sposób to się robi :!:

 

 

nie. W trakcie jazdy nie powinna Ci błyskać żadna ikonka, czy to z laptopem na kolanach czy bez...

 

Wydaje mi sie jednak ze jasno z logow widac ze to jest log basic settings z grupy 11, ktory robi sie NA POSTOJU przy odpalonym silniku. I wlasnie wtedy miga lampka od swiec ale teraz juz wiem ze tylko gdy sa otwarte drzwi, przy zamknietych jest ok.

Nigdzie nie pisalem ze robilem ten log W TRAKCIE JAZDY.

 

Przegladales w ogole ten log?

 

Wiec to chyba jednak nie ja pokazalem ze nie chcialo mi sie poczytac (bo naczytalem sie, i to sporo), tylko wlasnie TY swoja arogancje wobec innych, byc moze mniej doswiadczonych w vagowaniu.

No chyba ze sie myle to powiedz mi jak sie loguje zeby sprawdzic dzialanie N75 i sterowanie turbiny w basic settings, chetnie sie dowiem jesli zrobilem to zle.

Edytowane przez tmstp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No chyba ze sie myle to powiedz mi jak sie loguje zeby sprawdzic dzialanie N75 i sterowanie turbiny w basic settings, chetnie sie dowiem jesli zrobilem to zle.

 

N75 nie sprawdzisz na postoju, bo nie pełni on tam żadnej funkcji. Jeśli chcesz zobaczyć czy działa, to po prostu rozpędź auto i zrób log w trakcie jazdy na wysokim biegu - zobacz jak wygląda duty cycle i co z tego wynika - jakie jest ciśnienie doładowania i ciśnienie zadane - a na tej podstawie wyciągaj wnioski.

 

Nie chciałem, żeby to zabrzmiało arogancko - sorka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, temat ten zaczalem juz troche wczesniej

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=43766&highlight=logi+avf

 

i tam poradzono mi podmienic N75 z N18. Zrobie to ale chcialbym jednak aby ktos jeszcze obejrzal te logi.

 

Ponizej zamieszczam uzupelnienie logow w ktorych auto normalnie jedzie - gdzie na poprzednich logach sa tylko 3 odczyty.

Widac ewedentnie ze cisnienie jest sporo za wysokie no i po duty cycle ze N75 probuje caly czas korygowac cisnienie. Ale czy to moze byc wina N75 czy czy moze gdzies przewody nieszczelne bo przy delikatnym wciskaniu do podlogi auto idzie niezle a przy gwaltownym najczesciej sa problemy.

logi.PNG

Edytowane przez tmstp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności