HaNsiN Zgłoś #1 Napisano 12 Lutego 2009 Witam wszystkich forumowiczów. Od dłuższego czasu przymierzam się do kupna Passata B5 FL z obojetne jakim silnikiem. Dzisiaj znalazłem w swoim mieście passata z 2001 roku za małe pieniądze przebieg 240 tys km, od dwóch lat w kraju. Ogólnie auto wyglądało dosyć dobrze, ale skupiłem się głównie na sprawdzeniu silnika. Chcę podziękować użytkownikowi Charakterek , ponieważ dzięki jego radom nie nadziałem się na minę. Pojechałem do sprzedawcy, odpaliliśmy auto i sobie chodziło - nagrzewało się. Uzyskało temperaturę około 80 stopni i przyszła pora na test Pana Charakterka 3 butowania silnika. 1 lekkie dodanie gazu - wszystko ok, 2 dodanie gazu - niby ok, 3 dodanie gazu- dym z silnika, wydechu i wielkie szarpanie silnika. Wszystko widać na filmie. Proszę aby starzy wyjadacze wypowiedzieli się co może być tego przyczyną i czy opłaca się interesować tym autem wogóle. http://www.wrzuta.pl/film/hwyB2tfQVN/passat_1.9_tdi_drobna_usterka dodam, że rzekomo rozrząd był wymieniany 30tys km temu. ciekawi mnie jeszcze upocenie olejem "tego" http://img5.imageshack.us/my.php?image=48928724hu2.jpg dodam też, że na plastikowej pokrywie pasków rozrządu <tej z przodu silnika> napisane było białym pisakiem 210000 - czyżby wymieniany silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #2 Napisano 12 Lutego 2009 Nie prościej podpiąć było ,,kabelek":), błędy odczytać i zerknąć w bloki wartości, ta liczba na obudowie paska to zapewne stan licznika przy ostatniej wymianie rozrządu, to by się zgadzało z informacją o jego wymianie ( 30 tyś ) ale tu nie ma zasad, napisać zawsze można. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #3 Napisano 12 Lutego 2009 jak na moj gust samochod ktory ma 8 lat powinien miec przebiegu ok 320 tys km.... W niemczech klekoty robia 40-50tys km rocznie !! ....a Polacy rewitalizuja przebiegi do poziomu znosnego dla nabywcy. TO na fotce...cieknie z uszczelek srubek, pokrywy zaworow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 12 Lutego 2009 dodam też, że na plastikowej pokrywie pasków rozrządu <tej z przodu silnika> napisane było białym pisakiem 210000 - czyżby wymieniany silnik? Nie silnik tylko rozrząd. Może specjalnie dla ściemy tak napisali żebyś uwierzył w te 240 ty i że pasek rozrządu ma 30 tys przejechane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #5 Napisano 12 Lutego 2009 obejrzyjcie dokładnie filmik, a zobaczycie co się z silnikiem działo po dodaniu ostro gazu - pokazał się dym <z górnej części silnika> od strony przedniej szyby i mocno zakopcił z wydechu <jasny dym> no bardzo szarpał - myślałem, że zgaśnie. Proszę przyjrzyjcie się temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #6 Napisano 12 Lutego 2009 masz wpisane, że jesteś z Nysy mam kabelek jak chcesz to możemy się ustawić na weekend wal na PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #7 Napisano 13 Lutego 2009 od tego co widać na filmiku nie znajdziece błędu w ecu to sprawa mechaniczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #8 Napisano 13 Lutego 2009 Trudno powiedzieć co było przyczyną... ten dym może oznaczać ze wypiął się jakiś przewód.. może odma, albo jakiś odpowiedzialny za mieszanie spalin w dolocie. Ta nierówna praca to może być właśnie to.. uszkodzenie pompwtrysku powinno być widać na komputerze. Jeśli błędów żadnych nie ma to można zaryzykować i zbić cenę, bo to może być jakiś drobiazg. Ale nie namawiam nikogo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zagajnik Zgłoś #9 Napisano 13 Lutego 2009 Obejrzałem film z pracy silnika. Skojarzenie? Odgłos pracy sieczkarni, i to rozklekotanej sieczkarni. Najpierw vag! Bez podpięcia pod kompa i zdiagnozowania co mu dolega NIE KUPUJ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #10 Napisano 13 Lutego 2009 Odgłos pracy sieczkarni, i to rozklekotanej sieczkarni. Coś pierd.. i tyle. Stawiam że jakiś element dolotu się rozszczelnił. Ale jaka jest prawda to pewnie się nie dowiemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antonio007 Zgłoś #11 Napisano 9 Marca 2009 Kabelek nic nie pomoze. Mialem to samo. Pewnego dnia po prostu sie zaczelo..To jest wina turbo. Nie ustalilem dokladnej przyczyny, ale po wymianie jak reka odjal. Pytalem na forum wmawiano mi ze to dolot. Wiec wymienilem wszystkie rury od ic po egr i nic. Dopiero po wymianie turbo o.k. Wielcy specjalisci , forumowicze he he.. Moja rada: jak tani to moze sie oplacac, turbo do wymiany oczywiscie, poza tym nie bedzie problemu. Twoj wybor. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #12 Napisano 9 Marca 2009 Kabelek nic nie pomoze. Mialem to samo. Pewnego dnia po prostu sie zaczelo..To jest wina turbo. Nie ustalilem dokladnej przyczyny, ale po wymianie jak reka odjal. Pytalem na forum wmawiano mi ze to dolot. Wiec wymienilem wszystkie rury od ic po egr i nic. Dopiero po wymianie turbo o.k. Wielcy specjalisci , forumowicze he he.. Moja rada: jak tani to moze sie oplacac, turbo do wymiany oczywiscie, poza tym nie bedzie problemu. Twoj wybor. Pozdrawiam Temat już dawno nie aktualny.. a to co widać na filmie to typowe objawy nieszczelnego dolotu, żeby mieć pewność to trzeba wjechać na warsztat i sprawdzić. Jak ty wymieniałeś całe niespękane rury na takie same i nie było różnicy to pretensje miej do siebie;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #13 Napisano 9 Marca 2009 Temat już dawno nie aktualny.. no już trochę dawno temu zakładany. Auta z filmiku nie kupiłem i wcale nie żałuję bo dowiedziałem się o nim co nieco. Powiem tylko tyle , że mam teraz passka z silnikiem AVB który posiada tylko 101 koni , ale z ręką na sercu powiem , że te 101 koni chodzi o wiele lepiej niż te zarżnięte 130 co widać na filmie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #14 Napisano 9 Marca 2009 wcale nie żałuję bo dowiedziałem się o nim co nieco. to niech kolega powie co mu było, że tak rzucał motorkiem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach